Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Nr ref. 1492/10/07

Naszym Klientem jest prężnie rozwijająca firma z Żor.

Operator Maszyn Budowlanych

Oczekiwania:

    l wykształcenie zasadnicze zawodowe,ll minimum roczne doświadczenie zawodowe w obsłudze maszyn budowlanych,ll ukończenie kursu operatora maszyn budowlanych, posiadanie uprawnień operatorskich,ll prawo jazdy kategorii C C+E,ll dobry stan zdrowia.l

Osoby zainteresowane pojęciem pracy na tym stanowisku prosimy o przesłanie aktualnego CV na adres: basia@horyzont.pl i podanie w temacie maila numeru referencyjnego 1479/10/07.



Prawo jazdy kategorii B 1 uprawnia do kierowania trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nieprzekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla.
Pojazd samochodowy-pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego.



Smart raczej nie pasuje do pojazdów na kategorię prawa jazdy B1. Jest za ciężki. Chyba żeby go jakoś odchudzić a następnie zmienić jego homologację.
Pojazdy na kategorię prawa jazdy B1 to np.:
Jawa Chic
Jawa Roadster 500
Secma Fun Tech 340
Secma Fun Extrem
Secma Fun Runner
Microcar MC1
Microcar MC2
Aixam A.751
Aixam A.741
Aixam Crossline
Chatenet Barooder
JDM Albiza
Casalini Ydea
Colo Cabrio
Colo Sport
Bellier Divane II
Bellier Opale
CMC Gipsy
Effedi Maranello
Giottline Ginko
Grecav Eke
Ligier Xtoo
Piaggio m500
Tasso Bingo
Uff. Chyba starczy
Niewiele z nich jest w sprzedaży w Polsce. Głównie są to auta używane lub sprowadzane z zagranicy. Colo jest produkcji polskiej, Secma ma polskiego dystrybutora i jest do kupienia gdzieś na Pomorzu pod Gdańskiem, podobnie z Ligierem (był kiedyś dystrybutor modelu Nova 650), Microcar (starsze modele) czasami pojawią się na naszych drogach, podobno jeździ też gdzieś jakiś Casalini.



Wymagany dla danej kategorii wiek, w którym możesz otrzymać prawo jazdy określony jest w art. 90 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity ustawy: Dz. U. Nr 58 z 4 kwietnia 2003 r., poz. 515) i wynosi 18 lat zarówno dla kategorii A, jak i B.
Szkolenie możesz rozpocząć 3 miesiące przed ukończeniem 18 lat, czyli mając ukończone 17 lat i 9 miesięcy, a jeśli uczysz się w szkole, której program nauczania obejmuje szkolenie osób ubiegających się o prawo jazdy - 12 miesięcy przed ukończeniem 18 lat, czyli w wieku 17 lat.




O kategorii B to ja pierwsze słyszę. Zdajesz prawko i jeździsz bez żadnych listków i innych pierdół. Natomiast jeśli w ciągu roku od wydania prawka uzbierasz 20 pkt - zabierają ci prawo jazdy.

Co do kategorii A, to nie orientuję się dokładnie, ale jeśli zdasz na A, to możesz też jeździć na dowolnym motorze.




Ale Quad jak Cię przygniecie (będziesz go miał nad sobą) to będzie nieciekawie.
A przy cross/enduro, jedziesz jak na szybszym i cięższym rowerze - gleba na bok i tyle :)

PS: Jak wygrzejesz w drzewo to nie odczujesz raczej różnicy ;)



No niby masz i ty racje. Z jednej strony to jedno jest bezpieczniejsze, a z drugiej inne.


Na takiego quada trzeba mieć prawo jazdy kategorii B. Można wtedy jeździć bez kasku po publicznych drogach o ile quad posiada homologację (oświetlenie, kierunki, światła awaryjne i bieg wsteczny).

Ma przecież, było w opisie.

Co do tych zakrętów to quad jest raczej do wolnej jazdy terenowej a nie do jechania 100 km/h. I wydaję mi się że ma tyle mocy żeby po ty terenie jokoś wyjśĆ z błota i.t.p.



Myślę, że "drzwi otwarte" będą ciekawą imprezą. Zobaczymy ilu jest na prawdę prawdziwych pasjonatów MPK. Na marginesie informuję, że właśnie narywamy program telewizyjny na temat jedynej kobiety kierowcy w Tarnowie. Dlaczego nie ma więcej chętnych na taką pracę? POKRYJEMY WSZYSTKIE KOSZTY POZYSKANIA KATEGORII PRAWA JAZDY I INNYH BADAŃ KWALIFIKACYJNYCH. NIE MACIE ODPWIEDNICH KOLEŻANEK?



O to aż tak się nie martw. Jeśli czujesz się na siłach, aby podejść do egzaminu, proponuję wymyślić dobry powód, dla którego chciałbyś ten egzamin zdać w trybie przyśpieszonym, np wyjazd na uczelnię(?!). Napisz ładne podanie do dyrektora WORD o przyśpieszenie egzaminu. Jak znam życie, przychyli się on do Twojej prośby i otrzymasz dodatkowy termin. Dwie sprawy: pierwsze, musisz być pod stałym kontaktem (np telefon komórkowy), drugie to to, iż może zdarzyć się sytuacja, że np. o 12 dowiesz się, że masz egzamin na 15. Każda grafik zapewnia jedno miejsce na przyśpieszenie, poza tym czasem ktoś zrezygnuje i tworzą się okienka. Ja pisałem o przyśpieszenie i w następnym tygodniu w poniedziałek już zdawałem egzamin, oblałem i odwołałem się we wtorek. W środę miałem komisyjne przeglądnięcie materiału z egzaminu, po czym okazało się, że instruktorzy się mylili mówiąc, że jak się miało rację to od razu dostaje się prawko. Nie. Trzeba zdawać kolejny raz egzamin tylko za "free" (zapłacić normalnie za powtórkę i czekać kolejne dwa tygodnie na zwrot pieniędzy). Ja napisałem odręcznie pismo (...z powodu powrotu do Anglii proszę o przyśpieszenie terminu egzaminu praktycznego na kat "C"...), sekretarka mi skserowała, pan dyrektor z miejsca przyjął i napisał adnotację o zgodzie na przyśpieszenie terminu. Zapłaciłem za egzamin. Pismo z adnotacją dałem babce ustalającej terminy i w piątek miałem poprawkę. W poniedziałek złożyłem podanie o przyśpieszenie wydania nowego prawa jazdy i w czwartek miałem je w ręce.
Are you ready?



Mam 33 lata i w branży budowlanej pracuję już 11 lat.Wykonuję takie prace jak:murarka,montaż drzwi i okien,malowanie,tapetowanie,kładzenie płytek,montaż regipsów,szpachlowanie,gipsowanie,gładzie,montaż urządzeń sanitarnych,docieplanie.Ostatnio pracowałem na terenie Niemiec.Posiadam prawo jazdy kategorii B.Umiem czytać z rysunku technicznego.Nie umiem zaś ani j.niemieckiego ani j.angielskiego.Bardzo interesuje mnie praca na okres dłuższy lub nawet na stałe.Pozdrawiam.Jarosław.

Kontakt: pizmaczek6@wp.pl lub nr.gg:7442108




a prawda jest taka, że teraz samym prawem jazdy kat. D bez innych kursów to możesz sobie co najwyżej buty wypchać, a nie na jego podstawie wozić ludzi. Taka jest prawda.
To wymień te kursy, poza tym na przewoz osob, o ktorym już wspomniano

[ Dodano: Wto 09 Wrz, 2008 21:40 ]



Dyrektywa Unii Europejskiej 91/439/CEE z 29.07.1991 Art.3

Kategoria B:
- pojazdy samochodowe o dmc nieprzekraczającej 3500 kg, w których ilość miejsc siedzących (oprócz miejsca kierowcy) nie przekracza 8; pojazdy samochodowe tej kategorii mogą ciągnąć przyczepę, której dmc nie przekracza 750 kg;
- zespoły pojazdów złożone z pojazdu ciągnącego kat.B i przyczepy o ile łączna dmc zespołu pojazdów nie przekracza 3500 kg a dmc przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego <na pusto>

Kategoria B+E
- zespół pojazdów złożony z pojazdu ciągnącego kategorii B i przyczepy nie mieszczący się w kat.B.

Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym z 1968 r. (Rozdział IV, Art.41 pkt.4)

Przy zastosowaniu postanowień ustępu 1 litera [c) każde międzynarodowe prawo jazdy zgodne z postanowieniami załącznika 7 do niniejszej konwencji] i ustępu 2 litera c) [umawiające się Strony mogą odmówić uznania na swoich terytoriach ważności praw jazdy na kierowanie pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów kat.C, D i E, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, jeżeli ich posiadacze nie ukończyli 21 roku życia] niniejszego artykułu:

a) do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg.




ja bym zaczepil sie o to:
RMC przyczepy miescilo sie w wartosciach podanych w dowodzie rejestracyjnym holownika /O.1/ i bylo mniejsze niz MW holownika



??? i co w związku z tym ? Kodeks jasno mówi że MW holownika musi być wyższa niż DMC przyczepy, a z kolei DMC holownika + przyczepy nie może być wyższe niż 3,5 tony - prawo jazdy kat. B.

Nie próbuj naginać przepisów, ktoś nieśiwadomy przeczyta Twój wpis i narazi się na nieprzyjemności. Pomyśl o konsekwencjach w razie wypadku...brak wypłaty odszkodowania itd.

Jak słusznie napisał ptaku. Temat już dawno został rozstrzygnięty i nie wymaga kolejny raz tłumaczenia.



DZWONILEM DO OSRODKA DO MIŃSKA I MI TO POWIEDZIELI. W OŚRODKU PRZYJMUJA WSZYSTKICH NA KURS BEZ WYJĄTKU, NATOMIAST JEZELI CHCESZ SIE PORUSZAC KOPARKĄ KOŁOWĄ KOPARKA-LADOWARKA LUB INNĄ MASZYNA PO DROGACH PUBLICZNYCH I JEST ZAREJESTROWANA JAKO SAMOCHOD SPECJALNY KTOREGO WAGA PRZEPRACZA3,5 TONY I PRZEKRACZA PRĘDKOSC 25KM/H MUSZI MIEC PRAWO JAZDY KAT. C. NA PRZYKLAD GDYBYS KUPIL KOPARKO-LADOWARKE I JCB I CHCIALBYS ZAREJESTROWAC JA W WYDZIALE KOMUNIKACJI ZAREJESTRUJA JA JAKO SAMOCHOD SPECJALNY A NIE POJAZD WOLNOBIEZNY I WTEDY JEST WYMAGANE. W MAJU W ZESZLYM ROKU WSZEDL PRZEPIS W ZYCIE ZE JEST WYMAGANE C.




Witam.Podam wam podział dźwigów 3 kategoria do 16 T/ 2 kat. do 32 T/ i 1 kat.to od 32T wzwyż.Ja mam 2-gą kat. już 6 lat ale zasuwam na koparce,mało jest firm z dźwigami w moim regionie,no i ja sam nie szukam ,lubie kopać dziury w ziemi,hehe.Pozdrawiam.Nasz dół.
takie podzialy byly jak uprawnienia wydawalo ministerstwo budownictwa.
teraz masz uprawnienia wydawane przez UDT w zaleznosci od tego na czym zdajesz egzamin to masz uprawnienia z ograniczeniem tonarzu lub z podaniem typu maszyny.
inna bajka ze te klasy ktore podales instnieja nieformalnie bo nikt rozsadny nie zrobi Ci szkolenia i egazminu na czyms wiekszym. zazwyczaj sa to zurawie miedzy 16 a 25 ton.
w momencie jak juz pracujesz na sprzecie i wykazesz sie znajomoscia kilku roznych maszyn mozesz rozszerzyc sobie uprawnienia albo o kolejny typ maszyny albo podniesc tonaz, wzglednie jezeli w gre wchodza duzo wieksze maszyny i masz juz doswiadcenie robisz uprawnienia bez ograniczen udzwigu i to jest w zasdzie koniec drabinki.
mozna pracowac na zurawiach bez kat C ale w gre wchodza tylko zurawie placowe typu Polan. Do poruszania sie żurawiami po drogach nie ejst potrzebny kurs na przewoz rzeczy. wymagane jest tylko aktualne badanie lekarskie , psychotesty i prawo jazdy C



Mi się pomysł częściowo podoba.
Rejestracja i ubezpieczenie jak najbardziej, bo wszystko jest ok. dopóki się coś nie stanie, nawet kiedy quad jest używany tylko w terenie może dojść do kolizji a mogą też ucierpieć osoby trzecie, całkiem przypadkowe. Ubezpieczenie może pokryć koszty ewentualnych roszczeń poszkodowanego, które czasem mogłyby przekroczyć wartość quada.
Co do nowych kategorii prawa jazdy to nie wiem, chyba dodatkowe niepotrzebne zamieszanie, ale z drugiej strony, co ma zrobić taki 14-15-o latek, który nie ma prawka kat. A ani B a chciałby legalnie jeździć?

ps. WORDy wcale nie są takie biedne



Jakie znacie strony, na których sprzedają motory 125ccm ? Oczywiście tanio :p Najlepiej w niemczech lub na litwie. Tam ponoć są najtańsze Pozdrawiam ^.*


@EDIT
Jeszcze jedno pytanko.. Ile kosztuje prawo jazdy Kat. A1 ? Podajcie ceny takie +/-. Niechce wiedzieć dokładnie tylko tyle, żeby kasy nazbierać xd. A do WoRD'u niechce mi sie dzwonić



ciekawe co z tego wyniknie! Troche poczytalem sobie o tym i wszedzie jest napisane ze to ma wejsć juz tego lata i znalazlem jeszcze artykół w któeym jest napisane:

Kategoria A – wszystkimi motocyklami ale: Motocyklem o mocy większej niz 25 kW lub o stosunku mocy do masy własnej wyzszym od 0,16 kW/kg może kierować: 1) osoba posiadająca prawo jazdy kategorii A przez okres dłuższy ni# 2 lata, albo 2) osoba posiadająca prawo jazdy kategorii A, która ukończyła 24 lata.

Znalazlem to tu:
http://www.prawko.com.pl/content/view/62/2



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)