Projekt badawczy Polska-Namibia 2010
Dziękuję bardzo za dotychczasową pomoc. Jeśli można prosiłbym jeszcze o pomoc w zredagowaniu oświadczenia. Sugerując się materiałami zamieszczonymi w Internecie, planowałem główną część oświadczenia sformułować w następujący sposób:
„Oświadczam, że zgodnie z art. 7 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) odstępuje do umowy zawartej drogą elektroniczną dnia …, której przedmiotem był monitor ….”
W dalszej części:
„Proszę o zwrot kwoty … (słownie: …) na konto bankowe o numerze …. ”,
jednak ponieważ w oświadczeniu powinno być zamieszczone wezwanie sprzedawcy do wskazania adresu i sposobu zwrotu towaru, nie wiem czy ten zapis jest właściwy i jak należy sformułować tą część oświadczenia. Na udzielenie odpowiedzi na wezwanie planuje wyznaczyć sprzedawcy termin 7 dni.
Przed dokonaniem zwrotu musisz spełnić kilka warunków:
1. Towar nie może być używany (może być otworzony, wypróbowany, ale nie może być na nim żadnych śladów używania).
2. Musisz posiadać oryginalne opakowanie, w którym był produkt.
3. W przesyłce zwrotnej muszą być wszystkie elementy, które dostałeś (dodatkowe akcesoria do produktu, gratisy itd.)
4. Podstawą do uznania zwrotu jest umieszczenie w przesyłce oryginalnego dowodu zakupu (paragon lub faktura VAT) i oświadczenia o odstąpieniu od zawartej umowy kupna - sprzedaży. wzór oświadczenia
Przypominam, że Niemczurowi wysłano niewłaściwą część i do tego sklep sie przyznaje. Zakładaj sprawę, wygraną masz w kieszeni. Do sprawy dołącz kopię zamówienia, oraz całą korespondencję.
Polecam serdecznie zapoznanie sie z prawami konsumenta
wada może być po stronie płyt, prawdopodobnie uszkodzona jest jedna bądź kilka seri danych płyt. Wada powstała gdzieś w procesie technlogoicznym i tyle.
Polecam reklamacje płyt jeśli zakupione były wciagu ostatnich 7 dniu ale przed tym sprawdzenie płyty na innej nagrywarce czy wypali choć jedną prawidlowo
Problem nagrywania znika przy innych płytach ale czy nagrywasz na nich tą samą zawartość?
Jeśli jest to transkodowania filmu przy np nerovision to poprostu może komputer zawsze łapie chwilową ścinke w 13 minucie jeśli non stop prubójesz nagrac ten sam film
ogółem przedewszystkim sprawdź jakaś płyte na innym sprzęcie jak to samo gnaj do sklepu weź ze sobą płyty juz wypalone przedstaw im problem, jak nie beda chcieli przyjąc zwrotu to mozesz poprosic o dane firmy dokładniejsze i przejść sie do rzecznika praw konsumenta pewnie kupiłeś większą paczke typu 100+ a to juz kosztuje pare złoty wie warto odzyskać sklep pewnie bedzie sie bronił argumentem iż towar jest już odpakowany ale argument odpada bo uszkodzenie nie jest mechaniczne a poprostu plyty zostaly źle wytłoczone i jedynie mozna sprawdzić to nagrywajac / odczytując płyte
W sprawie praw konsumenckich polecam poniższe strony.
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390
http://strefa.org/przepisy-prawne/sprzedaz-konsumencka.html
Słyszałem coś o możliwości zwrotu towaru do 10 dni w przypadku "sprzedaży na odległość" (internet, telefon), ale nie wiem, czy dotyczy to również aukcji.
A reklamowaleś coś z zamawianego towaru ? Bo ja też kupiłem u nich ze 12 serw futaba S3150 i jedno trafiło się uszkodzone tzn staneło po 30 minutach użytkowania. Reklamacja trwa od 4 miesięcy . Po postraszeniu wlaściciela rzecznikiem praw konsumenta zaproponowano mi zwrot gotówki tyle ,że za serwo zapłaciłem 124 pln a teraz kosztuje ~180. Mało obiecujące jeśli nie potrafia zalatwić reklamacji w dwa tygodnie na serwo warte 125 zł co będzie jak kupisz radio za 5 tys ?
Wiesz co, niestety i tacy sprzedawcy się zdarzają.. Na szczęście kupującego chroni ustawa o prawach konsumentów, zgodnie z którą: " Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni, ustalonym w sposób określony w art. 10 ust. 1. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem." Tak więc spkojnie chroni Cię prawo - masz mozliwość zwrotu towaru, bez podawania żądnych przyczyn, poza tym oczywiście poinformuj też
Zgłoś reklamacje na odpowiednim blankiecie , wypisz wady i sposób w jaki chcesz aby usterka została naprawiona. Nie możesz rząda zwrotu gotówki jedyniw wymiany wadliwego towaru na nowy lub naprawy usterki ( trudno naprawic hałas), dopiero za drugim podejściem jeżeli sprawa nie będzie załatwiona po twoiej myśli masz prawo złozyc powtórną reklamację i rzadac zwrotu gotówki
Nie musi tego robić na żadnym blankiecie :)
Może to zrobić nawet mailem :D o ile jest taka możliwość :)
Konsument ma prawo wyboru czego Żądać, zwrotu kasy lub naprawy o ile gwarant nie zastrzegł sobie tego w warunkach Gwarancji