Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Niestety twoja Rada Miasta przekroczyła swoje uprawniania wydając normę prawną bez jakiejkolwiek podstawy prawnej. Uprawnienia rad gmin nie są samoistne.
Poza tym juz sam art 54 kw wymaga aby to bylo wykroczenie przeciwko wydanym z upoważnienia ustawy przepisom porządkowym o zachowaniu się w miejscach publicznych...
Wskazany zapis prawa lokalnego nie ma zas oparcia w przepisach rangi ustawowej
megala napisał(a):Poza tym zastanawiam sie od dluzszego czasu, czy rzeczywiscie istnieje gdzies jakis przepis, ktory mowilby o obowiazku zachowania ciszy nocnej w bloku w godz. 22.00-6.00 oraz o mozliwych karach za jej nie zachowywanie.
O karach za zakłócanie spokoju mówi Kodeks Wykroczeń:
USTAWA
z dnia 20 maja 1971 r.
Kodeks wykroczeń
Dz.U. Nr 12, poz.114 z 1971 r.,
ostatnia uwzględniona zmiana: Dz.U. Nr 113, poz. 717 z 1998 r.
Art.51.§1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
§2.Jeżeli czyn określony w § 1 ma charakter chuligański lub sprawca dopuszcza się go, będąc pod wpływem alkoholu, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
§3.Podżeganie i pomocnictwo są karalne.
natomiast godziny obowiązywania ciszy nocnej uchwalane są w przepisach porządkowych prawa miejscowego - czyli w jakiejś uchwale rady gminy czy miasta...
3 kwietnia
1. korporacja prawa publicznego
2. przepisy porządkowe wojewody
3. przesłanki zmiany imienia i nazwiska
1.fundacje prawa publicznego
2. rodzaje aktów prawa miejscowego stanowione przez gminę
3. Zmiana (albo ustalenie nie jestem pewien) pisowni nazwiska.
05.05
Ja:
1.Charakterystyka współczesnego zasadniczego podziału terytorialnego.
2.Typologia aktow prawa miejscowego stanowionych przez gminie
Druga osoba:
1. Charakterystyka zmian w podziale terytorialnym w latach 1972-75
2. Przeslanki stanowienie przepisow porzadkowych
jeszcze zaslyszane: rozporządzenie wykonawcze
wydaje mi się, że najpierw uchwała była omawiana na komisjach i tam powinno się argumentować. sesja daje oczywiście możliwość wypowiedzi, ale, jak mówią, czasami wcześniej znany jest wynik głosowania. tak czy inaczej wydaje mi się, że tym działaniem rada miasta dała plamę
Ja zgadzam się z twoja wypowiedzią. Rada Miasta dała plamę. Szum na temat festiwalu był bardzo duży już od początku roku. Unieważnienie uchwały z powodu podstawy prawnej jest bzdurne i nielogiczne. Jednak Radę Miasta wciągnięto w prywatną wojnę BM z Nikosem. Autorem takiego działania był podejmujący inicjatywę uchwałodawcza czyli BM.
Dodatkowo przedstawiam wam zapisy pochodzące z ustawy o samorządzie gminnym.
Art. 94. (127) 1. Nie stwierdza się nieważności uchwały lub zarządzenia organu gminy po upływie jednego roku od dnia ich podjęcia, chyba że uchybiono obowiązkowi przedłożenia uchwały lub zarządzenia w terminie określonym w art. 90 ust. 1, albo jeżeli są one aktem prawa miejscowego.
i dla jasności
Art. 90. (120) 1. Wójt obowiązany jest do przedłożenia wojewodzie uchwał rady gminy w ciągu 7 dni od dnia ich podjęcia. Akty ustanawiające przepisy porządkowe wójt przekazuje w ciągu 2 dni od ich ustanowienia.
Rada oczywiście mogła unieważnić uchwalę tylko po co skoro sam nadzór już nie miał takich kompetencji. Swoją droga przyjmując taki tok rozumowania, jak podejmujący inicjatywę uchwałodawczą, to pewnie należało by uchylić kilka tysięcy uchwał samorządowych.
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (z licznymi zmianami).
Oto pasujący cytat z tej ustawy:
"Art.*5.* 1.*Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez:
1) wyposażenie nieruchomości w urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
2) przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub, w przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, spełniające wymagania określone w przepisach odrębnych; przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych."
Niestety, nigdzie nie widzę przepisu, że to gmina ma pokryć koszty przyłączenia do kanalizy, jest za to przepis, że za niewykonanie obowiązków wynikających ustawy właścicielowi posesji grozi grzywna. :cry:
Jeśli sąsiad użytkuje działkę albo jej część od ponad 30 lat, to w każdej chwili może stać się jej właścicielem przez zasiedzenie. To oznacza, że zakup takiej działki od ANR jest, oględnie mówiąc, ryzykowny.
Jeśli drzewa w jakiś sposób uszkadzają linię energetyczną, to można to zgłosic energetykom - przyjadą i przytną...
Korzenie i gałęzie które tobie przeszkadzają możesz usuwać sam.
Co do reszty tego co nazywasz imisją, nie licz na to, że ktoś poda ci jakiś jeden paragraf który w cudowny sposób zmusi właściciela do uporządkowania działki. Szukaj przepisów porządkowych w uchwałach swojej gminy bo to jedyny sposób. Jak ANR raz, drugi czy trzeci zapłaci mandat, to może beda bardziej skłonni do negocjacji w sprawie sprzedaży. Tylko radze najpierw upewnić się od jak dawna sąsiad użytkuje działke - jeśli od ponad 30 trzeba pamietać o możliwości zasiedzenia.
przede wszystkim, nie wolno wymagac od zwyklych spacerujacych sobie ludzi zeby znali tajniki tresury i psychologii psow. biegnie, szczeka, jest duzy, kurcze to ja musze sie chyba przyjrzec jak mu chodzi ogon, czy jest zjerzony, czy szczeka wesolo czy warczy itd???? ale cos sie komus popierdolilo za przeproszeniem. podworko z piaskownica jest dla ojca z dzieckiem a nie dla psow biegajacych sobie ot tak. pamietajmy ze sa PRZEPISY. inaczej mowiac PRAWO. nie moze pies biegac bez smyczy czy bez kaganca po podworku. tak mowi PRAWO. ja widze to tak: jezeli typ miezyl do mamy i powiedzial ze by ja odstrzelil to trzeba z tego zrobic afere, typa szukac i ukarac. jezeli wyjal bron na psa, coz, jest tylko znerwicowanym fajtulapa, aczkolwiek prawo jest po jego stronie.
Słuchaj wyluzuj trochę bo się robisz wnerwiający. Gdzie jest powiedziane że tamten pies z historii o dziewczynce w piaskownicy też urzędował w piaskownicy? A jak sobie biegał obok piaskownicy to to już jest inna sprawa. O prawie to ty kolego nie masz żadnego pojęcia więc się tu prawem nie wycieraj mądralo. Jak jesteś taki prawnik to podaj mi szybko podstawę prawną wyższego rzędu do restrykcji wobec psów. Bardzo jestem tego ciekaw. Przepisy restrykcyjne wobec psów są aktami prawnymi najniższego rzędu, są to mianowicie regulacje w ramach gminnych przepisów porządkowych uchwalanych przez samorząd gminny. W praktyce może być tak że w jednej gminie musisz w miejscach publicznych mieć psa na smyczy i w kagańcu w drugiej wystarczy tylko na smyczy a w trzeciej mogą ci naskoczyć bo w gminie tej nawet czegoś takiego nie uchwalili i nie ma żadnej podstawy prawnej. Regulacje te mają moim zdaniem słabe umocowanie w aktach prawnych wyższego rzędu i można by je zapewne w niektórych przypadkach skutecznie kwestionować lub nawet zaskarżać. Na pewno doprecyzowania wymaga definicja "miejsca publicznego". Nie jest to tak jak w innym miejscu chciał jeden z obecnych dyskutantów, że miejsce publiczne to każde miejsce w którym przebywa publiczność czyli ludzie a więc praktycznie każde miejsce w mieście. Zdroworozsądkowa definicja miejsca publicznego to miejsce przeznaczone do wspólnego użytku i użytkowane przez większą grupę ludzi jednocześnie (publiczność).
Wosiu
Poniżej przedstawiam rozporządzenie miasta w sprawie utrzymania czystości w gminie.
1.Właściciele nieruchomości oraz najemcy zobowiązani są do utrzymywania czystości
i porządku na terenie nieruchomości poprzez:
1) wyposażenie nieruchomości w urządzenia, służące do zbierania odpadów komunalnych
oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym
i technicznym,
2)usuwanie, poprzez zamiatanie, zbieranie, grabienie, zmywanie, itp., zanieczyszczeń
z powierzchni nieruchomości i utrzymywanie ich należytego stanu sanitarno –
higienicznego,
3)prowadzenie konserwacji zieleni poprzez koszenie trawy, usuwanie chwastów, odrostów
z drzew i krzewów na posesji;
a tak jako ciekawostke:
2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są w okresie zimowym do oczyszczania z błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń chodników położonych wzdłuż nieruchomości
i bezpośrednio przy jej granicy:
1) w przypadkach gołoledzi lub śliskości na chodnikach i ciągach pieszo – jezdnych do
jej natychmiastowej likwidacji,
2)usuwanie sopli i nawisów śnieżnych z dachów budynków przylegających do chodników
i ciągów pieszo – jezdnych,
3) błoto, śnieg i lód i inne zanieczyszczenia uprzątnięte z przystanków komunikacyjnych
oraz dróg publicznych należy gromadzić poza terenem przystanku komunikacyjnego w
sposób nie utrudniający zatrzymywania się pojazdów oraz wsiadania i wysiadania
pasażerów.
3. Jeżeli na terenie posesji trwa budowa, to za wypełnienie obowiązków dotyczących
przepisów o czystości i porządku w gminach odpowiadać będzie wykonawca robót
budowlanych.
4. Mycie pojazdów samochodowych powinno się odbywać w miejscach do tego celu
wyznaczonych.
5. Właściciele nieruchomości mogą myć pojazdy na swoim terenie pod warunkiem, że
powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji miejskiej lub szczelnych zbiorników
bezodpływowych.