Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Miki2, a ja właśnie po przeczytaniu informacji z PS uważam, że sprowadzenie tych graczy to dobry ruch. Skoro mogą u nas pograć pół roku za darmo to niech grają w meczach Młodej Ekstraklasy.
No właśnie, że nie do końca. "Regulamin Szkoleniowych Rozgrywek Piłkarskich Młodej Ekstraklasy na sezon 2007/2008" stanowi:
5.1. Drużyny biorące w zawodach Młodej Ekstraklasy uprawnione są do wystawienia polskich zawodników urodzonych po 1 stycznia 1986 roku, którzy mogą być uprawnieni do rozgrywek seniorów zgodnie z par. 3.3 uchwały Zarzadu PZPN – Przepisy w sprawie organizacji rozgrywek w piłkę nożną z 29 wrzesnia 2000 roku z pózn. zm.
5.3. Klub będzie uprawniony do wystawienia w zawodach Młodej Ekstraklasy maksymalnie trzech zawodników jednocześnie przebywających na boisku uprawnionych uprzednio do innych rozgrywek seniorskich organizowanych przez Ekstraklasę SA, urodzonych przed 1 stycznia 1986 roku, w tym zawodników – cudzoziemców, co stanowi wyjątek od zasady, określonej w art. 5.1.
http://www.pzpn.pl/a/regulamin_MESA.pdf
Czyli tylko jeden z nich łapie się do ME. I to dopiero po podpisaniu kontraktu i uprawnieniu go do gry w drużynie seniorskiej.
A wg mnie ściąganie do ME jakichś ogórków z buszu zamiast brać chłopaczków z rodzimego podwórka jest kretynizmem do n-tej potęgi.
Zapraszamy do udziału w turnieju halowej piłki nożnej "Piłkarski Weekend":
jest to pierwszy z 3 turniejów w ramach Święta UW
termin: 12-13 listopada
miejsce:OSiR, Ul.Polna 7, Warszawa
Koszt: O PLN
Zespoły 5 osobowe, czas gry 2 x 10 minut
Organizatorem turnieju jest Mutuus Consensus, ACIiEE oraz Biuro Informacji i Promocji Uniwersytetu Warszawskiego
Dla najlepszych drużyn okolicznościowe puchary i upominki
Konakt i zapisy:
w naszym Samorządzie albo bezpośrednio
Piotr Dopierała: tel. 0501 948 739
e-mail: piotr.dopierala@mcity.pl <mailto:piotr.dopierala@mcity.pl>
Tomek Moskal: tel. 0 609 856 538,
e-mail: tomekmoskal@wp.pl <mailto:tomekmoskal@wp.pl>
ILOŚĆ ZESPOŁOW OGRANICZONA
Drużyny
1. Zgłoszenie drużyn do rozgrywek następuje poprzez wypełnienie i podpisanie Karty Zgłoszeniowej (http://www.uw.edu.pl/strony/aktual/sw_pilka_zgl.pdf) i jest jednoznaczne z deklaracją przestrzegania regulaminu.
2. Podpis kapitana drużyny na Karcie Zgłoszeniowej traktowany jest jako oświadczenie o zapoznaniu się wszystkich członków drużyny z regulaminem Turnieju.
1. Każdy mecz trwa 2 x 10 minut z 2 minutową przerwą.
2. Na parkiecie występują zespoły złożone z 5 zawodników (w tym bramkarz), a ilość zmian w trakcie meczu jest nieograniczona.
3. W Turnieju obowiązują przepisy gry w piłkę nożną halową z drobnymi zmianami.
4. Na obiekcie, gdzie toczyć się będą rozgrywki, obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu (za wyjątkiem wyznaczonych do tego celu miejsc) oraz spożywania napojów alkoholowych.
Autor tematu podał bardzo mało szczegółów.
Jeżeli dobrze się domyślam, to sytuacja dotyczy Polski. Te kwestie regulują Uchwały nr 8/52 i 8/53 z dnia 12 lipca 2002 roku Prezydium Zarządu Polskiego Związku Piłki Nożnej.
Na podstawie § 38 ust. 1 Statutu PZPN oraz pkt. 5 Uchwały nr II/22 Zarządu PZPN z dnia 17 września 1999 roku uchwala się następujące zasady ustalania ekwiwalentu za wyszkolenie zawodnika w sytuacji wygaśnięcia kontraktu:
I. W przypadku transferu zawodnika nie amatora:
1. Podstawą do wyliczania wysokości ekwiwalentu może być wyłącznie pensja brutto zawodnika oraz premie i nagrody otrzymywane z klubu za okres ostatnich 12 miesięcy. Do kwoty tej dolicza się premie i nagrody otrzymywane z Polskiego Związku Piłki Nożnej.
2. Wysokość ekwiwalentu może być zwiększona o 25% jeżeli zawodnik w ciągu ostatnich dwóch lat wystąpił przynajmniej dwa razy w reprezentacji kraju wszystkich kategorii wiekowych w oficjalnych meczach.
3. Wyliczoną w ten sposób kwotę mnoży się, w zależności od wieku zawodnika wg następujących przeliczników:
Ë 16 lat i 1 dzień do 18 lat x 7
Ë 18 lat i 1 dzień do 21 lat x 8
Ë 21 lat i 1 dzień do 23 lat x 9
4. W przypadku zawodników, którzy ukończyli 23 rok życia mają zastosowanie przepisy uchwały nr 8/52 z dnia 12 lipca 2002 roku Prezydium Zarządu PZPN.
5 Do sumy ekwiwalentu nie wlicza się kwot, które otrzymał zawodnik za transfer do nowego klubu, kiedy dokonywana jest powyższa kalkulacja.
6. Nie wlicza się do tej kwoty innych świadczeń (sprzęt, opłata za mieszkanie itp.)
Tu jest uchwała dotycząca amatorów - http://www.pzp.info.pl/text/ekwiwalent_amat.pdf
Ekwiwalent jednak w mojej ocenie dotyczy sytuacji, kiedy zawdnikowi skończył się kontrakt i odchodzi do nowego klubu. Autor tematu sam stwierdza, że klub macierzysty "sprzedał". Sprzedaje się raz i to na zasadach okreslonych w umowie. W mojej ocenie klub macierzysty przestał mieć do zawodnika jakiekolwiek prawa z chwilą finalizacji jego transferu. To, że nowy klub szybko sprzedaje zawodnika, to już inna para kaloszy.
Odbiegając od tematu GW:
Senat nie zgadza się na sprzedaż/podawanie/spożywanie alkoholu podczas imprez masowych motywując to tym, że byłoby to sprzeczne z zakazem spożywania alkoholu w miejscach publicznych oraz względami bezpieczeństwa. Wklejam całość uzasadnienia uchwały senatu, który zwrócił ustawę do sejmu wnosząc o wprowadzenie 25 poprawek. Oto uzasadnienie (nie wklejam jako 'cytat', bo się wtedy ch**owo czyta):
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uzasadnienie
Senat, po rozpatrzeniu uchwalonej przez Sejm w dniu 12 lutego 2009 r. ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, proponuje wprowadzenie do jej tekstu 25 poprawek.
W poprawce nr 1 Senat zmienił definicję imprezy masowej artystyczno–rozrywkowej odbywającej się w hali sportowej lub w innym budynku i postanowił, że dana impreza będzie uważana za imprezę masową, gdy liczba udostępnionych miejsc przekroczy 500. Poprawką tą Senat proponuje złagodzenie przepisów ustawy dotyczących organizowania imprez artystycznych i rozrywkowych, co wynika z charakteru tych imprez, zwykle pozbawionych agresji i negatywnych emocji. Najpoważniejszą zmianą wprowadzoną przez Senat są poprawki nr 5 i 21, które usuwają z ustawy przepisy dające możliwość sprzedawania, podawania i spożywania napojów alkoholowych w trakcie imprez masowych. Poprawka jest efektem przekonania Senatu, że spożywanie alkoholu w miejscu i w trakcie trwania imprez masowych, a szczególnie meczów piłki nożnej, wiąże się ze znacznym zwiększeniem ryzyka spowodowania przez uczestników imprezy niepokojów, bójek i innych zakłóceń porządku na imprezach masowych. Senatorowie uznali zezwolenie na spożywanie alkoholu na imprezie masowej za sprzeczne z zakazem spożywania alkoholu w miejscach publicznych sformułowanym w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz za sprzeczne z ideą przyświecającą całej tej ustawie - zmierzającej do wychowania, zwłaszcza młodego pokolenia w trzeźwości. Łączenie sprzedaży i spożywania alkoholu z wypoczynkiem, rozrywką i sportem godzi, zdaniem Senatu, w bezpieczeństwo imprez masowych i pozostaje w niezgodzie z tytułem i celami uchwalonej ustawy. Poprawka nr 21 jest konsekwencją poprawki nr 5 w zakresie odnoszącym się do normy karnej. W poprawkach nr 8, 10 i 11 Senat zaproponował nowe rozwiązania dotyczące zakazu klubowego. Nie rezygnując z potrzeby jego wprowadzenia, Senat uznał za wskazane podkreślenie, że jedynie rażące naruszenia winny skutkować zastosowaniem takiej kary porządkowej. Ponadto Senat uznał, że w przypadku wniesienia odwołania od takiego zakazu, nie powinien on działać od razu w stosunku do osoby ukaranej, lecz dopiero po wydaniu orzeczenia ostatecznego. Zdaniem Senatu rozwiązanie takie może wpłynąć na przyspieszenie procedur odwoławczych, mających na celu ewentualne wykluczenie z meczów piłki nożnej osób niepożądanych, podobnie jak wskazany w poprawce 10 maksymalny termin rozpatrzenia odwołania. W poprawkach nr 14 i 18 Senat proponuje przyspieszenie procesu wydawania decyzji przez właściwy organ w zakresie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej - mając na uwadze konsekwencje, jakie niesie dla organizatora imprezy decyzja odmowna. Problemy związane z koniecznością odwoływania imprezy, w tym zaproszonych gości, utrudnienia związane z dystrybucją biletów lub zaproszeń, winny być uwzględniane przez ustawodawcę na równi z komfortem pracy organów wydających zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej. Wprowadzając poprawkę nr 16 Senat wprowadził nowe, uniwersalne brzmienie przepisu, które dostosowuje terminologię nowej ustawy do zmian wprowadzanych najnowszą nowelizacją ustawy – Prawo budowlane. W trakcie prowadzonej debaty, senatorowie uznali, że nie istnieje racjonalna przesłanka zawężania odpowiedzialności karnej spikera do czynów popełnionych wyłącznie na stadionie lub w hali sportowej, toteż Senat proponuje by odpowiedzialność karna spikera zawodów sportowych była niezależna od miejsca przeprowadzania masowej imprezy sportowej (poprawka nr 22). Pozostałe poprawki oznaczone numerami: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 12, 13, 15, 17, 19, 20, 23, 24, 25 mają na celu doprecyzowanie przepisów ustawy.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A poniżej orginalne teksty projektu ustawy oraz uchwały senatu do ściągnięcia w PDF
USTAWA z dnia 12 lutego 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.
UCHWAŁA SENATU RP 5 marca 2009 r. w sprawie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych
Obydwa pliki w jednym archiwum (zip)
e: dodane linki