Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Tak sobie głośno myślę. Jeżeli w art. 66 ust. 3a Prawka zostaje zapis iż cechą identyfikacyjną jest wyłącznie pkt 1 tj numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy, a pkt 2) numer silnika zostaje skreślony to biorąc pod uwagę art. 66a mówi się, że cechą identyfikacyjną też jest tylko nr VIN.

Weźmy teraz §4 pkt 1 (Dz. U. z 2003r. Nr 227, poz. 2250 z późn. zm.) gdzie jest powiedziane, że dla pojazdów niezarejestrowanych dopuszcza się ustalenie faktycznych danych pojazdów na podstawie oględzin.

Skoro cechą identyfikacyjną nie jest już nr silnika, to teoretycznie podczas oględzin nie należy już spisywać z natury nr silnika.

Idąc dalej część pierwsza tego pkt mówi, że okresowe polega na porównaniu danych pojazdu z zapisami w dowodzie rejestracyjnym (...), dotyczących danych identyfikacyjnych i technicznych pojazdu. Obecnie cechą identyfikacyjną podlegającą identyfikacji jest tylko nr VIN.

W §11 ust. 2 przepis stanowi, iż dane identyfikacyjne (obecnie tylko nr VIN jest cechą identyfikacyjną) zamieszcza się w rejestrze (...).

Są to tylko moje przemyślenia, nie wiem czy prawidłowe, ale doszedłem do wniosku w oparciu o przytoczone przepisy, że zarówno w przypadku starego dowodu, gdzie jest wpisany nr silnika, jak i nowego, bądź dokumentu DIP dla pojazdu z zagranicy nie należy ustalać numeru silnika, gdyż cechą identyfikacyjną od 21.10.2005r. jest tylko nr VIN, albo numer nadwozia, podwozia lub ramy.



Pytanie do przedstawicieli WKU: jaki jest los teczek akt personalnych byłych żołnierzy zawodowych, przekazywanych Waszym WKU przez jednostki wojskowe ?

Zgodnie z § 33 pkt 1 rozporządzenia MON z dnia 06.02.2008r. w sprawie ewidencji wojskowej żołnierzy zawodowych (Dz.U. Nr 38, poz. 217), "dowódca, który wykonał decyzję (rozkaz) o zwolnieniu żołnierza zawodowego z zawodowej służby wojskowej lub skreśleniu go z ewidencji wojskowej, przesyła teczkę akt personalnych żołnierza zawodowego posiadającego stopień wojskowy do pułkownika (komandora) włącznie - po aktualizacji tej teczki i kart ewidencyjnych oraz włączeniu do niej dwóch egzemplarzy tych kart - do wojskowego komendanta uzupełnień, właściwego dla miejsca zamieszkania byłego żołnierza zawodowego."

I w tym miejscu trop się urywa. Przepisy o prowadzeniu ewidencji wojskowej przez WKU, zawarte w rozporządzeniu MON z dnia 27.06.2006r. w sprawie prowadzenia ewidencji wojskowej (Dz.U. Nr 122, poz. 848), na temat TAP milczą.

Jeśli któraś z WKU postępuje z teczkami zgodnie z odgórnie ustalonymi zasadami, a nie według swojego widzimisię, prosiłbym o podanie tych zasad i wskazanie ich źródła.



Sąd Najwyższy:

nadmiernie sformalizowana interpretacja przepisów dotyczących jej działania mogłoby prowadzić do istotnego ograniczenia właścicieli lokali w wykonywaniu prawa własności albo wręcz – jak w okolicznościach przedmiotowej sprawy – do paraliżu ich czynności ze względu na sprzeciw zarządu. Takie rozumienie wymogów formalnych wprowadzałoby także istotne utrudnienie funkcjonowania wspólnot, w szczególności tam, gdzie jest duża liczba właścicieli, a ich cześć nie wykazuje zainteresowania sprawami wspólnoty lub dotarcie do nich napotyka na poważne przeszkody. Z tego punktu widzenia istotne jest, czy mimo uchybienia przepisom proceduralnym ustawy lub statutu osiągnięty został cel, którego realizacji one służą.
Na gruncie ustawy o własności lokali pogląd taki wyrażony został w wyroku Sądu Najwyższego z dnia 16 października 2002 r., IV CKN 1351/00 (OSNC 2004, nr 3, poz. 40).

Podjęcie przez wspólnotę mieszkaniową uchwały w trybie indywidualnego zbierania głosów, dokonanego przez osoby nieuprawnione, może stanowić podstawę jej uchylenia przez sąd, jeżeli uchybienie to miało lub mogło mieć wpływ na jej treść (art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (jedn. tekst: Dz.U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 ze zm.).
Wyrok SN z dnia 8 lipca 2004 r., IV CK 543/03



Edyta
tu masz parę przepisów
w sprawie Regulaminu Pracy Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej
Izby Urbanistów
§ 19.
1.Jeżeli wiadomość o przewinieniu dyscyplinarnym dotyczy przewodniczącego lub członka organu izby okręgowej, rzecznik lub przewodniczący okręgowej rady izby niezwłocznie przekazuje sprawę Rzecznikowi Krajowemu.
Pani Małgorzata Cymbik jest członkiem Okręgowej Komisji Kwalifikacyjnej /organ izby /więc jej sprawa powinna być przekazana jw

a tu masz przepisy
Dz.U. 2002 nr 194 poz. 1635
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 października 2002 r. w
sprawie szczegółowych zasad i trybu postępowania dyscyplinarnego w
stosunku do członków samorządów zawodowych architektów, inżynierów
budownictwa oraz urbanistów.
§ 15. 1. Postępowanie wyjaśniające prowadzone przez rzecznika odpowiedzialności zawodowej powinno być zakończone w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

Napisz skargę do Prezesa krajowej dlaczego cię rzecznik ignoruje i do ministra skargę na izbę krajową.
Jestem b. ciekawa czy okręgowa przekazała i do tego niezwłocznie...
śliczny ten wasz



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)