Projekt badawczy Polska-Namibia 2010


Bilet promocyjny z ulgą 40% T/P możesz kupić z danego miasta w PL do danego miasta w CZ przez OKREŚLONE, a nie dowolne przejście graniczne, takie jest ograniczenie w tej promocji.
To ciekawe, bo od jednej osoby dość dobrze znającej przepisy międzynarodowe i jednocześnie czytając kiedyś na stronie PR Lublin dowiedziałem się, że miasta w Czechach i w Polsce są określone, a na Słowacji nie ma ograniczeń.

Polska - Czechy:
W komunikacji mi�dzy tymi krajami obowi�zuj� nast�puj�ce ulgi :
40% ulga od stawek normalnych, je�eli podr�ny kupuje bilet w relacji tam i z powrotem do ni�ej wymienionych stacji polskich lub czeskich:
Warszawa, Krak�w, Katowice, Wroc�aw, Gdynia, �winouj�cie, Szczecin, Gda�sk,��d�, Ostrava, Prerov, Olomouc, Brno, Praha, Ceske Budejovice, Plzen, Karlovy Vary,
50% ulgi od op�aty specjalnej dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat,
50% ulgi od op�aty specjalnej w 2 klasie za przew�z ps�w.
W komunikacji przygranicznej, tj. dla relacji tam i z powrotem pomi�dzy stacjami polskimi i czeskimi znajduj�cymi si� w odleg�o�ci do 90.km od punkt�w granicznych po stronie polskiej i czeskiej:
70% ulgi - op�ata specjalna - od taryfy normalnej na przejazd os�b,
85% ulgi od stawek normalnych na przejazd os�b pomi�dzy Cieszynem a Ceskym Tesinem.



" />
">wyciągasz tabliczkę znamionową, bierzesz dowód rejestracyjny, idziesz tam gdzie przyjmują auta na złom - wystawiają ci papier że zezłomowane (płacisz im lub nie - zależy od nich i ciebie - w Szczecinie standardowa stawka to 400 zł) potem do urzędu komunikacji, ubezpieczalni.
Nie tak do końca, ich też pewne przepisy obowiązują, a za parę stówek nie każdy się podłoży,
zwłaszcza jak kolega napisał

">Witam.
ze auto zostalo niby oddane do kasacji a tak naprawde stoi pod blokiem, czy jak?


Poza tym, nie wiem jak sobie wyobraża trzymanie auta bez tablic i numerów pod blokiem,
sąsiedzi się szybko taką nieruchomością zainteresują.



ponizej zamieszczam fragmenty pisma jakie otrzymalem od Z-cy Prezydenta Miasta,gdyz jest ono obszerne i dotyczy moich rozmow z wladzami Miasta w przedmiotowej sprawie ktore nie kwalifikuja sie do rozpowszechniania.

Szczecin 2007-10-25

Adresat


Nasz znak:WGKiOŚ itd.

dotyczy:
Uruchomienia komunikacji autobusowej na ul.Podborzanskiej w Szczecinie

Odpowiadajac na pismo dotyczace uruchomienia komunikacji na ul.Podborzanskiej w Szczecinie chcialbym Pana zapewnic ze temat ten jest przedmiotem szczegolnej uwagi sluzb miejskich i podjete zostaly juz stosowne dzialania majace na celu w konsekwencji uruchomienie komunikacji w tym rejonie Szczecina.
Istotny wplyw na przedluzajacy sie termin podjecia juz konkretnych dzialan mialy kwestie zwiazane ze wskazaniem nieruchomosci,ktora bylaby jak najbardziej optymalna dla lokalizacji na petle autobusowa.

W zwiazku z brakiem mozliwosci usytuowania petli na gruncie prywatnym ustalono,ze petle nalezy wykonac na dzialce o nr 10 z obr. 3064 nad Odra stanowiacej wlasnosc Gminy Miasto Szczecin co wymaga wykonania:
-wycinki drzew rosnacych na tej dzialce.
-poszerzenia o ok. 3,0 m ul. Podborzanskiej na odcinku lezacym od posesji nr 54 do konca dzialki nr 10 z obr. 3064 - orientacyjna dlugosc ok. 400 m.
-chodnika i oswietlenia wyzej wymienionego odcinka wraz z oswietleniem petli.
-nawierzchni petli wraz z ustawieniem wiaty przystankowej.
-nowej organizacji ruchu na powyzszym odcinku ul. Podborzanskiej.

W celu wykonania petli autobusowej przy ul.Podborzanskiej Zarzad Drog i Transportu Miejskiego wystapil do Wydzialu Urbanistyki i Administracji Budowlanej z wnioskiem o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz rozpoczal procedury majace na celu wylonienie wykonawcy niezbednych projektow.
Natomiast majac na uwadze obowiazujace procedury wynikajace z przepisow prawa, uruchomienie komunikacji zapewniajacej pelne bezpieczenstwo dla przyszlych pasazerow moze nastapic dopiero w III kwrtale lub najpozniej na poczatku IV kwartalu przyszlego roku.

Z powazaniem

pieczatka o tresci:

Zastepca Prezydenta Miasta

Beniamin Chochulski
(podpis nieczytelny)

W zwiazku z powyzszym dyskusje nt. autobusu w ul. Podborzanskiej uwazam za zakonczona. Mam nadzieje,ze skonczy sie rowniez puszczanie enigmatycznych informacji typu ,,autobus na Podborzanska lada chwila" lub ,, predzej niz Panstwo myslicie". jednoczesnie nadmieniam, ze od projektowania drog sa inzynierowie projektanci a nie bajkopisarz as.



Ponizej wklejam odpowiedz jaka dzisiaj otrzymalem z biura prezydenta miasta w spårawie komunikacji na Podborzanskiej..

"Szczecin 2007 – 10 - 31



Pan
xxxxxxxxxxxx
ul. Karkonoska xx
Szczecin



Nasz znak:WGKiOŚ.I.AG.5550/45-9/07

dotyczy:
uruchomienia komunikacji autobusowej na ul. Podbórzańskiej w Szczecinie

Odpowiadając na Pana e:maila skierowanego do Prezydenta Miasta Szczecin dotyczącego uruchomienia komunikacji autobusowej na ul. Podbórzańskiej w Szczecinie uprzejmie informuję, że sprawa została przekazana do Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska.
Chciałbym równocześnie Pana zapewnić, że temat ten jest przedmiotem szczególnej uwagi służb miejskich i podjęte zostały już stosowne działania mające na celu w konsekwencji uruchomienie komunikacji miejskiej w tym rejonie Szczecina.
Istotny wpływ na przedłużający się termin podjęcia już konkretnych działań miały kwestie związane ze wskazaniem nieruchomości, która byłaby jak najbardziej optymalna dla lokalizacji na tymczasowa pętlę autobusową. Ustalono, że pętla autobusowa zostanie wykonana na działce o nr 10 z obr. 3064 Nad Odrą stanowiącej własność Gminy Miasto Szczecin, co wymaga zrealizowania następujących prac, a mianowicie:
- wycinki drzew rosnących na tej działce,
- poszerzenia o ok. 3,0 m ul. Podbórzańskiej na odcinku leżącym na działkach nr 9 z obr. 3064 i nr 3/1 z obr. 3065, to jest od posesji nr 54 do końca działki nr 10 z obr. 3064 – orientacyjna długość ok. 400 m,
- chodnika i oświetlenia wyżej wymienionego odcinka wraz z oświetleniem pętli,
- nawierzchni pętli wraz z ustawieniem wiaty przystankowej,
- nowej organizacji ruchu na powyższym odcinku ul. Podbórzańskiej.
W celu wykonania pętli autobusowej przy ul. Podbórzańskiej wystąpiono już z wnioskiem o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz rozpoczęte zostały czynności mające na celu wyłonienie wykonawcy niezbędnych projektów .
Natomiast mając na uwadze obowiązujące procedury wynikające z przepisów prawa, uruchomienie komunikacji zapewniającej pełne bezpieczeństwo dla przyszłych pasażerów może nastąpić dopiero w III lub IV kwartale przyszłego roku.


Z poważaniem
Dyrektor Wydziału
Michał Przepiera"



Kupując bilet w autobusie czy trolejbusie nie będziemy przepłacać tak jak do tej pory.
Taką poprawkę wprowadzi prezydent miasta do projektu uchwały w sprawie nowego cennika MPK. Głosowanie w Radzie Miasta 28 czerwca.
Pasażer, który nie ma prawa do ulg musi teraz przepłacać, jeśli nie kupił biletu w kiosku. Kierowcy sprzedają bilety po 2 złote. W lepszej sytuacji są tylko studenci. Od niespełna miesiąca płacą złotówkę, ale prawna bitwa o wprowadzenie do sprzedaży w pojazdach biletów z ulgą ustawową ciągnęła dwa lata.
Za niecałe dwa tygodnie Rada Miasta ma uchwalić nowy cennik MPK. Przewoźnik nie będzie już mógł sam ustalać stawek i będzie musiał się trzymać cen wyznaczonych przez Ratusz. W przygotowanym przez prezydenta projekcie uchwały znalazł się zapis o opłatach dodatkowych za sprzedaż biletu w pojeździe. Do biletu normalnego mielibyśmy dopłacać 60 groszy, a do ulgowych - połowę tej kwoty.
- O taki zapis wnioskowało MPK. Ale zdecydowałem, że wykreślę z cennika opłaty manipulacyjne - mówi Krzysztof Żuk, zastępca prezydenta Lublina. - Nie widzę uzasadnienia dla pobierania od pasażerów tego typu opłat.
Takiego uzasadnienia nie ma też w przepisach. Podobną sprawą zajmował się już Naczelny Sąd Administracyjny w Szczecinie. Stwierdził on, że niezgodne z prawem było sprzedawanie biletów po zawyżonej cenie przez kierowców komunikacji miejskiej w Stargardzie Szczecińskim. Po tym wyroku z pobierania opłat dodatkowych wycofało się wiele miast, m.in. Olsztyn i Częstochowa. Ale lubelskie MPK upierało się przy swoim.
- Sprzedaż biletów zajmuje kierowcom czas, który powinni poświęcać na czynności związane z przewożeniem pasażerów, choćby otwieranie i zamykanie drzwi - mówi Stanisław Wojnarowicz, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - To wydłuża czas przejazdu, o czym przekonali się najbardziej pasażerowie nocnej komunikacji, gdy w Lublinie odbywały się duże imprezy masowe - dodaje.
Nie wiadomo jeszcze, czy w pojazdach dostępne będą także bilety ulgowe gminne, przysługujące m.in. uczniom. O tym zdecyduje sam przewoźnik.
Dominik Smaga



ZGODĘ NA BEZPŁATNE KORZYSTANIE Z MPK MUSI WYDAĆ RADA MIASTA

Policjanci za darmo jeżdżą miejskimi środkami komunikacji. Nie powinni, bo nie zezwala na to regulamin MPK. Dopiero po naszej interwencji samorząd chce zmienić nieprecyzyjne przepisy.

W innych miastach, jak w Poznaniu czy Szczecinie, już dawno unormowano tę sytuację. Wystarczy mieć legitymację policyjną, żeby być zwolnionym z opłat za przejazd. Z kolei w Łodzi, Olsztynie i Opolu za darmo jeżdżą wszyscy mundurowi, w tym również wojskowi.

– Obowiązujące obecnie w Lublinie uprawnienia do korzystania z przejazdów bezpłatnych i ulgowych nie obejmują funkcjonariuszy żadnych służb mundurowych – wyjaśnia Stanisław Wojnarowicz, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

W dziale kontroli biletowej MPK dowiedzieliśmy się, że rzeczywistość jest jednak zupełnie inna.

– Nie kontrolujemy policjantów, jeśli są w mundurze i pełnią obowiązki służbowe – usłyszeliśmy. – Jeśli są ubrani po cywilnemu, to muszą kupić bilet.

Potwierdzają to sami policjanci.

– Rzeczywiście, jest taka niepisana umowa z kontrolerami. Policjanci na służbie jeżdżą w Lublinie za darmo, chociaż w przepisach nie ma o tym mowy – mówi nam jeden z funkcjonariuszy Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie. – Ale wszyscy mają z tego jednak same korzyści. Kiedy policjant w mundurze jedzie autobusem, automatycznie robi się w nim bezpieczniej. Kontrolerzy często proszą nas też o pomoc w sytuacji, kiedy mają problem z agresywnym gapowiczem – dodaje.

Problem w tym, że jadąc bez biletu, lubelscy policjanci łamią lokalne prawo.

– Ten stan wymaga uregulowania – przyznaje Krzysztof Żuk,

z-ca prezydenta Lublina. – Nie możemy tworzyć tzw. szarej strefy i polegać na umowach słownych. Przeanalizujemy podstawę prawną i jeśli taką znajdziemy, to policjanci zostaną zwolnieni z opłat za przejazd.

Zastępca prezydenta zapowiada jednocześnie, że ratusz przygotuje projekt uchwały i postara się wnieść go już na listopadowe posiedzenie Rady Miasta.

– Pozostaje się tylko cieszyć, jeżeli zwyczajowe zachowania znajdą potwierdzenie w przepisach – komentuje podinsp. Janusz Wójtowicz z Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie.



Otrzymałem właśnie odp. od PKP Intercity. Wklejam fragment maila, może komuś się przydadzą te informacje:

Biuro Przepisów i Taryf informuje, że od dnia 14 grudnia 2008 r. wprowadza
się zmianę zasad odprawy na przejazdy pociągami TLK nocne:

1)38704 i 83706 Kraków Gł. – Świnoujście – Kraków Gł.,
2)18010/38704 i 83706/81010 Warszawa Wsch. – Świnoujście –
Warszawa Wsch.,
3)53702/3 i 35702/3 Gdynia Gł. – Zakopane – Gdynia Gł.,
4)44703/44704 Katowice – Wisła Głębce – Katowice,
5)53700/1 i 35700/1 Gdynia Gł. – Zakopane – Gdynia Gł.,
6)38702/3 i 83702/3 Kraków Gł. – Kołobrzeg – Kraków Gł.,
7)35708/9 i 53708/9 Kraków Gł. – Hel – Kraków Gł.,
38710/1 i 83710/1 Zakopane Szczecin Gł. – Zakopane.

Przy odprawie podróżnych na przejazd ww. pociągami:
1)w wagonach z miejscami do siedzenia kursującymi w komunikacji krajowej
przejazd taki należy traktować tak, jak przejazd w pociągach wg taryfy
pospiesznej – bez rezerwacji miejsc („D”), tj. wystawiać
wyłącznie bilety na przejazd pociągami wg taryfy pospiesznej
„D” (bez biletu dodatkowego na miejsce do siedzenia);
2)w wagonach z miejscami do leżenia i sypialnymi, do czasu wprowadzenia
zmiany w elektronicznym systemie sprzedaży biletów i rezerwacji miejsc,
należy wystawiać bilety na przejazd na pociągi wg taryfy pospiesznej
„D” oraz rezerwacje miejsc wg dotychczasowych zasad, tj.
odpowiednio z biletem dodatkowym na miejsce sypialne lub do leżenia.

Bilety na przejazd oraz rezerwacje miejsc wydane do dnia 13 grudnia 2008
r. będą honorowane wg zasad obowiązujących w dniu ich nabycia.

Podróżni posiadający bilety na przejazd, wydane wg zmienionych zasad,
powinni ustąpić miejsca do siedzenia tym, którzy okażą dokument
rezerwacyjny wystawiony na to miejsce przed 14 grudnia 2008 r.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)