Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

I co dalej z bezsensownym przepisem obowiązkowych świateł
W Austrii wycofali taki przepis W Grecji obowiązuje zakaz używania światłe w ciągu dnia A u nas co zrobią
Miało być mniej wypadków A tym czasem wzrosła liczba wypadków o ponad 5 %
http://motoryzacja.interi...trzebne,1260889
cpt.Zbik pisze:[color=blue]
> Polskie drogi wydadza Ci sie sielanką ;) powiem tak ... 2 tyg w Grecji i
> mialem juz nerwy ze stali w Hiszpani bylem tylko tydzien wiec nie
> pojezdzilem za długo ale oduczylerm sie uzywać kierunkowskazów :)
> natomiast Egipt hmmmm po miesiacu w ogole nie uzywałem świateł [nawet w
> nocy][/color]
Ale zauważ, że dla tubylców wszystko jest OK, a wypadków podobno mniej
niż u nas (nie sprawdzałem dokładnie, ale piszą czasami, ze mamy
najwięcej wypadków w stosunku do ilości mieszkańców w Europie).
Według mnie wystarczyłby jeden przepis: jedź tak, żeby nikomu i sobie
nie zrobić krzywdy. Ale trudno liczyć, że wszyscy będą rozsądni i tam
gdzie o rozsadek najtrudniej, tam przepisy są najbardziej skomplikowane.
--
Piotr Ratyński
GG:1064092
Skype:odziu1
Dlaczego nie może być tak prosto, jak kiedyś w Fiatach 125 i chyba w Polonezach: 1. światła wyłaczone, 2. właczone światła pozycyjne, 3. właczone światła główne i pozycyjne pod warunkiem że zapłon właczony? Czyli WYŁACZANIE świateł wraz z wyłaczeniem zapłonu, a jesli przełacznik świateł stale w pozycji 3 to włączanie i wyłączanie wraz z zapłonem. Czy jakieś przepisy tego zabraniają, że nie ma takiego waruantu w VC?
Problem z zaprogramowanym na stałe właczaniem świateł wraz z zapłonem jest taki, że nie mozna ich wyłaczyć bez przeprogramowania. A w Grecji jest ZAKAZ! jezdżenia na światłach w warunkach dobrej widoczności. Chyba że go zniesli. Wybieram się do Grecji i tylko z tego powodu nie dałem sobie zaprogramowac wariantu 4, wygodnego w Polsce. Czy policjantowi greckiemu można się wytłumaczyć ze auto z Polski i tak musi mieć? W końcu Anglicy maja kierownicę po stronie pasażera a jakoś jeżdżą. Wie ktoś jak to jest w Grecji?
Musicale kocham za pozytywną dawkę energii, jakiej dostarczają. Gaśnie światło w sali kinowej, a ja przenoszę się do kolorowego świata. Świata, w którym rządzą dźwięki, barwy i emocje. Problemy tego świata znikają, a ja na moment zapominam o tu i teraz. Nogi same rwą się do tańca!!!
Który musical uwielbiam? "Mamma mia"!!! To ja przygotowywałam się do ślubu. To ja nie wiedziałam, kim jest ojciec. To ja... ja byłam "Dancing Queen"!!! Do tego, za każdym razem gdy przypomnę sobie Pierce'a Brosnana śpiewającego, poprawia mi się z miejsca nastrój.
Uwielbiam pełne słońca greckie klimaty. Kocham przeboje Abby. Na Meryl Streep mogę patrzeć i patrzeć. Z idealnie dobranych składników wyszedł twórcom filmu przepis na sukces. Musical ma nas porywać. Ja dałam się ponieść radosnemu nastrojowi chwili :)
Na autostradę węgierską (M5) lepiej wykupić dwie winetki (matrica) 4-dniowe po 7,5Euro, niż jedną 2-tygodniową. Takie rozwiązanie jest tańsze. Kupisz je na przejściu granicznym, lub każdej większej stacji benzynowej.
W Serbii opłaty za autostrady pobiera się na bramkach. Na przejściu granicznym należy wymienic 50 Euro na dinary. To wystarczy na przejazd w obie strony. Nie ma moźliwości płacenia w innej walucie. Drogi dobrej jakości. Paliwo również.
W Macedonii również płaci się na bramkach. Opłaty są jednak bardzo niskie 8 Euro za przejazd w obie strony. Nie ma sensu kupować macedońskich denarów, bo za przejazd zapłacisz w Euro. Jednorazowa opłata na bramce 2 Euro. Macedonia to kompletne odludzie. Droga prowadzi przez wypalone słońcem góry doliną rzeki Vardar. Koniecznie zatankuj przed wjazdem do tego kraju.
Jeszcze lepiej jest w Grecji. Tam drogi są jeszcze lepsze a opłaty za przejazd niższe! Jednorazowa opłata na bramce wynosi 2 Euro. Grecja jest bardzo liberalna dla kierowców. Nie ma idiotycznych przepisów, jak jeżdżenie na światłach w upalny dzień, czy zakaz rozmowy przez telefon komórkowy. Grecy jeżdżą szybko i całkowicie ignoruja przepisy ruchu drogowego! Policja nie interweniuje nawet w przypadku ewidentnego łamania przepisów.
Zarówno w Serbii jak i w Macedonii należy bardzo uważać na policję z radarami! Mnie namierzyli w Macedonii i wiem, że to nie są żarty! W przypadku obcokrajowców problem jest o tyle poważny, że mandaty płaci sie na granicy, a nie u policjanta! Procedura jest następująca: policjant wypisuje mandat, nastepnie jedziesz na przejście graniczne, (to, którym wjeżdżałeś do Macedonii), opłacasz mandat i zawozisz potwierdzenie policjantowi. Dopiero wtedy dostajesz dokumenty od samochodu!!! Najgorsze w tym wszystkim jest dostanie się na własną rękę do granicy i z powrotem! Policja zabezpiecza samochód do czasu dostarczenia potwierdzenia wpłaty, przez co nie można nim podjechać, a przejazd taksówką może wynieśc ponad 200euro!
Ateny to jedno z najbardziej zatłoczonych samochodami miast Europy. Główne drogi nowoczesne i dobrze utrzymane. Lokalne, zwłaszcza w górach i na wyspach, często kręte i wąskie, niekiedy tylko gruntowe. Grecy nie jeżdżą na ogół agresywnie, ale często łamią przepisy, zwłaszcza ograniczenia prędkości. Stąd dużo wypadków, co widać po licznych przydrożnych kapliczkach na poboczach dróg. Na głównych drogach tablice drogowe wypisane są także alfabetem łacińskim, na lokalnych niekiedy tylko greckim - to poważne utrudnienie w nawigacji.
Warszawa - Ateny (przez Budapeszt, Belgrad, Skopie), 2295 km (1400 km autostradą), 25,5 godz., paliwo 243 euro (935 zł), opłaty drogowe 21 euro (81 zł)
1. dopuszczalna prędkość: teren zabudowany/drogi (- drogi główne, ekspresowe) /autostrady
50/90 - 110/120 km/h
2.ceny paliw: Pb 95/Pb 98/diesel. Średnia na stacjach benzynowych w całym kraju - mogą być znaczne różnice regionalne
1,07/1,23/1,07 euro/l
3. obowiązek używania świateł mijania w dzień, także przy dobrej widoczności
nie
4. obowiązek posiadania kamizelki odblaskowej, którą musi założyć osoba wychodząca z samochodu na drodze (na autostradzie, poza terenem zabudowanym itp.)
nie
5. przykładowe kary za typowe wykroczenia drogowe
prędkość 32 - 155 euro, czerwone światło 167 euro, niezapięte pasy 83 euro
6.dopuszczalny poziom alkoholu we krwi
0,5 promila
7. opłaty za autostrady (ew. przykładtak (Ateny - Korynt 70 km, 2 euro)
8. pomoc drogowa (zwykle miejscowego automobilklubuautomobilklub grecki ELPA - 10400 (Grecja kontynentalna, większość wysp), niektóre inne wyspy i miejscowości. Agios Nikolaos +30 6944 362 391, Rethymno +30 2831 054 554, Chania +30 2821 096 611, Santorini +30 2286 024 559, Korfu +30 2661 039 504, Paros +30 2284 024 168, Zakinthos +30 2695 062 492
9.telefony alarmowe: policja/pogotowie ratunkowe /straż pożarna lub/i zunifikowany 112
100 /166 /199 lub numer zunifikowany - 112
10. euro
źródło:Rzeczpospolita