Projekt badawczy Polska-Namibia 2010


A ja się zastanawiam co zrobiłaby ubezpieczalnia jakby ktoś skasował np golfem veyrona ( jakiś gigantyczny koszt naprawy lub szkoda całkowita ). Wątpię by tak "lekką ręką" wypłacili np 3.000.000 zł.
ubezpieczenie OC masz do konkretnej kwoty (OWU)

To jest chyba regulowane przepisami, a nie OWU i z tego co widzę po polisach, które mam to suma gwarancyjna szkód dotyczących mienia równa się 300 tysięcy euro.



Znizki przechodza na 100% w PZU; jakis okres obowiazywal taki bzdurny przepis, ze z motoroweru nie przechodzily, ale od pewnego czasu zniesiono to. Jesli nie dali Ci, to idz i walcz o swoje, bo sie nalezy. Popros o rekalkulacje skladki, a jesli to nie przyniesie efektu, zazadaj bilingu dot. przebiegu ubezpieczenia (cala historie wszystkich pojazdow, jakie miales u nich oplacone, maja obowiazek NIEODPLATNIE Ci przekazac).
Ja place za Ogara przy 40% znizce 37zl - tj. cena za OC i NW. Wszyscy inni ubezpieczyciele mniej jak 90zl nie chca rozmawiac i odsylaja do PZU lub niekiedy do WARTY albo HDI. - Oczywiscie to nie jest zadna reklama, tylko pisze wszystko to, z czym sie spotkalem.



Obowiązkowe ubezpieczenie OC, dobrowolne AC i NW - to hasła znane każdemu kierowcy. Przyjrzyjmy się przepisom nieco bliżej. W jakich sytuacjach ubezpieczenie dobrowolne będzie w rzeczywistości obligatoryjne? Czy z zakładem ubezpieczeń można związać się na krócej niż 12 miesięcy? O czym należy pamiętać, aby uniknąć przykrych konsekwencji tzw. podwójnego ubezpieczenia OC?
Obowiązek zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) pojazdu firmowego uregulowany został w ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

Zgodnie z art. 23 powołanej ustawy, posiadacz pojazdu mechanicznego jest obowiązany zawrzeć umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicznym przed jego rejestracją, jak również w przypadku pojazdu zarejestrowanego za granicą, niedopuszczonego do ruchu na terytorium Polski, oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.

wiecej....
http://biznes.interia.pl/...wego-oc,1411339




co mam zrobic w przypadku gdy nie mam samochodu , nie mam umowy sprzedazy , nie pamietam kto kupil , przeciez to juz prawie 9 lat i czy do smierci bede placil oc.
Przejrzyj przepisy, zarówno te dotyczące wygaśnięcia umowy, jak i te dotyczące przedawnienia. Nawet fiskus nie wymaga przechowywania dokumentów przez okres dłuższy niż 5 lat. Napisz do Wydziału Komunikacji, że sprzedałeś pojazd ponad 8 lat temu i prosisz o sprawdzenie kto ten pojazd eksploatuje (przecież musi robić okresowe przeglądy techniczne i dokonywać wpisów w dowodzie rejestracyjnym). Ponadto chyba istnieje jakiś centralny rejestr pojazdów i można dojść do aktualnego użytkownika po numerach nadwodzia. Spróbuj porozmawiać z fachowcami z PZMot (rzeczoznawcy), może oni Ci pomogą załatwić tą sprawę.
Pozdrawiam



Cześć!

Help

Wiem że od 22 maja 2003r weszły nowe przepisy dotyczące OC.

Wiadomo iż kiedy kupuje się samochód to OC przechodzi na nabywce i wrazie skończenia sie OC lub podczs jego trwania mamy prwo przejść do innego ubezpieczyciela ale wypowiadając umowe OC która mamy zawartą w danym czasie. I tak zrobiłem! Kupiłem samochód dostałem wraz z nim OC ale ponieważ nie chciałem kontynuować OC w ALLIANZ wypowiedziłem im umowe i na t6ym się skończyło...

Do dziś.... kiedy po pół roku przyszło pismo ponaglające o zapłate OC którego według nich nie wypowiedziłem... Naszczęście mam papiery a oni mają burdel więc wyjaśnie im że umowa została wypowiedzina alee......

ww Wrześniu 2003 roku kupiłem samochód w którym nie pamiętam czy wypowiedziłem umowę OC sprzedającego... samochód sprzedałem jakiś rok później....

I mam pytanie?????

Do ilu miesiecy maja prawo mnie poinformować od np. braku wypowiedzenie bo nie wyobrażam sobie faktu iż po 3 latach przychodzi pismo nakazujące zapłacic mi OC za 3 lata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Skubańcy pozmieniali trochę ustawę.
Podnieśli próg wiekowy dla pojazdów historycznych, kiedyś było 25 lat
Ja się nie martwię bo Wiesia ma opinie rzeczoznawcy, że jest unikatem i 46 lat a Esia ma 50 lat.

Ale posiadacze jaskółek i części tropików łapią się na art2 pkt 11 ppkt. c.


Art. 2.
11) pojazd historyczny:
a) pojazd zabytkowy w rozumieniu przepisów ustawy - Prawo o ruchu dro-
gowym,
b) pojazd wpisany do księgi inwentarza muzealiów zgodnie z przepisami do-
tyczącymi ewidencjonowania dóbr kultury w muzeach,
c) pojazd mający co najmniej 40 lat,
d) pojazd mający co najmniej 25 lat i uznany przez uprawnionego rzeczo-
znawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne zna-
czenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

Rozdział 2
Ubezpieczenie OC posiadaczy pojazdów mechanicznych

Art. 23.
2. Przepisy dotyczące obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów me-
chanicznych stosuje się także do posiadacza lub kierującego pojazdem mechanicz-
nym, przed jego rejestracją, jak również do posiadacza lub kierującego pojazdem
zarejestrowanym za granicą, niedopuszczonym do ruchu na terytorium Rzeczypo-
spolitej Polskiej oraz do posiadacza lub kierującego pojazdem historycznym, od
chwili wprowadzenia tych pojazdów do ruchu.


Art. 27.
1. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż
12 miesięcy, zwaną dalej „umową ubezpieczenia krótkoterminowego”, można za-
wrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:
1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach określonych w ust. 2;
2) zarejestrowany czasowo;
3) zarejestrowany za granicą;
4) pojazdem wolnobieżnym określonym w art. 2 pkt 10 lit. b);
5) pojazdem historycznym.


5. Umowę ubezpieczenia krótkoterminowego, w odniesieniu do pojazdów historycz-
nych, można zawrzeć na czas nie krótszy niż 30 dni


Art. 29.
1. Posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC posiadaczy
pojazdów mechanicznych:
2) przed wprowadzeniem do ruchu pojazdów, o których mowa w art. 2 pkt 10 l
b), oraz pojazdów historycznych;



RACJA

W dniu 9 maja 2010 r. pod Patronatem Honorowym Burmistrza Miasta Czeladź
Pana Marka Mrozowskiego odbędzie się Turystyczna Impreza Samochodowa pod nazwą
„14`Rajd Zagłębiowski”- IV eliminacja Turystycznego Pucharu Polski PZM oraz I eliminacja Turystyczno Motorowych Mistrzostw Okręgu.
Współorganizatorem „14’Rajdu Zagłębiowskiego” jest Urząd Miasta Czeladź.
Impreza zostanie przeprowadzona zgodnie z regulaminem Turystycznego Pucharu Polski PZM.

Rajd jest imprezą otwartą dla wszystkich sympatyków motoryzacji, których cieszy jazda samochodem, posiadających „żyłkę” sportowej rywalizacji. Impreza jest rozgrywana w warunkach normalnego ruchu drogowego i uczestników obowiązuje bezwzględne przestrzeganie przepisów Ustawy prawo o ruchu drogowym.
Zadaniem uczestników jest przejechanie w określonym czasie trasy rajdu, którą otrzymują na starcie w formie tzw. itinerera, czyli skrótowego opisu trasy. Potwierdzeniem właściwego przejazdu są tzw. PKP (punkty kontroli przejazdu), które zawodnicy wpisują do karty drogowej. Ponadto uczestnicy imprezy odpowiadają na pytania testowe:
 ze znajomości przepisów ustawy o ruchu drogowym i pierwszej pomocy,
 z zakresu zdobytej wiedzy krajoznawczo-turystycznej w trakcie uczestnictwa w rajdzie.
Dodatkowo zawodnicy biorą udział w próbach sprawności kierowania pojazdem na wydzielonym
z ruchu drogowego placu.
W rajdzie zwycięża załoga, która uzyska najmniejszą ilość punktów karnych.

Tegoroczna edycja „14’Rajdu Zagłębiowskiego” przebiegać będzie ulicami miasta Czeladź. Trasa – opisana w zasadniczej części itinererem strzałkowym - składać się będzie z 3 odcinków
o łącznej długości ok. 80 km oraz z jednej lub dwóch prób sprawności kierowania pojazdem. Startujące załogi (kierowca i pilot) powinny być zaopatrzone w notatnik, linijkę oraz przybory
do pisania.

Dla początkujących uczestników imprezy Automobilklub zorganizuje krótkie szkolenie dotyczące zasad rywalizacji, zastosowanych opisów trasy itp. na kilka dni przed zawodami.
Przy zgłaszaniu uczestnictwa prosimy o wskazanie takiej potrzeby. O terminie i miejscu szkolenia będzie można dowiedzieć się w Automobilklubie Mysłowickim.

Zgłoszenia do imprezy przyjmuje oraz udziela wszelkich dodatkowych informacji biuro Automobilklubu Mysłowickiego przy ul. Obrzeżna Północna 24 (teren Giełdy Samochodowej w Mysłowicach) tel./fax. 032 222-28-18 lub 032 222-35-74 wew.106 codziennie od godz. 7.30 do 15.30 lub pocztą elektroniczną: amyslowicki@interia.pl
lub biuro@automobilklubmyslowicki.pl

Kwota wpisowego wynosi 40 zł od załogi (w przypadku uczestnictwa osób towarzyszących wpisowe ulega zwiększeniu o koszt posiłku). W jego ramach załoga otrzymuje materiały rajdowe, obiad na mecie rajdu. Najlepsze załogi otrzymają puchary i dyplomy oraz nagrody rzeczowe. Poza załogą podczas imprezy w samochodzie mogą przebywać osoby towarzyszące (oprócz prób sprawności).
Start do imprezy odbędzie się na rynku w Czeladzi.

Przewidywany program:
7.50 – 8.40 Przyjmowanie załóg w miejscu startu. Badanie regulaminowe pojazdów.
8.45 Odprawa techniczna, uroczyste otwarcie imprezy
9.00 Start pierwszej załogi do I odcinka rajdu
13.00-14.30 Przyjazd na metę. Posiłek.
16.00 Ogłoszenie wyników, rozdanie dyplomów, nagród i upominków, zakończenie rajdu
Organizator zastrzega sobie prawo odstępstwa czasowego od zaplanowanego programu (ze względu na ilość startujących załóg, utrudnienia w przejeździe trasy itp.)

Postanowienia dotyczące bezpieczeństwa i odpowiedzialności uczestników:
- kierowca musi posiadać aktualne prawo jazdy oraz ważny dowód rejestracyjny i ubezpieczenie OC i NW
- samochód powinien być w pełni sprawny technicznie
- obowiązuje bezwzględny nakaz przestrzegania przepisów ruchu drogowego
oraz podporządkowania poleceniom organizatora. Uczestnicy biorą udział w imprezie na własne ryzyko i odpowiedzialność.
Organizator i kierownictwo imprezy nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody powstałe lub spowodowane zarówno przez uczestników jak i osoby trzecie w czasie trwania imprezy.

Zapraszamy zainteresowanych, którzy chcieliby zdobyć umiejętność orientacji w terenie
i posługiwania się mapą, podnieść umiejętność jazdy samochodem. Warto spróbować i wziąć udział w imprezie!!!

Organizatorzy 14’Rajdu Zagłębiowskiego



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)