Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Fanny, Dlaczego wrzucasz wszystkich do jednego worka, nie wydaje mi się, alby w szpitalu nie było ani jednej osoby, która by kompetentnie nie wykonywala swojego zawodu.
Cóż to za porównywanie pracy pielęgniarki (obraźliwie przez ciebie nazwanej pigułą) do pracy Pani Sklepowej... fakt ten swiadczy wyłacznie o braku elementarnej wiedzy na temat pracy "białego personelu" u porównującego.
W kazdym cywilizowanym kraju, a dokładnie w kazdym zakładzie pracy, w którym obowiązują przepisy BHP, tzw pokój socjalny jest normą a nie przywilejem.
Prywatyzacja szpitala nie spowoduje z pewnoscią magicznych zmian w zachowaniu personelu, tak jak nie spowoduje pozytywnych zmian w nastrojach pacjentów... Może się nawet zdarzyć, że kiedyś potraktują Ciebie na Izbie przyjęc jako obiekt "małodochodowy" i będą odsyłać od Ajfasza do Kajfasza... bo nie stać Cie będzie na leczenie w prywatnej placówce... ale co tam... Ty wiesz swoje... wierzysz w magiczną moc prywatyzacji, nie mając o niej chyba żadnego pojęcia.
Przemawia przez ciebie gorycz uciśnionej sklepowej... zahukanej przez prywatnego własciciela... przykro mi ze w locie jadasz kanapki... ze nie możesz oglądać TVN i skubać słonecznika... i pomimo to, nie życzę Tobie pracy na stanowisku "Pielęgniarka" i paprania się w ludzkich wydzielinach i fekaliach, narażania swojego zdrowia oraz zdrowia swojej rodziny, na przerózne zmutowane wirusy itp...
Zawsze możesz zaskarżyć panią pielęgniarkę jak i wszystkie osoby tuż przed tuż po i w trakcie choroby które znalazły się w jednym pomieszczeniu z tobą w ciągu ostatniego tygodnia Choć przyznam że z tymi rękawiczkami to niehigienicznie ale dentystka do której ja chodzę w ogóle nie zakłada rękawiczek i też po prostu myje ręce po każdej wizycie więc mnie to osobiście nie rusza, może nawet one nie muszą tych rękawiczek zmieniać ciekawe jak jest w przepisach BHP...
Znalezione dziś na necie: http://wiadomosci.wp.pl/k...,wiadomosc.html
I dzieje się nie gdzieś daleko w Afryce czy Azji, ale w dobrej, starej Europie… Smutne ale prawdziwe.
Sąd: pielęgniarka nie może nosić krzyżyka w pracy
54-letnia Shirley Chaplin, pielęgniarka pracująca w szpitalu publicznej służby zdrowia w Exeter (Devon) przegrała sprawę o prawo do noszenia krzyżyka w czasie pracy. Niezrażona zapowiedziała wniesienie apelacji.
Pracodawca odsunął Chaplin od pracy z pacjentami i skierował do pracy biurowej, ponieważ przepisy dotyczące uniformu pielęgniarek zakazują noszenia symboli religijnych.
Według dyrekcji szpitala, krzyżyk na łańcuszku jest niezgodny z przepisami BHP, które zakazują noszenia naszyjników. Dyrekcja zaproponowała pielęgniarce, by krzyżyk nosiła w kieszeni lub przypięty do wewnętrznej strony służbowego ubrania.
Chaplin, która jest anglikanką z Wolnego Kościoła Anglii (Free Church of England), uznała te propozycje za wyraz braku szacunku do najważniejszego symbolu chrześcijańskiego. Zaznaczyła, że krzyżyk nie jest tym samym, co naszyjnik. Kobieta zasugerowała, że krzyżyk będzie nosiła na krótszym łańcuszku, ale dyrekcja szpitala odrzuciła ten pomysł.
Chaplin wytoczyła sprawę o dyskryminację ze względu na przekonania religijne, argumentując, że krzyżyk nosi od czasu bierzmowania, czyli od 16. roku życia, że jest on wyrazem jej wiary i motywuje ją do pracy. Jak zauważyła, dwóm lekarkom - muzułmankom z tej samej placówki, wolno nosić w pracy tradycyjne chusty.
Sędzia sądu w Exeter, John Hollow, uznał, że pracodawca postąpił "rozsądnie" wobec Chaplin. Wskazał przy tym, że noszenie krzyżyka nie jest ścisłym wymogiem religii chrześcijańskiej.
Ze swej strony Chaplin powiedziała, że "wygląda na to, iż prawo nie jest po stronie chrześcijan". Według niej, orzeczenie stwarza negatywny precedens, który spowoduje, że chrześcijanie będą czuć się napiętnowani w miejscu pracy i będą zmuszeni ukrywać swą wiarę.
Sprawa Chaplin odbiła się szerokim echem. Ujęli się za nią anglikańscy biskupi w liście do prasy, protestując przeciwko sekularyzacji forsowanej pod szyldem politycznej poprawności, czego efektem jest usuwanie religii z życia publicznego.
W innej sprawie o dyskryminację ze względu na przekonania religijne, wytoczonej przez pracowniczkę British Airways, Nadię Eweidę, sąd także stanął po stronie pracodawcy sprzeciwiającego się noszeniu krzyżyka do służbowego ubrania mimo, że był rozmiaru 5-złotowej monety.
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pralniczych na bazie pomieszczeń i urządzeń pralni Szpitala Powiatowego w Pszczynie, obejmujących transport, sortowanie, dezynfekcję, moczenie, pranie, suszenie, maglowanie, prasowanie, sterylizację oraz bieżącą reperację asortymentu wyszczególnionego w formularzu asortymentowo-cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.
2. Usługa winna być świadczona zgodnie z obowiązującymi wymogami sanitarnymi i higienicznymi, jakie nakładane są na proces prania (np. odzież ochronna musi być prana oddzielnie a pościel skażona poddana dezynfekcji) oraz technologią i warunkami obowiązującymi w placówkach służby zdrowia, zgodnie z przepisami rozporządzenia MZ z dnia 22.06.2005r.(DZ.U.Nr 116 z 2005r. poz.985 z późniejszymi zmianami).
3. Zamawiający wymaga, by używane do realizacji usługi środki i preparaty były stosowane zgodnie z zaleceniami PZH i IMiDz, a ponadto by gwarantowały właściwą jakość prania bez powodowania przyspieszonego zużycia bielizny oraz uczuleń w przypadku niemowląt (dla bielizny niemowlęcej zaleca się stosowanie odpowiednich proszków posiadających stosowne certyfikaty).
4. Wymagane jest również stosowanie oddzielnych cykli prania bielizny pochodzącej z oddziałów: noworodkowego, położniczego oraz bloku operacyjnego.
5. Wykonawca zobowiązany jest do respektowania warunków prania określonych przez producenta bielizny, odzieży.
6. Rzeczy przeznaczone do prania będą dostarczane przez zamawiającego do miejsca składowania brudnej bielizny w godzinach porannych do 8,00 i popołudniowych do 13,00, a następnie dowożone do pralni przez wykonawcę usługi.
Wykonawca usługi będzie dostarczał wyprane rzeczy na Oddziały , działy i komórki organizacyjne szpitala we wszystkie dni w tygodnia za wyjątkiem niedziel i świat.
Wykonawca usługi zobowiązany jest do stosowania się do wewnętrznych ZARZĄDZEŃ Zamawiającego dotyczących korzystania z wind transportowych i szlaków komunikacyjnych oraz innych związanych z usługami pralniczymi.
7. Wymaga się zabezpieczenia czystej bielizny poprzez pakowanie do worków foliowych.
8. Czas wykonania usługi pralniczej nie powinien przekroczyć 24 godzin od momentu dostarczenia bielizny brudnej do momentu przekazania czystej, z uwzględnieniem faktu, że w przypadku bielizny pochodzącej z sali operacyjnej czas prania w niektórych przypadkach nie może przekroczyć 6 godzin.
9. Wykonawca odpowiada za terminowe wykonanie usługi ,niezależnie od ewentualnych awarii czy innych utrudnień.
10. Segregacja bielizny pościelowej winna odbywać się zgodnie z oznakowaniem szpitala (oddziału, działu, komórki organizacyjnej). Korekta pomyłek leży po stronie wykonawcy.
11. Wykonawca usługi zobowiązuje się do dostarczania czystych ubrań roboczych w workach foliowych i na wieszakach (wielokrotnego użytku).
Po dostarczeniu ubrań roboczych wykonawca zabiera wieszaki.
12. Wykonawca usługi zobowiązany jest na bieżąco reperować ubrania ochronne po konsultacji z pielęgniarką oddziałową.
13. Wykonawca odpowiada za stan faktyczny przedmiotów zaopatrzenia szpitalnego pobranych do prania i w przypadku ich zagubienia ponosi pełną odpowiedzialność finansową do wysokości powstałej szkody.
14. Niewłaściwie wyprana lub wymaglowana bielizna szpitalna i odzież będą zwracane do ponownego prania na koszt wykonawcy.
15. Określone w załączniku nr 2 ilości mogą ulec zmianie w trakcie realizacji umowy ze względu na zmniejszone bądź zwiększone zapotrzebowanie Szpitala w zakresie przedmiotu zamówienia, którego zamawiający w chwili rozpoczęcia postępowania nie mógł precyzyjnie przewidzieć.
16. Na wykonawcy usługi spoczywać będzie odpowiedzialność prawna i materialna w zakresie realizowanych usług oraz w zakresie utrzymania w czystości, porządku i należytym stanie technicznym pomieszczeń i urządzeń pralni szpitalnej, w szczególności wobec organów kontroli (SANEPID, PIP, BHP, Straż Pożarna).
17. Wykonawca zobowiązuje się do pokrywania kosztów okresowych (co drugi miesiąc) kontroli czystości
mikrobiologicznej prania przygotowanego w części czystej pralni .Materiał do badań będzie pobierany przez
przedstawiciela Zespołu ds. Zakażeń zamawiającego .Badania będą wykonywane przez laboratorium
mikrobiologiczne zamawiającego.
18.Obowiązkiem wykonawcy będzie zabezpieczenie oddziałów szpitalnych i poradni specjalistycznych w jednorazowe
worki rozpuszczalne w procesie prania- z przeznaczeniem na bieliznę skażoną laseczkami zgorzeli gazowej,
świerzbem i zawszoną.
19.W celu realizacji usługi będącej przedmiotem niniejszego postępowania Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia
wraz z umową o realizację zamówienia umów najmu pomieszczeń oraz dzierżawy urządzeń, których projekty stanowią
odpowiednio załączniki nr 5 i 6 do SIWZ.
20. Ceny mediów oraz usług dodatkowych obciążających wykonawcę obowiązujące na dzień sporządzania SIWZ podano
w załączniku nr 7 do SIWZ.
21. Wykonawca będzie zobligowany do przeprowadzenia remontu budynku pralni (CPV 45453000), zgodnie z zał.
nr 9 w okresie 12 miesięcy od dnia obowiązywania umowy.