Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Powergaming to termin wymyślony przez tfu-rców systemów którzy nie potrafią stabilnej gry zrobić. I jak ktoś wykorzystuje luki w przepisach przez nich napisanych, by wygrywać w nie przewidziany przez nich sposób to go właśnie powergamerowcem nazywają. Full Thrust to nie system historyczny gdzie trzymanie się realiów epoki jest w dobrym tonie. To system walk kosmicznych, którego istotnym elementem jest optymalizacja konstrukcji okrętów.
Łamanie kanonów i powergaming to istota postępu techniki wojskowej. HMS Dreadnought był szczytem powergamingu. Tak, jestem powergamingowcem. I dobrze mi z tym
Z tego, co pamietam, w przepisach budowy samolotow JAR/FAR-25 byl jeszcze paragraf mowiacy o tym, kiedy samolot musi miec instalacje zrzutu paliwa - ale jak juz pisalem, nie pamietam o co chodzilo... Tutaj wycinek
"
(a) A fuel jettisoning system must be
installed on each aeroplane unless it is shown that
the aeroplane meets the climb requirements of CS
25.119 and 25.121(d) at maximum take-off
weight, less the actual or computed weight of fuel
necessary for a 15-minute flight comprised of a
take-off, go-around, and landing at the airport of
departure with the aeroplane configuration, speed,
power, and thrust the same as that used in meeting
the applicable take-off, approach, and landingclimb performance requirements of this CS–25."
Dla nie szprechajacych po angielsku kazdy samolot nie spelniajacy wymagan odnosnie okreslonego gradientu wznoszenia powienien posiadac instalacje do zrzutu paliwa.
[RS] Wyśmienite placki naleśniki gofry
Jako główne danie, deser lub po prostu przekąska między posiłkami i pyszne gofry, placki, racuchy i naleśniki i dania na słodko lub pikantnie z owocami, serem, warzywami. Dania mączne lubimy wszyscy, łatwo je przyrządzić i nadają się na różne okazje. Z takimi przepisami sukces gwarantowany!
Torrent zawiera takie smakołyki jak:
1.Przepisy mączne (Babki,Masy i kremy,Drożdżówki)
2.Pączki, hrusty, racuchy
3.Naleśniki (pod różną postacią)
4.Ciasteczka
Kod:
http://rapidshare.com/files/33682130/nalesniki.rar
Hej!
Na wstepie musze przyznac, ze derate'ow nie mialem przyjemnosci stosowac w praktyce, bo poki co nie latalem na zadnym samolocie z takimi bajerami... Za to czytalem o nich co nieco, bo troche interesuje sie performance'ami. No wiec oto, co wiem:
Zacznijmy od tego ze sa 2 metody zmniejszenia mocy silnikow do startu, kazda stosowana w troche innym celu:
Metoda pierwsza (Boeing nazywa to "assumed temperature", a Airbus "flex thrust"), polega na "oszukaniu" komputera sterujacego silnikami przez podanie mu zawyzonej temperatury otoczenia. Poniewaz im wyzsza temperatura, tym nizsza dopuszczalna moc silnikow (zeby nie spalic turbin), komputer odpowiednio ograniczy moc. Jezeli wpiszemy (z tabel osiagowych) dopuszczalna temperature do startu przy naszej aktualnej masie startowej z danego pasa, moc silnikow bedzie taka, ze w przypadku awarii silnika przy V1 zuzyjemy caly dostepny pas - zarowno przy przerwanym, jak i kontynuowanym starcie.
Stosowanie tej metody jest zalecane kiedy sie da, bo oszczedza to silniki. Oszczednosc paliwa jest (jak sadze) pomijalna, natomiast jesli chodzi o przepisy antyhalasowe, to chyba tez nie wymagaja nigdzie zmniejszenia mocy do startu. Zabronina redukcja mocy jest natomiast na pasach pokrytych lodem, sniegiem i innymi swinstwami
Metoda druga, czyli "de-rated takeoff" polega na zmniejszeniu mocy o pewna stala wartosc, (np. T/O-1 o 10%, T/O-2 o 20% itd.). Roznica polega na tym, ze przy de-rate'ach nie ma mozliwosci zwiekszenia mocy do max takeoff, a do osiagow uzywane sa inne dane i inne predkosci Vmcg i Vmca. Kiedy to sie przydaje? Ano, gdy najbardziej limitujacym przypadkiem jest przerwany start (czyli np. na krotkim i mokrym pasie). W takim wypdaku zalezy nam na jak najnizszym V1. Poniewaz V1 nie moze byc mniejsze niz Vmcg (minimalna predkosc kontroli na ziemii), to moze sie okazac, ze zmniejszenie mocy np. do T/O-2 (a co za tym idzie zmniejszenie Vmcg i V1) da nam w efekcie WIEKSZA dopuszczalna mase do startu, niz przy max takeoff!! Ta metode mozna stosowac "zanieczyszczonych" pasach, pod warunkiem posiadania odpowiedznich danych osiagowych
ZTCW, na Airbusach nie wolno mieszac tych dwoch metod, natomiast na Boeingach chyba mozna
To tyle, jakby ktos chcial sobie wiecej poczytac o performance'ach, to proponuje tu: http://www.wingfiles.com/files/perfo...erformance.pdf