Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Dla zainteresowanych prawne aspekty dotyczące przyczep motocyklowych:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 22.07.2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów:

§ 25. 1. Właściciel pojazdu umieszcza na pojeździe tablice z przodu i z tyłu w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych, z wyjątkiem przyczep, ciągników rolniczych, motocykli i motorowerów, na których tablice umieszcza się tylko z tyłu, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. W przypadkach uzasadnionych konstrukcją ciągnika rolniczego tablice umieszcza się z przodu pojazdu.
3. Z przodu pojazdu umieszcza się wyłącznie tablicę jednorzędową, z wyjątkiem ciągnika rolniczego, o którym mowa w ust. 2.
4. Z tyłu pojazdu umieszcza się tablicę jednorzędową albo dwurzędową w zależności od miejsca konstrukcyjnie do tego przeznaczonego, z zastrzeżeniem ust. 5.
5. Z tyłu przyczepy motocyklowej umieszcza się tablicę rejestracyjną motocyklową przeniesioną z motocykla, który ciągnie przyczepę.
6. Jeżeli pojazd nie ma specjalnego miejsca do umocowania tablic, to przednią i tylną tablicę umieszcza się w środku szerokości pojazdu, a gdyby to utrudniało jego eksploatowanie lub ograniczało widoczność tablicy - po lewej stronie pojazdu.

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku
Prawo o ruchu drogowym

Art. 60. 1. Pojazdy samochodowe, ciągniki rolnicze, motorowery i przyczepy, z wyjątkiem przyczep motocyklowych i specjalnych przeznaczonych do ciągnięcia przez ciągniki rolnicze lub pojazdy wolnobieżne, podlegają ewidencji. Przepisu tego nie stosuje do pojazdów wymienionych w art. 59 ust. 4, 5, 8 i 9.



Witam przymierzam się do zakupu samochodu lecz człowiek od którego mam go kupić powiedział że go wyrejestrował w Niemczech(bo tam było kupione) teraz przy rejestraci w Polsce są podobno problemy po wyrejestrowaniu.

Jedni piszą ze można zarejestrować inni znowu nie

Jedne prawo mówi tak inne znowu inaczej
ZA
http://handelue.pl/?id=46
PRZECIW:


Art. 79 ustawy Prawo o ruchu drogowym stwierdza, że samochód raz wyrejestrowany w Polsce nie może być powtórnie zarejestrowany, z wyjątkiem:

- pojazdu odzyskanego po kradzieży;

- pojazdu zabytkowego;

- pojazdu mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od 15 lat, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

- ciągnika i przyczepy rolniczej.

Według tych przepisów nie można powtórnie zarejestrować samochodu wyrejestrowanego w Polsce i zarejestrowanego za granicą kraju.


A któs z Was może ma jakieś doświadczenie w tych sprawach??



Prawo o ruchu drogowym Art. 79 ust. 4: napisał:

Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
1) odzyskanego po kradzieży;
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
4) ciągnika i przyczepy rolniczej.

Ponieważ prawo nie działa wstecz, więc jeśli pojazd wyrejestrowano przed wejściem w życie tych chorych przepisów, czyli przed 1997 rokiem, to nie ma najmniejszego problemu żeby taki pojazd ponownie zarejestrować.Jeżeli po 1997 roku to niestety już tylko na zabytek !!
Moja pamięć podpowiada mi że powinieneś po prostu dostać na pamiątkę dowód rejestracyjny z obciętym rogiem i z dużą pieczątką pt. "Pojazd wyrejetrowany" czy coś w tym stylu. Tenże dowód należałoby okazać przy powtórnej rejestracji gdyż:
Prawo o ruchu drogowym art. 72 ust. 1: napisał:

Rejestracji dokonuje się na podstawie:
(...)
pkt 5) dowodu rejestracyjnego, jeżeli pojazd był zarejestrowany

to tyle w tym temacie , pozdr...



Zgodnie z przepisami gdy dysponuje się do pojazdu papierami "motorower" to kask obowiązuje. I np tak. Pojazd nie ma pedałów więc nie jest to rower. Jednośladowy, e-silnik 200W czyli do 4 kW. Prędkość 21 km/h czyli do 45km/h Podlega więc wg przepisów do rejestracji jako motorower i obowiązuje teraz na nim jazda w kasku.
Wesoło to więc teraz wygląda.
Dla wyjaśnienia przytoczę jak ja to pojmuję z kodeksu, że pojazd wolnobieżny nie musi mieć dowodu rejestracyjnego.
Art 71. ust. 1 Dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru lub przyczepy jest dowód rejestracyjny albo pozwolenie czasowe. Przepis ten nie dotyczy pojazdów, o których mowa w ust. 3.
Właśnie tu nie jest wymieniony pojazd wolnobieżny, a w definicji pojazdów figuruje jako odrębna pozycja i nie mieści się więc ona w tych które ten art 71 przytacza.
Ust. 3 porusza jeszcze wątek, że to co tu nie wymienione to dopuszcza się do ruchuna innej podstawie niż dowód rejestracyjny i jest jeszcze mowa o przyczepach wolno pędzących lub małych, a nie takich jak do dużych i szybszych pojazdów. I tak:
Ust 3.Pojazd nie wymieniony w ust.1, przyczepa motocyklowa oraz przyczepa specjalna przeznaczona do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny jest dopuszczony do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym w art. 66.
Policjanci mój skuterek traktowali więc na prawach roweru.



Witajcie!

Mam prośbę trochę nietypową i mam nadzieję, że mi pomożecie.

Potrzebuję zrobić badanie rynku (Polska) przyczep do samochodów osobowych.
Chodzi o wypożyczanie przyczep bagażowych / towarowych, lawet do przewozu samochodów, quadów, łodzi etc.
Ale tylko takie do podpięcia do auta osobowego / dostawczego; ciężarowe czy rolnicze nie wchodzą w grę.

Poniższe pytania kieruję do tych, którzy wypożyczali taki sprzęt:

1. Gdzie: stacje benzynowe, firmy wypożyczające etc.
2. Lokalizacja: duże miasta, miejscowości, wsie etc.
3. Co było wypożyczane tzn. jaki typ przyczepy.
4. Dostępność: od razu, okres oczekiwania (ile), brak możliwości etc.
5. Kontakt / rezerwacja: telefon, internet, osobiście.
6. Koszty: ile za dobę, jaka kaucja i w jakiej formie.

Napiszcie proszę, jak wyglądały Wasze doświadczenia....



Dz.U. 32

§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża sie:
1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy,
umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym
elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załaczniku nr 4 do
rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu
zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. oraz dla motocykla
zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 2003 r., ciągnika rolniczego,
pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu
z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami;





Jacdiag, to spójrz na ten przepis dokładnie:

§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:
1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. oraz dla motocykla zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 2003 r., ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami;



2. Przepisy ust.1 pkt 1, 10, 11, 13 i 18 stosuje się również do przyczepy.

Więc o co właściwie chodzi?
Pewnie co autor miał na myśli wie tylko on



Badanie na 2 lata ,zaświadczenie do WK z opisem i uzasadnieniem /opony tzw balonówki-niska trakcja,instakacja 12v, występowanie typu przyczepy w katalogu ITS w dwóch wersjach ciężarowa rolnicza i ciężarowa samochodowa itp / czyli wyprostowanie błędu a nie przeróbka u nas to przechodzi.A swoją drogą sami wiecie że do niedawna nikt nie przywiązywał do tego znaczenia rolnicza czy samochodowa i zapis był jeden -pzryczepa- więc trzeba to prostować a nie pzrebudowywać na siłe.

pozdro



Art. 81. 1. Właściciel pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru lub przyczepy jest obowiązany przedstawiać go do badania technicznego.
2. Pierwsze badanie techniczne jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją. Badaniu temu nie podlega nowy pojazd, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca z obowiązku homologacji, z wyjątkiem taksówki osobowej, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych.
3. Okresowe badanie techniczne pojazdu jest przeprowadzane corocznie, z zastrzeżeniem ust. 4-7.
4. Okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji, następnie przed upływem 2 lat od dnia przeprowadzenia badania, a potem corocznie. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki osobowej, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznaczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9, wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego osób, pojazdu marki "SAM", pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)