Projekt badawczy Polska-Namibia 2010
Cytat:
Hmmm nie jestem fachowcem ale tak sobie mysle ze nie jest to wtryskiwacz gdyz jezeli bylby uszkodzny to silnik stracil by dynamike zaczoly by palic tylko na 3 cylindry. Nie zgadzam sie tez dlatego bo mialem Vectre DTi 1998 i mialem podobny problem tylko wahania wskaznika byly od okolo 900 do 2500 obr i czesto sie zatrzymywal na 2500 i trzymal. Poczatkowe objawy mialem takie same jak w Mondeo niskie skoki obrotow z czasem wzrosly. okazalo sie ze byl to silniczek krokowy.
( nie chce sie wymadrzac wiem ze mondeo to nie vectra i ze nie jestem mechanikiem). Jezeli ktorys z Panow podjecie do servisu niech da znac co powiedzieli i jaki koszt naprawy naliczyli.
Pozdrawiam i oczekuje na wasze odpowiedzi!! :-)
W TDCI nie ma silniczka krokowego to po 1, po drugie uszkodzenie wtrysku nie powoduje, że silnik pali na 3 gary, ani nie powoduje utraty dynamiki.
Lejący wtrysk to taki wtrysk, który podczas swojego czasu otwarcia podaję większą dawke paliwa niż pozostałe, najbardziej jest to zauwazalne na zimnym silniku, jest głośny, nie równo pracuje (falujace obroty).
Cytat:
Swoją drogą dziwne jest to że obroty spadają na 750 dopiero jak samochód całkowicie się zatrzyma. Inna sprawa: przy np. 60 km/h wrzucam na luz, jest ok. 1000-1200 obr., dodam gazu /cały czas na luzie/ obroty spadają do 1600-2000 i tak się chwilę utrzymują, później spadają na 1000-1200 a po zatrzymaniu 750. No i co wy na to?
Nic, to raczej logiczne, ze jak jedziesz to sie musisz zatrzymać (czyli wcisnąć hamulec) badź skręcić, a pompa abs i wspomagania czymś muszą być napędzane i właśnie podczas jazdy na luzie obroty są podtrzymywane przez komputer na takim poziomie by te pompy pracowały bez zarzutu.
Cytat:
Proponuje sprawdzic przeplywomierz. Wielokrotnie byla o tym mowa. Znajduje sie niedaleko filtra powietrza, ale UWAGA trzeba bardzo ostroznie zeby nie oberwac tych wlokien. Nalezy je przeczyscic benzyna ekstrakcyjna. To jest silnik Common Rail, mocno sterowany komputerem. Jesli moja propozycja nie pomoze, a mysle ze pomoze, popatrzymy dalej co z tym fantem.
pod warunkiem, że ten przepływomież jest, u mnie go brak.
Cytat:
Witam. Mam MKIII TDCI 130 KM 2001 i podobny problem. Tylko u mnie to jest tak, że jak zaczynam jazdę na zimno i się toczę z wrzuconym biegiem , to obroty sobie falują tak od 750 do 1200 . Jak wcisnę sprzęgło to przestają falować. Taki myk. Jak silnik sie trochę zagrzeje to wszystko OK. Piszecie że to coś z wtryskami i trzeba je sprawdzić. Na czym to sprawdzenie ma polegać i ile może kosztować. Nie chcę by mnie ktoś naciągnął.
W tym przypadku to raczej stawiałbym na małe doswiadczenie kierowcy, jezeli silnik jest zimny a ty toczysz się na biegu nie wciskając gazu obciążasz go dodatkowo, bo musi napędzać popy alternator itd.. po prostu jest spadek mocy (obrotów) i kompuer stara się je utrzymac na odpowiednim poziomie, stąd to falowanie. Tak mi sie przynajmniej wydaje.