Projekt badawczy Polska-Namibia 2010
" />Witam jestem nowy i po przejrzeniu całego forum na którym była mowa na podobne tematy nikt nie miał takiego przypadku jak mój.....i zadna z porad u mnie nie pomogła...
Jest tak czasem auto idzie normalnie.......czasem jest tak jak by ktoś mu korek w wydech włożył
w momencie gdy powinna ruszyc turbina nic sie nie dzieje.....mam bieg 3, 3 tys. obrotow i 50 50km/h
nagle szarpniecie i raketa.....czasem szarpnie kilka razy zanim sie odblokuje i wtedy idzie normalnie.....a czsem nawet przez 100 km nie ruszy i muli całą drogie i nie jestem wstanie malucha wyprzedzic...
Wymieniłem EGR wyczysciłem wszystkie te cienkie wezyki.....
Zmieniłem filtr paliwa...
Dodam ze pamiwo nie ma powietrza......
byłem na kąpie i jedyny błąd to czójnik temperatury silnkia ... ale to chyba nie ma związku....
PROSZE O POMOC.....
Dodano: Nie Mar 21, 2010 1:24 pm
Witam ponownie. Nie dostałem zadnej podpowiedzi co robić wiec moze podpowiem co jeszcze udało mi sie ustalic.....
Przepływomierz powietrza jest ok.
I czy ktoś może wie czy ten czujnik temperatury moze mieć wpływ na takie objawy jak u mnie?
Jutro bede miał nowy zobaczymy....
CZY MA KTOŚ JESZCZE JAKIS POMYSŁ GDZIE MOGE SZUKAC?
" />Mam problem z BMW z 1997r 2,5 TDS. Wczesniej miałem problem z brakiem mocy przy wyprzedzaniu. Okazało się, że padł przepływomierz powietrza. Odłączyłem go i wszystko było OK nie licząc tego, że był trochę wolniejszy. Teraz jednak pomimo odłączonego przepływomierza od około 3 dni samochód znowu stracił na mocy. Można nim jechać, ale max do 90. Co może być tego przyczyną.[/b]
" />Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące elektronicznego przepływomierz powietrza. W moim BMW 525 2,5 TDS z 97 roku padło to urządzenie. Jak na złośc jest to przepływomierz m-ki Pirburg o numerze 7.22184.00 i jest on dostępny w sprzedaży, ale za 700 do 900 zł. Pytanie zaś dotyczy tego, czy można wstawić inny przepływomierz bez szkody dla samochodu no i komfortu jazdy,czy ten inny zamiennik będzie działał. Chyba, że ktoś z osób to czytających ma takie urządzenia na spraedaż po niższej cenie. Gdyby tak się stało to proszę o kontakt na nr telefonu 0504230328.
Witam Wszystkich,
Jestem swiezym posiadaczem BMW 520d z 2001 r. i mam pewien problem. Wiem, ze ten problem byl wielokrotnie poruszany, ale z poprzednich postow nie wynika, ze byl to dokladnie ten sam.
A mianowicie, to ze 520d krolowa predkosci nie jest to wiadomo, natomiast co zaskakujace auto nie ma wogole mocy na niskich obrotach (szczegolnie 1 i 2 bieg), dopiero powyzej 2000-2500 zaczyna jechac.
Aby ruszyc tym autem naprawde trzeba dodac sporoo gazu. JAk juz sie rozpedze to jest juz w miare ok.
Dzis zabralem auto na hamownie i doznalem szoku, wynik 82km!!! Panowie z warsztatu postanowili odpiac przeplywomierz i zrobic pomiar raz jeszcze. Wynik uzyskany to 112km.
Moje pytanie brzmi, czy jest to wina tylko i wylacznie przeplywomierza, skoro po jego odpieciu moc wzrosla o 30km, ale nadal nie osiagnela seryjnych 136km??????
Przeczytalem wczesniej, ze powodów tego problemu w TDS-ie może być wiele:
-nieszczelność układu dolotowego powietrza,
-padnięta turbina lub niewytwarzająca wystarczającego ciśnienia,
-uszkodzony czujnik cisnienia w kolektorze ssącym,
-brak sygnału z czujnika na wtrysku czwartego cylindra,
-brak sygnału tacho,
-niefunkcjonujący przyśpieszacz kąta wtrysku,
-niskie cisnienie w pompie wtryskowej,
- w niektórych modelach uszkodzona przepływka o ile z resztą jest, nieszczelny układ dolotowy powietrza,
-problem tkwi w filterkach na elektrozaworach podciśnień
Zamowilem nowa przeplywke na jutro i zastanawiam sie czy rozwiaze problem???
Prosze o podpowiedz
Pozdrawiam
sa wersje tds'a z przeplywomierzem i to nietylko w e39 - bo ja mam e36 z 1999r i przeplywka jest.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20
pod uszczelka nr 4
MAm problem ze zdiagnozowaniem przepływomierza w moim E39 525tds.TE urządznie jest szalenie drogie ..akurat do tds'a i kupić nowe aby tylko się przekonać że stare jest OK ..to nie za bardzo mi sie usmiecha.Auto trochę nie jedzie z dołu a pamietam że kiedyś jechało z dołu.Diagnostyka w BMW(serwis) to 350 zł ! .Odczytałem pewne parametry za pomocą przydatnego programu INPA i.....jestem w kropce.Bo nie wiem czy to bład programu czy przepływomierz jest uszkodzony:(( Bardzo proszę o osoby które mają doświadczenie w temacie o radę .Moja uwaga dotyczy wykresu Luftmase w kg/h który jest przekroczony czasami 10 krotnie! Co o tym sądzicie? Zamieszczam foto z INPA .[img][img][640:480]http://img65.imageshack.us/img65/44/dsc04207lk5.jpg[/img]
[img][640:20]http://img65.imageshack.us/img65/dsc04207lk5.jpg/1/w783.png[/img][/img]
Wartośc w INPA kończy się na 16 kg/h a u mni ejest 54 na wolnych obrotach a jak wyłącze silnik to na samym zapłonie pokazuje 30 !
" />witam,wiec jak w temacie, szukam przepływomierza powietrza do bmw e39 z roku 1996 z motorem 2,5 tds,... mam to ustrojstwo uszkodzone, tak pokazal program do bmw u mechanika,.. szukam gdzie moglbym kupic takie cos i czy sa jakies zamienniki czy tylko ogryginalne czesci?,..
" />cóż zdarzają się wyjątki (nie chcę nikogo poprawiać tylko podaję przykład)
u siebie w G 101 1.0 td olej zmieniam co5 tyś, nigdy nie wydmuchiwało mi oleju odmą, nie doświadczyłem też samozapłonu oleju itp itd, nigdy nie miałem problemu z rozrządem czy jakąkolwiek elektryką, telepanie budą oczywiście z racji 3 cylindrowego silnika + wałek (przeciwwaga) no i poduszki pod silnikiem mogłyby być mocniejsze , rdza to chyba jak w każdym autku z lat 90 na taki wiek musi się pojawić ale idzie ją opanować jak się w porę zareaguje, amorki to chyba już sprawa eksploatacyjna nie tylko w daihatsu padają amory
odkąd kupiłem moją td przez 4 lata zrobiłem już 70 tyś (auto kupiłem z przebiegiem 100 000 km) zmieniłem tylko sprzęgło, amorki +sprężyny wahacze i wszystkie gumki, świece żarowe, nowe końcówki wtrysków + normalne rzeczy eksploatacyjne oleje klocki płyny autko śmiga dalej bez najmniejszych problemów więc nie jest tak źle bynajmniej ja nie narzekam autko po małych modyfikacja odwdzięcza mi się bardzo małym spalaniem
ciekawostką jest że ostatnio maiłem na warsztacie mercedesa z 2004 roku w którym przepaliła się instalacja od stopu nie bezpiecznik nie przekaźnik a instalacja(nie chciał bym mieć auta za 240 000 zł w którym jarają się kable) lub mercedes vito z silnikiem cdi w którym wymiany oleju były robione zgodnie z wskazaniem inspekcji olejowej na zegarach czyli co 30 tyś silnik po 100 tyś km nadawał się do generalnego remontu
np BMW które naprawiam i wykonuję diagnostykę kompem sypią się bardziej niż nasze daihatsu np auto 2001 rok E 39 2.5 td auto nagle straciło moc maksymalna prędkość jaką potrafiło osiągnąć 150 konne auto to 80 km/h przyczyna padł elektrozaworek od sterowania podciśnieniem do egr i turbo cena nowego to 600 zł używka w zależności od źródła ale 200 i więcej trzeba było dać, głupi regulator napięcia do BMW 530 d E39 valeo kosztuje 350 zł nie mówiąc o innych rzeczach
kolejny przykład audi a 4 kombi awant 1. 9 TDI 110 koni nagle straciło moc maksymalna prędkość to 120 po wielu żmudnych próba znalezienia przyczyny przepływomierz, egr, turbo itp itd (komp nic nie wykazał)okazało się że padło jakieś ustrojstwo od sterowania silnikiem koszt nowego sterownika to około 6 tyś używkę można nabyć taniej ale ile taka używka pochodzi tego nie wiadomo dlatego też właściciel zrezygnował z naprawy i jeździ tak dalej
to są tylko przykłady na to że każde auto jest awaryjne i każde auto ma swoje przypadłości(ma też swojego właściciela który o nie dba lub nie) ale wystarczy porównać koszt i klasy aut
pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań
" />
">witam
szukam cen:
1. linka klapy silnika bmw e36 320 325 QP
2. linka podnoszenia fotela QP 92 r. strona kierowca
ad1. linka OE BMW 79zł
ad2. linka fotela OE BMW 48zł ( i nawet w tym przypadku VIN okazuje się niezbędny bo różne są linki do fotela w prądzie i bez)
">Ile kosztują poszczególne rzeczy? I ile będzie kosztowało wszystko?
WBADD61030BR28037
E39, 528iA, 1997, sedan
halogeny, tylne lewe łożysko, filtry kabinowy x2, filtr paliwa, filtr powietrza
halogen:
OE BMW 367zł cena w ASO 467zł
łożysko tył:
MG 96zł
Meyle 131zł
Filtr kabinowy węglowy , komplet
MG 58zł/kpl
Filtr paliwa
Meyle 52zł
Hart 38zł
Filtr powietrza
MG 21zł
Bosch 34zł
">ile za originalny przeplywomierz bosha do bmw e46 320d 136km rok 98 ?
Proszę o VIN, dane które mi podałeś pozwalają przefiltrować ze były 3 różne rodzaje przepływek. Aby wskazać właściwą potrzebuje VIN.
">witam jaka cena zestawu naprawczego vanosa do tego silnika vin JA46402
Peki czy mógł byś napisać co dokładnie potrzebujesz do tego vanosa bo w oryginale nic takiego nie występuje niestety i nie mam punktu odniesienia.
">BMW e36 compact (318ti). Vin AM10776
Proszę o ceny:
1 Amortyzatory przód (bilstein b4) + tył (bilstein b4) + osłony + odboje
2 Sprężyny przedniego zawieszenia (-20mm lub seryjne)
3 Tylne tarcze (ATE) + klocki (ATE) + szczeki ręcznego
4 Spinki tapicerki (30 szt.)
Szymonie chcesz wsadzić do siebie B4 a fabrycznie miałeś podwozie Mtechnik a w takim przypadku nie możesz wkładać B4 tylko B6 mało tego sprężyn też nie możesz wkładać "cywilnych" żeby sytuacje była jeszcze bardziej skomplikowana do Twojego modelu bilstein nie robi amortyzatorów jedynie sachs.
Amor przód OE BMW 718zł/szt w ASO 816zł
Sachs advantage 370zł
Magnum technology 221zł/szt
Odbój OE BMW 55zł/szt
osłona OE BMW 8zł/szt
Amor tył OE BMW 499zł/szt w ASO 654zł
Sachs Advantage 252zł/szt
osłona tył OE BMW 62zł/szt
Osłony dostepne tylko w orygionale.
Spręzyny do Mpakietu tez tylko w oryginale:
Przód:
OE BMW 342zł/szt
tył:
OE BMW 649zł/szt
Tarcze tył:
ATE 112zł/szt
Meyle 103zł/szt
Klocek tył:
Textar 120zł/kpl
ATE 101zł/kpl
Meyle 63zł/kpl
Szczeki:
ATE 97zł/kpl
MG 40zł/kpl
Nie mam pojecia o jakie spinki tapicerki Ci chodzi, doprecyzuj bo spinek u ciebie w samochodzie dostatek
">vin hp91887
czujnik pdc do M-pakietu
chyba taki : 66200309539
OE BMW 66200309539 499zł w ASO 572zł
Sprawdz czy dałeś mi dobry VIN bo mi nie wchodzi i nie moge potwierdzić czy częsć jest dobrze dobrana.
">jaka byla by cena rozrusznika e36 325 tds ?? pozdrawiam
i tak orientacyjnie mozesz mi rowniez podac ceny uszczelki pod glowice i silownikow maski
Były 2 rodzaje rozruszników. VIN niezbedny! To samo uszczelka chyba ze napiszesz jaka grubośc
Siłownik maski
OE BMW 109zł/szt
Meyle 37zł/szt
MG 28zł/szt
">Taka część mnie interesuje 41617894223. I jaki jest przewidywany czas realizacji. Dzięki
OE BMW 41617894223 2999zł w ASO 3243zł
Zamienników niestety brak.
Zastanawiam się nad zmiana e39. Najbardziej zależy mi na 540i manual z lat 2002/2003. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Co często pada w tym modelu? itp. Zastanawiam się także nad 530i lub po prostu M5 Bardzo dużo ostatnio robie tras (i przeważnie hard core-wych np. Gdańsk o 22 i Zakopane o 5 rano) i mój tds nie spełnia moich oczekiwań, mimo że od małego w rodzinie .
Sam długo się zastanawiałem nad wyborem, ale 540i to naprawdę dobry wybór. Z całym szacunkiem do innych forumowiczów, pisanie że koszty utrzymania M5 są podobne co w 540i graniczy z mocno zaawansowaną S-F.
Kilka zasad przy zakupie:
1. Pojedz sam po autko nie kupuj w Polsce(weż kogos kto się zna i będzie miał rezerwe do tego zakupu)
2. Nie kupuj od handlarzy
3. Jeśli masz jakieś wątpliwości do danego egzemplarza NIE KUPUJ
4. Autko musi miec papiery OK
5. Jazda testowa na autostradzie KONIECZNIE (ze 20 kilometrów, używaj przyspieszeń i hamowań, uzyj kick-off jeśli to automat, jeśli manual wszystkie biegi mają same wchodzić bez oporów)
6. Jazda testowa na zimnym i gorącym silniku KONIECZNIE
7. Jesli skrzynia szarpie NIE KUPUJ(remont 8 tys w manualu 4-5 tyś)
8. Zobacz czy się nie grzeje lub czy nie ma za niskiej temperatury(po paru minutach wskazówka musi być w pionie-WYŁACZNIE)
9. Jeśli jest rozgrzana zgaś i zapal....jesli się zapali na stałe ABS i DSP - sterownik pompy do naprawy lub wymiany(od 300 do 2000), choc po 2001 roku BOSCH naprawił usterkę fabryczną w sterowniku.
10. Zobacz czy nie ma wycieków płynu i oleju, czyli podjechac na serwis i zdjąć osłone silnika z dołu, jak również zdjąć osłone silnika z góry i dokładnie oglądnąć czy nie ma wycieków.
11. Jeśli sie trzęsie przy wolnych obrotach M62 może to być duperelka albo 2 tysiaki do wywalenia, np. uszczelka...
12. wentylator ma mieć wszystkie łopatki
13. jesli auto ma większe koła niż 17' - zawias do remontu na 100% po przejechaniu u nas 2-3 tys
14. jesli auto słabe lub gaśnie na wolnych obrotach to przeważnie przepływomierz(od 700 do 1400 zł)
Teraz ceny czesci:
Pompa wody 800 zł - wymiana co 150 tys
termostat 550 zł - jw lub jak sa problemy
wisko BEHR - 450 zł (w serwisie 1100 to samo)
klocki oryginał - 450 zł
mała inspekcja olejowa z olejem i 2 filtrami- 470 zł
pełna inspekcja olejowa z olejem i 5 filtrami- 750 zł
tarcze oryginał 350-400 zł
Ogólnie jesli trafisz dobry egzemplarz to na dzień dobry masz do wymiany to co napisałem w cenach części(żeby byc pewnym autka na dzień dobry wydasz 6 tyś). Jeśli będzie zaniedbany .... popłyniesz. Ja zawias mam w dobrym stanie, wręcz ideał...ale na naszych drogach...sam wiesz.
Auto jest świetne, niezawodne, jeśli doprowadzisz do stanu własciwego bedziesz się nim cieszył jak dziecko. Ja w swoje wpakowałem 7 tyś, pomimo że było w naprawdę dobrym stanie.
Jezdze sporo(4 tyś miesięcznie po miescie) wiec założyłem sekwencje z 2 reduktorami (2x210kW) i rozbieralnymi wtryskami.
Spalanie:
Miasto 17 benzyna (przy szaleństwie 22)
Trasa 12-13 benzyna (przy szaleństwie 18)
Miasto 18-19 gaz (przy szaleństwie 24)
Trasa 13-14 gaz (przy szaleństwie 19)
Co do BMW M5 proponuje oglądnąc ceny na www.realoem.com i porównać z 540i. Bez ściemy utrzymanie i spalanie conajmniej 50% więcej.
Jeśli chodzi o manuala w 540i to wydaje mi sie że bedzie bardzo trudno trafić na skrzynie i napęd niezakatowany. Niestety przy tej mocy i momencie obrotowym nieumiejętne uzytkowanie rozwala napęd i skrzynkę.