Projekt badawczy Polska-Namibia 2010
Witam
Pacjent: Mazda 323F 1,8 16V SOHC
Mialem dzisiaj watpliwwa przyjemnosc uswiadczyc strzal gazuw aucie ( w
poprzednim aucie nie mialem lpg a w drugim jest sekwencja) po wystrzale
poprawilem "gumkę" na rurce doprowadzajacej powietrze do kolektora i
odpalilem auto - niestety obroty osiagaja okolo 4000 rpm (bez dodawania
gazu) zaraz po odpaleniu. Sprawdzilem wszystkie laczenia itp,
rozkrecilem przeplywomierz... przeczyscilem - po zlozeniu obroty spadly
do ololo 1900 ale po krotkiej przejazdzce znowu wzrosly do 3500 rpm.
Nie za bardzo znam sie na intalacjach LPG ale po przelaczeniu na bezyne
dalej problem wystepuje...
Obstaawiam:
1. uszkodzony przeplywomierz
2. cos sie rozlaczylo lub cos gdzies peklo i dostaje lewe powietrze
PS tak pieprzenelo ze zerwalo mi kawalek wytlumienia z maski!!!
R. pisze:
Witam
Pacjent: Mazda 323F 1,8 16V SOHC
Mialem dzisiaj watpliwwa przyjemnosc uswiadczyc strzal gazuw aucie ( w
poprzednim aucie nie mialem lpg a w drugim jest sekwencja) po wystrzale
poprawilem "gumkę" na rurce doprowadzajacej powietrze do kolektora i
odpalilem auto - niestety obroty osiagaja okolo 4000 rpm (bez dodawania
gazu) zaraz po odpaleniu. Sprawdzilem wszystkie laczenia itp,
rozkrecilem przeplywomierz... przeczyscilem - po zlozeniu obroty spadly
do ololo 1900 ale po krotkiej przejazdzce znowu wzrosly do 3500 rpm.
Nie za bardzo znam sie na intalacjach LPG ale po przelaczeniu na bezyne
dalej problem wystepuje...
Obstaawiam:
1. uszkodzony przeplywomierz
2. cos sie rozlaczylo lub cos gdzies peklo i dostaje lewe powiet
3. Prawdopodobnie padl silniczek krokowy (on jest od wolnych obrotow)
Witam,
sondę lambda to wiem jak zlokalizować ale przepływomierz, gdzie on jest?
Pozdrawiam Marek
Marek napisał(a):
| Został wymieniony silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy,
nic to
| nie dało, wolne obroty nadal falują.
spradz sonde lambda i przeplywomierz
--
ĂÂ ____ ĂÂ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 ĂÂ | http://rmazurek.com <<<<
| . ĂÂ ) ĂÂ rmazurek(na)rmazurek(krop)com FORUM S60| http://tnij.com/N6600
|_|\_ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT | http://tnij.com/M323F
PMS+ PJ- S++ p M+ W- P+ P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T- W CB
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
posiadam autko jak w sub : 90r, model BG, hatchbag,silnik 1,6 i;16V;(
autko jest niestety na gaz) i mam pewien problem otoz ......
silnik pracuje na bardzo wysokich obrotach i wystepuja czeste wachania
obrotow; w tej chwili jest calkiem przykrecony na wolnych obrotach i
pracuje 2000 obr z wahaniami do 2200; po wysprzegleniu obroty gwaltownie
rosna .......
w zwiazku z ta usterka sprawdzalem przeplywomierz - ok
przepustnica - ok
uszczelka pod kolektorem ssacym - raczej ok
pompa paliwowa - ok (poniewaz podobne wachania chociaz z mniejsza
czestotliwoscia wystepuja na gazie)
w czym jest problem?????? bylem u - nastu mechanikow .... w serwisie
Mazdy w W-wie i nikt mi nie jest w stanie jednoznacznie okreslic o co
chodzi :-(
czy takie objawy wystepuja przy zwalonym regulatorze dodatkowego
powietrza???? ( wtedy gdy scisne gumowa rure ktora dochodzi wlasnie do
niego silnik zwalnia z obrotow i przestaje wariowac) co jest moze
mikroprocesor wtryskiwacza?????? ( komputer nie wykazal zadnej usterki )
pomocy!!!!!!
Mam Mazde 323 - 1.6l / 1991r. / 140ys km
Jeżdze na poziomie 20tys rocznie. Spalanie w trasie 8l, w miescie 11l.
Czy i jaki gaz montowac bo sie na tym kompletnie nie znam, ale 11l (jeżdze
prawie wyłącznie po miescie) uwazam ze stasznie duzo.
aaaaaaaaaaaaa i jeszcze jedno samochodem pojezdze co najmniej 2 lata, a
moze i 4, to tez do kalkulacji chyba ważne.
Czy ktoś może mi poradzić, jasno i rzeczowo gdzie w Wawie lub okolicach
(słyszałem ze pod Wawą jest spro taniej) można założyć instalacje i jakie
to będą oszczedności??
--
Pozdrawiam i dziekuje
Janek Mirowski
Jeżdze 323F od 3 lat na gazie, oszczednosci sa (a raczej były) bardzo duze.
Przez ten czas zaoszczedzilem kilkakrotnie na instalacji.
Nie obyło się bez problemów, strzały niestety sie zdazaja, zabezpeiczenia
dzialaja, ale nie zawsze. Mi przy ktoryms razie rozwalilo przepływomierz.
Teraz jezdze bez, pale bezposrednio na gazie i nie mam problemow. Natomiast
sumujac wszystko dodatkowe koszty zwiazane z gazem to i tak sie oplaca i to
bardzo.
Nie polecam instalacji ludziom ktorzy nie wiedza czy silnik w ich
samochodzie jest z przodu czy z tylu. Ci na 100% nie beda zadowoleni.
Od czasu do czasu trzeba zajrzec pod maske i popatrzec czy wszystko jest ok,
sprawdzic filtr powietrza, swiece, ale nie wiaze sie to odrazu z wymiana.
pozdrawiam