Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Proszę polećcie mi jakiś warsztat, gdzie mógłbym wymienić toto. Mam Passata
z 110KM silnikiem 1.9TDI rocznik 98 i 215kkm.
Dzisiaj przy tankowaniu przeliczyłem, że spalił 8,3 l/100km a przez 3 km
autostrady jak go przepędziłem na Ultimate ON to ledwo 170km/h
przekroczył.;-( Chyba, że ktoś ma inną teorię na to co to może być.

z góry dziękuję i pozdrawiam




Proszę polećcie mi jakiś warsztat, gdzie mógłbym wymienić toto. Mam
Passata z 110KM silnikiem 1.9TDI rocznik 98 i 215kkm.
Dzisiaj przy tankowaniu przeliczyłem, że spalił 8,3 l/100km a przez 3 km
autostrady jak go przepędziłem na Ultimate ON to ledwo 170km/h
przekroczył.;-( Chyba, że ktoś ma inną teorię na to co to może być.


Jak jedzie 170 to raczej nie przplywomierz, ale moge sie mylic, podjedz do
ASO VW i niech ci zrobia diagnostyke, kosztuje chyba 50 zl, jak bedzie
przeplywomierz to odrazu bedziesz wiedzial, tylko bron boze nie wymieniaj w
ASo bo cie skroja ponad 1000 zl. Kup sam w jakims tanszym sklepie i wymien,
wymiana trwa max 5 minut i jest prosta jak nie powiem co... Oryginalne robi
Bosh zamiennikow z tego co wiem to nie ma, chyba ze cos sie zmienilo przez 2
lata od mojej wymiany.
pzdr
jelcyn



Róznica ceny początkowej to 6kzł. Moc 130km i mozna zczipowac do
160km ale w aso chcą za to 3000zł +Vat i to po gwarancji.

Z tego co słyszałem to jest w Polsce Ibiza 1.9 TDI,
która ma 210 KM i 400Nm.
W DC właściciel hamowni swojego Passata podkręcił do 180KM.
Standard to chip + zmiana przepływomierza (ok. 400 zł) daje 135-140 KM
z silnika 90 KM (byle miał pompowtryski, TDI).

Można zrobić na gwarancji, w firmie niezależnej za ok. 2000PLN.
Takich firm jest masa.(v-tech, chiptronic)


Zgadza się.

A jak to jest z kulturą pracy disli, słyszy się ze są głośne


Głośnie niespecjalnie, ale wibracje jednak mają.

Za to TDI można jeździć na niskich obrotach i pięknie przyspiesza, a
benzynę trzeba kręcić wysoko.


Oj tak!

PS. Diesel pewnie dłużej wytrzyma i dużo łatwiej będzie go
odsprzedać... Używane auta z TDI są wręcz rozchwytywane.


Pewnie że tak.




Witam.

No wlasnie gosciu z komisu twierdzi ze to kwestia wymiany filtrow i
wszystko bedzie cacy - na 99 % kreci ...

Jakie moga jeszcze byc przyczyny ?


Może byc przepływomierz -350pln wzwyż (ekstremalnie 1200pln)
Może być turbo do czyszczenia 9150pln)
                            do regeneracji (600 może być mało)
                            do wymiany (1500 wzwyż)
Może EGR (nie wiem ile to kosztuje)
Może zaworki sterujące ciśnienie na turbinie (są trzy i kosztują w okolicach
120pln/szt, żadko padają)
Może być dużo lewego powietrza i silnik cały czas jest w trybie awaryjnym
(lewe powietrze to się słyszy - charakterystyczny pisk turbiny przy
minimalnym dodaniu gazu na wolnych obrotach)
Zabity filtr powietrza w tym silniku zmniejsza moc gdzieś na 80ps (moja mama
kupiła passata z tym silnikiem i filtr był niewymieniany przez 40kkm). Inne
filtry nie maja w zasadzie wpływu na moc. Zabity filtr paliwa dawałby
szarpanie a nie mniejszą moc.
IMO najlepiej podpiąć pod VAGa. On powie ci wiele o przepływce, egr i
zaworkach.lewym powietrzu. Bez podpięcia sam wiele nie wykombinujesz.
BTW gdyby to była kwestia filtrów to facet sam by je pozmieniał (śmieszny
koszt - 30pln filtr powietrza)
Wojtek



witam serdecznie
Mam problem z moim passatem Tdi
Otóż nie mog zdiagnozowac co może być przyczyną dość mocnego dymiena??
Wystepuje ono głównie przy zmianie biegu z niższego na wyższy ,przy
przyspieszaniu.Wiem że powinien trochę dymić bo to normalne w dieslach ale
nie aż tak bardzo jak w moim.Byłem u jednego mechanika ,wtryski i pompę
wykluczył,śprawdził naVagu i wyszło że jest ok.Wskazał być może turbinę lub
intercooler.Może przepływomierz??
Sam już za bardzo nie wiem co jeszcze może być nie tak?
auto ma przejechane 180 tyś. jest to wersja 110KM.
Bardzo proszę o jakieś wskazowki na co jeszcze zwrócić uwagę.
aha...dym jest koloru czrnego

pozdrawiam
Paweł



Użytkownik "esperanto" <espera@poczta.fm napisał

posiadam Passata '96 1.9 TDI 90PS przebieg 235 kkm zero problemów,
regularnie zmieniany olej full syntetyk.

A ile razy przeplywomierz???


Prawdopodobnie 0, sam mam ponad 190kkm i przeplywka z fabryki dziala
swietnie. Chyba od 97 czy 98 montowali "lepsze" Bosche...

Pozdr

PS. Pierbung dziala, Bosch pada :)




w które z tych aut warto lub nie warto sie ładować ?

Passat B5 rocznik 1998, silnik 1.6 albo 1.8T albo 1.9 TDI
Avensis 1999, silnik 1.6 albo 2.0


Moj Pasek 1.9 tdi 110 Km 99 rok, spalanie w trasie przy 120 ponizej 6
litrow, jak szybciej tak 160-180 to nieznacznie przekaracza 7 litrow, w
miescie pomiedzy 6-7 litrow, awaryjnosc praktycznie zadna, choc przy 200 000
km wymienilem praktycznie cale zawieszenie + amorki + tarcze
hamulcowe+przeguby (koszt calosci okolo 5000 zl z robocizna) wymienial
znajomy mechanik ale czesci kupowalem oryginaly, w serwisie bym sie chyba
pocial... W sumie moglem jeszcze na tym zdrowo pojezdzic ale chcialem miec
spokoj bo mam zalozone aluski 17" i wole zeby nie pukaly mi wachacze.
Zreszta zawieszenie to chyba najslabszy punkt Passata, silniczek jak
pszczolka obecnie 250 000 km, przy silniku wymieniany jedynie przeplywomierz
powietrza (koszt 750 zl) w serwisie z zalozeniem chcieli 1350 zl, zalozylem
sam w 3 minuty. generalnie jak bedziesz chcial serwisowac w ASO to koszty
potworne, za rozrzad z wymiana 1500 zl, znajomy mechanik z napinaczami i
paskiem wzial 400 zl. Na czesciach nie oszczedzam, kupuje tylko oryginalne,
w niemczech lub w polskich sklepach. Leje tylko On na Shellu, na nim mi sie
najlepiej czuje... kiedys zalalem na naszej rodzimej... myslalem ze mi
silnik wyskoczy... ale moze mialem pecha. Podobnie z olejem silnikowym tylko
Mobil 1 Turbo Diesel... niestety trzeba uzupelniac. Generalnie dbam o auto i
jestem zadowolony...

pzdr
Jelcyn



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)