Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Mateusz napisał: Zawieszone pewnie 55,57 i 66, uruchomione zostana linie D1,D2,D3. Reszta to będzie pewnie jeździc gdzie popadnie

w czasie maratonu tak wyglądały
• Linia dodatkowa D1 ( kursy co około 30 minut ) MOGILEŃSKA – Warszawska – SWARZĘDZ ( Szumana – Kirkora ) – Żywiczna – Borówki – Kobylepole – Stalowa – Folwarczna – OS. PRZEMYSŁAWA
• Linia dodatkowa D2 ( kursy co około 30 minut ) RATAJE DWORZEC – Jana Pawła II – Abp. Baraniaka – CHARTOWO – Krzywoustego - RATAJE DWORZEC
• Linia dodatkowa D3 ( kursy co około 30 minut ) MOGILEŃSKA – Warszawska – Smołdzinowska – Starachowicka – ZIELINIEC

D1 odpada bo Abp. Baraniaka zamknieta całkowicie
D2 i D3 to zależy czy będzie śluza przy Mogileńskiej
(jak dobrze pamiętam zeszłoroczne relacje TV z Tour-u to na rundach cała trasa obarierkowana)
więc D2 i D3 odpada końcówka przy Mogileńskiej
pod znakiem zapytania stoją Miłostowskie linie



Nie było mi dane tego zobaczyć, ale w sumie objazdy ciekawe tylko, że chyba ktoś bezczelnie olał okolice Folwarcznej i os. Przemysława!
57 i 66 wtedy kiedy były skrócone mogły byc zawieszone!
97 super i tak mógł zostać na stałe.
72 zawracał na Zawadach??!! :O



Wariant, który ostatecznie przyjęły władze miasta zakłada przeprowadzenie III ramy wzdłuż ulicy Browarnej, estakadą nad stawami. Można próbować sobie wyobrazić skalę zniszczeń i długookresowe konsekwencje dla środowiska, jeśli obok kilkumetrowej Browrnej, która stanie się drogą osiedlową, powstanie kilkudziesięciometrowa trasa typu autostradowego, ściągająca m.in. TIRy z tranzytu.
Dysponuję mapką z naniesioną III ramą, ale nie wiem, jak to tutaj wkleić.
Co do opinii przyrodników na temat tego, czy innego wariantu, to przedstawiono im do wyboru wariant wzdłuż Browarnej lub wzdłuż nasypu kolejowego, ale od strony zachodniej (czyli po stronie osiedla domów w Kobylepolu). Mając taki wybór przyrodnicy w osobie m.in. prof. Jackowiaka i prof. Gołdyna z UAM stwierdzili, że minimalnie mniej szkodliwy będzie wariant wzdłuż Browarnej.
Protestują nie tylko mieszkańcy Antoninka i Kobylepola, nie tylko ludzie, którym nie jest obojętne piękno przyrody, ale i mieszkańcy os. Przemysława i TBS przy Folwarcznej. Tam trasa ma się wciąć pomiędzy osiedle a teren Kompanii Piwowarskiej (czy ktoś widział ile tam jest miejsca??). Nawet gdyby szła w tunelu, to dziękują za takie sąsiedztwo.
Poza tym władze miasta gdzie mogą szczycą się Maltą, Wschodnim Klinem Zieleni, Doliną Cybiny (bo rzeczywiście jest to ewenement teren tak cenny przyrodniczo w środku miasta), a jednocześnie snują plany jak go zniszczyć. Nie słuchają żadnych głosów mieszkańców Poznania.
Mieszkańcy założyli nawet Stowarzyszenie na rzecz Podwyższania Warunków Życia w Mieście Poznaniu "Dolina Cybiny", które wielokrotnie wnioskowało o przeprowadzenie konkursu na przebieg III ramy. Podobny wniosek do władz miasta złożyło również Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP Oddział Poznański. Na razie bezskutecznie. Władze miasta wciąż forsują przestarzały (ze względu na rozwój miasta) przebieg III ramy, która pierwotnie miała być obwodnicą.
dolinacybiny@wp.pl



kolejny artykuł



Tramwaj na Folwarczną? To możliwe, ale nieprędko
Lech Bojarski
15-08-2006, ostatnia aktualizacja 15-08-2006 20:04
MPK chce w 2008 r. rozpocząć budowę torów tramwajowych od os. Lecha na Franowo. Będzie to przedłużenie budowanej już nowej trasy przez most św. Rocha na Rataje. Na tyłach browaru Kompanii Piwowarskiej ma powstać pętla i na wschód od niej zajezdnia. Zdaniem przewoźnika jest szansa, by w 2009 r. tramwaje kursowały już w okolice Centrum Handlowego M1.

Przy okazji dyskusji o przebiegu torów na Franowo w MPK pojawił się pomysł wydłużenia linii w kierunku osiedli PTBS i Przemysława. Trasa nie kończyłaby się co prawda przy samych osiedlach, bo dzieli ją od domów teren zarezerwowany pod budowę obwodnicy (tzw. trzeciej ramy), ale mieszkańcy i tak mieliby stosunkowo blisko (ok. kilkuset metrów) do tramwaju. Szef MPK Wojciech Tulibacki uznał jednak, że 3-4 tys. ludzi z osiedli przy Folwarcznej to zbyt mała liczba potencjalnych pasażerów, by przedłużać dla nich trasę. Tymczasem dr Andrzej Krych z Biura Inżynierii Transportu, jeden z największych poznańskich autorytetów w dziedzinie komunikacji, uważa, że pomysł przedłużenia trasy na Franowo wart jest rzetelnej analizy.

Po tym, jak opisaliśmy tę sprawę w "Gazecie", walkę o tramwaj dojeżdżający w pobliże bloków PTBS i os. Przemysława zapowiedzieli zarządcy tych osiedli oraz radny z rejonu Kobylepola Andrzej Bielerzewski.

Na wywołaną przez nas dyskusję zareagowały także władze miasta. - Jesteśmy gotowi rozważyć propozycję przedłużenia trasy w kierunku osiedli przy ul. Folwarcznej - zapowiada Mirosław Kruszyński, wiceprezydent Poznania. - Nie ograniczałbym też jej przedłużenia do kilkuset metrów i zakończenia przed trzecią ramą - dodaje.

Zdaniem Kruszyńskiego, należy rozważyć wariant z przejściem torów przez obwodnicę. Gdzie miałaby się więc kończyć trasa? Ma to wykazać analiza. - Trzeba sobie jednak jasno powiedzieć, że na razie w hierarchii potrzeb wyżej od wydłużenia torów na Franowo są inne inwestycje tramwajowe - zastrzega wiceprezydent. - Nie chcemy zamykać możliwości późniejszego przedłużenia trasy do osiedli przy Folwarcznej, ale najpierw musimy zbudować trasę na Franowo i zajezdnię. Dalej w kolejce czeka choćby bardzo potrzebny tramwaj na ul. Ratajczaka.

http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3551432.html



1-Samborski Dominik 17 Ajaks Częstochowa
2-Nicewicz Bartosz 14 KS Częstochówka
3-Wolski Maciej 13 KS Częstochówka
4-Krawczyk Mateusz 13 KS Panki
5-Norbert Gumułka 12 Ajaks Częstochowa
6-Robert Gągała 11 KS Częstochówka
7-Łukasz Jończyk 10 Lotnik Kościelec
8-Duda Krzysiek 8 KS Panki
9-Pasieka Tomasz 8 KS Panki
10-Piotr Sobczyk 8 Lotnik Kościelec
11-Kamil Gruszczyński 8 Lotnik Kościelec
12-Adrian Machura 8 Warta Mstów
13-Adrian Struski 7 KS Częstochówka
14-Oskar Kudela 6 Ajaks Częstochowa
15-Nowak Łukasz 6 Czarni Starcza
16-Damian Konieczny 6 Lotnik Kościelec
17-Kamil Korzonek 6 KS Panki
18-Gawron Adrian 5 Watra Mstów
19-Damian Puczynski 4 Warta Mstów
20-Krzysztof Kiwacz 4 Lotnik Kościelec
21-Grzybek Sebastian 4 Lotnik Kościelec
22-Kacper Tomczyk 3 KS Panki
23-Michał Łukasiak 3 KS Częstochówka
24-Dudek Dominik 3 Warta Mstów
25-Michał Adler 3 Ajaks Częstochowa
26-Dudek Mateusz 2 KS Częstochówka
27-Jarząbek 2 Ajaks Częstochowa
28-Michał Kostarz 2 Ajaks Częstochowa
29-Michał Pożarlik 2 Lotnik Kościelec
30-Ostrowski Marcin 2 Lotnik Kościelec
31-Patryk Zgrzebny 2 Warta Mstów
32-Bartek Jędrecki 2 Ajaks Cz-wa
33-Gmyrek Grzegorz 2 KS Panki
34-Mordarski 2 KS Częstochówka
35 -Haczyk Mateusz 2 Czarni Starcza
36-Paweł Jędryka 2 Czarni Starcza
37-Haczyk Mateusz 2 Czarni Starcza
38-Przemysław Kot Bekus 2 Warta Mstów
39- Wiecha Łukasz 1 KS Panki
40-Tomasz Ceglarz 1 KS Panki
41-Paweł Wreczycki 1 KS Panki
42-Kuba Folwarczny 1 Ajaks Częstochowa
43-Adrian Grzeszczyk 1 KS Częstochówka
44-Owczarek Krystian 1 Lotnik Kościelec
45-Kołodziej Piotr 1 Czarni Starcza
46-Rokosa Bartosz 1 Ks Panki
47-Kołodziej Paweł 1 Czarni Starcza
48- Paweł Hak 1 Czarni Starcza
49-Ostrowski Mateusz 1 Lotnik Kościelec
50-Wójcik Maksymilian 1 Ajaks Częstochowa
51-Konrad Gawron 1 Lotnik Kościelec
52-Bartek Kubat 1 Ajaks Częstochowa
53- Kornel Zejler 1 KS Panki
54-Rak Adrian 2 KS Częstochówka
55-Gajzner Kamil 1 Czarni Starcza
56-Jaskuła Wojciech 1 Warta Mstów
57-Siedlaczek 1 KS Czestochówka
58-Komisarski 1 Ks Czestochówka
59-Majchrzak 1 KS Częstochówka

[ Dodano: 28 Październik 2007, 18:42 ]



Po naszych artykułach urzędnicy analizują już, jak można zapewnić mieszkańcom osiedli Przemysława i PTBS dostęp do trasy tramwajowej na Franowo.
Jeden z pomysłów zakłada modernizację ul. Folwarcznej wzdłuż torów kolejowych. Dzięki temu mógłby tamtędy kursować autobus dowożący mieszkańców do pętli tramwajowej.
Fot. Studio Gazeta
Jeden z pomysłów zakłada modernizację ul. Folwarcznej wzdłuż torów kolejowych...
Rozpoczęło się właśnie projektowanie trasy tramwajowej z os. Lecha na Franowo, gdzie powstanie także zajezdnia. W pierwszej połowie 2012 r. tramwaj pojedzie w wykopie wzdłuż ul. Piaśnickiej, tunelem pod ul. Kurlandzką, pomiędzy budynkami Ikea i M1 do pętli zlokalizowanej w pobliżu browaru Kompanii Piwowarskiej.

Od kilku dni pytamy w "Gazecie", co zrobić, żeby z trasy mogły korzystać także 4 tys. mieszkańców pobliskich osiedli przy ul. Folwarcznej - Przemysława i PTBS. Dziś jedyną drogą wyjazdową jest dla nich zatłoczona ul. Dymka, na której autobusy MPK grzęzną w korkach.
Od planowanej pętli na Franowie mieszkańców dzieli ok. 1,5 km. Ale już w sytuacji gdy na końcu zajezdni powstaje dodatkowy przystanek, droga skraca się o ponad połowę. Spółka Infrastruktura Euro Poznań 2012, która odpowiada za budowę trasy, zaproponowała także, by wyremontować biegnącą wzdłuż torów kolejowych na Franowie ul. Folwarczną. Wówczas mieszkańców mógłby dowozić do pętli autobus. ZDM uważa jednak, że to zbyt drogie rozwiązanie, bo miałoby kosztować aż 10 mln zł.

Nasze artykuły spowodowały jednak, że urzędnicy postanowili sprawdzić, co można zrobić, żeby pomóc mieszkańcom. Dziś odbędzie się w tej sprawie narada, w której wezmą udział przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego, MPK, ZDM, spółki IEP 2012 i Urzędu Miasta.

Rozmowa z Mirosławem Kruszyńskim

"Gazeta": Wyobraża pan sobie, że powstanie trasa na Franowo, a mieszkańcy z Folwarcznej nie będą mogli z niej korzystać?

Mirosław Kruszyński, wiceprezydent Poznania: To naturalne, że zależy nam, żeby z komunikacji miejskiej korzystało jak najwięcej ludzi. Dlatego analizujemy, czy zasugerowane przez "Gazetę" pomysły są możliwe do zrealizowania. A jeżeli są możliwe, to pytanie, w jakim czasie. Nie bez znaczenia są pieniądze, na razie brakuje nam przecież pieniędzy na wiele inwestycji. Trzeba pamiętać o tym, że między zabudowaniami a zajezdnią będzie przebiegać trzecia rama komunikacyjna. I koszty jakiegokolwiek rozwiązania trzeba analizować już wraz z przejściem przez trzecią ramę.

Co byłoby lepsze - dodatkowy przystanek bliżej osiedli, czy autobus dowożący do pętli?

Ja nie chcę się bawić we wróżkę, bo nie wiem. Trzeba przeanalizować, które rozwiązania są możliwe, a które nie. Idziemy nawet szerzej niż proponuje "Gazeta". Chcemy poza tym powiązać trasę tramwajową z torami kolejowymi, bo chcielibyśmy, żeby pasażerowie z pociągów mogli się przesiadać do tramwajów.

Czy to nie za późno na takie analizy? Dlaczego wcześniej nikt o tym nie pomyślał?

Projektowanie się dopiero rozpoczyna i to jest czas na rozważanie różnych pomysłów. Projekt powstaje nie tylko w ścisłym oparciu o założenia, jakie legły u jego podstaw, ale możliwe są karty zmian do projektu. Wraca jednak pytanie natury ekonomicznej. Mamy kłopoty, żeby zamknąć się z budżetem inwestycyjnym do 2014 r. Do tego stopnia, że w ogóle nie myślimy o nowych projektach, a niektóre wykreślamy. Pytanie więc, czy uda się wprowadzić jakieś zmiany w ramach projektu dotyczącego czy to zajezdni, czy trasy.

źr. gazeta.pl



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)