Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

houdini wrote:
| shit! wiedziałem, że tak będzie:
| "Usługa SDI w okresie pilotowym będzie oferowana w Szczecinie,
| Lublinie, Krakowie, Olsztynie, Suwałkach, Bydgoszczy, Toruniu,
| Poznaniu, Łomży i Przemyślu, a następnie planowane jest rozszerzenie
| skali działania na cały kraj."
uhm. a kiedy dotrze do polski wlasciwej? ;o)
Okolo 2010 roku...
Użytkownik Artur B. <artur.budzow@WYTNIJTOoci.unizh.chw wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3dd0.00000d93.3f7c7@newsgate.onet.pl...
| Co myślicie o relacji STW (ewentualnie Tarnobrzeg) - Tarnów. Jak dotąd
| wszystkie pociągi osobowe kończą bieg w Dębicy.
| Ale do rzeczy: pomysł ma sens, pod warunkiem po pierwsze elektryfikacji
linii
| mieleckiej,
Predzej deelektryfikacja linii Przemysl - Krakow. Przez zlodziei drutu ;-)
|gdyż odpadałaby konieczność zmiany środka trakcyjnego, a po
| drugie, a może przede wszystkim: podniesienia prędkości
Koszt pociagokilometra wagonu motorowego - 9 PLN
Koszt pociagokilometra 1xEN57 - 18 PLN
koszt pociagokilometra 2xEN57 - 27 PLN.
Masz jeszcze jakies pytania?
Zmiana trakcji jest przezytkiem, zaszloscia historyczna z epoki glebokiego
komunizmu. Pasazera nie interesuje zmiana trakcji, pasazer ktory wsiada do
autobusu jedzie bezposrednio do punktu b mimo ze z A do C jest droga
asfaltowa, a z C do B brukowana.
Pozdrawiam
Piottr
Wybieram sie w nocy z czwartku na piatek (w zasadzie to juz piatek :) z
Wejherowa do Radomia.
W zwiazku z tym pytanie jakie problemy moga mnie spotkac po dordze?
Oto przyblizony plan mojej podrozy (nie wiem jak to z nasza kochana zima
bedzie).
Wejherowo 0.35 posp 81200(Kołobrzeg - Wawa Zach.)
Wawa Wsch. 6.17 -6.45 13109 Solina (Wawa Wsch.-Przemysl/Krakow).
Na jakie opoznienie moge liczyc w Wejherowie, na Wschodnim?
Czy ewentualnie Solina poczeka, bo jesli nie to bede mial najmniej 1,5h w
plecy :(
----------------------------------------------
Łukasz Kolasa, Wejherowo
L.Kol@klub.chip.pl
GG: 1538584
tel. 058 10xx 6725878
tel. kom. +48605285145
Piotr Chylinski napisał(a)
| Jakis czas temu przetoczyla sie przez grupe dyskusja o nowym
| rozkladzie.Minelo troche czasu ,opadly emocje,czas na refleksje .
Moje propozycje sa nastepujace:
1. Pociag Gliwice - Przemysl - Gliwice puscic w relacji Bielsko - Przemysl
- Bielsko przez Czechowice, Oswiecim, co daloby przynajmniej jeden
bezposredni pociag z Bielska i Oswiecimia do Tarnowa, Rzeszowa i dalej na
wschod oraz poranny bezposredni pospiech z Bielska i Oswiecimia do Krakowa
i wieczorny z Krakowa do w/w miast (a tego brakuje) Argumenty Slazakow o
zabraniu im pociagu odpieram, dostali bezposredni Jelenia Gora - Przemysl,
wiec na ten mogliby sie przesiasc w Trzebini (ble, nie polecam) czy w
Krakowie.
2. Z Przemysla do Wawy kursuja dwa pociagi prawie o jednej porze, najpierw
"Odessa" tylko w dni parzyste, a potem "Solina". Proponuje nazwe "Solina"
nadac pociagowi jadacemu przez Lublin, ktory jezdzilby codziennie, a w dni
parzyste ciagnal wagony z Odessy, a obecna "Soline" nazwac inaczej (moze
jakies propozycje) i puscic w rel. Przemysl - Lodz Fabr. przez Sandomierz,
Skarzysko, Konskie, Tomaszow ze skomunikowaniem w Skarzysku z pociagiem
Busko Zdr. - Warszawa dla jadacych do Radomia czy Warki.
Na razie tyle
Slawomir [lider] Rygiel
Marek "Qrczak" Potocki wrote:
| Może byśmy skorzystali z pomysłu naszych południowych sąsiadów i zaczęli
| elektryfikować niektóre odcinki.
| Mam na myśli odcinek Węgliniec- Gorlitz.
No i sa plany, bo ten odcinek lezy na magistrali E30 (Zgorzelec - Wroclaw -
Krakow - Przemysl - Medyka) i bedzie w najblizszym czasie elektryfikowany i
zmodernizowany do 160km/h (obecnie prace trwaja na odcinku Opole Zach. - Olawa i
niedlugo przeniosa sie na zachod od Wroclawia).
| Jest to, moim zdanie odcinek który
| powinien być zelektryfikowany w najbliższym czasie. Uzasadnienie tego faktu
| wydaje się zbędne.
Jak proponujesz - na 3 czy 25 kV?
Oczywiscie ze 3, dla tak krotkiego odcinka nie warto kaszanic sieci.
Pozdrowienia
Grzesiek
FranzJosefHoch te słowa kieruję do Ciebie zwykły Trollu. Po pierwsze jak
już coś to "Priwislinskij kraj"!!!
Galicja i Lodomeria to nazwy obce nadane przez jednego z zaborców, który
zniszczył nasze państwo!!!
Te twoje cesarsko-królewskie prowincje były bardzo długo jednymi z
najbiedniejszych w całym tym bajzlu rządzonym przez Habsburgów!skąd brało się
surowce, podatki i mięso armatnie dla zawsze bitej i poniżanej ck armii.Nazywano
te prowincje nie bez powodu Golicją i głodomerią!!wychodźstwo z tego
rejonu było ogromne!!Przemysł rachityczny. Kraków od Habsburgów dostał twierdzę
i jeżeli I wojna św. potoczyłaby sie inaczej to z naszych zabytków niewiele by
zostało!!Co Austriacy zrobili z Wawelem?siedziba naszych królów!miejscem
symbolicznym dla Polaków!Koszary dla wojska !Jesteś im za to wdzięczny?!Po
prostu nie znasz historii i jak wielu innych ignorantów klepiesz te same
bajeczki, co redaktor Leszek Mazan, ale on to robi dla kasy a Ty z niewiedzy!!!!
Widze ze rozchodzi ci sie ze nikt nie chce z tobą pogadac wiec napsize ci
jednego posta mimo iz miałąs do mnie jakies "konty"
Warszawa ma dosłownie kawałek w ktorym jest ciekawie mam na mysli okolice
pałacu prezydenckiego oraz centrum gdzie są wierzowce(nie znam ulic) tam jest w
miare czysto a reszta to jedno wiekie blokowisko oraz dzielncie przemysłowe
przypominajace nasze Rybitwy.
A co do przyzwyczajeń to pochodzisz ze wschodu tak jak i rdzenni warszawiacy
wiec lepiej sie czujesz wsrod ludzi zblizonych do rosjan niz np. ludzi ktorym
blizej do niemcow i austriakow jak to np. w krakowie.
sorry ale sypneł sniegiem i trzeba jeszcze cos na nartach w białce pojezdzić.
ciao
polityka.onet.pl/162,1171497,1,0,2458-2004-26,artykul.html
i pełna lista
1. Sopot
2. Warszawa
3. Opole
4. Poznań
5. Olsztyn
6. Krosno
7. Rzeszów
8. BIELSO-BIAŁA
9. Wrocław
10. Kraków
11. Nowy Sącz
12. Rybnik
13. Siedlce
14. Gorzów Wlkp.
15. Szczecin
16. Zielona Góra
17. Koszalin
18. Katowice
19. Konin
20. Gdańsk
21. Białystok
22. Świnoujście
23. Jelenia Góra
24. Ostrołęka
25. Lublin
26. Leszno
27. Zamość
28. Gdynia
29. Tarnów
30. Płock
31. Gliwice
32. Kielce
33. Tychy
34. Tarnobrzeg
35. Bydgoszcz
36. Dąbrowa Górnicza
37. Suwałki
38. Częstochowa
39. Skierniewice
40. Słupsk
41. Toruń
42. Chełm
43. Biała Podlaska
44. Włocławek
45. Przemyśl
46. Kalisz
47. Elbląg
48. Jastrzębie Zdrój
49. Jawożno
50. Łomża
51. Legnica
52. Mysłowice
53. Łódź
54. Wałbrzych
55. Piotrków Tryb.
56. Piekary Śl.
57. Radom
58. Sosnowiec
59. Chorzów
60. Żory
61. Ruda Śl.
62. Grudziądz
63. Zabrze
64. Bytom
65. Siemianowice Śl.
66. Świętochłowice
Absurdy PKP. Powolne Katowanie Pasażera
No niestety sam doświadczam absurdów PKP. Często jeżdżę trasą Przemyśl -
Kraków i zdarza się mi jeździć różnymi składami. Nie wspomnę o tym, że w ciągu
4 lat podróż wydłużyła się dziwnie o 45 minut. Też nie o tym, że pośpiech i
ekspres mają taki sam czas pokonywania trasy. Najciekawsze jest to, że
ostatnio wprowadzony pociąg InterRegio, czyli osobówka z ładnymi siedzeniami,
tą samą trasę pokonuje w pół godziny szybciej. I dwa razy taniej. Ja się
pytam, gdzie tu logika? Jak długo pospieszny i expres mają być szybkie tylko z
nazwy?
Witam!
arnold7 napisał:
> "Ogladana dzis rotunda cieszynska w[isuje sie w liczny zespol podobnych
zalozen
>
> najstarszych kosciolow grodowych, jakie znamy z terenow Czech i Moraw
(rotundy
> w Pradze, Znojmie) skad rozprzestrzenily sie na Slask i (!) Polske poludniowa
> (rotundy na Wawelu w Krakowie, w Przemyslu)."
Trudno mi, laikowi, przeciwstawiać się autorytetom, ale jeszcze raz zwrócę
uwagę, ze rotundy w Pradze i Znojmiu są budowane na innych planach. Poza tym
rotunda w Znojmiu nie mogła być inspiracją dla przemyskiej z tej prostej
przyczyny, ze jest od niej młodsza. Przemyska pochodzi z czasów Bolesława
Chrobrego a znojmska - z czasów Brzetysława. Według niektórych datowań nawet
rotunda cieszyńska jest starsza od znojmskiej, a grzegorzewicka - może okazać
się jej równieśnicą. Czasami lubię się trochę podrażnić, więc zaryzykuję taką
oto hipotezę: Brzetysław przecież nauprowadzał z Polski mnóstwo ludzi, niekiedy
całe grody - jak w Gieczu. Podoba mi się myśl, że jedoapsydową rotundę w
Znojmiu wybudowali mu uprowadzeni polscy rzemieślnicy ;)
Warto zobaczyc PRZEMYSL:
przemysl.naszemiasto.pl/galeria/1350_1056.html
www.gorpol.krakow.pl/miasta/przemysl/przemysl.html
Gość portalu: Pafcio napisał(a):
> Przegladam sobie ostatnio forum, w tym przemyskie i zastanawiam sie nad
> jednym zjawiskiem. Dlaczego mieszkańcy Przemyśla nie lubią Rzeszowa?
A kto CI powiedziała, że Przemyslanie nie lubia Rzeszowa! Napewno jest grupa
ludzi (szczegónie starszej daty) którzy nie moga się pogodzić z tym, że Rzeszów
wybił sie i zdystansował całkowicie Przemyśl ale te odczucia nie towarzyszą
wszystkim mieszkańcowm Ziemi Przemyskiej. Mieszkam w Radymnie koło Jarosławia i
mam wielu przyjaciół oraz znajomych z Przemyśla i okolic - prawie wszyscy są
nastawieni OK do Rzeszowa i wolą mieć stolice 80 km od siebie niż prawie 300 w
przypadku Krakowa !
Pogon Szczecin wizytowka miasta Szczecina!!!!!!!!
Livrepool - miastem portowym kojazy sie z druzyna pilkarska
Turyn -miatem przemyslowym kojazy sie z druzynami pilkarskimi
Madryt - stolica Hiszpanii kojazy sie Realem klubem pilkarskim
Warszawa , Lodz, Krakow znane sa w Europie i na swiecie dzieki miedzy innymi
swoim druzynom pilkarskim.Moje wojaze po swiecie odbywaly sie czesto z
szlikiem Pogoni Szczecin.
Ponad wszelka watpliwosc dobra druzyna pilkarska jest najlepszym ambasadorem
oraz reklama danego miasta.
Ludzi mozna oslepic i przekupic, ale czlowieka nigdy.
"Tadeusz F. Zielinski" <jo@rts.widzew.lodzwrites:
Dlaczego wylaczo- no ostatnio kuszetke z nocnego pociagu Jelenia
Gora - Krakow (- Przemysl)?
Kiedy PKP kupily ostatnia kuszetke?
MJ
Jarosz napisał(a):
| Aha, czyli jak jedzie Przemyśl - Szczecin to pełną cenę biletu płacą
| tylko ci z Przemyśla, reszta powinna 'zrzucać się na rozruch' (np.
| 100 pasażerów w Krakowie to wyjdzie tak po 27 gr/głowę) i mogą
| jechać do końca.
Chcesz rzeczowo podyskutowac, czy tylko powykrecac kota ogonem?
A na jaki temat?
Pokazałem wyżej do jakiego absurdu prowadzi myślenie, że
dodatkowy pasażer nie generuje żadnych kosztów poza kosztami
zatrzymania pociągu, bo jak 'pociąg już jedzie to i tak będzie
jechał'.
Podano trzy liczby, prawdopodobnie każda z nich jest prawdziwa,
ale w żaden sposób nie pozwalają na wyciągnięcie wniosków co do
opłacalności bądź nie inwestycji we Włoszczowie.
Stanowią one dobry przykład jak można manipulować opinią
publiczną. Każdy przeciętny czytelnik zauważy, jak duże przychody
osiągnięto za stosunkowo małe pieniądze, jakimi jest koszt
zatrzymania składów. I dokładnie o to chodziło :)
Ale do jakiejkolwiek oceny opłacalności tej inwestycji daleko.
Wspomniałem o amortyzacji. Dla tego typu budowli (grupa 221)
stawka rocznej amortyzacji wynosi 4,5 % tzn. ~ 3 000 000 zł * 4,5
% /12 = 11 250 zł - tyle trzeba dodać do kwoty zatrzymania
pociągów. I tak co miesiąc przez najbliższe 22 lata i 3 miesiące.
(a nie chce mi się sprawdzać, czy nie można tutaj stosować
skróconego okresu amortyzacji ze względu na warunki w jakich
budowla funkcjonuje).
Nie mam dostępu do innych danych więc na tym powierzchownym
wyliczeniu kończę.
Dlatego trzeba rozp* ten burdel i skoncentrowac sie na tym, co rentowne.
Do tego
wymusic na wladzach III RP zakaz jezdzenia TIRow tranzytowych po drogach -
niech
jada pociagiem.
Nie, nie nie ... takie zakazy beda generowac orupcje - bedzie dawanie w lape
celnikowm ze niby na jednej granicy sie okaze ze tir jedzie do Przemysla, a
w przemyslu kierowca wpadnie na pomysl zeby "wyskoczyc" na Ukraine. Lepiej
zachecac do tego wyzszym bezpieczenstwem, nizszym czasem przejazdu,
korzystniejsza cena:
1. Na TIRa jadacego pociagiem nikt nie napadnie (noooo, nad tym PKP jeszcze
musza popracowac)
2. Paliwo jest drogie - jakby tak wozic te tiry masowo toby sie okazalo ze
wychodzi taniej (w koncu transport kolejowy jest tanszy od samochodowego)
3. Pociag moze jechac stowa od graicy do granicy (z malymi przerwami) a
TIRem na naszych drogach tyle nie pojedzie.
Oczywiscie warunkiem powodzenia jest tu
a) szybki i sensowny uklad tras takich pociagow - zeby nie jechali z
wroclawia do przemysla 3 dni i co godzine stali pod semaforem, a lok osiagal
w porywach 40 km/h
b) doczepianie do skladu wagonu "relaksacyjnego" dla kierowcow - postawic w
nim automaty do gry, wideo czy puszczac im ulubiona muzyke - chozi o to zeby
jazda takim skladem ojarzyla sie kierowcom ze spotkaniem z kumplami w barze,
a nie z tluczeniem sie koleja.
c)inteligentnego skalkulowania kosztow - zeby nie wyszlo ze najtanszy ladowy
srodek transportu jakim jest olej wychodzil drozej od dosc drogiego
trnaposrtu drogowego
etc..... ale to trzeba myslec.
Zamiast nieoplacalnych linii pasazerskich i utrzymywania dla
nich starego taboru oddac te czesc klienteli busiarzom
Albo puscic szynobusy. Jesli bedzie na takie szynobusy popyt (ale nie rzedu
3 sztuki na rok) to fabryki autobusow same cos wykombinuja.
a skoncentrowac sie na
autokuszetkach.
Ktore beda mile i czyste a nie smierdzace i bez swiatla...... (*ktos kiedys
isal o tym ze jechal takim czms)
Wprowadzic sensowne IC nie tylko w ukladzie gwiazdzistym ale
pomiedzy wszystkimi wiekszymi miastami.
Ooooo! Ludzie wola jechac samochodem z Krakowa do Katowic - nawet jezeli
maja zaplacic za "highway" albo tluc sie w korkach przez Trzebinie ...
ciekawe dlaczego....