Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Panowie (lbft) 253 to funty/stope (Nm) niutonometry to inny przelicznik auto hamowane w Anglii dlatego inny parametr
http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator,mom...,ft,kGm,16.html
Dare40
Byłbym zadowolony z takiego samego wyniku jaki ty masz gratuluje
Użytkownik tomas k edytował ten post 29 listopad 2009 - 01:09
" />Zdecydowanie taki wzór nie istnieje, gdyż kGm to kilogram-siła razy metr, czyli jednostka pracy, nie siły. Jednostką siły jest kG - kilogram-siła, przelicznik na niutony jest oczywisty - ilość kG należy pomnożyć przez 9,81, aby otrzymać równowartość w niutonach.
Dla kiloniutonów - wynik dodatkowo dzielimy przez 10ÄŹżË.
" />
">poza tym wydaje mi się, że na wale jest moment rzeczywisty silnika a na hamowni z oporami toczenia. Chyba nie namotałem
namotałeś. Hamownia mierzy jedynie moment na kołach. To jest kilka tys niutonometrów na pierwszych biegach. Dopiero po podzieleniu tego przez przełożenia przekładni głównej i skrzyni biegów oraz po odjęciu zmierzonych oporów toczenia podaje wynik na wale. Ale to już wynik wyliczony a nie zmierzony.
">Zapomniałem jeszcze dodać, że różne hamownie podają różne moce ze zwglądu na przeliczniki i normy jakie stosują. Np. wg amerykańskiej normy silnik, który ma 200 KM wg europejskiej bedzie miał 180 czy coś koło tego
Raczej nie na normy które stosują co na warunki pomiaru - np amerykanie mierzyli silnki bez osprzętu
">Pomiar mocy silnika odbywa się w określonych, znormalizowanych warunkach. Warunki pomiaru są jednak różne w kilku normach. Według norm polskich i niemieckich podczas pomiaru mocy silnik jest wyposażony w kompletny osprzęt, włącznie z tłumikiem układu wylotowego spalin. Włoska norma CUNA przewiduje odłączenie filtru powietrza i układu wylotowego, a według normy amerykańskiej SAE pomiar mocy odbywa się bez osprzętu: filtru powietrza, prądnicy (alternatora), dmuchawy układu chłodzenia, sprzęgła, pompy paliwa i układu wylotowego. Dlatego moc wg CUNA jest nieco większa niż moc zmierzona wg PN lub niemieckiej normy DIN, a w przypadku SAE nawet do 20 proc. większa.
metryczny koń mechaniczny (KM, PS, CV)koń parowy (HP, BHP)KM (PS, CV),
1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 1PS (niemiecki) = 1CV (francuski).
Anglosaski koń mechaniczny (horse power, HP, BHP) równy jest 550 funtów razy stopa na sekundę = 745,699 W = 1,0139 KM.
1kW = 1,3596216 KM (metrycznie).DIN
1kW =1.341 HP (SAE)
1kW =1.379 BHP
1 KM=0,7355 kW.
1 KM=0,9863 HP
1 HP=1,0139 KM
">w takim razie jak najbardziej optymalnie shamowac na podwoziowej taki samochod, zeby dostac chociaz w miare wiarygodne wyniki ???
dokadnie - niedokładnie. To do końca nieważne. Trzymac sie jednej, sprawdzonej hamowni i tyle.
" />moje www > przelicznik:
http://www.altech.com.pl/wbt/przelicznik.htm
Predkosc:
1mp/h = 1,609344 km/h
Moment obrotowy:
1lb-ft = 0,138255 kgm
1lb-ft = 1,3558179 Nm
Siła:
1 pdl (poundal) = 0,138 N (niutona)
Masa:
1kg = 2,2046226 lb
cetnar angielski 1 cwt (UK) = 112 lb = 50,8023 kg
cetnar amerykański 1 cwt (US) = 100 lb = 45,3592 kg
Dystans (odleglosc):
1m = 3,2808399 ft
1 yd (yard) = 3 ft = 36 in = 0,9144 m
1 ft = 1/3 yd = 12 in = 0,3048 m
Moc:
Pomiar mocy silnika odbywa się w określonych, znormalizowanych warunkach. Warunki pomiaru są jednak różne w kilku normach. Według norm polskich i niemieckich podczas pomiaru mocy silnik jest wyposażony w kompletny osprzęt, włącznie z tłumikiem układu wylotowego spalin. Włoska norma CUNA przewiduje odłączenie filtru powietrza i układu wylotowego, a według normy amerykańskiej SAE pomiar mocy odbywa się bez osprzętu: filtru powietrza, prądnicy (alternatora), dmuchawy układu chłodzenia, sprzęgła, pompy paliwa i układu wylotowego. Dlatego moc wg CUNA jest nieco większa niż moc zmierzona wg PN lub niemieckiej normy DIN, a w przypadku SAE nawet do 20 proc. większa.
metryczny koń mechaniczny (KM, PS, CV)koń parowy (HP, BHP)KM (PS, CV),
1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W = 1PS (niemiecki) = 1CV (francuski).
Anglosaski koń mechaniczny (horse power, HP, BHP) równy jest 550 funtów razy stopa na sekundę = 745,699 W = 1,0139 KM.
1kW = 1,3596216 KM (metrycznie).DIN
1kW =1.341 HP (SAE)
1kW =1.379 BHP
1 KM=0,7355 kW.
1 KM=0,9863 HP
1 HP=1,0139 KM
Przepływ:
CFM - stopy sześcienne na minute
Cisnienia:
1atm = 0,97bar
1atm = 1013hPa
1 atm = 101 325 Pa
1 atm = 0,101325 MPa
1at (atmosfera techniczna) = 98 kPa = 0,0980665 MPa
1atm (atmosfera fizyczna) = 1,033 At (technicznej)
1atm = 1 kG/cm2
1atm = 14,696 PSI (Pounds per Square Inch - funt na cal kwadratowy)
1bar = 1000 hPa =100.000 Pa czyli 0,1 MPa
1 bar = 10^5 Pa
1 Tr = 1/760 atm = 133,322 Pa
Objętość:
1 barrel (US) = 9702 in3 = 42 gal (US) =158.987 dm^3
galon angielski, 1 gal (UK) = 4.546022 in^3 = 277,42 dm^3
galon amerykański, 1 gal (US) = 231 in^3 = 3.78541 dm^3