Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Ułatwmy wybór innym
Sprawdź czy inni też tak mają, czy tylko ja miałem taką usterkę
Zobacz czy nie przegapiłeś terminu wymiany elementu
W tym temacie proszę pisać wg poniższego schematu, wg poniższego przykładu.
Dbajmy o to, by temat był jasny i przejrzysty, dlatego wszystkie posty odbiegające od poniższego wzoru będą natychmiast usuwane.
Marka : [Ursus, MF, MTZ]
Model : [C-330, C-360]
Moc : [KM, kW]
Rocznik : [wiadomo]
Pochodzenie : [krajowy, sprowadzany]
Przebieg w momencie zakupu : [mth, h, km]
Przebieg aktualny : [mth, h, km]
Właściciel : [I-szy, II, nie wiem]
Główne przeznaczenie : [uprawy sadownicze, holowanie przyczep, prace polowe]
Ilość ha na których pracuje : [wiadomo]
Nocki : [garażowany, pod chmurką, pod wiatą]
Posiadany osprzęt dodatkowy : [ładowacz czołowy, radio, instalacja pneumatyczna]
Zużycie paliwa : [l/mth, l/h – przy pracy…]
Rodzaj napędu : [przedni, tylni, 4x4]
Przeróbki własne : [zmniejszony prześwit, zwiększony rozstaw kół]
wymienione części, wykonane naprawy:
pierścienie - 1000 mth - cena ... (przykładowo)
planowane naprawy:
pierścienie - 1000 mth
dostępność i cena części: [ogólnie dostępne, tylko w ASO]
opis ciągnika:
kilka słów o moim cacku...
ciągnik oceniam na: [ocena w skali od 1(min) do 10(max)]
Ten model polecam każdemu: [TAK, NIE - dlaczego(uzasadnienie)?]
Ja mam ok 170 ha 5a
Maszyny:
Brony samoróbka
Płóg 7 skib
Talerzówka kwerneland ok 6m
opryskiwacz HARDI z rękawami
Pług 5 skib
kultywator3m
Siewnik HORSH
Ciągniki:
John deere ok 170km
Same deuzfahr ok 260km
Ursus c-330
Urcus c-360
t-150k
ursus 1212 -z przednim napędem
Kombajny:
Class Lexsion 460
Heder 7 i pół metra
Wózek na heder
Zwierzęta:
Ponat 200 szt świń
prosze
proszę
Czy mijg³by mi kto¶ poleciæ jakiego¶ Ursusa z turem tylko zeby nie byl to C-330 ani C-360. Jaki¶ Ursus obojêtnie najlepiej z przednim napedem :lookdown:
Äą¼eby, by³ ,napêdem :}
ursusa c 360 bez tura z przednim napędem.
darek jedra
znajdziesz mnie na naszej klasie
Moim zdaniem Tata to nie najlepszy pomysł na auto, a jako maszyna do pracy w polu to chyba niewypał. Pomijając, że nie ma PTO to dyskwalifikują go nawet kąty natarcia i zejścia, a prześwit poprzeczny 200mm to chyba ciut za mało. Sporo kasy trzeba było by włożyć, żeby mieć odwage wjechać w suche pole, a żeby wjechać po deszczu to lepiej poszukać czegoś innego.
DANE TECHNICZNE TATA Xenon Double Cab 4x4 DLE
Silnik
rzędowy, czterocylindrowy z doładowaniem
Zapłon
samoczynny
Pojemność skokowa
2179 cm3
Moc maksymalna
140 KM (103 kW) / 4 000 obr/min
Maks. moment obrotowy
320 Nm / 1 700 - 2 700 obr/min
Stopień sprężania
17,2:1
Skrzynia biegów
ręczna, 5-biegowa
Skrzynia redukcyjna dwubiegowa (1:1, 2,48:1)
Przeniesienie napędu na tylne koła, sztywny na cztery koła
Przełączanie napędu
pokrętłem (tryby 2H, 4H, 4L)
Dyferencjał
samoblokujący w trybie 4L
Zawieszenie przednie
niezależne z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i drążkiem skrętnym
Zawieszenie tylne
sztywny most zawieszony na (progresywnych) resorach piórowych
Układ kierowniczy
ze wspomaganiem, kolumna regulowana w płaszczyźnie pionowej
Opony
215/75 R16C (Kleber)
Kąt natarcia
24°
Kąt zejścia
21°
Kąt rampowy
15°
Prześwit poprzeczny
200 mm
Długość 5 125 mm
Szerokość
1 860 mm
Wysokość
1 765 mm
Rozstaw osi
3 150 mm
Rozstaw kół (przód/tył)
1 571 / 1 571 mm
Skrzynia ładunkowa (dł./szer.)
1 429 / 1 414 mm
Masa własna
1 950 kg
Masa dopuszczalna całkowita
2 950 kg
Ładowność
1 000 kg
Pojemność zbiornika paliwa
65 l
Średnie zużycie paliwa
8,5 l/100km (w teście wyniosło około 9 l/100 km)
Prędkość maksymalna
160 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
brak danych
Cena
79 900 zł
Idealna maszyna do takich zadań to Mercedes Unimog, za podobne pieniądze co za nowego Tata można kupić Unimoga w bardzo dobrym stanie z niewielkim stażem motogodzinowym jak na te auta. Unimog nie wymaga żadnych przeróbek, bo fabrycznie jest wyposażony w wyjścia pneumatyczne, hydrauliczne i PTO na przód i tył. Unimog został stworzony dla rolników jako UNIversal MOtorGerat czyli uniwersalna maszyna silnikowa ze wskazaniem na rolników. Jego uniwersalność dotyczy szerokiej gamy sprzętu jaki można do niego podłączyć. Niestety jego uniwersalność nie dotyczy niedzielnych wypadów za miasto, bo to wół roboczy, a nie samochód osobowy, ale pisałeś że chodzi o w miare szybkie przemieszczanie się miedzy jednym polem a drugim, a Unimog jest zdecydowanie szybszy od Ursusa c 360 :)