Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Witam
Pisze prace projektowa na temat przedniego napędu w ciągniku rolniczym URSUS C-360. Szukałem wszędzie ale nigdzie nie mogę znaleźć ilości zębów na poszczególnych kolach w skrzyni przekładniowej. Jeżeli posiada ktoś informacje na ten temat byłbym bardzo wdzięczny za udostępnienie ich Wink.
Ubiegając wasze pytania, znam całkowite przełożenia tego ciągnika na poszczególnych biegach. Jednak wyjście na przedni napęd będzie w dolnej części skrzyni biegów i to właśnie warunkuje zapotrzebowanie na ilość zębów poszczególnych kol.
Z tego co mi wiadomo to fabrycznie C-360 nie miały napędu na przednią oś. Ale były przez użytkowników dorabiane przednie napędy przez dołożenie mostów z dyfrem z różnych pojazdów w tym m.innymi od Fiata 125. Nikt nie projektował specjalnie napędu na przód. Bo po co jeśliby istniały oryginalne fabryczne rozwiązania. Jeśli to ma być praca tylko teoretyczna to kartka papieru, kalkulator i po sprawie. Ale powtarzam nie było oryginalnych fabrycznych C-360 z przednim napędem.
a no i zwrócić uwagę na zetora 40 z przednim napędem kto u nas o tym słyszał w 60 roku??
nie wiem, nie było mnie jeszcze w planach nawet, i mojego straszego brata tez .
Ale mamy 60 i robimy nią wszystko. Nawet prasa rolująca nie dała jej rady . Części grosze i w każdym sklepie i to sobie cenię, bo mieliśmy Mc Cormick Intrnacional . Było super bo sprzęgło paluszkiem wchodzi a w 60 musze po nim skakać. Ale.... Uszczelka pod głowicę 100 zł i na zamówienie a do C-360 6 zł i od ręki.
Jestem przekonany ze nie była to wina naszych konstruktorów , ich braku pomysłu i kompetencji . Wiele w owych czasach pomysłów było nie uzasadnione politycznie .
Po co dokładać do C-360 amortyzowaną przednia belkę (taka była już w C-345), przedni napęd , wspomaganie olejowe kierownicy (po mimo że pompa olejowa i tak już jest ) pneomatyczne sprzęgło mimo że sprężarka tez już jest , czy wygodny amortyzowany fotel choć by IFY z DDR , jak to komplikuje i podwyższa koszty produkcji . Zamiast robić 2 traktory robiło by się 1,5 a plan trzeba było wykonać . Po co testy nad prototypami i nowatorskie rozwiązania skoro podaż i tak przewyższa możliwości produkcyjne .
A wiecie że nie tylko traktory ale i wiele innych rzeczy jak szły z przeznaczeniem na zachód miał zupełnie inną kontrole jakości ??
He, koles wymianta normalnie, masakra jak w 2/3 długosci filmiku robi 360 wkoło słupka, z jakim kątem natarcia , ale trzeba przyznac, ze do takiej zabawy musi mieć ogromny budżet i jeszcze wiecej talentu:) A ja nadal twierdze, ze jest i tak za mało sniegu by założyć spowrotem przedni napęd:)
zastanawiam sie ostatnio nad pewnym traktorem.
chodzi mi o ślązaka model HTZ-3522
tutaj jest cos o nim.
http://www.slazak.pl/inde...ferta&action=06
wersja bez przedniego napędu jest tansza od nowego wladimirca czy mtz'ta sprowadzanego przez birawit. jest takze chyba niższa niż pronarka o podobnej mocy ktorego juz nie ma w sprzedaży. Escort jest droższy. Kiotti oferowane przez pronara takze.
Witam
Widziałem ten ciągnik już na targach przywieziony przez Ślązaka. Według mojej opinii jeśli on ma zastąpić C-330 to tak. Jednak to jest tylko 32 KM z dwóch cylindrów, więc tak naprawdę C-360 nim nie zastąpisz. Natomiast stosunek ceny do jakości i tak jak mówisz, to że ukraińskie ciągniki nie są wcale taki najgorsze przekonuje do ewentualnej wymiany leciwej trzydziestki na ten ciągniczek. Jednak nie sprawdziłem czy ten silnik na licencji Deutza ma standardowe filtry co ułatwiało by jego obsługę. Ponadto warto za wczasu listę części zamiennych od sprzedawcy wydobyć. Podstawa późniejszej zabawy w razie problemów.
Pzdr
TomekT
wole go od naszej 360 mniej pali ma przeni naped większy przęswit pod kołami częsci nie są drogie przecieki da się latwo zlikwidować tylko trzeba umieć poprzyj post jakimis argumentami a nie jaka cena taka jakość to samo mogę powiedzieć o 360 produkowanej na kraj a wysyłanej zagranice wielka różnica
C 360 a MTZ to zupełnie inne ciągniki z innej półki. Nie można ich porównywać. Takie rzeczy jak przedni napęd czy prześwit nie są cechą ciągnika tylko jego klasy. Porównaj inne ciągniki o tej samej mocy, z przednim napędem i o podobnym przeznaczeniu. Wtedy otrzymasz miarodajny wynik. Nie ma co zgadywać, że będzie w dole tabeli.
Przecieki da się łatwo zlikwidować - nie powinny wcale występować.
Części są tanie - wcale nie powinny być potrzebne
Wtedy można mówić o dobrym ciągniku. Ciągnik który można łatwo i tanio naprawić to nie ciągnik tylko fatalna składanka przypadkowo dobranych części w celu zaspokojenia potrzeb ludu pracującego - ku chwale ZSRR.
Ciągnik którego nie trzeba naprawiać i służy tylko do wydajnej pracy w godnych warunkach to jest ciągnik rolniczy.
Oczywiście zdarzają się awarię, ale nie mówimy tu o zwykłych błędach konstrukcyjnych - a to jest duża różnica!
Powinienes podac do sadu ludzi ktorzy dobierali ci opony bo przez znich masz zniszczony samochod.
Na czym polega problem? Zamiennik opony nie moze zwiekszac lub zmniejszac srednicy całego w stosunku do oryginału do 2%. Ty masz mniejsze koło o 2,3%. Niby niewiele ale w wyczynowym aucie moze to miec znaczenie.
Poza tym kto w samochodzie z centralnym napedem wstawia na przednia os opone o szerokosci 255:idea:. Tym bardziej gdy seryjnie siedzi tam tylko 215. Za mała i za szeroka opona powoduje ze auto na pewno zle sie zachowuje na drodze i przy duzych skokach zawieszenia oraz mocnym skrecie ocera o nadkole.
Opona, ktora powinna sie znalezc na przedniej osi w tym momencie to 225/35 r19.
Taka jest w 360 CS lub w f430.
Jesli zamienisz twoje problemy znikna.
Mozesz jeszcze pokazac zdjecie tylnej opony. Moze tam tez sa takiecuda wianki.
W głowie mi sie nie miesci ze przy obsłudze tak drogiego i egzotycznego auta tak ktos niefachowo podszedł do sprawy
Witam
Kiedyś miałem podobnie tyle że mam c360 więc dorobiłem pług do odśnieżania
zawieszony na przodzie traktora - zawieszony na wysięgniku ładowacza więc
jest hydrauliczna regulacja wysokości.
Jeśli śnieg jest suchy to nie ma najmniejszego problemu ale jeśli napada
dużo mokrego śniegu to traktor z obciążonym tyłem ma co robić. Mam do
odśnieżenia około 600 m drogi w terenie gdzie wiatr nawiewa zaspy i nie
wyobrażam sobie odśnieżania samochodem nawet typu 4x4. Planuję nawet
dorobienie pługa do 380 z przednim napędem bo zdarzało się że 360 nie dawał
rady przepchnąć mokrego śniegu.
Ale każdy musi sam dobrać odpowiednie rozwiązanie do swojej sytuacji :))
Xbox 360 Arcade z 28 marca 2008 czy liteon?
To jest mój pierwszy wątek na tym forum więc proszę się nie śmiać!
Mam problem ponieważ troszkę za późno podjąłem decyzję o kupnie x360 arcade, przeszukałem cały empik i paręnaście sklepów i znalazłem w pewnym empiku 2 ostatnie już zarezerwowałem.
I w tym problem że nie wiadomo czy jest z benq czy liteon. Babka podałem mi datę produkcji, poprosiłem ja żeby zdjęła przedni panel próbowała ale nie udało jej się to. Więc razem z koleżanka niby znalazła stronkę gdzie po serialu da się sprawdzić napęd. Czy ktoś jest pewny że to jest benq i pa do tego powody?!
Proszę o pilna odp!
PS:. Jeśli ktoś zna sklep z x360 arcade najlepiej na śląsku (blisko Bytomia, najlepiej z przeróbka ixtreme w cenie) to piszcie. Mam zamiar tego z empika przerobić http://www.vega.shop.pl/.
Niby to ważne- kosola ma na tyle obudowy napis po pol, hol, ang itd... (podobno to ważne)