Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

a ja was posłuchałem i wychodzi teraz na to ze mam silnik do remontu
kupiłem honde accord 2,0td 220tyś km nie wiedziałem jaki był olej ,wszyscy radzili na forum lać syntetyk,ja wlałem półsyntetyk pojeżdziłem trochę i zaczeły sie przedmuchy i kopci z rury,teraz zmieniłem na mineralny i dalej jest to samo i w dodatku głośno chodzi silnik jak transit



dzieki za odpowiedzi. zt ymi pierscieniami to sie przestraszylem no ale bez przesady. moj ojciec mial transita zloma ktory nie mial ani sil odpalac ani jezdzic,moja vectra odpala na dotyk i sile do jazdy tez ma.mam pytanie. wiadomo ze silnik ecotec bierze olej. no to ktoredy go spala jak nie przez wydech?no chyba ze cieknie z niego.moja vectra jest z 97r i udokomentowany przebieg 181tys km. kupiona byla w salonie w polsce itd.moze uszczelniacze zaworow a moze cos jeszcze. znajomy mechanik co ma ten sam silnik tylko ze w astrze mowil ze jak jezdzil na mobilu to mu olej wrecz zarla. teraz jezdzi na jakims tanszym niemieckim i powiedzial ze brania oleju juz nie ma :? ludziska jezdza samochodami ponad 20 letnimi i nie maja pierscieni zjedzonych wiec czemu by miala miec np moja vectra?wedlug mnie jak piercienie sa do wymiany to objawy sa takie jak np slaba kompresja,ciezke zapalanie motoru,brak mocy,przedmuchy na tlokach.u mnie gdzies ten olej ucieka ale nie chce mi sie wiezyc ze to wina pierscieni.pozdr




  Kolego unusmp jeśli twój transit ma przejechane więcej niż 250tys.to nie polecam instalacji gazowej bo gaz czyści silnik z nagaru i przedmuchy masz gotowe(silnik do remontu).Chyba,że auto jeździło na pełnym syntetyku od nowości do dziś to szanse nie zniszczenia silnika wzrastają.



[B5 1.9TDI]Bardzo słabo pali i kuleje z mocą - Wykresy itp.
  Cze

Auto: Passat B5 98'
Silnik: 1.9 TDI
Oznaczenie: AHU

Od przedwczoraj Passat bardzo słabo pali i na moje oko kujele z mocą
Trzeba długo palic, a jak już zapali to tak dziwnie terkocze....

Zrobiłem Vagowanie i jest błąd:
Kasowałem błąd ale cały czas to wywalało.

550 Regulacja początku wtrysku
różnica dorególowania

A teraz z logi na jałowym co wyszło:
Temperatura było 86stopni a obroty silnika 824obr/min

Na 001: Dawka paliwa- 2,46mg/skok a powinno byc między 3-9mg/skok
Na 004: Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) 16stopni! A powinno byc między 3-4stopni

Z tego co jestem obeznany że może to byc za duża wydajnosc pompy wtyskowej tylko czy jest cos uszkodzone...
Jak myślicie co może byc?

---------- Post added at 22:55 ---------- Previous post was at 14:09 ----------

Dalszy ciąg:

Samochód odpaliliśmy za X razem...
1.Najpierw zaczął cholernie dymic na czarno,siwo,niebiesko- aktualnie na siwo podchodzący pod niebieski.
2. Zaczęły falowac obroty i zaczął gasnąc- więc paliliśmy dalej...
3. Jak już odpalony to jakby chodził na 3 cylindry
4. Jak dochodził do normalnych obrotów(860obr/min.) na jałowym to klekotał jak stary transit z 80' rocznika i zaczeła gwizdac tubina jak niewiem co...
Dodaliśmy trochę więcej gazu i pół okolicy niebyło widac bo tyle było siwo-niebieskiego duszącego dymu n
5.Zgasiliśmy go...
6.Za jakieś 4 godziny podpiąłem Vaga- odpalam silnik za jakimś 15-20obrotem...
i zapalił na 4cylindy ale coś stukało metalicznie... n SIlnik dalej kopcił jak...
Dodajemy gazu pod 3-4tyś i wtedy zaczyna klekotac jak transit.
Jak jest całkiem na luzie chodzi prawie normalnie i falują obroty 850-890obr/min.
No i sobie tak silnik chodził do 85stopni i zrobiłem Logi
Analizujemy po kolei 001,003,004,013 no i wszystko kurda w normie.
Vag wywala tylko błąd 505 czyli regulacja początku wtrysku, nic po za tym.
Błąd kasowany X razy i wywalał dalej tak samo...
Autem w ogóle my nie ruszali z miejsca..
Potem zgasiliśmy- za jakiś czas zapalamy i jak ciul coś poszczelało w silniku normalnie masakra... n
Dobra jadymy dalej- palimy go następny raz i podczas kręcenia słychac jakieś metaliczne dźwięki i zupełnie auto nie chce odpalic już w ogóle, zupełnie nic-próbowaliśmy kilka razy- kręci max do 400-500obr/min. na licznika więcej niechce oraz słychac w silniku przy kręceniu trzaski-metaliczne dźwięki i nieziemsko autem trzepie... Neutral
Z korka wlewu oleju są przedmuchy- dmucha jak w Tatrach na siwo-niebiesko.

Wiecie może Co się stało? Cylindry się z popychaczami spotkały,silnik do wymiany? n n Hah...



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)