Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Święte słowa! Mam nadzieję, że stanie się to jak najszybciej! Na pocieszenie o tym, że coś się powoli w tej kwestii dzieje:

"Pod koniec stycznia 2009 r., niemieckie koleje (Deutsche Bahn) kupiły od Waldemara Preussnera udziały spółki PCC Logistics, największego prywatnego przedsiębiorstwa kolejowego w Polsce. PCC Logistics ma (według różnych źródeł) od 5 proc. do 8 proc. udziału w rynku. Jednocześnie jest to największy obok CTL konkurent państwowego przewoźnika PKP Cargo (trzyma w garści 75 proc. udziałów w rynku). I budują u nas własną kolej.

[…]

Po co Niemcom linie kolejowe w Polsce? Otóż pociąg z północy Włoch do Niemiec pokonuje odległość 1,4 tys. km ze średnią prędkością 44 km/h. Na podobnej trasie odległości (1310 km) z Antwerpii w Belgii do stacji Warszawa Praga Towarowa średnia prędkość wynosi już niespełna 30 km/h. Zaniża ją przejazd w Polsce, gdzie pociągi towarowe poruszają się ze średnią prędkością 26 km/h. Od kilkunastu lat jesteśmy europejskim zawalidrogą, którego każdy omija, jeśli się tylko da. Najtrudniej ominąć Polskę właśnie Niemcom. Ale Niemcy już ten problem rozwiązują”

http://www.wprost.pl...eje-niemieckie/



SHZ 100 PKP na nowych betonowych słupach zaczynają zastępować OUR125 na stacji Warszawa Choszczówka na modernizowanej obecnie magistrali Warszawa Praga - Nasielsk

Autor: macieii z forum SCC



" />
">ale nie ma ani centralnej ani zachodniej czy wschodniej
Są tylko że nie jest to precyzyjnie opisane.
Warszawa Centralna jest jako PKP Warszawa, Aleksandrów
Warszawa Zachodnia jest jako PKP Czyste, Wola, Warszawa
Warszawa Wschodnia jest jako PKP Kamionek, Praga północ



Ulica Tysiąclecia – konsultacje społeczne
Ruszają konsultacje społeczne dla mieszkańców Pragi Północ i Pragi Południe.
Pierwsze spotkanie już 8 kwietnia br w Wyższej Szkole Menedżerskiej przy ul. Kawęczyńskiej 36.

Kolejne spotkania informacyjne odbędą się:

* 8 kwietnia 2009 r. o godz. 18.00
w Wyższej Szkole Menedżerskiej przy ul. Kawęczyńskiej 36
(dla dzielnicy Praga Północ, mieszkańcy zamieszkujący obszar od Ronda Żaba do Al. Solidarności)

* 9 kwietnia 2009 r. o godz. 18.00
w Wyższej Szkole Menedżerskiej przy ul. Kawęczyńskiej 36
(dla dzielnicy Praga Północ, mieszkańcy zamieszkujący obszar od Al. Solidarności do Dworca PKP Warszawa - Wschodnia)

15 kwietnia 2009 r. o godz. 18.00
w Centrum Promocji Kultury przy ul. Podskarbińskiej 2
(dla dzielnicy Praga Południe)

Projekt przygotowuje Pracownia Projektowa firmy Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
Przed spotkaniem prosimy o zapoznanie się z załączonymi materiałami.



" />Albo z Katowic jest o 5:11 pociąg do Ostravy (przez Rybnik, Wodzisław, Chałupki, Bohumin), a tam to już co godzinę praktycznie coś złapiesz. Jest też TLK z Katowic 23:52 bezpośredni do Pragi Smichova (TLK), o 6:48 jesteś na miejscu, przez Zebrzydowice.

np:

http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/pn? ... 5&OK#focus



Odnośnie pociągu EC Praha, na tym forum było tyle postów, że możnaby napisać książkę kilku tomową. W 2005r założyłem temat "EC Praha czeski wysyp złomu" i jak widać po tylu latach, pociąg nadal zaskakuje, niestety raczej negatywnie. Czy to w rękach czeskich czy PKP IC, zawsze na EC Praha coś się działo, taki naciągany i jakby niechciany pociąg EC.




Po co PKP wynajmuje na wawel lokow 163 jezeli lokow 371 bede usunutych Dresden - Praha. sa przygotowene do 160 km/h i maja sgode DB. Przeciw czasami srobie sie pradu przes granice panstwowe?
Marcel, od Legnicy nie ma prądu, więc nawet 380 nie pomoże.
163 jeździ, bo trzeba było znaleźć dla niej obieg.
A że PKP nie potrafi wykorzystać świeżo zmodernizowanych odcinków infrastruktury, to inna sprawa...



Neptun/Lajkonik w dniu 12.03, całkowita klimatyzacja zarówno Neptuna - wyjazd z Warszawy o 6.50, jak i Lajkonika - wyjazd z Gdańska 15.35. Ten sam obieg pociągów, wagony bez zastrzeżeń, czysto, dobrze działająca klimatyzacja, obsługa składów informująca o stacjach pośrednich, docelowych, po prostu nie ma do czego sie przyczepić.
Punktualność:
Neptun - wyjazd z Warszawy i dojazd do Gdańska punktualnie
Lajkonik - wyjazd z Gdańska punktualnie, dojazd do Warszawy ok.10 minut przed czasem, mimo dwóch nie planowanych postojów. Konduktorzy PKP PR i KM jadący od stacji Iława wysiadali na stacjach Warszawa Żerań i Warszawa Praga. Widać dobra współpraca konduktorów różnych spółek i nawet IC potrafi dowieść z pracy niemal pod dom konduktora, co mi nie przeszkadzało, bo wiedziałem, że mamy ogromny zapas czasu i niemal 20 minut przed czasem dojechaliśmy do Wschodniego.
Frekwencja:
Neptun do Gdańska, bardzo duzo pasażerów, w każdym przedziale po kilka osób, w niektórych nawet po 5-6 pasażerów
Lajkonik z Gdańska do Warszawy, pustka, powietrze, w moim wag.nr.7 zaledwie zajęte 2 przedziały, w innych wagonach minimalnie lepiej. Jednym słowem, podróż Lajkonikiem wygodna, cisza, spokój, niemal cały wagon do mojej dyspozycji, polecam ten pociąg.
Neptun tradycyjnie, też cisza, spokój, jak zawsze przyjemna jazda tym składem.




To prawda.
Od 10.12.2006 w poc. EC oraz Chopin nie obowiazują oferty taryfowe tzn. IC-26, Rodzina z PKP IC, przejazdy grupowe, bilety weekendowe i abonamentowe oraz oferty specjalne.


Zaraz, zaraz. Na pewno nie ma już zniżki "Rodzina z PKP IC" w pociąg EC? I bilet weekendowy nieważny? Strona www spółki cały czas podaje co innego. Od czasu do czasu podróżowałem do Katowic EC Praha na weekendowym. A teraz miałem jechać z dziećmi. Eeee, to ja dziękuję. Pojadę sobie gierkówką, dość tych sentymentów. Trochę wolniej, ale na pewno wielokrotnie taniej. Czyli jednak mój poprzeni post o miejscówsce za 40 zł, co to sobie robiłem jajca, to jednak był proroczy i że tak powiem, antycypowałem ?

Krzysztof




Jutro idę osobiście na dworzec główny w Krakowie, bo inaczej zwariuje;) Pani w informacji PKP wyraźnie i dwa razy powiedziała, że najtaniej wyjdzie mi bilet 230zł do Pragi - miejsca siedzące, w dwie strony, 1 osoba.
Chyba jednak nie tak tanio.

Cenę podała właściwą (za bilet powrotny i miejscówkę). Jednak miejscówka nie jest obowiązkowa! Żądaj samego biletu (199,80 zł) bez miejscówki.

[ Dodano: Wto Kwi 15, 2008 21:50 ]
W sumie wydasz ok. 170 złotych przy następującej wersji:

Skoro nie masz zniżki w PL, to zamiast za 28 zł jechać tylko do Zebrzydowic (cena krajowego biletu Kraków-Zebrz.) na bilecie międzynarodowym w tej samej cenie dojedziesz aż do Bohumina! Za bilet powrotny Kraków-Bohumin (ze zniżką 40%) zapłacisz w kasie PKP 55,77 zł (15,80 €).
W Bohuminie kupujesz jednodniowy bilet sieciowy CDNet za 390 KCZ (ok. 54 zł) - jest on tańszy niż bilet Bohumin-Praha.
Wracając, ponieważ masz już bilet z Bohumina, potrzebujesz tylko zwykły Praha-Bohumin za 445 KCZ (ok. 61 zł). Jeśli zaś będziesz wracać w dzień, wystarczy CDNet (w nocnej Silesii do Krakowa nie da rady, bo CDNet on ważny tylko do 24.00).




wIC Administrator napisał w informacji o strategii PKP InterCity:

... PKP Intercity ma przygotowany nowy rozkład na lata 2006/2007 w którym zwiększona jest liczba uruchamianych połączeń międzywojewódzkich w stosunku do stanu obecnego. Zakłada się utrzymanie cyklu jedno-, dwu- lub czterogodzinnego wraz z układem skomunikowań na wszystkich stacjach węzłowych. Dzięki temu będzie znacznie łatwiej konstruować regionalne rozkłady jazdy...


Czy ktoś ma jakieś przecieki?


S Polski zachodnio poludniowej jest zadaleko naprziklad na lotnisko do Warszawe. Blizej jest do Pragi kde ofereta samolotowa w praktike sgada sie. Juz z Liberca jest w takcie 1 godziny bus do Pragi s czasem podroznim do miasta 1 godziny i na lotnisko do otprawy samolotow 2 godziny. Dlja czego PKP niepredlzi naprziklad relacje PKP 16102/16103 Wroclawiana w trasie Wroclaw - Zgorzelec - Liberec/BUs airport Praha? pozdrawiam Marcel.




Jakby kursował do Gdynii to byłaby to dobra alternatywa dla EX i IC gdyż czas przejazdu byłby albo podobny albo minimalnie dłuższy i cena dużo mniejsza.
To w połączeniu z tym:

Gdynia 14.06 Sopot 14.15 Gdańsk 14.35 Malbork Iława Warszawa Wsch 18.45/18.53 Warszawa Centr 19.00/19.10
oznacza radykalny spadek frekwencji w Lajkoniku i Sawie/Szkunerze oraz pozbawia sensu Nidę.

A co to nagle, że EuroCity do Budapesztu ma nie jechać przez Katowice?
Budapeszt jest położony bardziej na wschód, niż dotychczasowe stacje docelowe "katowickich" EC (Wiedeń i Praga). Bardziej po drodze z Warszawy do Budapesztu jest przez Kraków.

Tu się zgadzam bardzo dobra alternatywa dla IC i EX tym bardziej, że jedzie przez CMK jako chyba jedyny pośpiech (nie licząc Chopina).
Pospiesznych na CMK jest więcej, ale albo nie jadą przez całą CMK, albo o barbarzyńskich porach. CMK (zresztą nie tylko) jest prawie całkowicie zdominowana przez PKP IC. Ale osiąganie na CMK prędkości 160 km/h wymaga użycia odpowiednich wagonów i lokomotyw - a to są koszty, które muszą się odbić na cenie biletu.




Sebek mówił. I to sporo. polecam temat EC Praha - czeski wysyp złomu

Wiem, czytałem to już jakiś czas temu jak jeszcze mnie na forum nie było.
Miałem na myśli, że "my" jako PKP nie zajęły oficjalnego stanowiska w tej sprawie i nie było takiego rozgłosu w telewizji jak w Czechach.

Nie śmieję się z nich, ale nie lubię jak się ktoś wywyższa, skoro nie jest idealny.
A w ogóle co oni konkretnie chcą od EN57
Sami dopuścili do ruchu, więc teraz niech nie mówią, że im się coś nie podoba.
Odmawianie prowadzenia pociągu Z jakiego powodu. Nie wierzę, żeby PKP wypuszczały niesprawny tabor do Czech. Niech skonkretyzują, a nie tylko, bo "stary".
Oni też mają stary tabor. Czego od nas wymagają? Przecież my tak jak oni wyszliśmy z obozu komunistycznego w tym samym czasie. Fakt, że mają lepszego gospodarza, skoro jest u nich lepsza sytuacja, niż u nas, ale to już inna sprawa.
To, że stary, to nie uzasadnienie. Ważne, żeby był sprawny technicznie. Jeżeli tak nie jest, to w takim razie PKP powinny się wziąć do roboty.




o może ja dorzucę coś od siebie - odnośnie tomslawa. Stwierdzenie "widziałem z zewnątrz" na moje pytanie czy "jechałeś?" wiele mnie nie przekonuje. Równie dobrze możnaby oceniać książkę po okładce - brzydka okładka to pewnie książka do niczego... Chyba żartujesz? Oglądając wagon można bardzo łatwo wyciągnąć wniosek co do jego standardu. Czystość i tapicerkę widać, zatem analogia do okładki książki jest strzałem kulą w płot... Tak samo można powiedzieć że zdjęcia wagonów z nocnych TLK w IC Panorama niczego nie dowodzą, bo to tylko widoki a nie zapis z jazdy. Prawda jest taka że kilku z Was ślepo fascynuje się kolejami czeskimi i nawet na drobne słowo krytyki reagujecie kanonadą postów i mentalną kontrofensywą. Gołym okiem widać że tabor CD jest w większości gorszy od taboru PKP, co nie zmienia faktu że Czesi robią "lepszą" niż my kolej, z dobrze ułożonymi rozkładami, rozbudowaną siatką połączeń i taryfami przyjaznymi pasażerom. Nikt tego nie kwestionuje, nie można jednak upierać się że standard pociągów Praga-Kraków jest wysoki, bo nie jest.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)