Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

On 16 Sep 1996 15:20:13 +0200 Szymon Sokol <szy@galaxy.uci.agh.edu.plwrote:
: More appropriate group for this message would be pl.comp.ogonki, but I
: have no access to polish newsgroups, just to this mailing list. I think it
: will be interesting for sun-admins-pl readers too.
: Sorry for the laanguage mixture.
: #-# Marek Kubita -#- Corpus s.r.o. #-# Praha 10, Sluzeb 4 (Czechy)
: -#- tel. 42-2-771990, 701719, 701748 #-# fax 704814 -#-#-

:    Nektere akcenty ve fontech by bylo mozne umistit lepe (nekde, i kdyz
: zridka, jsou i hrube chyby v umisteni akcentu), ale dal jsem prednost
: rychlemu zverejneni pred nekonecnym vychytavanim much.

Ale pisze bez znakow diaktrytycznych...

R.



Jak to się dzieje, że dwa polskie IX'y są tak daleko w tyle za Pragą,
Budapesztem a nawet Bratysławą i Bukaresztem?

Czechów jest kilka milionów (chyba 4), Słowaków mniej, Rumunia ma znacznie
mniej PeCetów niż jest w Warszawie a jednak?

Czy tylko postawa TPnet ma na to wpływ?

Co o tym myślicie?

Wojtek

Źródło:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Internet_Exchange_Points_by_size



darekn <dar@NOSPAM.o2.plnapisał(a):


Przykład: jadąć EC Praha, czy jeszcze jakiś bilet na polski odcinek trzeba
kupować czy wystarczy np Petrovice Hr - Petrovice?? Poza tym jaka jest
cena
takiego biletu w czechach na EC??


Sieciowy czeski ważny dwa dni kosztuje 580 koron,
natomiast 7 dniowy kosztuje 810 koron, (można kupić sieciówkę w pociągu ale
czasami konduktor jest zdziwiony) ale oba ważne są na wszystkie pociągi w
tym IC i EC, Ex bez dopłaty. Nie trzeba nawet miejscówek. Natomiast na
PENDOLINO trzeba kupić miejscówkę za 200 koron (od 11XII). Nie należy mylic
sieciówki z SONE+ (nie zezwala na przejazd EC i EC) ponieważ ona ważna jest
wyłacznie w soboty i dni świąteczne i nie można jej kupic w przedsprzedaży.
Natomiast rozbrajające sa ceny za miejsca sypialne 154 kC  (19 zł) lub
kuszetka  ok 90kC  (12zł) dlatego w składach jest tyle sypialnych i
przeważnie zapełnionych



Pawel <Sir-lot@wp.plnapisał(a):

| Zebrzydowice - Petrovice u Karviny 2 PLZ
Taki bilet kupuje sie w kasie z zebrzydowicach ? czy jest to kwota za
przejsciowke dodawana do biletu Zebrzydowice - Petrovice ?


Kupuje sie taki bilet u konduktora.


| Petrovice - Praha Hl. N. 424 CZK + 60 CZK doplaty jesli IC/EC
| Czy to znaczy ze w czechach placi sie tylko za przejechana odleglosc ?
Nie wiem czy ta cena 424 CZK odnosi sie do pociagow pospiesznych ('rychlik')
czy to cena dla  osobowych ('osobni vlak') ?
A stawka na expressy/IC/SC jest taka sama tylko trzeba doplacic za
miejscowke 60 CZK ?


Tak, osobowe, pospieszne, ekspresy i IC/EC kosztuja tyle samo. Tylko za IC/EC
trzeba doplacic 60 koron.

BTW i ja mam takie pytanie: na poczatku kwietnia zaplacilem za miejscowke w
Sobieskim 20 koron - czyzby w Czechach obowiazywaly inne ceny miejscowek na
relacje miedzynarodowe? Dodam, ze bilet dla mlodziezy (ponizej 26 roku zycia)
z Pragi do Katowic (do Krakowa pewnie podobnie - mozna zreszta zapytac, na
dworcu w Pradze pani w kasie mi grzecznie wszystko wytlumaczyla, i to po
angielsku) kosztuje 714 koron (rownowartosc 22,1 euro) plus 20 za miejscowke.
Wiec w drodze powrotnej moze sie nie oplacac kombinowanie, tym bardziej, ze
EC sa w Polsce drogie, a mozna do Krakowa dojechac bezposrednio Sobieskim.
Pozdrawiam,
Kuba




Co prawda od nowego rozkładu jazdy ze stacji Głuchołazy jest połączenie ze
stacjami w Czechach, ale nie ma żadnego połączenia ze stacjami w Polsce np.
Nysą. Czyli nie ma jak dojechać do Głuchołaz aby z następnie pojechać do Czech.


Oby był jednak ten pociąg Opole-Głuchołazy, bo sens otwierania tego przejścia
przy przymusowym skorzystaniu z autobusu mija się z celem tym bardziej, że od
marca POSP Poznan-Praga przestanie jeździć.



W artykule <1179090925.608435.181@l77g2000hsb.googlegroups.com
Seba napisał(a):


Architektonicznie wszystkie niemieckie w pełni zadaszone dworce są
ładne, np. Wrocław Gł. tylko, że jeszcze ważne jest utrzymanie. Nie
pasuje do Pragi w tym sensie, że Praga jest bardzo zadbanym miastem, a
dworzec główny taki nie jest.


Alez tylko tak twierdzisz - z reszta zoabczymy za dwa lata...


... dla tego czas na ich kapitalny remont.


No wlasnie


A gdzie one są? Raczej nie byłem.


Idziesz tymi "ciasnymi" przejsciami podziemnymi do konca ;)


Nie wiem, prawdopodobnie nie, tylko, że kolej też powinna w kooperacji
z miastem o nie dbać, są to główne trakty prowadzące do dworca, łączą
Stare Miasto z dworcem.


IMHO skoro nie jest to wlasnosc kolei, to moze nie miec srodkow na to,
zeby na wyglad tych przejsc wplywac...


Architektonicznie atrakcyjniejszy jest dworzec praski. Szczerze, ja
nie widziałem filmu z Praha hl.n., chodź nie wątpię, że takowe są.
Lecz angażowanie do filmów nie zawsze jest symptomem atrakcyjności.
Dajmy taki film "Hostel", dermowe wnętrza czeskich rychlikóv były
chyba użyte po to, aby podnieść grozę filmu :P (choć słabo, bo po
scenie "pociągowej" zasnąłem na tym filmie, a i film "amerykański" -
mylili Czechy ze Słowacją, czy na odwrót).


Chyba jednak czesciej chodzi o image...

Zdravim!



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)