Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Witam!
Dostałem niedawno webasto (pochodzące podobno z TATRY) PAL "NAFTOVE TOPENI"
6 con3 o takim numerze:
443 522 730 019
Zasilanie 24V Moc 7000W.
Niestety nie mam zielonego pojęcia jak je uruchomić... Nie ma panelu sterującego... ;( Wiem który przewód zasila wentylator, który pompkę paliwa i który podaje napięcie na świecę żarową. No i oczywiście który jest masowy. Pozostały mi dwa. Jeden i drugi połączone z takim srebrnym stycznikiem. Jeśli podam 24V na pierwszy z nich (szary) słychać "cyknięcie" w styczniku i tyle. Ale jeśli podam to napięcie przy włączonej dmuchawie wtedy ona zwalnia. Drugi przewód (czerwony) również podłączony jest do stycznika ale jeśli podam na niego 24V nic sie nie dzieje... Pilnie potrzebuję jakiś schemat podłączenia. Nie chciałbym czegoś puścić z dymem. Bardzo proszę o pomoc!!! Z góry dziękuję!!!

Dodano po 5 [godziny] 46 [minuty]:

Jedyne co udało mi się znaleźć to:
http://www.brdm2.estranky.cz/fotoalbum/praga-v3s/naftove-topeni-6-bon-3-_praga-v3s_-
Teraz tylko jeszcze przegryźć się przez język sąsiadów i może się uda
Chyba że ktoś ma szybszy sposób to chętnie skorzystam.



" />Jednym z najdłużej produkowanych samochodów ciężarowych jest Praga V3S. Samochód ten wszedł do produkcji w 1952roku i bez większych zmian jest wytwarzany do chwili obecnej (najpierw przez Pragę do64roku, do 73 roku przez Avię, potem do 95 roku przez Baz a ostatnio przez VOP. jego prosta konstrukcja (silnik chłodzony powietrzem) i wysoka sprawność w terenie powoduje, że w górzystych rejonach czech i słowacji znajduję on wciąż nabywców. Samochód ten miał militarny rodowód-jak głosi legenda czescy konstruktorzy wzorowali się przy konstrukcji na amerykańskim GMC CCKW i był przez długie lata używany przez armie czechosłowacji i jugosławi. W Polsce był on znany przede wszystkim jako pojazd do transportu leśnego, był sprowadzany w duzych ilościach od lat 60-ych do końca 80-ych. Dlatego też umieściłem go wsród pojazdów cywilnych. Pojazd ten daże ogromnym sentymentem z dwóch powodów. Mój dziadek był pracownikiem OTL-u, więc jako dziecko często buszowałem "na bazie" po stojących tam Pragach. Poza tym mieszkałem na przeciwko dużej fabryki drzewnej i stanowisk wyładunku dłużycy, więc często przyglądałem się im podczas pracy. Utkwił mi w pamięci zwłaszcza dzwięk chłodzonej powietrzem 6-ki gdy napakowane drewnem wspinały sie pracowicie pod góre...Obecnie w moich okolicach juz tych samochodów się nie spotyka





" />Filmiki z moja Pragą V3S Jesterka
http://www.youtube.com/watch?v=fsuNWkeS ... annel_page

http://www.youtube.com/watch?v=ESlkadlJ ... annel_page



" />Bo się wścieknę potrzebuję fotki paki Pragi V3s do przewozu dłużyc. Wiem ze takie były "zatrudnione" w naszych OTL-ach
A męczę się straszliwie z urodzinowym prezentem
viewtopic.php?f=8&t=7897&start=380

Pomocy!!!



" />Tatra T810 ma zastąpić Pragę V3S. Konstrukcja nieistniejącej firmy ROSS (ROSS R210 6x6), która zbankrutowała i została wykupiona przez Tatrę, razem z prawami do produkcji samochodu.

silnik: Renault,
kabina: Renault,
skrzynia biegów: ZF Ecoline,
skrzynka rozdzielcza: Steyr,
osie: marki Tatra na zwolnicach,
zawieszenie: przód - sprężyny + amortyzatory, tył - resory piórowe,
hamulce: WABCO.



" />MC_KDe Si, vieą čo.....pobozkaj my päty
lebo ąa normĂĄlne nechĂĄpem, akĂ˝ si ty kokot
uvarĂ­m si ąa a zoÄąźerem ako hot-dog
sa preber pičko a zober si aj svoje slovesĂĄ
pozorne čítaj a priuč sa ako sa rozdĂĄvajĂż esĂĄ
ty ma chceą rozjebaą, no pozrime na chlapca
eąte nevyrĂĄstol s plienok a uÄąź chce battlią vyspelĂŠho samca
aj tak si iba obyčajný vyjebanec
čo mĂĄ rap silnĂ˝ asi ako pakistanec
uč sa odo mıˆa a čítaj si mĂ´j slovnĂ˝ tance
pretoÄąźe ja som svojho mesta odchovanec
rozjebem ąa ako V3S Praga, padne ti na zem brada
potom pochopĂ­ą, Äąźe na mĂ´j flow počujem iba bomba, parĂĄda
kĂ˝m ty mĂĄą v slipoch dĂĄÄąźĂ„Źovku, ja chovĂĄm hada
ouuuuu prepáč my to, ale mne to proste nedá
no tvoje riadky sĂż bieda, Äąźiadne rĂ­mi, teploą, tak teda
teraz tvoja tvĂĄr ostala bledĂĄ, lebo si ÄąźobrĂĄk, kĂ˝m ja som extra trieda
nadĂĄvaą mi tu do negrov, ÿÿÿ si fakt frajer
preto ti skorĂż bitku vyjebanec prajem
chcel by som ąa vidieą na Äąźivo, či by si to povedal pred davom
asi by ąa vyniesli z klubu stavebnĂ˝m Äąźeriavom
si kokot, Äąźe aÄąź to bolĂ­ a Äźutovaą ąa musĂ­m
zlomĂ­m ti nos a odtrhnem uąi
počÿvaj ma bezdomovec sem, daj uÄąź niečo k veci
a preber sa zo sna, lebo KDe Si, ty MC nie si
kde som ja dal východniarsky slang?
ti jebe? akĂ˝ tu ty spomĂ­naą gang?
och, pomĂ´ıźte mu niekto, lebo tento chlapec je chorĂ˝
a eąte si aj MC hovorĂ­
haha, si tu iba na smiech
nedaą ąa dole by bol hriech

a poviem ti kokotko, lepąie maą rozbitĂ˝ Äąźiguli, ako byą bez gulĂ­
radią sa stĂĄle medzi nuly alebo maą kokot v Ăżli



" />
">Papuga to nazywano Prage a obecnie pod marką VOP.
U mnie zawsze nazywano takie Tatry "Papugami". A Tobie chodzi o jaką Pragę ? V3S ?



Praga V3S.....i Gazik 69 . PT-91z pancerniaków...i może BRDM-2 bym dołożył.
Z latadeł - Mi-24 (najbardizej D i W)



" />Praga V3S



" />Nasi południowi sąsiedzi inaczej to załatwiają. Jedna skrzynia od Skody 1203 i most od Pragi V3S skracany na 130 cm.



" />Skrzynia 4 biegowa + wsteczny , reduktor , blokada mostow , dolaczany przedni naped. Silniki w Praga v3s i opancerzonych to 7412 disel.



" />Swieze zdjecia z działań w lesie , PRAGA V3S.





Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)