Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

W rejonie Ochoty, Śródmieścia oraz Pragi dostępna jest już nowa usługa Netii. W jej ramach Klient może skorzystać z pakietów Lepszy Telefon oraz Szybki Internet, o prędkości m.in. 4 Mbit/s w cenie 1 Mbit/s.
Nowa usługa jest realizowana za pomocą tzw. LLU (Local Loop Unbundling) – rodzaju dostępu do lokalnej pętli abonenckiej umożliwiającego świadczenie przez operatora alternatywnego usług szerokopasmowych oraz głosowych w nieograniczonym zakresie klientom korzystającym z analogowych linii telefonicznych będących własnością TP.

- Z radością patrzymy na nowe możliwości świadczenia usług dla naszych Klientów. Planujemy do końca roku uwolnić 100 pętli abonenckich oraz zwiększyć liczbę korzystających z szerokopasmowego Internetu Netii do ponad czterystu tysięcy - powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii.



"
Moim zdaniem wlasnie miedzy innymi po to sa potrzebne takie imprezy, zeby ludzie dowiedzieli sie, co mozna, a czego nie mozna ze sprzetu optycznego kupic za 200 zl.
"
200zł = 71$ średnia siła nabywcza polskiego astroamatora.... No Comments. :Boink: :Boink:

Sumas masz rację. Jest lepiej, ba będzie lepiej, bo to jednak środek Europy (często muszę patrzeć na mapę, żeby nie zwątpić). Jednak wystawa nie zmieni obrazu naszej rzeczywistości. A tak na marginesie, wolałbym polecieć na wystawę sprzętu do Londynu niż tłuc się np. do Gdańska, bo tanimi liniami wyszłoby mnie szybciej i taniej.


Bawmy się dobrze i 3majmy kciuki za naszą gospodarkę. Póki co jeżdżę sobie do Pragi Czeskiej, jest tam dystrybutor TV i parę innych.... i mam bliżej :D


ps. Przykład z samochodami jest nietrafiony, bo samochodu uzywa się do innych celów niż hobby! Ile ludzie w Polsce posiada dobry samochód w celach hobbystycznych?!?
pss. 1-szy refraktor zrobiłem sobie w połowie lat 80-tych i wierzcie mi, że na głębokiej prowincji na której mieszkam, to był WYCZYN !!!



Tanie środkowoeuropejskie linie lotnicze SkyEurope, którego bazami operacyjnymi były dotąd Budapeszt, Warszawa, Praga, Bratysława i Wiedeń, przyznały, że są "w bardzo trudnej sytuacji" finansowej. Jak zapewnia jednak rzecznik przewoźnika,  "funkcjonują normalnie".Powrót do artykułu: Linia SkyEurope walczy o przeżycie





Wiecie co?? Mnie w sumie to mało obchodzi gdzie będzie to lotnisko, ale bylo by miło polecieć kiedyś z "Lublina" do Londynu... :-|

Do Berlina, Monachium, Pragi dało by radę z małego lotniska, ale do Londynu jeszcze nie :roll:

No i to właśnie chodzi.
A ja bym chciała miec możliwość "wyskoczenia" do Rzymu czy Paryża tanimi liniami lotniczymi, bo ceny przelotów są takie że można sobie pozwolić nawet na weekendowy wypad :roll:

A potem czemu nie Niedźwiada - nie mam nic przeciwko. Tylko koszty inne - a należy mierzyć siły na zamiary.
Taaa, tylko kto będzie chciał budować drugie lotnisko w regionie, nie lepiej jedno a porządnie? :roll: Świat będzie globalną wioską a My? Tylko wioską...




Po co Ci Interrail na Słowację. Tam bilety są tanie jak barszcz a kikanascie euro to na ZSSK majątek. Dla przykładu obowiązuje na słowacji "akcia" czyli promocja: za 669 koron słowacki (czyli za ok 70 PLN) czeskie pendolino relaci Bratysława-Praga-Bratysława. Cena biletu w obie strony. Interrail się opłaca jeżeli jedziesz np: na zachód Europy bo tam jest dużoi drożej. Po co wydawać w Polsce kasę za słowackie bilety i pompować niepotrzebna kasę PICowi, jak mozna to zrobić o wiele taniej.

Ja mam inna filozofie jezdzenia - jezeli w ciagu tygodnia zaliczam polowe sieci to pomysl ile biletow i na jakie odcinki musialbym kupic (np zaliczajac linie, ktore sa "slepe" i trzeba je przejezdzac w 2 strony). Jezdzilem na ED w lutym i koszt 1km wyszedl mi rzedu 13gr (czyli jakies 2gr wiecej niz srednia z kilku lat dla wszystkich moich podrozy). Do tego dochodzi fakt, ze jezdze 1kl, czasem zmieniam trase w polowie dnia, nie musze kombinowac z oddawaniem biletow, ze zmiana umowy itd, nie musze doplacac do vlakow wyzszej kategorii, moge wsiasc we wszystko co podjedzie... Oczywiscie gdyby na Slovensku byl bilet sieciowy tygodniowy to ED na pewno bym nie kupil




Krak-Kijów (ten codzienny noname)
Ten dzienny noname, to wagon bezpośredni w Ślązaku – przynajmniej sądzę, że Przemolog to połączenie miał na myśli.

Policzmy co PIC przejmuje:
1. Cracovia
2. Silesia
3. Batory (ale będzie płacz, że na turystyku nie będzie można nim jechać )
4. Kasztan
5. Saratov - Berlin
6. Moskva Express
7. Vltava
8. Poznań – Praga
9. Przemyśl – Kijów
10. Przemyśl – Cerniovce
11. Mińsk - Warszawa

Poprawcie mnie, jeśli źle myślę.

Co do połączenia Krakowa i Moskwy, to ten jeden wagon może mieć kłopoty z zapełnieniem. Od marca mają latać tanie linie lotnicze na trasie Moskwa – Kraków.
http://news.komunikacja.krakow.pl/lokalne/?art=20060903




Niestety Sebku - Bathory idzie do piachu, a co dopiero mowic o wydluzaniu relacji :(
Niestety niestety, na dłuższe trasy już ludzie poprzesiadali się z pociągów na tanie linie lotnicze. Teraz ci których nie stać na luksusy w stylu IC, EC, EN i inne cuda w krótszych połączeniach międzynarodowych - przesiądą się na autobusy. Te już teraz kosztują dużo taniej, nie chcę mówić co się stanie, gdy wszystkie połączenia do Pragi, Bratysławy czy Budapesztu zamieni się na pociągi o podwyższonym standardzie.

Rozumiem, że aktualnie tylko połączenia powyżej EX przynoszą duże zyski. Szkoda, że nie da się tego zorganizować tak aby międzynarodowe pociągi klasy pośp. również je przynosiły. Jest przecież ta biedniejsza część społeczeństwa która przedkłada wygodne fotele, ciasteczka, poczęstunki, klimatyzacje, warsy i inne małostkowe luksusy nad zwyczajne dostanie się do tego czy innego miasta.

Student taki jak ja byłby zapewne w stanie stać na korytarzu i całą drogę, jechać w starym wagonie, byleby dotrzeć tam gdzie chce. Bo jest to wybór, albo pojechać tanio albo wcale. Niestety IC nie oznacza tanio. Jeszcze raz szkoda, szkoda, szkoda, że nie da się pogodzić zysków PKP z zadowoleniem części pasażerów których nie stać na IC.



Centralwings tez juz wychodzi okolo 1000 w 2 strony. Nieco ponad 500zl w 2 strony wychodzi Click4sky, czyli tania mutacja czeskich linii narodowych, ale latają z pragi i nie wiem czy na luty znajdziecie jeszcze miejsca. Szukaj tez z berlina TUIfly, AirBerlin i Condor, jeszcze niedawno sprawdzalem polaczenia do egiptu na najblizsza wiosne i mozna bylo sie zmiescic w 400-500zl w 2 strony, ale na luty polaczenia moga byc juz drozsze. No i jeszcze Malev.hu latający z budapesztu. A wycieczki zorganizowane sa tanie bo placa za czartery a nie standardowe bilety, badz tez kupuja bilety hurtowo, z duza znizka i duzym wyprzedzeniem.



" />jesli chodzi o zakwaterowaniepolecam jakies Hostele nieco za centrum pragi o wiele tansze a Praga jest takim miastem ze mozna latwo i syzbko dojechac wszedzie metro kursuje co chwile sa 3 linie metra plus duza liczba autobusów wiec smialo mozna nieco na obrzerzach wynajac Hostel i latwo sie rpzemieszczac..Co chodzi o jedzenie to w centrum dosyc drogo nie liczac Mc Donalda.. warto obesrowac tak zwane "dania dnia" gdzie za okolo 100 koron mamy 2 daniowy obiad i mozemy sie spokojnie najesc..ceny obiadow w centrum liczyc trzeba od 200 do 300 wiec tanio nie jest..Jesli chodzi o dyskoteki to tylko w centrum niektore maja takie promocje ze w niektore dni puszczaja za frajer..Ogolnie ladne miasto ale coraz wiecej czarnych zołtych i innych popaprancow panoszacych sie...A i nie zapomnij zajrzec do tazw Red Street calkiem fajne kobitki i nie drogo;)



Transportowe sprawy mają się tak:

opcja : AUGUSTÓW+WILNO
- do Augustowa (albo jakoś w te okolice) pociąg z przesiadką w Skierniewicach przejazd 69 zł czyli z ulgą dla studentów jakieś 45 zł (a tego może grupowa zniżka? )

- przejazd z Augustowa do Wilna: autobus Eurolines Polska cena 46 zł ale....podobno można tez próbować pociagiem przez Suwałki-Trakiszki-Sestokai-Wilno; cięzko mi określic dokładną cene bo to juz nie polskie linie ale z róznych wieści wynika to ok. 30 zł.

- co do ewentualnego noclegu w Wilnie to szperając tu i tam, natknęłam się na tanie noclegi w okolicy Starego Miasta w akademikach za 25 litów (czyli jakies 28 zł ? )
łącznie przejazd Augustów + Wilno w jedną stronę : 80-100 zł

opcja: PRAGA
- pociąg do Miedzylesia(przejście graniczne) z przesiadką w Wrocławiu -stud:45 zł (norm:67 zł ) +
2 zł na przejściu + z Miedzylesia do Pragi przejazd 20 zł
łącznie : ok. 70 zł w jedną stronę.
- generalnie, to w Czechach są tańsze pociągi i duze zniżki grupowe więc jakis wyjazd w góry duzo by raczej nie wyniósł

Co do czasu podrózy to... róznie; nie da się tego dokładnie określic bo inny rozkład jest w weekendy a inny w tygodniu. Ale conajmniej 8 godzin należy liczyć.

Za żadną z powyższych wiadmości nie dam sobie niczego uciąć ale są one raczej wiarygodne
EDIT: tu jedna ze stron z których korzystałam http://www.kolej.one.pl/~halski/cestovani_vlakem.html#2



Malezyjskie tanie linie lotnicze AirAsia X nabyły Airbusa 300-301 o regu 9M-XAA, który będzie obsługiwał long-haule do Australii, Chin, Indii, Korei, Japoni, na Bliski Wschód oraz EUROPY(Praga, Moskwa, Manchester, Londyn Stansted). Linie planują zakup kolejnych maszyn.

Źródło: AirAsia



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)