Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Witam
Na początku chciałbym się przywitać na forum ponieważ jestem tu nowy ale od jakiegoś czasu śledzę wątki i wiem że mogę liczyć na wielu pasjonatów autobusów:).Witam wszystkich bardzo serdecznie i proszę o udzielenie mi wskazówek w moim pierwszym poście w którym chciałbym podzielić się z Wami moim dylematem.Mam okazje zatrudnić się jako kierowca w jednym z PKS-ów na Śląsku,prawko na autobusy zdałem w maju 2008 roku ale do tej pory nie posiadam żadnej praktyki w tym temacie ponieważ miałem prace która mi odpowiadała i nie zastanawiałem się nad zmianą.Obecnie jestem bez pracy i zastanawiam się nad podjęciem pracy jako kierowca bombowca:),przeszedłem się do PKSu i troszkę się przeraziłem pensją jaką mi zaproponowano tzn minimum krajowe+premie od sprzedanych biletów co daje nam w sumie ok 1200złoty do ręki.Wróciłem do domu i pogadałem z kumplem którego tato pracował kilka lat temu w PKS i dowiedziałem się że teraz taka pensja to standard i na dodatek tak naprawdę w pracy się jest nawet od 5 rano do 20 i to codziennie.Z moich wyliczeń wyszło mi że jeżeli tak jest naprawdę to dziennie pracuję się 14h i np przez 21 dni w miesiącu to daje nam to ok 300h na miesiąc.Wydaję mi się to mało prawdopodobne dlatego proszę Was o opinie jak wygląda czas pracy w PKSie i czy warto wogóle zastanawiać się nad bycie kierowcą.Pozdrawiam i proszę o pomoc;))
Koniec przebudowy skrzyżowania ul. Powstańców Śl. i Hallera
mag 2007-12-21, ostatnia aktualizacja 2007-12-21 15:05
W nocy z soboty na niedzielę otwarte zostaną już wszystkie pasy na Powstańców Śląskich przy dojeździe do skrzyżowania z al. Hallera.
Jest szansa, że u zbiegu ul. Powstańców Śl. i Hallera wreszcie będą mniejsze korki. Drogowcy dobudowali tam dwa dodatkowe pasy do skrętów. Jedno z największych skrzyżowań w mieście było remontowane od września. Trzeba je było poszerzyć, bo auta zamierzające skręcić blokowały jazdę tym, którzy chcieli jechać na wprost. Nie było dnia, by nie tworzyły się tam korki. Zwłaszcza, że przez skrzyżowanie biegnie droga krajowa nr 5. W szczycie przejeżdża przez nie prawie pięć tysięcy aut na godzinę, w ciągu doby średnio około 70 tysięcy.
Przebudowa zakończy się w sobotę w nocy. Drogowcy usuną zwężenia na Powstańców Śl. w stronę centrum, gdzie prace trwały najdłużej. Przy dojeździe do skrzyżowania kierowcy będą mieli teraz cztery pasy, z których dwa wyodrębnione będą do skrętu w lewo w al. Hallera. Ruch przez skrzyżowanie upłynni również wydzielony pas do skrętu w prawo z Hallera w Powstańców Śl.
Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4784757.html
Znów będą zamykać A-4 koło węzła Sośnica
pap, purz 2009-07-26, ostatnia aktualizacja 2009-07-26 12:39:43.0
Od poniedziałku do czwartku dziesięciokrotnie w ciągu dnia drogowcy wstrzymają ruch na autostradzie A-4 w okolicach przebudowywanego gliwickiego węzła Sośnica. Przerwy mają trwać maksymalnie po kilkanaście minut.
Jak poinformowała Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w poniedziałek i środę utrudnienia będą dotyczyć jezdni prowadzącej w kierunku Wrocławia, a we wtorek i czwartek - w kierunku Krakowa.
W tym czasie nad autostradą demontowane będą elementy rusztowania nowego wiaduktu. Ruch będzie wstrzymywany na kilkanaście minut, a następnie wznawiany na około 50 minut, aż do jego upłynnienia, czyli do momentu, kiedy przejadą wszystkie oczekujące samochody i zniknie jakikolwiek zator.
W zależności od warunków ruchu na autostradzie, czas trwania cyklu może zmieniać się tak, by nie potęgować utrudnień. Drogowcy zakładają, że jeden cykl utrudnień, czyli wstrzymanie i upłynnienie ruchu, ma zamknąć się mniej więcej w godzinie.
Prace w okolicach węzła Śośnica trwają od blisko roku. Jezdnia jest tam zwężona, obowiązuje ograniczenie prędkości. Zamknięte dla ruchu są wjazdy i zjazdy z węzła, m.in. do prowadzącej do centrum Gliwic ulicy Pszczyńskiej, która również jest w przebudowie. Kierowcy korzystają z uciążliwych objazdów.
Po przebudowie węzeł Sośnica będzie największym węzłem autostradowym w kraju. Przetną się tam dwie autostrady - istniejąca A-4 oraz będąca na Śląsku w trakcie budowy A-1, a także droga krajowa nr 44.
Rozbudowywany za 853 mln zł węzeł oraz 15,5-kilometrowy odcinek A-1 z Sośnicy do Bełku (za 915 mln zł) mają być gotowe w końcu tego roku, a odcinki A-1 Świerklany - Gorzyczki (18,3 km za blisko 1,2 mld zł) oraz Bełk - Świerklany (14,1 km za ponad 1,1 mld zł), a także odcinek Sośnica - Zabrze Maciejów w 2010 r. Odcinki od Maciejowa do lotniska w Pyrzowicach - do końca 2011 r.
[bMost na Odrze, S3 i obwodnica Lubina][/b]
W ciągu czterech lat diametralnie poprawi się układ dróg w rejonie Lubina i Rudnej - zapewnia dolnośląski wicemarszałek Piotr Borys.
Samorząd województwa przeznaczył na ten cel 150 mln zł. Większość (90 mln zł) pochłonie budowa mostu w Ciechanowie, który zastąpi niewygodną przeprawę promową przez Odrę w Cho-bieni i ułatwi komunikację pomiędzy Dolnym Śląskiem a Lubuskiem. Trwa wyłanianie wykonawcy pierwszego etapu tej inwestycji. Prawdopodobnie już za dwa miesiące dojdzie do podpisania umowy ze zwycięzcą przetargu i ruszą roboty.
W bliskich planach jest również przebudowa dróg w północnej części powiatu lubińskiego, którymi kierowcy dojadą do nowego mostu od strony Rudnej i Lubina. Dolny Śląsk wyda na to 60 mln zł. Po drugiej stronie Odry podobną inwestycję szykuje samorząd województwa lubuskiego. Czas dojazdu z Góry do lubińskich szpitali skróci się o połowę - dziś karetka potrzebuje na to godzinę, po zakończeniu prac dowiezie pacjenta w 30 minut. To jest też silny bodziec do rozwoju tego regionu.
Trzecim elementem nowego układu komunikacyjnego w tej części Dolnego Śląska jest droga ekspresowa S3. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wykreśliła ostateczny przebieg tej trasy na odcinku od Nowej Soli do Legnicy i nareszcie będzie można rozpisać przetarg na szczegółowy projekt. Częścią drogi S3 będzie bardzo oczekiwana w Lubinie obwodnica tego miasta. Zacznie się na wysokości kopalni Lubin, a dalej pobiegnie w kierunku Krzeczyna i Chróstnika.
Piotr Kanikowski - POLSKA Gazeta Wrocławska
http://legnica.naszemiasto.pl/wydarzenia/988019.html
Piotr Kanikowski
2009-12-11 19:34:16, aktualizacja: 2009-12-11 21:01:13
Przebudują A4 między Krzywą a Wrocławiem. Ruszyły prace nad dokumentacją dla tej inwestycji.
Według Joanny Wąsiel, rzecznika Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu, wprowadzenie biletów za przejazd autostradą A4 na odcinku z Krzywej do Wrocławia będzie możliwe nie wcześniej niż w 2015 roku. W czwartek wyłoniono firmę, która za ponad 1,4 mln zł przeanalizuje, co trzeba zrobić, aby droga spełniała wymogi stawiane płatnym autostradom. Spółka Tebodin-Sap Projekt ma na to 18 miesięcy. Harmonogram przewiduje, że około 2012 r. ruszy przebudowa A4. Jak długo potrwa? To zależy głównie od zakresu prac, który określi dopiero studium Tebodin-Sap, ale z szacunków GDDKiA wynika, że nie krócej niż dwa lata.
Część mankamentów widać gołym okiem. Kierowcom najbardziej doskwiera brak pasa awaryjnego (miały go zastąpić zatoczki). Najprawdopodobniej trzeba będzie też położyć trzeci pas ruchu, przynajmniej przy większych wzniesieniach. Nie ma siatki zabezpieczającej przed wtargnięciem dzikich zwierząt na jezdnię ani tuneli, by umożliwić im przedostanie się na drugą stronę drogi. Może zachodzić konieczność przebudowy węzłów, wiaduktów i innych obiektów inżynieryjnych.
Przy płatnej autostradzie muszą być miejsca obsługi podróżnych, a na nich parkingi, sanitariaty, stacje paliw, lokale gastronomiczne, hotele, sklepy, punkty informacji turystycznej. Szczegółowe wymagania wylicza na 30 stronach maczkiem rozporządzenie ministra infrastruktury z 16 stycznia 2002 r.
Równocześnie z przebudową A4 będzie kontynuowana modernizacja drogi krajowej nr 94, jako alternatywna trasa dla kierowców, którzy zechcą podróżować za darmo na odcinku Wrocław - Legnica.
Ponad rok trwają prace na odcinku Wrocław - Środa Śląska - Mazurowice. Potem nastąpi remont odcinków z Prochowic do Legnicy i z Legnicy do Krzywej.
Opłatę za przejazd autostradą ustala minister infrastruktury. Aktualna średnia to 10-15 gr/km. Do 2015 r. stawka zdąży się jeszcze nieraz zmienić.
Tam już płacą
Na A4 opłaty obowiązują jedynie na odcinku Kraków-Katowice. Ten odcinek ma 61 km i jest zbliżony długością do fragmentu A4 Legnica-Wrocław. Za przejazd motocyklem trzeba tam zapłacić 8 zł, autem osobowym i busem (2-3 osie) - 13,50 zł, ciężarówką - 24,50 zł. Poza dwoma punktami pobierania opłat są tez 4 punkty obsługi podróżnych.
Źródło: http://www.gazetawroclawska.pl/fakty24/ ... ,id,t.html