Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Quady zostaną ujarzmione


Ministerstwo Infrastruktury zapowiada wprowadzenie specjalnego prawa jazdy na quady.
Powinno to doprowadzić do ujarzmienia tych,
którzy sieją postrach na osiedlowych uliczkach i leśnych duktach.


http://m.onet.pl/_m/457a143df2fa3418a2214a1868edfb17,0,1.jpg


Szaleństwa na quadach są całkowicie bezkarne, bo prawo nie nadąża za rzeczywistością.
Nie ma przepisów określających jak należy rejestrować quady,
kto i pod jakimi warunkami może na nich jeździć,
czy wymagane jest prawo jazdy, karta rowerowa, kask.

Luki w prawie zauważyło Ministerstwo Infrastruktury.
Resort kończy właśnie prace nad przepisami dotyczącymi quadów.
Aby kierować takim czterokołowcem, trzeba będzie zdobyć specjalne prawo jazdy kategorii AM,
które wprowadzi nowa ustawa o kierujących pojazdami.
Aby je uzyskać, trzeba będzie ukończyć 14 lat,
odbyć kurs w ośrodku szkolenia kierowców
i zdać egzamin w wojewódzkim ośrodku ruchu drogowego.
Jeździć quadem będzie można tylko w kasku i kamizelce odblaskowej.

Inna ustawa - o dopuszczeniu pojazdów do ruchu - wprowadzi obowiązkową rejestrację quadów.
Konieczne do tego będą aktualne badania techniczne i udokumentowanie własności pojazdu.


:gwizda: źródło: moto onet :gwizda:



Mamy zmianę więc walczymy z BS sygny powinny wyglądać tak :
Ziomki Team - Banditz SQD Ze względu na zmianę terminarza excl.gif

---

Tematy na mecze:
temat #1: Miłośnik morza Bałtyckiego
temat #2: Kierowca autobusu marki Jelcz

Zasada tworzenia userbara: dowolnie
Czas na oddanie ubków - do 4 lutego godzina 20:00
Reguły:
-animacja: Nie
-tekst: [Baltyk Lover; Jelcz Driver]
-ilość ub dot. tematu od każdego teamu - po 2 na każdy temat

Prace mogą przesyłać tylko liderzy zespołów lub członkowie wyznaczeni przez lidera.
---
Sygny na forum teamu : www.ziomki.jun.pl kto nie oda prac będzie kick a jeśli wyjeżdża itp nie będzie wywalony z teamu .
Jedno miejsce wolne!



Mikołowska jak nowa

Szykuje się remont jednej z najbardziej zatłoczonej ulicy w centrum Katowic

Jednym z priorytetów katowickiego samorządu jest usprawnienie komunikacji w mieście

Kierowcy którzy codziennie rano wjeżdżają do centrum Katowic ulicą Mikołowską klną na wszystkie świętości. Dziurawa droga korkuje się niemal na całej długości. W dodatku ruch na niej skutecznie blokują autobusy komunikacji miejskiej, które nie mieszczą się w zatoczkach. Ale udręka zmotoryzowanych już wkrótce ma się zakończyć. Miasto szykuje remont Mikołowskiej. - Zdajemy sobie sprawę, że przepustowość tej ulicy jest niewystarczająca. Dlatego planujemy przebudowę. Obejmie ona odcinek od dawnego Ronda Mikołowskiego do Placu Wolności - mówi Barbara Żmidzińska, naczelnik wydziału komunikacji w katowickim magistracie. Niestety gruntowna modernizacja mikołowskiej i dodanie nowych pasów ruchu nie jest możliwa. Wzdłuż ulicy stoją kamienice, których nie można wyburzyć. Dlatego przebudowa ma polegać na... zabraniu jednego pasa ruchu wjeżdżającym do Katowic i oddania go wyjeżdżającym. - Z naszych badań wynika, że to właśnie wyjeżdżający z miasta po pracy najdłużej stoją w korkach. Dlatego planujemy właśnie taką zmianę organizacji ruchu - mówi naczelnik Żmidzińska. Oprócz tego miasto planuje także poszerzenie i ponowne utwardzenie zatoczek autobusowych. Dzięki temu ruch będzie się odbywać płynniej.

www.biznespolska.pl



" />http://pl.wikipedia.org/wiki/Tachometr
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tachograf


">Tachograf rejestruje w funkcji czasu: przejechaną przez pojazd drogę, jego chwilową prędkość jak również tzw. aktywność kierowcy czyli okresy jego pracy, dyżuru przy pojeździe czy odpoczynku. Niektóre typy tachografów pomocniczo rejestrują również chwilową prędkość obrotową wału korbowego silnika.

Niektóre tachografy spełniają również funkcję tachometru jeśli dokładnie przeczytałem



" />Ludzie wypadali z busa
4 ZABITYCH, 7 RANNYCH W CZOŁOWYM ZDERZENIU

Cztery osoby nie żyją, a siedem jest rannych, w tym jedna bardzo ciężko, po wypadku na krajowej 11 w miejscowości Kotlin (Wielkopolskie). Ofiary powypadały z samochodu dostawczego, którym były wiezione na tzw. pace.
Do tragicznego wypadku doszło około godziny 17. Kierowca samochodu dostawczego nagle skręcił w lewo i czołowo zderzył się z nadjeżdżającą z naprzeciwka ciężarówką.

W dostawczym jechało 10 mężczyzn, większość z nich z tyłu, na pace. Najprawdopodobniej wracali z pracy. Siła uderzenia była tak duża, że auto obróciło się wokół własnej osi, a pasażerowie powypadali z auta.

Czterech z nich nie żyje, ofiary miały od 18 do 25 lat. Siedmiu rannych przewieziono do okolicznych szpitali w Jarocinie i w Pleszewie. Jeden z nich jest w stanie ciężkim, walczy o życie w szpitalu. Miał operację jamy brzusznej.

kaw/tr

http://www.tvn24.pl/0,1609735,0,1,4-zab ... omosc.html



DO DYNAMICZNIE ROZWIJAJĄCEJ SIĘ FIRMY OBSŁUGUJĄCEJ KORESPONDENCJĘ
POSZUKUJE UCZNIÓW I STUDENTÓW (18 - 26 lat)NA RÓŻNE STANOWISKA:
- PRACOWNIK OBSŁUGI KORESPONDENCJI - PAKOWANIE KORESPONDENCJI LUB
WPISYWANIE DANYCH - 6,50ZŁ /1H - PRACA W GODZINACH 'RUCHOMYCH' porannych i
wieczornych
- PRACOWNIK GRUPY SZKOLENIOWEJ - PRACA W GODZINACH WIECZORNYCH OD 18.00 DO
NAWET 24.00
- POMOC DO SPRZĄTANIA BIURA - PRACA WE WTORKI I CZWARTKI - OD 8.00 - 12.00
- 10 ZŁ/1H
- KIEROWCA / KURIER - 9,50 ZŁ/1H
- KOORDYNATOR DLA GRUP OD 5 DO 15 OSÓB - NA POCZĄTEK STAWKA 6,50ZŁ /1H A
PÓŹNIEJ 8,50ZŁ/1H
WORK WONDERS
Al. Jerozolimskie 44 lok 629, warszawa@workwonders.pl
(w tytule maila napisz na jakie stanowisko aplikujesz)
515 236 512, 515 157 418, 22 826 21 17



" />
">Ustawa z dnia 17 listopada 2006 o zmianie ustawy o transporcie drogowym:
Art.4
1. Osoby o których mowa w Art. 3 ust.1 (Art. 3. 1. Wymóg określony w art. 39a ust. 1 pkt 5 ustawy, o której mowa w art. 1, nie dotyczy osób posiadających prawo jazdy:
1) kategorii D1, D1+E, D lub D+E, wydane do dnia 10 września 2008 r.;
2) kategorii C1, C1+E, C, C+E, wydane do dnia 10 września 2009 r.) zamierzające podjąć po raz pierwszy pracę na stanowisku kierowcy przed dniem 10 września 2010r obowiązane są ukończyć kurs dokształcający:
1) kierowców przewożących rzeczy - dla kierowców pojazdów samochodowych konstrukcyjnie przystosowanych do przewozu rzeczy,
2) kierowców przewożących osoby - dla kierowców pojazdów konstrukcyjnie przystosowanych do przewozu osób z wyłączeniem taksówek.


trzeba tą ustawę przeczytać w całości: http://www.badaniekierowcow.pl/pliki/smart_o_zmianie_ustawy_o_transporcie_drogowym_oraz_o_zmianie_ustawy.pdf



onet.pl

Robert Kubica przyznał, że obawia się nadchodzącego wyścigu o Grand Prix Niemiec Formuły 1. Polak zwraca uwagę, że forma rywali rośnie, a jego bolid wciąż nie dysponuje ani systemem F-duct, ani dodatkowym dyfuzorem.

- Jak zwykle będę chciał z samochodu wycisnąć wszystko, co się da. Tym razem będzie jednak ekstremalnie ciężko. Większość bolidów ma już zarówno dyfuzor, jak i F-duct. Ale podobne problemy mieliśmy na Silverstone, gdzie przecież mogłem wyścig ukończyć na czwartym albo piątym miejscu - mówi Kubica.

Jednocześnie polski kierowca zapewnił, że we francuskiej stajni trwają intensywne prace nad ulepszeniem tamtejszych samochodów.



"Kubica to bardzo inteligentny kierowca"

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/20969/willy_rampf_470_smile.jpeg

Dla BMW Sauber nadchodzi czas pierwszych analiz i podsumowań sezonu. Dyrektor techniczny BMW Sauber Willy Rampf w wywiadzie dla serwisu Autosport nie szczędził miłych słów Robertowi Kubicy.

Celem zespołu na ten rok było wygranie wyścigu, co się udało. Jesteście zadowoleni z tego roku?

- Tak. Osiągnęliśmy cele jakie sobie założyliśmy. Z pewnością wspaniale byłoby zdobyć mistrzostwo, ale tak się nie stało.

Robert Kubica i Mario Theissen dyskutowali na temat zatrzymania rozwoju tegorocznego bolidu i tego, czemu prace nad konstrukcją nie przynoszą zadowalających rezultatów. Wie pan czemu tak się stało?

- To nie tak, że zatrzymaliśmy prace nad bolidem. Gdyby tak się stało, nie utrzymalibyśmy różnicy jaka dzieli nas od najlepszych. Jednak przyznać trzeba, że w drugiej części sezonu tempo rozwoju naszego bolidu wyraźnie spadło, co odbiło się też na wynikach. Pracowaliśmy nad wieloma elementami które sprawdzały się w tunelu aerodynamicznym, jednak na torze nie byliśmy w stanie przełożyć tego na czasy okrążeń.

Wielu ludzi uważa, że kierowcą roku jest Kubica, ponieważ nie popełnił żadnych błędów. Jakie jest pana zdanie?

- Robert wykonał wspaniałą pracę. Naprawdę wspaniałą! Nie popełniał w tym roku błędów, jego forma jest bardzo równa, a w dodatku to bardzo mądry kierowca - szczególnie kiedy popatrzymy na starty do wyścigów. To bardzo szybki i bardzo inteligentny kierowca.

Poczynił w tym sezonie wielkie postępy?

- Tak. Od początku sezonu utrzymywał bardzo dobre tempo jazdy. Zawsze można na niego liczyć.

Mówi się, że Robert wywiera na zespół ogromną presję, nie boi się ostro krytykować. To prawda?

- Zdecydowanie nie boi się mówić co myśli i krytykować zespół. Ale to bardzo dobrze. Kierowca F1 nie może być zadowolony jeśli nie wygrywa. To część tej pracy.

Źródło: wp.pl



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)