Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

....Resocjalizacja ....troszkę za późno ?Dlaczego nikt nie dostrzegał problemu wcześniej , albo udawał ,że go nie ma....
Dokładnie -czyżby znów pseudooszczędności --od zarania dziejów wiadomo o zapobieganiu -ale Nie my wolimy(instytucje odpowiedzialne za zapobieganie-) zbierać skutki przemocy -a koszt wiadomo zdecydownie większy
no masz racje
wiec zostan
tam napewno tez sa instytucje kture pomagaja w takich sprawach
przemoc w rodzinie jest wszedzie tsk samo nietolerowana przez prawo
mozesz poszukac tz Ośrodki dla ofiar przemocy oni ci pomoga niewiem jak na UK ale tu w polsce sa takie osrodki wkturych mozesz mieszkac i mAsz opieke prawna i opieke psychologów i nic to niekosztuje
Rasizm, antysocjalne zachowania i pomoc w przypadku zagrozen.
Przestepstwo na tle rasowym, lub nienawisci, to takie, gdy ktos pada ofiara przemocy slownej lub fizycznej, spowodowane zazwyczaj tym jak wyglada, jego kultura, lub pochodzeniem. Funkcjonariusze Policji w rejonie Crewe podchodza do tego typu spraw bardzo powaznie. Lokalne druzyny Communitty Action Team (CAT) sa wstanie zajac sie problemami takimi jak anty-spoleczne zachowanie lub inne dokuczliwe kwestie. Jesli zadzwonisz do nich i opiszesz sytuacje, oddzwonia do Ciebie w ciagu nastepnych dwoch dni. Policja jest tez w stanie zaoferowac pomoc, jezeli potrzebujesz tlumacza.
Numer telefonu: 0845 458 6370
Grupa Lokalnych Dzielnicowych (CAT) jest czescia jednostki Policji zajmujaca sie sprawami sasiedzkimi. Dzielnicowy sa dostepni w celu rozwiazywania codziennych spraw takich jak antysocjalne zachowanie oraz zajmowanie sie dokuczliwymi osobami. Do kazdej dzielnicy Crewe przydzielony jest Policjant, ktory troszczy sie o sprawy ludzi w niej zyjacych. Aby uzyskac dostep do dzielnicowego, musisz zostawic wiadomosc pod numerem: 0845 458 6370. Czlonek grupy CAT odpowie na zgloszenie w ciagu 48 godzin aby przedyskutowac Twoja sprawe. Upewnij sie wiec, ze zostawiles rowniez swoje dane kontaktowe, tak, aby dzielnicowy mogl sie z Toba skontaktowac.
Telefony "Emergeny"
W razie naglej potrzeby powinienes natychmiast zadzwonic pod numer 999. Uzyj tego numeru w przypadku:
- zagrozenia zycia,
- uzytej przmeocy lub zastraszenia,
- powaznego przestepstwa (z uzyciem przemocy/wlamaniem),
- podejrzenia wydarzenia sie zbrodni,
- wypadku drogowego z rannymi lub niebezpieczenstwa dla innych uzytkownikow drogi,
- gdy bezbronna osoba, potrzebuje natychmiastowego wsparcia.
Procedura polaczenia:
Dzownisz na 999, zglasza sie operator mowiac: "Police, Ambulance, Fire?"
Odpowiadasz: "Police"
3 razy powtorz: "Please come quickly at ADRES" (Prosze przyjechac szybko na ADRES).
Pozostan na lini, aby udzielic dodatkowych informacji o incydencie(mozesz nie podawac swoich danych osobowych)
Telefony "Non-Emergency" - Polska Niebieska Linia
W celu przekladania przez Polonie roznych spraw, prosze dzwonic pod numer telefonu: 01244 614 438. Kiedy odezwie sie automatyczna sekretarka, zostaw wiadomosc po sygnale. Opisz w skrocie zaistnialy incydent, zostaw swoje dane kontaktowe: imie, naziwsko, telefon i adres. Twoje zeznanie bedzie przetlumaczone i przedstawione Policji w Crewe lub innym odpowiednim instytucjom. Wszystkie udzielone onformacje sa poufne. Przedstawiciel skontaktuje sie z Toba w celu ustalenia dalszego postepowania.
(red. nauk.) Anna Zawada
Wybrane zagadnienia pomocy społecznej i opieki w Polsce w okresie ponowoczesności
W prezentowanej publikacji zostały przedstawione rodzime działania pomocowe i opiekuńcze skierowane do wybranych grup społecznych w szczególności narażonych w okresie ponowoczesności na marginalizację i wykluczenie społeczne (osoby starsze, niepełnosprawne, ofiary przemocy domowej, byli skazani, rodziny wychowujące dzieci z określoną dysfunkcją, rodziny z dziećmi osiągające niskie dochody).
Poruszona została również kwestia aktywności społecznej lokalnych liderów w organizowaniu pomocy potrzebującym oraz rodzin zastępczych ze szczególnym podkreśleniem znaczenia rodzin niespokrewnionych z dzieckiem. Tematyka opracowań zawartych w monografii stanowi szerokie spektrum analiz, pytań, ale również konkretnych propozycji na przykład dla polityki rodzinnej państwa.
Założone cele publikacji to ukazanie zasadności wspierania określonych grup w funkcjonowaniu w życiu społecznym oraz wyzwanie do gruntownej reorientacji teorii i praktyki pomocy społecznej i opieki w środowisku lokalnym.
Publikacja posiada wartości zarówno naukowe, jak i informacyjne. Adresowana jest do pracowników naukowo-dydaktycznych, nauczycieli, pracowników szeroko rozumianej pomocy społecznej, studentów.
Mimo że autorzy rozdziałów wywodzą się z rożnych środowisk akademickich oraz są przedstawicielami dwóch dyscyplin naukowych – socjologii i pedagogiki, udało się zachować podstawowy motyw przewodni, jakim jest temat wsparcia dla osób potrzebujących. Trzeba pamiętać o tym, że osoby (rodziny) znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej (nie zawsze z własnej winy) z reguły bez pomocy ze strony innych ludzi oraz instytucji nie mają możliwości poprawy swojej sytuacji. Redaktor Anna Zawada wyraża nadzieję, że lektura tego opracowania zachęci Czytelnika do poszukiwania nowych, równie efektywnych metod pracy.
Oficyna Wydawnicza Impuls
ISBN 978-83-7587-314-6
Wydanie I, Kraków 2010
Format B5
Objętość 136 stron
Oprawa miękka, klejona, folia matowa
dziesięcina
W porównaniu z tym co "neutralne światopoglądowo" państwo każe sobie płacić, za swe wątpliwej jakości i nie koniecznie chciane usługi, dziesięcina wydaje mi się niczym. Powtórzę to, co powiedziałem po lekturze kolejnego niedouczonego socjologa:
Żaden średniowieczny władca, papież, biskup, król i książę, nie miał nawet cząstki władzy jaką dysponował nawet najlichszy afrykański dyktator, o Adolfie, lub Józefie nie wspominając. To księża i arystokracji, bardziej niż chłopi, ograniczali moc feudalnych monarchów, znamiennym jest fakt, że wszelcy absolutni władcy dążyli do monopolu na religię.
Taki de Tocqueville właśnie w religijności współczesnych mu Amerykanów, jak i nie sekularnej, nieateistycznej tolerancji, widział jedno ze źródeł stabilności USA.
Dla mnie to raczej usuwanie religii z instytucji, w której nie powinno jej być.
Utopia. Dopóki istnieje państwo istnieje zinstytucjonalizowana przemoc ideologiczna, polegająca na propagowaniu zbioru zdań z którymi sprzeczać sie nie można, które każdy obywatel musi przyjąć. Doskonale widać to na przykładzie zajęć z historii lub języka ojczystego. Uczeń musi uznawać pewien arbitralnie dobrany zbiór za wartościowy, budujący itp. Osobiście uważam za niemoralne wykorzystywanie dzieci jako darmową siłę roboczą, patrz wykopki w PRLu, lub obecnie akcję sprzątania świata i wszelkie przymusowe "świeckie święta".
Może ateizm by się nie afiszował, gdyby nie te działania, które szkodzą ogółowi ludzkości
Błagam, tylko nie ten metafizyczny bełkot jakim jest pojęcie ludzkości. "Ludzkość" to quasi-religijne pojęcie ukute przez francuskich racjonalistów, zakładających moralną wspólnotę wszystkich ludzi. Poza bazą biologiczną, nie ma żadnej takiej ponad fizycznej płaszczyzny.
Nie ma czegoś takiego jak cel wszystkich ludzi, mogą istnieć co najwyżej cele wspólne dla każdego człowieka.
Generalnie jestem niewierzący, ale nie stanowi to dla mnie ważnego elementu mojej tożsamości, i nie pojętym jest dla mnie jak można tak centralizować się wokół tak błahej sprawy. (uwaga ogólna nie skierowana do nikogo konkretnego).