Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Sportowa półciężarówka.
Stany Zjednoczone są owładnięte manią wielkości - w świecie amerykańskiej motoryzacji w cenie są duże bagażniki, przestronne kabiny oraz silniki o olbrzymich pojemnościach.
http://m.onet.pl/_m/58ea41dc51a5740a8c65375c372e0e6a,0,1.jpg
Debiutujący w przyszłym roku Pontiac G8 ST połączy w sobie wszystkie pożądane cechy. Nazwa efektownie stylizowanej półciężarówki z wielkimi kołami oraz przodem poszatkowanym licznymi wlotami powietrza pochodzi od słów Sport Truck. Symbol G8 również nie jest dziełem przypadku. Pod jej maską zostanie zamontowana naprawdę mocna rzecz – ośmiocylindrowy silnik o mocy 361 KM.
Po mocnym dociśnięciu gazu auto wyrywa do przodu oraz donośnie ryczy czterema rurami wydechowymi, osiągając 100 km/h w około 5,5 sekundy! Pickup, który najprawdopodobniej będzie powstawał wyłącznie w Australii otrzyma automatyczną skrzynię biegów. Jednak w razie potrzeby kierowca będzie mógł wziąć sprawy we własne ręce i wedle uznania zmieniać przełożenia w trybie sekwencyjnym.
Na wyposażeniu nie zabraknie też dwustrefowej klimatyzacji, skórzanej kierownicy z przyciskami do obsługi radia, nawigacji satelitarnej oraz elektrycznie sterowanych szyb i lusterek.
W chwili obecnej zarząd firmy rozważa wprowadzenie wersji Pontiaka G8 ST ze słabszym, sześciocylindrowym silnikiem o mocy około 250 KM. W dobie rosnących cen paliw nawet Amerykanie zaczęli uważniej przyglądać się rubryce z informacjami o średnim spalaniu.
Mam problem poszła mi czwarta skrzynia w mojej vectrze z sinikiem 1.6 16v x16xel skrzynia f17. Silnik w moim samochodzie jest do wyrzucenia i mam takie pytanie czy kupić taki sam sinik ze skrzyną czy zrobić swap na 1,8;2,0 bo większego nie chce, chodzi mi o bezawaryjnośc. Wiem jest wiele tematów na ten temat ale z nich nic nie można się dowiedzieć. Odpowiedzie na pytanie jeśli swap to na jaki silnik(tylko nie na 2.5;2.6;2.2;czy3.0)bo to mnie nie interesuje czy jeżeli mał bym silnik ze skrzyną i ecu 2.0 to da rade zrobić swap co jeszcze potrzebne. Czy lepiej kupić anglika 2.0 i przełożyć silnik do mojej i co by było potrzebne jeżeli z anglika bym robił swap. Wiem o tych piastach że połośki od 2.0 nie wejdą i że łapy też trzeba inne i o chamulcach ale co jeszcze.Nie byłem zadowolony z tego sinika może mi się taki trafił ale nie chce wydawć pieniędzy w błoto i nie chce sprzedawać mojej viki Z góry dziękuje za odpowiedź.
Satelity sa w srodku skrzyni dokładnie w dyfrze tu gdzie połosie wychodza.
Zebys chciał to wymienic to ropołowienie skrzyni, oczywiscie robota nie warta zachodu, raz dlatego ze czesci nie do dostania (nowe), jesli juz bys dostał to koszt przewyzszył by uzywana skrzynie.
Tak ze jak kolega nizej radzi, w przypadku uszkodzenia mechanicznego przełozen skrzyni/lozysk itp najtanszym i najrozsadniejszym wyborem jest zmiana na inna uzywke.
Czy ktoś może wie jakie ona ma maksymalne prędkości na poszczególnych biegach :?:
Potrzebuje również info jakie ma przełożenia skrzyni biegów.
Chodzi mi oczywiście o wersję ze skrzynią manualną.
Z góry dziękuje za info
:grin:
Witam mam duuuży problemik . chciałem sie przejechać wczoraj wyjechałem i jade powoli . zatrzymałem się chciałem ruszyć auto ruszyło więcej gazu huk i tylko wycie . podejrzewam ten nieszczęsny mechanizm różnicowy . Â auto viki B X20XEV skrzynia F18CR wersja z przełożeniem 3.57 ( wg Vinu ale chyba wymieniana nie była ).Â
Od tygodnia gdy kolega mnie podpuszczał i mu pokazałem jak się pali gumy auto zaczęło właśnie głupio chodzić . przy wrzucaniu biegów było wyczuwalne szarpnięcie . gdy np zawracałem na podwórku wbiłem wsteczny jade powoli i nagle huk i szarpnięcie . pewnie rozwaliłem to przez swoja głupote paląc gumy no ale cóż stało się . po odpaleniu na każdym biegu słychać wycie . ale jak wbiłem 5 bieg to prędkościomierz zaczął skakać w okolicach 60km/h .i zaraz jak to się stało na luzie nic nie wyło ale po scholowaniu auta nawet na luzie wyje musi być wciśnięte sprzęgło . Â
I mam odnośnie pytanko co będzie zrobić najlepiej aby skrzynia polatała chociaż do przyszłego roku . teraz kredycik i krucho z kasą więc chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem części bo robocizną zajmę się sam z kolega mechanikiem . Â i teraz nie wiem czy najlepiejÂ
1. wymienić mechanizm różnicowy ( jeśli tylko on poszedł bo nie wiem jeszcze nie rozbierałem auta )
2. wymienić skrzynię na f18
3. wymienić skrzynię na f23 ( plus sterowanie sprzęgło i koło zamachowe chyba jeszcze trzeba by
4. Wymienić skrzynię na f16 d16 z daewoo
wiem że o tym było pisane już na forum bo czytałem ale dalej mam mały mętlik co z tym zrobić najlepiej
nei wiem dokładnie czy ci spasuje skrzynia od nubiry.Troche rzeczy jest podobnych ale czy skrzynia to dokładnie nie wiem. do twojego silnika podchodzi skrzynia f 18 , tylko przy kupnie musisz sprawdzic jaki rodzaj przełożen jest w skrzyni.Wszystkie dane sa na skrzyni wybite
Witam Wszystki klubowiczó. Mam pytanie - poruszam sie Mazda 323 1.3 16v i chciałbym zmienić silnik na 1.6 16v. Czy wie ktoś z Was czy będzie pasował do obecnej skrzyni biegów ??? Bardzo mi zalezy na informacji poniewaz w serwisach tak jakby nie chca podpowiedzieć >>> Z góry dziękuje
" />Właśnie mówie o tym, że żaden zawodnik sprzęgła nie używa dlatego, że on serwisem nie musi się interesować. A co do tej skrzyni niezsynchronizowanej to mnie zagiełeś trochę bo przyznam, że nie "otwierałem" jej jeszcze w moim sprzęcie. Stare crossówki też posiadają synchronizatory czy proste skrzynie?? No dobra niech będzie bez sprzęgła... Ja jednak pry nim zostanę. Co powiesz na to, że większość forumowiczów jeździ bez sprzęgła nieumiejętnie?? Zmieniając przełożenia na pełnym gazie, podczas gdy skrzynia ta wymaga odpuszczenia gazu i wyrównania momentu obrotowego...
pozdr
" />Dzięki!!
Nie spieszy mi się za bardzo. Najważniejsze to skompletować dokumentację, a nie jest to takie proste jak się wydaje.
Czy można bez większych problemów kupić silnik Simsona SR80?
Z tego co widzę, zwiększenie pojemności z 50 na 70cc na oryginalnych częściach włącznie z zakupem silnika oscyluje w granicach 800-900 zł, widziałem też skrzynię 5-biegową na allegro za chyba 550 zł. Czy piątka spełnia rolę nadbiegu, czy po prostu skrócono poszczególne przełożenia?
Mała pomyłka... SR20DET Poza tym zależy mi na totalnie seryjnym wyglądzie I małą niespodzianką pod maską Dla tego Seria + Swap + inne niezbędne rzeczy Poza tym serie dostane za 3-4 tyś, a GTI chodzą po 8-9 z czego i tak większość części jest do wymiany
Z tym SR16VE... Ciekawy plan... Tylko jaka jest cena tych silników i ich dostępność
No tak byle znaleźć zdrowe nadwozie, hmm, ale chyba łatwiej wziąć SR20DE i uturbić, bo jak nie, to musisz szukać SR20DET z Pulsara GTiR, inaczej musisz oddzielnie znaleźć skrzynie i reszte bebechów, które z 200sx nie podejdą do FWD
Co do SR16/20VE, to ludzie sprowadzają i 2 Sunny już z nimi są w Polsce jest też Primerka jakaś, ale ona w serii chyba miała akurat
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=42796&postdays=0&postorder=asc&start=0
jeden silnik widziałem na allegro, z tego co pamiętam ok 10tys :] Ale najlepiej kupić całego Pulsara VZ-R z Wielkiej Brytanii i przełożyć w nim co trzeba albo jakiegoś rozbitka i przerzucić bebechy do mojej Ali
" />Jeżeli ktoś jest w stanie wyłożyć za godzinę pracy CNC 100 zł to spoko zrobienia takiej skrzyni będzie trwało o koło kilku godzin, następnie obróbka wzmacniająca i inne głupoty. Nie zapominając o kasie dla projektanta na CNC projekty są najdroższe ceny klocków do membrany zaczynają się od kilku dych do stówy, wszystko zależy od ilości komend pewnie. Takie głupie wałki same zmiany średnic i promienie na CNC to nieźle pisania jest(wiem bo chodzę na kurs). Ogólnie Polska myśl techniczna była o kant pośladka rozbić, to nie to co w simie wystarczy dorobić wałki tryby i wałek garbaty i już działa, w Chartolocie pełno jakiś pierdzielstw małych co nie jest ułatwieniem dla was, dajcie sobie spokój są rzeczy nie opłacalne po prostu. Taniej wyjdzie zmienić przełożenie koszem sprzęgłowym i zębatką zdawczą wtedy aż tak to 3b nie będzie uciążliwe 
" />No chyba nie do końca.
Dźwignia zmiany biegów zablokowała się na programie 3. Wszedłem dzisiaj pod maskę i to cięgno co powinno zmieniać przełożenie skrzyni biegów popchnąłem i zmieniłem sobie program na "D" a potem raz jeszcze i na "N". Teraz mogę odpalić auto. Ale dźwignia w ogóle nie reaguje na zmiany biegów. Ja sobie zmieniam a program mam cały czas ten sam - "N".
Zdaje się, że skrzynia pracuje w trybie serwisowym ale wtedy jak napisane jest na wyświetlaczy EP (Emergency Program).
Dedukuję, że problem jest prozaiczny. Coś z linką zmiany położenia przekładni. A nie stricte z samą skrzynią. Ale nie jestem fachowcem juto się holujemy (na włączonym silniku - ofkozz) do warsztatu.
" />
">są potrzebne
Nie są
">nie wiemy jakie są różnice w skrzyniach biegów i ich przełożeniach, ani jakie przełożenia mają dyferencjały w tych dwóch samochodach.
Wiemy.
Są dobrane 'optymalnie', gdzie punkt optimum zapewnia te osiągi które mają.
Gdyby miały inne, osiągi były by gorsze. Albo w stronę przyspieszenia, albo vmaxu.
Tutaj obie te rzeczy idą na korzysć E90, więc co nie zrobisz w E36 M50, to i tak będzie gorzej niż w E90.
W kwestii doboru przełożeń nic od x lat się nie zmieniło, nadal obowiązują te same zasady, więc można przyjąć że dobór następował w/g podobnych kryterów i zmiennych.
Nie mnie jednak, nawet jak owe kryteria były inne, i tak widzimy przewagę E90 N46 na każdym z warunków krańcowych.
Jedyny argument na korzyść M50 to może być:
">ale czy w aucie z R4 wylaczylbym swoje audio by posluchac silnika ?
NIEEEE, za to z R6 czesto wylaczam radio i wsluchuje sie w bardzo przyjemny gang,
Nie mniej jednak jest to tylko kwestia wysublimowanego gustu i być może 'estetyki' natomiast na wydajność/osiągi/ekonomię to nie ma wpływu.
Jak ktoś powie, nie ważne że gorzej jeździ, nie wazne że pali 2x tyle nie wazne że kosztuje więcej utrzymanie, ale powie, dla mnie jest wazne że brzmi lepiej - wtedy dla niego lepsze będzie M50...