Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Wymagają tego:

PRAKTYCZNY

Cytat:
STUDENT:
- Procedura SID
- Procedura STAR
- Podejscie ILS CAT I
- holding
- Znajomosc frazeologii polskiej
- Poprawny plan lotu
- Dobieranie wysokości przelotu
- Płynne skręty
- Poprawane wznoszenie i zniżanie
- Kandydaci na stopień STUDENT mogą korzystać z komunikacji głosowej lub tekstowej, zarówno w języku polskim jak i angielskim.


TRAINING OFFICER:
- Podejście VOR/DME
- Znajomość frazeologii angielskiej
- Plan lotu wraz z korytarzami
- Kandydaci na stopień TRAINING OFFICER mogą korzystać z komunikacji głosowej lub tekstowej, w języku angielskim.
TEORETYCZNY
Cytat:
STUDENT:
-Znajomosc SID, STAR
-Umiejetnosc poprawnego planowania lotow krajowych z odpowiednim poziomem lotu do adekwatnego samolotu, zaplanowanie odpowiedniej ilosci paliwa na dany lot na dany samolot
-Podstawowa frazeologia lotnicza (angielska)
-Podstawowe wiadomosci meteorologiczne (METAR)


TRAINING OFFICER & FIRST OFFICER:
-Frazeologia lotnicza (angielska)
-Umiejetnosc poprawnego planowania lotow miedzynarodowych z odpowiednim poziomem lotu do adekwatnego samolotu, zaplanowanie odpowiedniej ilosci paliwa na dany lot na dany samolot
-Podstawowa wiedza o ATRach
-Standardowa wiedza o meteorologii lotniczej
-Znajomosc procedur RVSM
-Komunikacja na VATSIMie
-Znajomosc procedur VOR/DME, ILS CAT I,II
-Zadanie zlozone
Ale wiesz każdy pewnie ma coś innego, Najbardziej to się boję że się zdenerwuję i coś spitolę, a wtedy to pozamiatane...no i jeszcze ten ATR nie lubię go...strasznie się wiesza :wallbash:



Mistrzostwa Polski Smigłowców
  I ŚMIGŁOWCOWE MISTRZOSTWA POLSKI

Wytwórnia lotnicza istniejąca pod nazwą WSK Świdnik od lat znana była jako producent śmigłowców. W latach sześćdziesiątych na miejscowym lotnisku we współpracy z aeroklubem Świdnickim w latach 1967 i 1969 zorganizowano pierwsze i drugie krajowe zawody śmigłowcowe. Z okazji dwudziestolecia wytwórni poczyniono starania by kolejna impreza otrzymała rangę Śmigłowcowych Mistrzostw Polski i we wrześniu 1971 roku udało się. 4 września 1971 mistrzostwa otwarto, stawka zawodników to 16 pilotów (wojskowych oraz cywilnych pilotów fabrycznych z WSK Świdnik) na maszynach wyłącznie krajowej produkcji czyli SM-1 SM-2

i Mi-2


Ciekawą innowacja w stosunku do imprez światowch było to iż piloci startowali solowo, bez nawigatorów. Pierwszego dnia rano odbyło się oficjalne otwarcie imprezy i tuż po rozpoczęto zmagania. Pierwszą konkurencją był slalom z podwieszonym wiadrem z wodą, przelot kończyło lądowanie w celu którym było koło o średnicy 35 metrów. Dzień okazał się szczęśliwy dla pilota kapitana Antoniego Pokoleńczuka który wygrał konkurencję zdobywając 1000 pkt.

Z powodu złej pogodny nie udało się następnego dnia rozegrać konkurencji nawigacyjnej. Pogoda zresztą przez całe mistrzostwa przeszkadzała w rywalizacji. 6 września pora na kolejna konkurencję techniczną, tym razem jeden ze śmigłowców uległ uszkodzeniu i konkurencję wstrzymano anulując wyniki pierwszych zawodników

8 września rozegrano drugą konkurencje a był to lot nawigacyjny. Porównywalny nieco do konkurencji nawigacyjnych z imprez samolotowych. Oznaczało to iż pilot otrzymywał plan lotu bezpośrednio do śmigłowca. Podczas lotu należało wyliczyć kurs, odnaleźć wyłożone znaki oraz zidentyfikować zdjęcia otrzymane z planem lotu. W tej konkurencji zwycięzcą został pilot z WSK Świdnik Stanisław Gajewski 1000 pkt.

Trzecia i ostatnią konkurencją był wyścig na trasie slalomu. Tym razem punktowano czas przelotu ale też wysokość lotu oraz zgodność z założoną trasą, tym razem bardzo łatwo można było złapać punkty karne i zwycięzca konkurencji major pilot Krzysztof Kaczanowski uzyskał 850 pkt. Okazało się iż rzutem na taśmę zdobył on tytuł pierwszego mistrza polski w mistrzostwach śmigłowcowych. Trudno się dziwić gdyż to właśnie pilot Krzysztof Kaczanowski był zwycięzcą wcześniejszych zawodów śmigłowcowych.

Wyniki końcowe

1 Krzysztof KACZANOWSKI SM-1 2520 pkt.
2 Aleksander PRZYDATEK SM-2 2280 pkt.
3 Antoni POKOLEŃCZUK Mi-2 2260 pkt.
4 Stanisław GAJEWSKI SM-2 1945 pkt.
5 piotr TKACZUK Mi-2 1747 pkt.
6 Stanisław WIĄCEK SM-2 1730 pkt.
7 Wiesław MERCIK Mi-2 1690 pkt.
8 Janusz ŁAPKIN Mi-2 1576 pkt.
9 Wincenty MARCHEWKA SM-1 1544 pkt.
10 Henryk PIETA SM-2 1500 pkt.

Miejsca drugie i trzecie zajęli piloci wojskowi z 56 Pułku Lotnictwa Wojsk Lądowych w Inowrocławiu. Ciekaw jestem czy w Sali tradycji w pułku dziś są jakieś ślady ówczesnej rywalizacji w postaci zdjęć dyplomów, pucharów itp.

Kilka dni po mistrzostwach polski rozegrano pierwsze mistrzostwa świata na które reprezentacja polski nie pojechała lecz wysiłek włożony w organizację imprezy zaowocował w następnej dekadzie w niezłym występie naszych zawodników w mistrzostw świata



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)