Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Po pierwsze im większy kołowrotek tym więcej będzie nawijał żyłki przy jednym obrocie korbką. Weź rozmiar 100 i 300. Niech ten rozmiar 100 ma przełożenie powiedzmy 5,5:1 a ten 300 5,0:1. Jak myślisz, który będzie szybciej zwijał żyłkę? teraz drugie pytanie. Jak długo pożyją małe łożyska czy przekładnie i tryby przy obciążeniu 150g? Nie wierz w to, że w cenie do 200zł kupisz kołowrotek z jakichś specjalnych, wytrzymałych stopów! Te wszystkie kosmiczne technologie to zwyczajny chwyt marketingowy! I pytanie numer 3: Masz wędkę o znacznej masie, kiepsko wyważoną. kupujesz kołowrotek w rozmiarze 100. Co się dzieje? Ano właśnie nic...



Proszę kolegów o opinię Może ktos z Was ma taki kołowrotek Daiwa i Shimano. Który wybrać. Mam mało peniedzy i tylko na to mnie stac obecnie .Bardzo prosze o pomoc. Dziękuje z góry i życzę połamania kija.

SHIMANO CATANA 2500 FA

Pojemność szpuli: 0,25/160m
Przełożenie: 5,2:1
Masa: 255 g
- 3 łożyska (2 łożyska kulkowe + łożysko oporowe)
- P3 SYSTEM:
Przenisienie napędu typu VARISPEED
Tytanowa rolka kabłąka - POWER ROLLER
Blokada wstecznych obrotów - SUPER STOPPER II
Dynamiczne wyważenie - DYNA BALANCE
- korbka typu BIOGRIP
- szpula zapasowa
- przekładnia HYPERGEAR
- koło atakujące przekładni odkuwane na zimno
- pływający wałek FLOATING SHAFT II


DAIWA REGAL 2000 4i

Pojemność szpuli: 0,25/125m
Przełożenie: 5,1:1
Masa: 290g
Szpula główna: duraluminium lotniczy - rant pokryty azotkiem tytanu - TiN
Szpula zapasowa
Łożyskowanie - 5 łożysk: 4 łożyska kulkowe + 1 walcowe oporowe
Hamulec przedni - niezwykle płynny

REGAL 4i to kontynuacja od lat produkowanej serii, typowy przykład taniego, uniwersalnego i niezawodnego produktu

Bezpoślizgowa blokada obrotów wstecznych - INFINITY ANTI-REVERSE
Aluminiowa szpula ABS zapewniająca dalsze rzuty i praktycznie eliminująca plątanie się żyłki
TWIST BUSTER - system redukujący skręcanie się żyłki
Bardzo trwała sprężyna kabłąka



Hmmmm myślałem bardziej o zadawaniu pytań typu jak coś działa, jak jest zbudowane itp.
A co do mocy silnika auta terenowego to jest nieważna. W terenie liczy się moment obrotowy, i przełożenie poszczególnych elementów układu napędowego takich jak skrzynia biegów, reduktor czy przekładnia główna. Dzięki reduktorowi następuje spowolnienie auta ale moment obortowy jaki trafia na koła napędzane jest odpowiednio duży aby terenówka była w stanie się poruszać.



siemka chlopaki a zrobi ktos moze cos do mojego cc 900??
4, rzędowe, przednie, poprzeczne /cylindry, ulozenie
899cc /pojemnosc
39 @ 5500 /moc KM
66 @ 3000 /moment Nm
elektroniczny SPI /uklad zasilania
elektroniczny Digiplex /zaplon
przedni / naped
145/70 R 13 S 155/65 R 13 S /gumy
710 (S-Soleil) 750 (Suite) /masa wlasna
35 / Zbiornik paliwa (l)
Współczynnik Cx 0,33
Zawieszenie
Przednie niezależne, układ McPherson, wahacze dolne,sprężyny śrubowe, kolumny teleskopowe
Tylne niezależne, sprężyny śrubowe, wahacze wleczone, mocowane do wspornika poprzecznego za pośrednictwem tulei elastycznych

Skrzynia biegów
I przełożenie 3,909:1
II przełożenie 2,050:1
III przełożenie 1,344:1
IV przełożenie 0,977:1
V przełożenie 0,837:1
Wsteczny 3,727:1
Przełożenie przekładni głównej 4,071:1 (57 / 14)

jak by ktos zrobil bylbym wdzieczny co do zawieszenia dodam ze jest dosc wysokie i strasznie sie przechyla na zakretach aa i wersja bez kata ma 41 kucykow
pzdr




Apropo 130pd ma skrzynie 6 biegowa. Ogladalem zestawianie tych przelozen i wynika , ze sa prawie identyczne jak w piecio biegowej. dokladnie:
1=1
2=2
3=3
i tu sa dwa biegi zamiast jednej czwroki dwa biegi
5=6.
Jednakze, wszyscy twierdza, ze na szescibiegowej przy duzych predkosciach jest nizsza predkosc obrotowa. Czyli wynikalo by z tego, ze jest inne przelozenie przekladni glownej?
Poprawcie mnie jak sie myle.


Nie mylisz się Niestety nie mogę znaleźć przełożenia przekładni głównej



Witam wszystkich ,mam gorącą prośbę posiadam Fiestke o n/w danych tech.
Główne funkcje
Data produkcji: 12.04.1995
Model pojazdu: Fiesta 89/94
Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan
Wersja: CLX
Silnik: HCS 1.3 CFI
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.06
Norma emisji spalin: Emisja 83 Usa Benzyna/Usa Diesel
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"E"
Lakier: Czerwony Nouveau 92
Kolor wnętrza: Wnętrze Raven
Materiał we wnętrzu: Columbo
-produkowana w Hiszpani

Mam problem z Klimatyzacja.
Prawdopodobnie niesprawny przekaźnik klimy i wentylatorów o nr 93AG8C616BA którego niestety nie mogę nigdzie kupić poza ASO/niestety cena wysoka w ASO/ więc mam pytania:
- czy ktoś ma może schemat instalacji elektryczne do wersji z klima ?/chciabłym sprawdzić czy nie ma gdzieś przetartych przewodów/
-czy ktoś ma schemat w/w przekaźnika ?
- jak można omijąć czujnik cisnienia klimatyzacji do sprawdzenie klimy?
-i czy można zastosować jakieś inne obejście w/w przekaźnika/ewentualnie inny/?
Z góry wszystkim dziękuje i proszę o porady




Ozi:


Data produkcji: 10.11.1998
Model pojazdu: Fiesta 96
Typ nadwozia: 5-Drzwiowy Sedan
Wersja: Family
Silnik: 1.25 Zetec-S/Duratec DOHC EFI(75PS)
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.25
Norma emisji spalin: D4/E4 EEC (EEC 6)
Klimatyzacja: Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar: (+)"D"
Lakier: Panther Black Metalik
Materiał we wnętrzu: Palette (O)

sęk ju wery macz ;)
Się okazało, że kupiłem familijne auto ;)



W Mk4 1.3 bylo tylko na wielopunktowym wtrysku, mialo 60KM (tak jak na jednopunkcie) albo bylo przyblokowane do 50KM. U ciebie jest akurat normalna wersja 60KM.


Fiesta 96, HCS 1.3 EFI(60PS)

 
Numer VIN:      WF0AXXGAJATY21278

Znane cechy podstawowe tego pojazdu:
Data produkcji:      04.10.1996
Model pojazdu:      Fiesta 96
Typ nadwozia:      5-Drzwiowy Sedan
Wersja:      Family
Silnik:      HCS 1.3 EFI(60PS)
Przekładnia:      5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd:      LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej:      3.84
Norma emisji spalin:      EEC 96 Car (EEC 1)
Klimatyzacja:      Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar:      (+)"D"
Kolor wnętrza:      Niebieski Warm
Materiał we wnętrzu:      Palette (3)



Prosze bardzo

Fiesta/Fusion 2002, 1.4L Duratorq-TDCi (68PS) - DV4, Moondust Silver (metalik)

 
Numer VIN:      WF0HXXGAJH4G83674

Znane cechy podstawowe tego pojazdu:
Data produkcji:      03.05.2004
Model pojazdu:      Fiesta/Fusion 2002
Typ nadwozia:      5-Drzwiowy Sedan
Wersja:      Seria 40
Silnik:      1.4L Duratorq-TDCi (68PS) - DV4
Przekładnia:      5-biegow. przekł. mechan. - APK-ASM
Napęd:      LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej:      3.37
Norma emisji spalin:      2000 EEC (EEC 7)
Klimatyzacja:      Układ Klimatyz. Ze Sterow. Ręcznym
Obszar:      (+)"D"
Lakier:      Moondust Silver (metalik)
Materiał we wnętrzu:      Bussac/Kent




Jutro sprawdzę jak to jest z tym przełożeniem w Fieście ze wspomaganiem, niestety w mojej ksiażce nic o tym nie piszą.
Mieli na to patent chłopaki od kaszlaków, jak pamiętam, odwracali po prostu drążki kierownicze i koła szybciej reagowały na ruchy kierą, jednak w zakrętach ustawienie kół gubiło zbieżność, więc o ile na suchym asfalcie jeszcze nie byłoby to moze odczuwalne, o tyle na śniegu/błocie mogłyby być już jakieś problemy.



Tak ale w kaszlakach o których mówisz była przekłądnia i układ z drążkiem środkowym , a nie maglownica ( patent polega na przekładce gałek z mocowań wenętrznych na zewnętrzne ( i odwrotnie ) ) w kaszlakach z maglownicą ten projekt nie przechodził .



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)