Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Luksemburskie linie lotnicze Luxair ogłosiły wczoraj (26.09) w oświadczeniu prasowym, iż trasa Warszawa - Luksemburg zostanie zawieszona (od 30 października) na okres zimowego rozkładu lotów.
Podobnie jak loty do Warszawy, przez okres zimowy nie będą obsługiwane także połączenia do Aten i Lizbony. Samoloty, które dotychczas latały na tych trasach, zostaną przydzielone na przeloty do Porto i Rzymu.
Rozkład zimowy kończy się 25 marca 2006. Miejmy zatem nadzieję, iż wtedy Luxair przyleci swoim Boeingiem do Polski.
Mateusz Lepczak
Rejs w Grecji
Wyspy słońca, kraina Heliosa, śródziemnomorskie perełki -
czyli archipelag wysp greckich!
Terminy:
1. 24.05 - 3 . 06 . 2008 ( 10 dni )
2. 03 - 14.06.2008 ( 11 dni )
Trasa:
1. Rodos ; Santorini , Mykonos ; Ateny - rejs one-way
2. Ateny ; Santorini; Mykonos ; Ateny
Cena rejsu:
1. 2000 zł + 100euro (opłaty, wyżywienie, paliwo)
2. 2100 zł + 100 euro (opłaty, wyżywienie, paliwo)
Jacht: Beneteau Cyclades 43.4 (2007r) luksusowy, nowy jacht.
Transport :
samolotem (nie wliczone w cenę rejsu) w sprawie przelotów - możliwości i cen -
prosimy o kontakt z biurem.
Każdy z uczestników wpłaca na początku rejsu po 150 E zwrotnej kaucji.
Kontakt:
mail: biuro@tortuga.pl
tel: 505-921-851
gg: 9418742
skype: tortugasailing
Panowie i Panie !!!!
Rejs w grecji : wyplyniecie z pireusu. Tydzien na morzu egejskim z zaliczaniem marin, wysp i pieknych kobiet na nich obecnych.
Jedyna szansa dla klubu. Jedna z osob zrezygnowala i jest szansa wyplyniecia juz za 1100 zl czyli prawie pol ceny!!!. W cenie przelot samolotem do Aten w dwie strony. Jest szansa zalatwienia miejsca dla wiekszej ilosci osob ale juz w innej cenie.
Decydujcie sie szybko bo okazja jest niesamowita a wylot juz w te sobote 2 VII.
Moj tel 697977847
Wyjazdy indywidualne Autoway Polska-Kreta, Rodos, Santorini, Korfu
Zapraszamy do skorzystania z naszej bogatej oferty wyjazdów indywidualnych na wyspy greckie: Kretę, Rodos, Korfu i Santorini.
Po podaniu nam swoich preferencji, oczekiwań na konkretne życzenie przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę składającą się z:
- przelotu tanimi liniami do Aten, na Kretę, Rodos lub Korfu,
- noclegu w wybranym hotelu/apartamencie u greckich przyjaciół w domowej atmosferze
- wynajmie samochodu w renomowanej wypożyczalni Autoway i podstawieniu go bezpośrednio na lotnisko.
Możliwe są także pobyty łączone Kreta+Rodos lub Kreta+Santorini.
Dodatkowo każdy klient Autoway Polska otrzyma opis miejsc wartych odwiedzenia podczas samodzielnego zwiedzania Krety i Rodos wynajętym autem.
Liczymy na to iż dzięki naszej pomocy wyspy greckie staną się Państwu bliższe i zawsze będziecie chcieli tam wracać aby spędzać na nich wakacje swojego życia!
Kontakt
info@autoway-polska.com
http://www.autoway-polska.com/
Rzeczywiste koszty wyjazdów last minute
Jesienią turystów kuszą okazyjne wyjazdy typu last minute. Jednak często proponowana cena nie zawiera wszystkich opłat związanych z wyjazdem.
Czesto, w przypadku ofert last minute podstawowa cena nie zawiera kosztów wiz, opłat paliwowych, a także opłat lotniskowych. Bywa, iż trzeba też dodatkowo zapłacić za obowiązkowe ubezpieczenie. Dlatego turyści powinni dokładne zapoznanać się z umową.
Wszystkie biura podróży zobowiązane są ubezpieczać swoich klientów. Zazwyczaj koszt polisy wliczany jest do ceny wyjazdu. Jednak niektóre biura pobierają dodatkową opłatę za ubezpieczenie. W biurach Ecco Holiday lub Neckermann ubezpieczenie na tygodniowy wyjazd kosztuje 21 zł. Jednak obowiązkowe ubezpieczenie obejmuje tylko koszty leczenia powstałe w wyniku nagłego zachorowania lub wypadku. Natomiast osoby cierpiące na schorzenia przewlekłe powinny wykupić ubezpieczenie dodatkowe. Biuro podróży Triada oferuje wykup takiego ubezpieczenia w firmie Signal Iduna po 10 zł za każdy dzień pobytu. Oferowane są też ubezpieczenie kompleksowe, które obejmują też koszty ratownictwa i poszukiwań. Przy cenie wyjazdu wartego 2 tys. zł, Neckermann proponuje takie ubezpieczenie za 122 zł.
Tylko niektóre biura wliczają w cenę wycieczki opłaty lotniskowe. Najdroższe są opłaty do Egiptu, bo wynoszą około 200 zł. Przy przelocie do Bułgarii trzeba zapłacić 90 zł, na Kretę i do Tunezji 140 zł, a przy podróżach na Rodos i Wyspy Kanaryjskie160 zł. Niektóre biura jak np. Rainbow Tours wprowadziły stałą opłatę wynoszącą 150 zł niezależnie od kierunku.
W związku ze wzrostem kosztów paliwa lotniczego biura wprowadzają dodatkowe opłaty paliwowe. Ich cena zależy od linii lotniczych oraz długości przelotu. Klient może zapłacić dodatkowo około 50 zł przy przelotach do Bułgarii i do 150 zł przy podróżach nad Morze Śródziemne.
Za obowiązkową wizę do Turcji lub Egiptu podróżni muszą zapłacić 15 dolarów.
Kolejnym kosztem, niewliczonym w podstawową cenę wyjazdu są wycieczki fakultatywne. Jednodniowa wycieczka z Costa del Sol do Grenady lub Kordoby kosztuje 50 euro, za dwudniową wyprawę z Burgas do Sofii trzeba zapłacić już 90 euro. Natomiast Meteory z kurortów Chalkidiki można zwiedzić za 56 euro. Dwudniowa wycieczka z Grecji do Aten i Peloponez kosztuje 160 euro, a dokoła Rodos 50 euro. Za wycieczkę do Kapadocji z riwiery tureckiej trzeba zapłacić 110 euro, do Hieropolis i Pamukkale z Antalyi 47 euro, a z Szarm el-Szejk do Kairu 75 dolarów.
Klienci mogą wykupić też dodatkowo napoje do posiłków. Woda mineralna kosztuje około 2 - 3 euro za butelkę 1,5-litrową, natomiast piwo lub wino od 3 do 5 euro. (2006-09-04)
źródło:www.tur-info.pl
SkyEurope przewozi czteromilionowego pasażera i osiąga rekordowe liczby przewozowe w czerwcu 2006
07. 07. 2006
SkyEurope Airlines, wiodąca w Europie Środkowej i Wschodniej tania, nisko-kosztowa linia lotnicza przewiozła w sumie 283 388 pasażerów w czerwcu 2006, osiągając wzrost o 36,3% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim, osiągając jednocześnie rekord w ilości przewiezionych pasażerów w ciągu miesiąca. W ciągu 12 miesięcy, na koniec czerwca 2006 firma przewiozła 2,25 miliona pasażerów, co oznacza wzrost o 59,2% w porównaniu do poprzednich 12 miesięcy. W czerwcu, SkyEurope przewiozło również swojego czteromilionowego pasażera, licząc od początku działalności firmy.
Load factor za 12 miesięcy na koniec czerwca 2006 poprawił się o 0,5 procent osiągając 75.4%. Load factor na poziomie 77,6% osiągnięty w czerwcu 2006 odzwierciedla znacząca redukcję w proporcji lotów nie-rozkładowych, które postrzegane są jako loty w pełni zarezerwowane.
Kilka znaczących wydarzeń miało miejsce w czerwcu 2006:
§ SkyEurope Holding AG zwołało Nadzwyczajne Zgromadzenie Akcjonariuszy 20 czerwca 2006 w Wiedniu, gdzie obecni akcjonariusze jednogłośnie zatwierdzili zwiększenie kapitału poprzez emisję do 20 milionów nowych akcji. Autoryzacja emisji nowych akcji ważna jest do 31 października 2006 i jest jedną z opcji dostępną dla zarządu, na sfinansowanie zakupu nowych maszyn jak również strategii przewoźnika “Go East”.
§ 23 czerwca 2006 SkyEurope otrzymał swojego piątego nowego Boeinga 737-700 Next Generation, który przeznaczony został do obsługi ruchu rozkładowego. Z floty 16 samolotów Boeing 737, pięć nowych maszyn wykonuje operacje lotnicze z baz SkyEurope w Pradze i Krakowie.
§ 27 czerwca 2006, SkyEurope Airlines oraz Bank of Scotland Corporate zakończyły przygotowanie dokumentacji prawnej przygotowującej finansowanie płatności „przed dostarczeniem”, dla firmy Boeing za cztery nowe samoloty Boeing 737-700 Next Generation, które przekazane mają być w drugiej połowie 2007. Ta umowa pokrywa wszystkie koszty przed dostarczeniem, również te poniesione już przez SkyEurope od lutego 2006. W wyniku tej transakcji, SkyEurope otrzymało zwrot gotówki w wysokości 10 milionów USD jako refinansowanie płatności „przed dostarczeniem”, a poniesionych wcześniej przez przewoźnika.
§ Aby zapewnić możliwości dalszego wzrostu w roku 2008, i wypełnić 18sto miesięczny okres zamówieniowy, SkyEurope skorzystał z prawa do zakupu pięciu samolotów Boeing 737-700 Next Generation 27 czerwca 2006. Z 32 zamówionych samolotów w firmie Boeing w roku 2005, SkyEurope w tej chwili złożyło zamówienia na 21 samolotów Boeing 737 Next-Generation, które dostarczone mają być w latach 2006-2008, oraz prawa zakupu 11 dostarczonych do 2010. 5 samolotów które dostarczone mają byz w 2008 finansowane będzie poprzez sprzedaż I leasing zwrotny i/lub finansowanie wykazywane w bilansie.
§ 29 czerwca 2006, SkyEurope Airlines weszło w porozumienie z Competence Call Center AG (CCC), wielonarodowym operatorem call centre z bazą w Austrii, które przejmie Centrum Rezerwacji SkyEurope z dniem 1 sierpnia 2006. Call Centre SkyEurope założone zostało w 2002 i w tej chwili pomieścić może do 140 agentów rezerwacji pracujących 7 dni w tygodniu, mówiących w językach wschodnio- i zachodnioeuropejskich. Umowa zapewni SkyEurope dalszą poprawę jakości obsługi klientów za przewidywalną cenę, korzystając z doświadczenia CCC w zarządzaniu call centre.
§ 8 czerwca 2006, SkyEurope Airlines otworzyło do sprzedaży część lotów z sezonu Zima 2006/2007– tj. okresu między 29 października 2006 a 24 marca 2007. Kilka tras obsługiwanych dotąd jako sezonowe, zostało przedłużonych do operacji całorocznych, są to trasy Budapeszt-Neapol, Praga-Neapol, Kraków-Barcelona oraz Kraków-Ateny. Od 15 września, SkyEurope otworzy nowe bezpośrednie połączenie pomiędzy Paryżem-Orly a Salzburgiem. Dodatkowo, od 11 września 2006, SkyEurope zwiększy liczbę połączeń na trasach z Bratysławy do Bukaresztu i Sofii z 4 do 6 lotów tygodniowo do każdej ze stolic.
Dane przewozów pasażerskich za czerwiec 2006:
Miesięcznie Czerwiec 2005 Czerwiec 2006 Zmiana
Liczba pasażerów (1) 207 907 283 388 36,3%
Load factor (2) 87,0% 77,6% -9,4 pp
12 kolejnych miesięcy na koniec Czerwiec 2005 Czerwiec 2006 Zmiana
Liczba pasażerów (1) 1 411 745 2 247 232 59,2%
Load factor (2) 74,9% 75,4% +0,5 pp
(1) Reprezentuje liczbę sprzedanych miejsc. Sprzedane miejsca zwierają również no-shows oraz sprzedaż pakietową oraz sprzedaż promocyjną a także przeloty w celach służbowych. SkyEurope jest linią typu no-refund, co oznacz, iż po wykonaniu operacji pasażer typu no-show nie jest z reguły uprawniony do uzyskania lub ubiegania się o zwrot kosztów podróży.
(2) Reprezentuje liczbę RPKs (revenue passenger kilometres) jako proporcję ASKs (available seat kilometres) aby uwzględnić różnice efektu różnych lotów, (lub etapów podróży).