Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

On Sat, 27 Nov 2004 00:04:07 +0100, Michal Jankowski


<mich@fuw.edu.plwrote:
| A ja nie wątpię. Nie trzeba wykupywac gruntu, mniej prac.
Znaczy ten chodnik bedzie fruwac w powietrzu?


Znaczy będzie na terenie MPL Balice, więc nie trzeba nic kupować.


A jeden tor pod lekki szynobus, bez druta, to co to w ogole za koszta
sa...


Tor pod lekki szynobus kosztuje jednak więcej.



Tak, Kryże miał bardzo duże zasługi i profesjonalizm, tak jak ten koleś od
więzień co torturował opozycjonistów. O kompetencjach, które decydują o
obsadzaniu stołków najlepiej świadczy minister od morza z LPR, szef MPL Balice,
dla którego posada z partyjnego nadania to pierwsza praca, minister "bez
komentarza" Fotyga, albo Skrzypek na dachu NBP, który skompromitował się już na
pierwszej konferencji(film dostępny na youtube). Chętni mogą wymieniać bez
końca, ja mam lepsze rzeczy do roboty. Takiej ilości tak niekompetentnych ludzi
po 89 roku chyba jeszcze nie było, przypomina to mechanizmy obsadzania
stanowisk w PRL.



Balice wszystko, Pyrzowice g..no
biznes.onet.pl/0,1431655,wiadomosci.html
"Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL) otrzyma 2,4 mln euro pomocy
finansowej z Komisji Europejskiej (KE) na prace projektowe i studialne
przyszłych inwestycji - poinformował minister transportu Jerzy Polaczek."

Przypomnę tylko, że Pyrzowice mają poważne kłopoty związane z "działalnością"
przedstawicieli Skarbu Państwa, którzy blokują rozwój lotniska. Teraz
dodatkowo Balice otrzymają prawie 10 mln zł pomocy publicznej. Ciekawe jak w
ten sposób Pyrzowice mają konkurować z podkrakowskim lotniskiem?



MPL Łódź Lublinek
To super wiadomość. Szkoda, że rozpoczynają prace na sam koniec sezonu
budowlanego, ale jednak.
Akurat się składa, że MPL Kraków Balice ma właśnie problemy:
info.onet.pl/999172,11,item.html
Łódź powinna to wykorzystać do budowy bazy tanich linii lotniczych. Również
powinna wykorzystać fakt, że w naszym województwie ruszyła budowa autostrady A2
i ustala się przebieg A1. Tak samo przyda się bliskość stolicy. Niech
przeciążone Okęcie obsługuje zwykłych przewoźników, a Łódź tanich. Czas zmienić
Łódź na samolot i pofrunąć ;)



www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=125283
Już dziś jednak w godzinach szczytu (wczesne popołudnie, rejsy transatlantyckie) w terminalu jest ogromny tłok. Zdarza się, że nie wszyscy się w nim mieszczą. - Powiększymy terminal prawie o połowę. Dziś ma 10 tys. m. kw. Już w maju przyszłego roku będzie miał 18 tys. - informuje wiceprezes MPL Balice Ryszard Zębala. Pieniądze na budowę wyłoży Unia Europejska (11,5 mln zł i ministerstwo infrastruktury (4,2 mln zł. - Prace rozpoczną się za miesiąc, skończą w kwietniu przyszłego roku. Powiększony terminal [przepustowość dwa miliony pasażerów rocznie - red.] zostanie wyposażony w pierwszy na naszym lotnisku rękaw do samolotów. Będzie więcej stanowisk odpraw, znajdzie się miejsce dla tanich linii - dodaje Ryszard Zębala.

Widać ze Kraków sie postarał o rozbudowe portu lotniczego i to nie za swoje pieniadze a jak idzie na to unia europejska z finansowaniem rozbudowy lublinka ??



Czyim interesem jest sprawna obsługa dojazdu do lotniska? No, przecież lotniska!
Kto wpuszcza autobusy na teren lotniska? No, też lotnisko!
Kto może wykurzyć stamtąd MPK i pozbawić go w końcu prestiżowej linii? Także
lotnisko!
No to Panowie z nowego Zarządu MPL Balice - do dzieła! Typu przewoźników ma
porządne pojazdy i chęć do pracy że nie bedzie żadnych problemów w zgłoszeniach.



TO NIE DZIWI!
Szanowni Państwo
Wcale nie jestem zdziwiony postępowaniem Zarządu MPL Balice!Dlaczego?
1/A kto to jest Zarząd i Rada Nadzorcza MPL jakie to nazwiska?proszę bardzo!
Ryszard Zembala Unia Wolności dawny WÓJT MAŁEJ WIEJSKIEJ GMINY ...BISKUPICE ,A
NASTEPNIE KOMISARZ NA KILKA MIESIĘCY GMINY ZABIERZÓW W CZASIE GDY RZĄDZIŁA W
KRAKOWIE UD/MEJSZTOWICZ/ ROBIĄ GO Vi-CE PREZESEM LOTNISKA!-Szkodnik NR 1
2/Czesław Jarosz z UNII Pracy kolejny biznesmen nie za swoje Szkodnik NR 2
3/Niejaki Antoni Nowakowski/SLD/ członek Rady Nadzorczej-dawny komisarz gminy
Zabierzów ,a wcześniej SEKRETARZ POP W SKAWINIE Szkodnik NR 3 IGNORANT TOTALNY
Wystarczy? Nigdy nie stworzyli i zapewne nie stworzą choćby jednego miejsca
pracy za swoje podkreślam za swoje pieniądze!
W pełni rozumię burzę w GW w sprawie RAYANA .Proszę MNIE sprawdzić i podane dane
-najtańsze bilety wśród Tanich Przewoźników średnia za ub. rok 30 EURO następny
YesyJet ...60EURO
-największa ilość przewiezionych pasażerów,samolotów,tras
-niedługo ,bo chyba w tym roku 1-sza linia pasażerska w Europie przed BA i
Lufthanzą
-aha, jeszcze jedno Zembala chwali się ,Balice też ,a Pyrzowice w ilości
pasażerów Tanich linii w ub.roku nas...wyprzedziło!
Chyba wystarczy tej wyliczanki!
Ale jeśli nie przyleci Rayan do Balic to...
NIECH ZEMBALE,JAROSZE wracają tam skąd przyszli do BISKUPIC PANIE ZEMBALA DO
BISKUPIC I WON Z LOTNISKA!



Kaminski skonczyl Zarzadzanie i Marketing na UJ ... i co z tego?!?
jezeli mialby MBA z zarzadzania to rozumiem ze jest wartosciowym nabytkiem i
podnosi to jego wartosc na rynku pracy ...
ale sama magisterka to troche za malo ...
zakladam ze skonczyl z tym tytulem a nie np z tytulem licencjata gdyz nie wiem
jakim tokiem sa prowadzone te studia na UJ.
ale w sumie licza sie uklady hi hi ...
jakbym wiedzial to bym sie sam zglosil na prezesa MPL w Balicach gdyz i ja
skonczylem marketing i zarzadzanie a obecnie koncze Executive MBA (czyli
wlasnie MBA z zarzadzania)na GFKM (2 miejsce w Polsce wsrod programow MBA)
czyli w zasadzie jestem lepszym kandydatem niz p. kaminski hi hi ;)



Aktualne parametry lotniska w Krakowie:
Przepustowość pasów startowych (samolot/godzina)Lądowanie: 12, Start 12
Przepływ pasażerów na godzinę Przyloty 580 Odloty 580
Budynek terminalu pasażerskiego MPL Kraków - Balice posiada roczną
przepustowości 1 mln. 300 tys. pasażerów, przy czym krakowskie lotnisko to
pierwszy w Polsce w tym roku port regionalny, który obsłużył w ciągu ośmiu
miesięcy milion pasażerów, co zapowiada znaczne przekroczenie prognozowanej na
ten rok liczby obsłużonych pasażerów.
ARTYKUŁ W GAZECIE WYBORCZEJ ZAWIERA ISTOTNY BŁĄD:
LICZBY PODANE JAKO ROCZNA ILOŚĆ SAMOLOTÓW TO ROCZNA ILOŚĆ PASAŻERÓW!!!
PROSZĘ POLICZYĆ CHOĆBY DANE DOTYCZĄCE WROCŁAWIA:
wynika z nich, że na godzinę (przy założeniu ciągłej pracy lotniska 24 h przez
365 dni w roku) lotnisko przyjmowałoby ponad 91 samolotów!!!
Z całą pewnością dane dotyczące portów lotniczych w Krakowie i Poznaniu
stawiają te miasta na 2/3 miejscu (po Warszawie).



przeciez to byl "fantastyczny rok krakowskiego lotniska"

"Spełnienie wymogów traktatu z Schengen oraz przekroczenie granicy 3
mln pasażerów obsłużonych w ciągu roku - to najważniejsze
osiągnięcia Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice (MPL) w
2007 roku.

Jak poinformowały władze lotniska w raporcie podsumowującym ubiegły
rok, w całym 2007 roku port obsłużył 3 068 199 pasażerów. To
rekordowy wynik w jego historii oraz drugi w kraju, po stołecznym
Okęciu.

Obecnie na krakowskie lotnisko przypada około 16 proc. udziału w
rynku przewozów pasażerskich w skali całego kraju oraz 31 proc.
pośród portów regionalnych.

Liczba pasażerów rosła dzięki dobrej koniunkturze gospodarczej,
rozwojowi rynku usług turystycznych oraz podróży biznesowych. Wpływ
miały też zagraniczne wyjazdy do pracy oraz zwiększająca się
popularność Krakowa wśród zagranicznych gości."


biznes.onet.pl/0,1671911,wiadomosci.html



http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,3209146.html

Bartosz Piłat 13-03-2006 , ostatnia aktualizacja 13-03-2006 21:01

Kolejka łącząca Kraków z lotniskiem w Balicach będzie wysadzać pasażerów w
odległości 500 m od terminalu, aż do chwili gdy w ramach wielopoziomowego
parkingu powstanie przeznaczony dla kolejki dworzec.

Niedawno pisaliśmy, że pociąg łączący centrum Krakowa z Międzynarodowym
Portem Lotniczym Kraków-Balice nie ruszy przed końcem maja tego roku,
ponieważ krakowski magistrat nie wydał jeszcze "wuzetki" na budowę
brakującego odcinka torów. Opóźnienie jest spowodowane problemem ze
znalezieniem właściciela jednej z działek, przez którą ma przebiegać trasa.

- Człowiek zapisany w dokumentach jako właściciel działki już nie żyje i nie
możemy odnaleźć jego spadkobierców - wyjaśnia Andrzej Oklejak, doradca
prezydenta Krakowa ds. prawnych. Jego zdaniem nie oznacza to wstrzymania
prac przy rozruchu połączenia. - Kolejka pojedzie, zanim jeszcze MPL zbuduje
dworzec i torowisko, ale pasażerowie będą musieli wysiadać 500 m od
terminalu, skąd zabierze ich lotniskowy autobus - tłumaczy. Jak twierdzi,
nie można obarczać urzędu miasta całą winą za opóźnienie. - MPL, któremu
przecież zależy na tej inwestycji, powinien sam się bardziej postarać i
spróbować odnaleźć właścicieli na własną rękę. Jeśli dalej będziemy to robić
drogą urzędową, wydawanie warunków zabudowy może jeszcze długo potrwać -
narzeka Oklejak. Sugeruje zarazem, że MPL może spróbować zmienić przebieg
linii kolejowej.

- Złożyliśmy wszystkie niezbędne dokumenty i na tym kończy się nasza rola,
bo to miasto jest zobowiązane przeprowadzić całą procedurę. Nie uważam, żeby
opóźnienie było zawinione przez brak zainteresowania ze strony lotniska -
ripostuje członek zarządu MPL Paweł Jastrzębski. Dodaje, że zmiana przebiegu
niewiele pomoże, jeśli w ogóle będzie możliwa ze względów technicznych. -
Jeśli tor nie będzie przebiegał przez tę działkę, to będzie z nią
sąsiadował, a wtedy i tak trzeba znaleźć jej właściciela - mówi Jastrzębski.

Władze lotniska zainteresowane są jak najszybszym uruchomieniem przejazdu
kolejowego do Balic. - Choć nie jest to najlepsze wyjście, plan tymczasowego
dworca kilkaset metrów od terminalu był brany pod uwagę. Trzeba jednak
ruszyć z tym na wiosnę, żeby zdążyć przed szczytem sezonu turystycznego i
przyzwyczaić turystów do szybkiego i wygodnego połączenia z miastem. Nawet
to tymczasowe połączenie będzie przecież szybsze niż autobusowe - twierdzi
Jastrzębski.



Dofinansowanie dla MPL Kraków-Balice
Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice otrzymał 11,5 mln zł z unijnego
programu współpracy przygranicznej na dofinansowanie rozbudowy terminala
pasażerskiego. Pieniądze będą przeznaczone na dostosowanie obiektu do wymogów
układu z Schengen. Planuje się m.in. oddzielenie odpraw pasażerów z państw
strefy Schengen od innych podróżnych oraz poprawę stanu bezpieczeństwa.
Istotą układu z Schengen są postanowienia w sprawie zaniechania kontroli osób
na granicach wewnętrznych, prowadzenie wspólnej polityki wizowej i azylowej,
uproszczenie kontroli towarów oraz wprowadzenie jednolitych zasad kontroli
ruchu granicznego na granicach wewnętrznych. Rozbudowa terminala została
rozpoczęta na początku tego roku. Pierwszy etap inwestycji ma się zakończyć
na wiosną przyszłego roku. Zgodnie z planem, odprawa pasażerów zostanie
przeniesiona z parteru na pierwsze piętro rozbudowanego budynku terminala. W
drugim etapie ma powstać także jeden rękaw dla samolotów. Koszt prac
budowlanych i wyposażenia szacowany jest na około 35 mln zł, z czego pierwszy
etap pochłonie około 15 mln zł. Po rozbudowie, której zakończenie zaplanowano
na 2006 rok, przepustowość lotniska zwiększy się z obecnych 1,3 mln osób
rocznie do około 2 mln pasażerów rocznie. W pierwszym półroczu tego roku
lotnisko w Balicach obsłużyło o ponad 30 proc. więcej pasażerów niż rok
wcześniej. Prognoza na cały rok zakłada utrzymanie tej dynamiki, dzięki czemu
liczba podróżnych powinna się zwiększyć do 780 tys. osób. Lotnisko w Balicach
jest drugim co do wielkości (po warszawskim Okęciu) portem lotniczym w
Polsce. Jego głównym udziałowcem jest Przedsiębiorstwo Państwowe Porty
Lotnicze, które posiada 85,34 proc. udziałów. Województwo małopolskie ma
13,45 proc. udziałów, reszta należy do gmin Kraków (1,16 proc.) oraz gminy
Zabierzów (0,05 proc.). Źródło: PAP via serwis prasowy ULC



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)