Projekt badawczy Polska-Namibia 2010


TomSon wspominałeś że SOAR experymentuje z bezzałogowymi MH-6X, czy posiadasz jakiejś info na ten temat ?

RAPORT WTO

30 Czerwca na poligonie Yuma, przekonstruowany helikopter M-530F wykonał swój lot testowy jako Unnamed Little Bird. Misja obejmowała start z helipadu, dwudziestominutowy lot zwiadowczy oraz powrót na helipad.
Pierwszy lot tego helikoptera miał miejsce 8 września 2004 roku. Próby ULB twają 2 lata i zawierają ponad 450 godzin lotu. Jednak za sterami nadal pozostawał pilot gotowy interweniować gdyby sterowanie zdalne zawiodło. Doświadczony pitot nadzorował pracę wszystkich układów wiropłata.

Prace mają na celu stworzenie relatywnie taniego pakietu modernizacyjnego mogącego przekształcić każdy nowoczesny helikopter w bezzałogowiec. Pierwszymi bezpilotowymio wersjami takiego śmiglowca będą w pierwszej kolejności "Latające Jajka" AH-6/MH-6.

Bezzałogowe docelowe wersję ULB będą nosić oznaczenie AH-6X/MH-6X i trafią do 160 SOAR. Masa startowa demonstratora testowanego obecnie wynosi 1362 kg.
Docelowy udźwig A/MH-6X ma wynosić 950kg w wersji docelowej.

Boeing prowadził też testy lotów bezzałogowych na AH-64 D Longbow Apache


Raport 8/2006



Ja do Piotrusia! Bratnia duszo! Siedzę i obserwuję a praca ...hmm
Herbi! 6 czerca do mojego ogrodu przyleciał motyl, którego nie mogę zidentyfikować. Górne skrzydełko całe żółte a dolne całe białe i wydaje mi się, że nie miał żadnych plamek. Motylek wielkością dorównuje cytrynkowi, lot miał spokojny. Wcześniej nie widziałam takich motyli.Czy może wiesz jak się nazywa?



1. Numer seryjny:
Su-22UM3K, 17532369001

2. Numer taktyczny:
001

3. Data produkcji:
01.12.1985 r.

4. Data dostawy:
00.00.1986 r.

5. Okres użytkowania i użytkownicy:
00.00.1986 r. - 00.00.0000 r., JW 1462 (7 plbr)
00.00.2008 r. - 00.00.0000 r., JW 3253 (8 elt)

6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
00.00.0000 r. - 14.03.1994 r., WZL-2 (remont główny)
00.00.2007 r. - 00.00.2008 r., WZL-2

7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Brak danych

8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych

9. Uwagi:



1. Numer seryjny:
Jak-11, 64236

2. Numery taktyczne:
???

3. Data produkcji:
00.00.0000 r.

4. Data dostawy:
00.09/10.1954 r.

5. Użytkownicy i okres użytkowania:
00.09/10.1954 r. - 00.00.0000 r., JW Brak danych (OSL-5)
00.00.0000 r. - 00.00.0000 r., JW Brak danych (40 plm)

6. Prace na samolocie wykonane poza jednostką macierzystą:
Brak danych

7. Ostatni lot (data, stopnie, imiona i nazwiska załogi):
Brak danych

8. Ilość lądowań i nalot:
Brak danych

9. Uwagi:
Od 1964 eksponat w MLP w Krakowie.



Niestety to tylko pobożne życzenia. Nadal nie jesteśmy traktowani poważnie w wielu miejscach. Udało się jednakże załatwić dwa porozumienia - we Wrocławiu i bodajże w Łodzi, Warszawa nie odpowiedziała.
Załatwiamy akcję promocyjną naszego stowarzyszenia w LOT - mamy obiecaną wystawę fotografii naszych członków w budynku LOTu.
Załatwiamy prelekcję i pokaz zdjęć z lotu ptaka jednego z pilotów lotowskich, latających na 767.
Załatwiamy darmowe loty dla członków stowarzyszenia w prywatnej firmie lotniczej.
I podejmujemy wiele innych działań, o których nie będziemy informować, bo po pierwsze padnie zarzut, że robimy, robimy i nic nie zrobiliśmy, a po drugie niektórzy będą się dopytywać o terminy. Rozmowy z ludźmi się ciężkie i długo trwają, ponieważ obie strony, oprócz pasji, mają i zwykłą pracę.
Proponuję, aby wszyscy członkowie stowarzyszenia zaproponowali jaką działalność i sami coś zorganizowali (jak np. Jacek wizytę w pułku).




  Cytat:
Nie ma Goldi , Isia też nie pisze to na forum cicho szaaaa............:( szkoda . Witajcie, Isia już pisze:mdr:

Jestem od rana wściekła. Bo niestety odwołali zamknięcie nieba:) i mój mąż dzisiaj wylatuje do Chin. A już miałam nadzieję, że mu się uda.
Wiem , że powiecie do Chin czego ona marudzi - tylko, że to nie jest wyjazd turystyczny, tylko na takie największe międzynarodowe targi. Zaczyna tam pracę o 7, wraca 0 18, potem do 2 w nocy analizuje oferty i na następny dzień do początku. A przy róznicy czasu 7 godzin - to już potem dzień z nocą mu się miesza.
I lata tam tak 5 do 8 razy w roku, więc to żadna atrakcja. Przed Świętami ( pamiętacie lotnisko w Londynie było zasypane śniegiem i zamknięte) a wracał dzień przed wigilią i wyglądało na to, że Świeta spędzi na lotnisku. Ale wtedy akurat samolot z Honk Kongu wylądował jako jeden z nielicznych.

I do tego miał siętam zajmować kientami - oni mieli zabukowany lot na wczoraj - a wczoraj jeszcze było niebo zamknięte:(, więc nie polecieli.
I Marek będzie musiał całą robotę sam odwalić. Kończę na razie , bo muszę go wyprawić.:(:(



Graficznie naprawdę świetne. Klimat jak z obrazu. Bardzo mi się podoba.
Tylko rzeka nie pasuje stylem (jej shader), byłoby lepiej nałożyć po prostu teksturę taką jak na koncepcie.
Jest szansa zobaczyć wersję z lektorem i odgłosami?

Animacja postaci miejscami całkiem fajna, ale miejscami widać mocne braki. Np. lot kruka wygląda bardzo nienaturalnie, prawie nie rusza się tułów ani ogon, nie czuć że ptak ma masę, rusza się jaby tułów gdzieś był przyczepiony sztywno. Tu pomogłoby studiowanie referencji, np. Muybridge albo przeglądanie na video lotu ptaka klatka po klatce (rysując charakterystyczne pozycje na kartce wraz z numerem klatki). Jak już siądzie na gałęzi to rusza się dużo lepiej.
Zbliżenie na rękę (2:06) - dłoń się rusza bardzo nienaturalnie.
Te dwe rzeczy - dłoń i ptak - najbardziej mi podpadły. W reszcie animacji bywają momenty gdzie ruchy są trochę sztywne, ale miejscami to moim zdaniem nawet bardziej pasuje do stylu graficznego niż pasowałby idealnie naturalny ruch. Tak trochę jak stopmotion.
Wciąganie pnia na wóz wyszło bardzo dobrze, w ruchu postaci czuć że pień jest ciężki .To skakanie kruka po gałęzi też fajne.

Jako całość wyszło bardzo ładnie, gratuluję ukończonego projektu. Jak na jedną osobę ogrom pracy. Piszesz że dużo się nauczyłeś, w związku z tym czekam na następną animację :)



Dot.: Ploty i pogaduchy Truskawkomaniaków i Truskawkoholików cz. IV
  2 załącznik(i/ów) Cytat:
Napisane przez Reese (Wiadomość 9138909)
kurde ja miałam turbulencje przy locie z Majorki :eek: Bałam się :rycze-smarkam:

Czekamy na foty :bounce:
Ja się zawsze boję.
Pierwsza fotka to Singaput - wyspa Santosa. Sztucznie utworzona dla mieszkańców Singapuru. Żeby sobie mogli odpocząć po pracy.
W Singapurze byłam cztery dni stamtąd poleciałam na wyspę Tioman w Malezji. Najgorszy lot w moim życiu - modliłam się, przysięgam!
Na Tioman byłam ciut ponad tydzień i z powrotem do Singapuru, w ktorym się zakochałam.
Druga fotka to Tioman, Plaża Małp, do której szło się przez najprawdziwszą dżunglę w towarzystwie małp i róznych leśnych stworów. Większych i mniejszych.



Wrzuce za Ciebie ;]. Ale pojade z hardkorem.

JA rozbudzić każdy rano JA potykać się z łóżko Napinanie i ziewanie Inny dzień przed Ponoć wobec najwyższa oferta na zawsze I czas idzie powoli przy 'Til niemowlę i me's razem Wtedy ono wzdryga się wobec mucha 'Cos ten chwila ów he's ze mną Czas puszka metalowa wziąć pewien lot Ten chwila ów he's ze mną Wszystko dobrze Noc czas jest prawica czas My zrobić miłość Wtedy to jest jego i mój czas My wziąć od Mój Baby wziąć ten rano tren On prace z dziewięć do terminu płatności pięć a następnie On wziąć inny ognisko domowe znowu Wobec znaleźć mi czekanie pod kątem jego Mój Baby wziąć ten rano tren On prace z dziewięć do terminu płatności pięć a następnie On wziąć inny ognisko domowe znowu Wobec znaleźć mi czekanie pod kątem jego On wziąć mi wobec pewien kino Albo wobec pewien restauracja , wobec iść Powolny dansing Coś JA potrzeba Tylko podczas he's ze mną JA pojmanie pewien światło Tylko podczas on daje mi Wyroby mi czuć dobrze Mój Baby wziąć ten rano tren On prace z dziewięć do terminu płatności pięć a następnie On wziąć inny ognisko domowe znowu Wobec znaleźć mi czekanie pod kątem jego Cały dzień JA pomyśleć od jego Senność od jego stale Jestem zwariowany zwariowany na punkcie jego I he's zwariowany zwariowany na punkcie mi ( zwariowany zwariowany na punkcie mi ) Podczas on kroki od ów tren Jestem wykonaniem pewien błaznować , pewien walka Praca cały dzień wobec zarobić jego wynagradzać Tak my puszka metalowa grać wszystko noc Mój Baby wziąć ten rano tren On prace z dziewięć do terminu płatności pięć a następnie On wziąć inny ognisko domowe znowu Wobec znaleźć mi czekanie pod kątem jego He's zawsze u ów rano tren ( on prace z dziewięć do terminu płatności pięć a następnie ) On prace tak twardy ( on wziąć inny ognisko domowe znowu ) Wobec znaleźć mi czekając na jego ( mój Baby wziąć ten rano tren )





Owszem obecny rząd jest na początku drogi i wiele spraw do załatwienia (wszyscy je odsuwali na przyszłośc, ale jest szansa że PIS wreszcie te sprawy uporządkuje) emerytury to wielki problem przyszłości, wzrastająca składka do Unii, powstrzymanie fali wyjazdów młodych wykształconych do Unii....



A co do spadku bezrobocia - ewidentnie nie masz pojęcia co się dzieje na pokładach samolotów tanich linii. Praktycznie co miesiąc latam do Londynu. Jeszcze rok temu kupowałem bilet poza sezonem za 150-200 PLN brutto w obie strony, a samolot był zapełniony w 70% i jeden lot dziennie na tej trasie Dzisiaj są trzy loty dziennie, cena biletu nie spada poniżej 350 PLN, a w samolocie nie ma wolnego miejsca bez względu na dzień tygodnia i porę dnia.
MArkus pisałem wiele razy powyżej że spadek bezrobocia to efekt wyjazdów (ale także wreszcie tworzenia nowych miejsc pracy), ale że Ty nigdy nie czytasz co pisza inni....

Ciekawostką jest ten wątek, gdy czytamy dziesiątki tekstów jak to gospodarka upada, albo zostanie zniszczona, podatki, finanse są w kryzysie albo będzie jeszcze gorzej to wtedy winne jest PIS, rząd, KAczyńscy....., ale gdy jest mowa o faktycznej sytuacji gospodarki która kwitnie i koniunktura rośnie te same osoby pisza że rząd nie ma nic do gospodarki bo pływa sobie sama i sterują nią krasnoludki..... właśnie ten myśl tepego krytykanctwa i negatywizmu doprowadzi do tego co pisze JAcek Żakowski..:
"nie jest prawdą że PO wtgra najbliższe wybory parlamentarne. Sądze raczej że PO w obecnym kształcie może zagwarantować PIS kolejne zwycięstwo"
a trudno uznac Żakowskiego za fana PIS




Witam. Stało się. To jest też wina władz Podkarpacia, że nie potrafiły negocjować z LOT-em rejsów do Newarku. Na JFK, kto nie musi, ten nie chce latać, bo potem trzeba się tłuc przez cały Nowy Jork, a w dodatku w wielkich korkach. Gdy by to były rejsy do Newarku raz wtygodniu to by nie było problemu z obłożeniem miejsc, ale naszym władzom wydaje się, że coś załatwiły i mogą spokojnie czekać na wybory w poczuciu dobrze wykonanej pracy. Trzeba przyznać, że mimo wszystko przez trzy tygodnie sprzedano dużo biletów. Jeszcze raz podkreślam, żeby to był Newark i raz w tygodniu , to by się utrzymał. A tak na marginesie to LOT utrzymuje trwale deficytowe połączenia z Warszawy do Bydgoszczy, Katowic, Zielonej Góry i niektórych rejsów do Krakowa i świat się nie wali, a u nas czysta ekonomia, bez reklamy chce sie napełnic 200 osobowy samolot w bardzo krótkim czasie i na niezbyt trafionej linii. B R E D Z I S Z ! ! !
najwidoczniej upaliles sie dzisiaj wieczorem dobrego towaru ;-)

1. NWA nie jest takie popularne jak sie to Tobie WYDAJE - wszak nie kazdy zmierza pozniej do Nju Dzerzej ;-P
2. Przylot Atlantyka na JFK to ok 9pm czasu lokalnego, zanim Polacy przejda przez odprawe z wizami turystycznymi to lekko godzinka. Owszem NYC nigdy nie zasypia - ale nie mow mi, ze o 10pm sa mega korki. Chyba, ze NYC na obrazku widziales tylko.
Jakbys nie wiedzial to na JFK masz HW z 3ma pasami ruchu w jedna strone, w druga tyle samo badz 4.
3. Gdyby polaczenie bylo na NWA, a nie na JFK to moze sprzedaloby sie ze 20%. Wziawszy pod uwage tak pozne wprowadzenie do systemu rezerwacyjnego to 50% sprzedanych miejsc jest dla mnie mega sukcesem!
Ale marketoidy wiedza lepiej - twierdze, ze Pekin jest slusznym kierunkiem dla LOTu ... probuja upchac marktingowy jogurt ... ale ten sie niestety zwazyl.
4. Co do wywodu odnosnie krajowek - sorry ale powstrzymam sie od komentarza - ze smiechu obryzgalem juz monitor ;-) Na przyszlosc wstaw dislclaimer coby odstawic plyny i inne jadelko.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)