Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

1. Tytuł roboczy GLORY THAT WAS GREECE, gdzieś w 2006 roku. Prace playtestowe jeszcze się nie zaczeły. Ma być przekrój przez dzieje (Wojna Peloponeska oraz Filip III) oraz może osobna gra wykorzystująca te same (+ kilka dodatkowych) komponenty.

2. Tak, scenariuszowo są to faktycznie dwie różne gry. Część podstawowych żetonów jest tak sama dla obu gier, ale np. dowódcy i specyficzne nacje (strenght pointsy) już nie. Catrhage nie zawiera zasad do RRR.

Po Grecji najpewniej będzie II Wojna Punicka wraz z mapą Hiszpanii.

Perspektywiczna seria, biorąc pod uwagę, że pozostanę do "pokrycia" kampanie na bliskim wsch., troszkę dalszym bliskim wsch. (vide Alexander), płn. (Galowie i Germanwie) oraz pewnikim jakieś wojny z okresu cesarstwa (stąd te drogi Level C).



Hej!
Ja mam Renault Scenic 2006 Luxe Privilege 2.0T 16V 165Km
Autko kupiłem na początku Czerwca z salonu. Najdalej byłem nim w Hiszpani. Jechałem dosyć długo ale auto jest bardzo komfortowe. Nie miałem z nim po drodze żadnych problemów. Silnik jest bardzo dynamiczny a wyposażenie kompletne. W podróży byłem z rodziną-żoną i dwujką dzieci. Nawigacja z Renault działa bardzo dobrze i bez problemu znalazłem chotel do którego zmierzałem. Prędkość max jaką uzyskałem to 210 na autostradzie w niemczech. Gorąco polecam ten samochód. Jedyne co odstrasza od niego to cena-113 000
Wcześniej miałem Renault Thalię 1.5 Dci 2004. Autko to było moim pierwszym samochodem w życiu. Silnik był odpowiednio mocny do tego samochodu. Na niższych obrotach samochód przyśpieszał bardzo dobrze, ale przy większych wyraznie tracił zapał do pracy i już nie ,ciągną" tak jak powinien. Thalią najdalej byłem we Francji. Poze gumą pod paryżem cie miałem większych przygód na trasie. Jedyną rzeczą która się zepsuła w tym aucie to elektryczne sterowanie szyb z przodu. Szyby nie domykały się i strasznie trzeszczały. Na szczęście auto było wtedy na gwarancji więc w serwisie naprawili je za darmo. Bardzo byłem zadowolony z tego samochodu i polecam go wszyskim tym którzy zaczynają przygodę z motoryzacją



Cytat:
- W Legii już mnie nie chcą. W środę mam zamiar zwołać konferencję prasową i opowiedzieć o kulisach mojego rozstania z Legią – powiedział Cezary Kucharski Faktowi. 34-letni piłkarz zastanawia się, co dalej – czy kontynuować karierę, czy też poświęcić się pracy menedżerskiej. Pamiętajmy, że już zimą opowiadał, że jeśli nie dostałby oferty z Legii, to prawdopodobnie zakończyłby karierę.

– Może zrealizuję swoje największe marzenie i wyjadę do Stanów Zjednoczonych. Chciałbym tam jeszcze trochę pograć. Miałem oferty z MLS cztery lata temu, miałem dwa lata temu. Może teraz Amerykanie znów sobie o mnie przypomną. Ale myślę też o menedżerce. Od dawna jestem przygotowany do tej pracy – zastanawia się 'Kucharz' na łamach Faktu.

Przegląd Sportowy spekuluje, że może Kucharski zostanie przy Łazienkowskiej w roli wyszukiwawcza talentów. Grał przecież w Hiszpanii, Grecji, Szwajcarii, zna języki. Pytanie, czy 'Kucharz' nie będzie chciał pracować na własny rachunek. Poza tym wiele zależy od stylu czwartego już rozstania z Legią. Każde poprzednie wywoływało dyskusję w mediach oraz różne reakcje kibiców Legii. Przypomnijmy, że po raz pierwszy Kucharski odchodził do Sportingu Gijon, drugi raz – do Stomilu Olsztyn po konflikcie z Władysławem Stachurskim, a trzeci raz do Iraklisu Saloniki po dziwnej końcówce sezonu 2002/03, kiedy Legia nie awansowała do europejskich pucharów.


Źródło: Fakt / Przegląd Sportowy / własne
Przygotowane przez: Marcin Żuk
Dodano: 2006-05-23 10:35:06
legia.com.pl



Źródło: Seat
W 2006 r. liczba patentów zarejestrowanych przez firmę SEAT wzrosła o 57%

W 2006 r. SEAT zwiększył liczbę rejestrowanych patentów o 57%. Hiszpański producent samochodów zarejestrował w sumie 69 patentów, w tym 35 na wynalazki techniczne (+40%) i 34 na wzory (+78%). Podsumowanie to przedstawił prezes firmy SEAT Erich Schmitt. „Ten zdecydowany wzrost jest częścią naszej strategii, w której stawiamy na innowacyjność w celu zaoferowania najbardziej wyrafinowanych produktów naszym klientom” – powiedział prezes Schmitt.

W najbliższych latach SEAT zamierza zainwestować znaczne środki w prace badawczo-rozwojowe. W 2007 r. SEAT chce zwiększyć liczbę rejestrowanych patentów o kolejne 20%. Sukces hiszpańskiej marki w dużej mierze zależy od kompetencji ponad 1.000 wysoko wykwalifikowanych inżynierów i projektantów z Centrum Technicznego SEAT-a w Martorell. SEAT jest jedynym producentem pojazdów, który posiada własne ośrodki projektowania oraz badawczo-rozwojowe w Hiszpanii. W 2006 r. SEAT otrzymał już nagrodę „AvD Innovationspreis” niemieckiego „Automobilclub von Deutschland”, przyznaną za dwa rozwiązania techniczne, opracowane przez Centrum Techniczne.

Frank Bekemeier, wiceprezes SEAT-a ds. badań i rozwoju, stwierdził, że wysoki wzrost liczby zarejestrowanych patentów w 2006 r. jest bezpośrednim wynikiem tego, że firma stara się motywować swoich inżynierów do optymalizacji procesów i podnoszenia wydajności, a także do opracowywania ekonomicznie racjonalnych zastosowań dla sektora. SEAT oferuje specjalistyczne kursy szkoleniowe dla pracowników własnego działu badawczo-rozwojowego w celu stworzenia kultury innowacyjności i informowania o wszystkich aspektach związanych z rejestracją patentów.

SEAT zgłosił też kilka ze swoich najważniejszych patentów do konkursu o „Nagrodę Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Barcelonie za najlepsze innowacje technologiczne w sektorze motoryzacyjnym”. Nagroda zostanie przyznana w czasie trwania Salonu, który odbędzie się w dniach 9-17 czerwca 2007 r.




Ja bym nie przesadzał bo właśnie takie podkręcanie jak to w Twoim wykonaniu napędza ceny jeszcze bardziej.A robocizna musi drożeć bo każdy chce więcej zarabiać.Nie można panikować bo doprowadzimy sie do stanu Hiszpani gdzie z wielkiej hossy budowlanej nagle zrobiła sie bessa. przepraszam ale się mylisz - niczego nie napędzam. To ceny napędzają mi strachu czy uda mi skończyć budowę w budżecie. Materiały kupuję na czas kiedy są potrzebne. Co wg ciebie mam zrobić? Mam sie nie budować aby ceny spadły? Sam piszesz że robocizna musi drożeć bo każdy chce więcej zarabiać. Ceny materiałów drożeją nie tylko z powodu podwyżek u producentów, ale i z powodu wzrostu cen paliwa i płac w całym łańcuszku dostaw - bo panu kierowcy i panu na placu i sprzedawcy też trzeba zapłacić więcej.

Ceny materiałów nie zrównają się z europejskimi - a to dlatego, że należy doliczyć koszty transportu i marże (a każdy chce zarabiać więcej)

Wpływ Euro 2012 jest bezsporny - zawsze przy wzroście popytu ceny idą w górę - a popyt ma materiały budowlane będzie jeszcze większy - i nie ma szans na spadek cen i aby załatać dziurę np. cementem z europy, ponieważ tam koszty pracy są wyższe.

Sieć importerów jest właściwym kierunkiem ale czy myslicie ze koszty transportu i marże będą zerowe? Gdzieś ten towar trzeba skłądować, jakoś ułozyć dystrybucję wew kraju i ktoś to musi sprzedać i dostarczyć na teren budowy.

PS
Na jesień roku 2006 odbywały się takie same dyskusje i co?
Już wiem, że wybudowanie mojego domu jest na dzisiaj droższe o ponad 100 tys zł. i świeczka mi nie pomoże.
Jak boisz się o koszt budowy to lepiej zamiast się trząść ze strachu że Ci pieniędzy zabraknie kupuj za granicą.Gwarantuje Ci że pomimo drogiego paliwa oszczędzisz 40%!!!



Unia zakaże handlu futrami psów i kotów

Komisja Europejska rozważa wprowadzenie zakazu handlu futrami psów i kotów. To efekt kampanii prowadzonej przez Heather Mills-McCartney, żonę eks-Beatlesa Paula McCartneya.

Jest to jeden z elementów pięcioletniego planu poprawy losu zwierząt, który jest efektem wielomiesięcznej pracy konsumentów, naukowców i międzynarodowych organizacji. Zdaniem komisarza ds. zdrowia i ochrony konsumentów Markosa Kyprianou ochrona zwierząt i troska o ich dobro mają podstawowe znaczenie nie tylko ze względów moralnych, lecz także z uwagi na zdrowie zwierząt.

Na lata 2006-2010 komisja postawiła sobie następujące cele: sformułowanie minimum prawnych postulatów dotyczących losu zwierząt w Europie; propagowanie badań nad metodami alternatywnymi wobec testów na zwierzętach; wprowadzenie w krajach UE wspólnych przepisów dotyczących zwierząt; zwiększenie świadomości potrzeby troski o dobro zwierząt; wspieranie międzynarodowych inicjatyw dotyczących ochrony zwierząt.

Kwestia zakazu importu psich i kocich futer podnoszona był wielokrotnie przez lobbystów na rzecz praw zwierząt, jednak dopiero zaangażowanie się w sprawę i dwie wizyty w Parlamencie Europejskim Heather Mills-McCartney spowodowały konkretne działania. Heather Mills-McCartney protestowała przeciwko rzezi około dwóch milionów zwierząt rocznie w Chinach prowadzonej po to, by dostarczać na rynek psie i kocie futra.

Testy DNA wykazały, że wiele dywanów i płaszczy dostępnych w sklepach takich krajów jak Francja, Włochy, Niemcy, Austria, Hiszpania, Holandia, Belgia czy Dania wykonanych jest z psich i kocich skór, choć producenci informują, że to sztuczne futra.
http://koty.pl/home/ci/?ID=340



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)