Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Sześcioramienna menora...
07-04-2007
Na cmentarzu żydowskim w Ostrowie Wielkopolskim władze miasta stawiają
lapidarium. Ma to być upamiętnienie społeczności żydowskiej zamieszkującej
niegdyś to miasto. Na razie wyszła spora niezręczność.
Ową niezręczność spowodował sześcioramienny świecznik, który według
projektanta cmentarnego ogrodzenia jest żydowskim symbolem.
W wyniku ugody zawartej miedzy miastem Ostrów Wielkopolski a Gminą Żydowską we
Wrocławiu, władze miasta wszelkie prace budowlane na terenie cmentarz winny
konsultować z przedstawicielami gminy. Tego jednak nie uczyniono, a nawet
więcej, zbagatelizowano alarmy jednego z mieszkańców miasta, który
sygnalizował, iż projektowane ogrodzenie, nie upamiętnia a ośmiesza to miejsce.
Modernizacja dworca kolejowego Radom w 2009 r. :)
"PKP SA przygotuje również w tym roku projekty budowlane niezbędne do modernizacji dworców w: Przemyślu, Gliwicach, Zawierciu, Radomiu, Kutnie, Gdańsku Wrzeszczu, Włocławku, Ostrowie Wielkopolskim oraz w Malborku. Prace na tych dworcach rozpoczną się w 2009 roku."
Źródło :www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=7837
Wrocławska w Przebudowie
Od 27 marca do 15 listopada 2006 roku będą prowadzone prace budowlane na
odcinku od ulicy Podmiejskiej do alei Wojska Polskiego. Dlatego w tym okresie
obowiązuje na ulicy tymczasowa organizacja ruchu - zakaz ruchu na ulicy
Wrocławskiej od ulicy Podmiejskiej do skrzyżowania ul.Wrocławskiej z aleją
Wojska Polskiego (z zapewnieniem dojazdu do posesji i do Urzędu Skarbowego).
Dotychczasowy ruch tranzytowy z ulicy Wrocławskiej zostanie skierowany na
objazd ulicami Podmiejską i aleją Wojska Polskiego. Prace, prowadzone w
godzinach dziennych, przebiegać będą następująco: budowa kanalizacji
deszczowej od skrzyżowania z aleją Wojska Polskiego w kierunku ulicy
Podmiejskiej, przebudowa prawej strony ulicy (kierunek wyjazdu z Kalisza do
Ostrowa Wlkp.), przebudowa lewej strony ulicy (kierunek wjazdu do Kalisza).
Każdy z etapów realizacji zadania zostanie oznakowany, a informacja o zmianie
organizacji ruchu będzie przekazywana z odpowiednim wyprzedzeniem.
Szczegółowe wiadomości na temat utrudnień w ruchu drogowym przekazują
pracownicy: Piotr Wąsik, nr telefonu 512 330 835, oraz Tadeusz Kusiak, nr
tel. 507 005 618.
kalisz
Klub
Czytelnika
Strona klubu
Forum czytelników
DZISIAJ
Strona główna
Opinie
Bliżej Unii
Na zdrowie
Głos poznaniaka
Sport
Gospodarka
Wielkopolska, Polska
Publicystyka
CHAT
Kto gdzie kiedy ...
REGIONY
Gniezno
Piła
Kalisz
Konin
Ostrów
Grodzisk
Leszno
TYGODNIKI
Magazyn gospodarczy
Praca
Praca
Ultrafiolet
Świat Rodzinny
Informator kulturalny
Turystyczny
Lech Poznań
Motoryzacja
Dom i budownictwo
INFO
10 Najbardziej
Wpływowych Wielkopolan
----------------------------------------------------------------------------
----
Złote Firmy
Wielkopolski
----------------------------------------------------------------------------
----
MAPA STREF
PARKOWANIA
----------------------------------------------------------------------------
----
Internetowy
Plan Poznania
O GŁOSIE
Ogłoszenia
Reklama
O Głosie
Wielkopolskim
Tygodniki
regionalne
Prenumerata
POCZTA
English
http://www.glos.com/index.php?&art=47-20&enc=win&dz=gp
Ile to kosztuje czyli kary za jazdę bez biletu
1. Jazda bez ważnego biletu lub ważnego dokumentu uprawniającego do
przejazdu bezpłatnego bądź ulgowego:
38,50 zł (jeżeli zapłacimy u kontrolera lub w ciągu 7 dni)
55 zł (jeżeli zapłacimy po 7 dniach)
11 zł (jeżeli w ciągu 7 dni udokumentujemy uprawnienia do przejazdu
bezpłatnego, ulgowego lub przyniesiemy nasz bilet imienny)
Uwaga! Młodzież do 16 roku życia, po okazaniu legitymacji szkolnej w ciągu 7
dni od wystawienia mandatu, zwolniona są z opłacenia kary w całości. 2. Za
przekroczenie czasu przejazdu (nie więcej niż o 3 minuty) przy korzystaniu z
biletów jednorazowych, czasowych:
15,40 zł (jeżeli zapłacimy u kontrolera lub w ciągu 7 dni)
22 zł (jeżeli zapłacimy po 7 dniach)
3. Za przejazd bez ważnego biletu na bagaż lub przewóz rzeczy i zwierząt
podlegających dodatkowej opłacie:
15,40 zł (jeżeli zapłacimy u kontrolera lub w ciągu 7 dni)
22 zł (jeżeli zapłacimy po 7 dniach)
Dobrosz też zabiegał
poseł Janusz Dobrosz wystosował do Ministra Transportu i Budownictwa
interpelację dotyczącą zagadnień komunikacyjnych Wrocławia.
W szczególności chodzi tu o projekt szybkiego połączenia kolejowego i drogowego
na trasie Wrocław – Warszawa. Jako jeden z pierwszych dolnośląskich
parlamentarzystów zainteresował się tą sprawą. Druga interpelacja dotyczy
podobnej problematyki- Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i została również
złożona na ręce Ministra Jerzego Polaczka.
Poniżej prezentujemy treści interpelacji:
Wrocław, dn.16 XI 2005
Jerzy Polaczek
Minister Transportu i Budownictwa
Szanowny Panie Ministrze,
Na podstawie art.192 ust.1 Regulaminu Sejmu składam na Pana ręce moją
interpelację dotyczącą zagadnień komunikacyjnych związanych z rozwojem
Wrocławia. Z powodu mej troski o rozwój i przyszłość Wrocławia a także dla
potrzeb mej pracy parlamentarzysty proszę o udzielenie mi odpowiedzi i
wyjaśnienie nurtujących mnie i moich wyborców kwestii:
1. Projekt budowy szybkiego połączenia kolejowego z Wrocławia do Warszawy (z
odnogą do Poznania) został zapisany w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-
2013. Proszę powiedzieć, jak daleko zaawansowane są prace Centrum Naukowo-
Technicznego Kolejnictwa w Warszawie nad projektem?
2. Lobby miasta Poznań przeciwstawia się wytyczeniu trasy Wrocław –Kalisz -
Ostrów Wlkp. – Łódź - Warszawa. Czy ich poglądy na tą kwestię znajdują posłuch
i zrozumienie w pracach nad projektem? Należy przy tym stwierdzić, że planowany
przebieg trasy jest uzasadniony a jego zmiana w postulatach miasta Poznań nie
znajduje uzasadnienia.
3. Powstanie projektu ma rozpatrywać i finansować Unia Europejska. Na jakim
etapie jest rozpatrywanie wniosku dotyczącego tego projektu? Czy także
realizacja projektu ma szanse być w części sfinansowana przez Unię Europejską?
4. Wrocław do powrotu do Macierzy jest słabo skomunikowany z resztą kraju. Czy
są planowane inne drogowe połączenia lub rozbudowa i modernizacja już
istniejących?
5. Czy są środki na to skomunikowanie (plany budowy autostradowej obwodnicy
wrocławskiej, drogi szybkiego ruchu Wrocław - Warszawa i Wrocław - Szczecin,
autostrady na Pragę, czy rozbudowy lotniska we Wrocławiu)?
6. Jakie projektowane środki finansowe Narodowego Planu Rozbudowy przeznaczone
są na realizację powstania tzw. polskiej TGV na wspominanej trasie? Jakie to
kwoty?
7. Jakich kroków władze centralne oczekują od samorządów zainteresowanych
powstaniem tej trasy jako pomocy przy powstaniu połączenia?
..................................................
Jerzy Polaczek
Minister Transportu i Budownictwa
Szanowny Panie Ministrze,
Na podstawie art.192 ust.1 Regulaminu Sejmu składam na Pana ręce moją
interpelację dotyczącą budowy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Proszę o
udzielenie mi odpowiedzi i wyjaśnienie nurtujących mnie i moich wyborców
kwestii:
1. Czy Ministerstwo Transportu i Budownictwa (budżet państwa) zamierza utrzymać
zaplanowane kwoty na poszczególne lata budowy lub je zwiększyć, co pomogłoby
dotrzymać możliwość realizacji budowy do 2008 roku?
2. Czy będzie Pan bronił zapisu przedmiotowej inwestycji wpisanej do budżetu i
całkowitej kwoty 1 mld 460 mln złotych?
3. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała projekt planu
finansowego na rok 2006 w kwocie 53 mln złotych. Jest to mniej o 239 mln niż
zakładał program inwestycyjny uzgodniony przez Ministerstwo Infrastruktury! Czy
zamierza Pan utrzymać poziom finansowania budowy na poziomie około 300 mln w
2006 roku?
4. Jak Ministerstwo zamierza wspierać powstanie tej obwodnicy?
Z poważaniem
(-) JANUSZ DOBROSZ
Konkrety a nie bełkot antyklerykałów!
W poniedziałek poseł JANUSZ DOBROSZ wystosował do Ministra Transportu i
Budownictwa interpelację dotyczącą zagadnień komunikacyjnych Wrocławia.
W szczególności chodzi tu o projekt szybkiego połączenia kolejowego i
drogowego na trasie Wrocław – Warszawa. Jako jeden z pierwszych dolnośląskich
parlamentarzystów zainteresował się tą sprawą. Druga interpelacja dotyczy
podobnej problematyki- Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i została również
złożona na ręce Ministra Jerzego Polaczka.
Poniżej prezentujemy treści interpelacji:
Wrocław, dn.16 XI 2005
Jerzy Polaczek
Minister Transportu i Budownictwa
Szanowny Panie Ministrze,
Na podstawie art.192 ust.1 Regulaminu Sejmu składam na Pana ręce moją
interpelację dotyczącą zagadnień komunikacyjnych związanych z rozwojem
Wrocławia. Z powodu mej troski o rozwój i przyszłość Wrocławia a także dla
potrzeb mej pracy parlamentarzysty proszę o udzielenie mi odpowiedzi i
wyjaśnienie nurtujących mnie i moich wyborców kwestii:
1. Projekt budowy szybkiego połączenia kolejowego z Wrocławia do Warszawy (z
odnogą do Poznania) został zapisany w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-
2013. Proszę powiedzieć, jak daleko zaawansowane są prace Centrum Naukowo-
Technicznego Kolejnictwa w Warszawie nad projektem?
2. Lobby miasta Poznań przeciwstawia się wytyczeniu trasy Wrocław –Kalisz -
Ostrów Wlkp. – Łódź - Warszawa. Czy ich poglądy na tą kwestię znajdują
posłuch i zrozumienie w pracach nad projektem? Należy przy tym stwierdzić, że
planowany przebieg trasy jest uzasadniony a jego zmiana w postulatach miasta
Poznań nie znajduje uzasadnienia.
3. Powstanie projektu ma rozpatrywać i finansować Unia Europejska. Na jakim
etapie jest rozpatrywanie wniosku dotyczącego tego projektu? Czy także
realizacja projektu ma szanse być w części sfinansowana przez Unię Europejską?
4. Wrocław do powrotu do Macierzy jest słabo skomunikowany z resztą kraju.
Czy są planowane inne drogowe połączenia lub rozbudowa i modernizacja już
istniejących?
5. Czy są środki na to skomunikowanie (plany budowy autostradowej obwodnicy
wrocławskiej, drogi szybkiego ruchu Wrocław - Warszawa i Wrocław - Szczecin,
autostrady na Pragę, czy rozbudowy lotniska we Wrocławiu)?
6. Jakie projektowane środki finansowe Narodowego Planu Rozbudowy
przeznaczone są na realizację powstania tzw. polskiej TGV na wspominanej
trasie? Jakie to kwoty?
7. Jakich kroków władze centralne oczekują od samorządów zainteresowanych
powstaniem tej trasy jako pomocy przy powstaniu połączenia?
..................................................
Jerzy Polaczek
Minister Transportu i Budownictwa
Szanowny Panie Ministrze,
Na podstawie art.192 ust.1 Regulaminu Sejmu składam na Pana ręce moją
interpelację dotyczącą budowy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Proszę o
udzielenie mi odpowiedzi i wyjaśnienie nurtujących mnie i moich wyborców
kwestii:
1. Czy Ministerstwo Transportu i Budownictwa (budżet państwa) zamierza
utrzymać zaplanowane kwoty na poszczególne lata budowy lub je zwiększyć, co
pomogłoby dotrzymać możliwość realizacji budowy do 2008 roku?
2. Czy będzie Pan bronił zapisu przedmiotowej inwestycji wpisanej do budżetu
i całkowitej kwoty 1 mld 460 mln złotych?
3. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekazała projekt planu
finansowego na rok 2006 w kwocie 53 mln złotych. Jest to mniej o 239 mln niż
zakładał program inwestycyjny uzgodniony przez Ministerstwo Infrastruktury!
Czy zamierza Pan utrzymać poziom finansowania budowy na poziomie około 300
mln w 2006 roku?
4. Jak Ministerstwo zamierza wspierać powstanie tej obwodnicy?
Z poważaniem
(-) JANUSZ DOBROSZ