Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Użytkownik Jakub Halor <jak@onet.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:11431-1000715@62.148.88.50...

50 osób - przeciętne zapełnienie sześciowagonowego składu 2xEN57 na linii
Zawiercie-Gliwice na przystanku Będzin-Ksawera w kierunku Katowic, ok.
7:45
w dzień roboczy.

50 osób - przeciętne zapełnienie sześciowagonowego składu 2xEN57 na linii
Gliwice-Zawiercie na przystanku Katowice-Załęże w kierunku Katowic, ok.
8:10
w dzień roboczy.

To jest mniej więcej 10% pojemności składów, a przecież to sa godziny
szczytu komunikacyjnego.


Nie wiem czy pamiętasz jak były protesty że pociąg z Częstochowy przyjazd
Katowice 6:30 ma za mało wagonów i faktycznie nie było wtedy miejsc
siedzących. Obecnie są dwa Katowice przyjazd 6:20 i 15 min później i są
zapełnione w 75%, tak na oko. Podobnie ten przed 15 z Gliwic do Zawiercia.
Kiedy zacznie się rok akademicki bedzie jeszcze lepiej. Choć trzeba przyznać
że konkrencyjna 840 jest full. Może faktycznie godziny które Ty podajesz
według jakiejś definicji są w szczycie komunikacyjnym, ale zakładano wtedy
dojazdy uczniów do szkół, a u nas to raczej nie ma miejsca. W poprzednim, a
może jeszcze poprzednim rozkładzie pociąg Katowice- Gliwice ok 7  miał
3xEN57  i wcale nie była to przesada. Tak więc na mój gust nie jest stak
źle. Po prostu linia ta nie służy jako środek komunikacji publicznej a
bardziej jako linia dla posiadaczy biletów okresowych doworząc ich do pracy-
uczelni o stałych porach 6-7 i 15-16.

Leszek



Użytkownik Jan Mirecki - Twaróg <ja@friko5.onet.plw wiadomości do
grup dyskusyjnych


| Niestety nie wiem, gdzie jest Czeladz :(

| Przyjedz to Ci pokazemy... ;-)))
Ok - znajde sobie w samochodzie na mapie - ale powiedzcie chociaz
gdzie tego na mapie szukac? (teraz siedze przy kompie w pracy ..)


Szukasz Katowic, a potem drogi Katowice - Warszawa (droga nr 1)
i tuz tej drogi obok powinna byc Czeladz (kolo Bedzina). Dojazd jest
bajecznie prosty. Jesli jestes z W-wy lecisz caly czas 1-nka do
Katowic i na kilka km przed Katowicami masz po prawej strone duze
centrum handlowe - nie sposob nie zauwazyc!



Jadę sobie dziś z pracy, normalnie od Będzina przez rondo,
kieruję się na DTŚkę. Jest tam taki zjazd w lewo, z dwóch na
5 pasów, dwa skrajne lewe podążają na DTŚkę w lewo również.
Jadę sobię więc spokojnie, jakieś 70, w dół na estakadę.
A tu.... zza łuku wyskakuje jadąc moim pasem staruszek
na oko gdzies 80 lat, wesoło podążając pod prąd :)))))))))
Jego leciwy maluszek miał na oko jakieś 50/h, niewłączone
światła i jedynie szybki refleks uchronił mnie od czołówki
z tym idiotą. 50+70, jak sobie wyobraziłem że to tak jakbym
120 w mur przyłożył to aż mi się ciepło zrobiło. Dobrze, że
prawy pas był wolny, inaczej mogłaby być niezła jatka :]
Takich gości nie powinno się w ogóle wypuszczać na drogę!!!
Złapałem za 112 - ale oczywiście dodzwonić się tam nie można,
więc w sumie olałem, gostek miał jeszcze jakies 300 metrów
do przelotki na drugi kierunek, więc jeśli nie zatrzymał
się na kimś z mniejszym refleksem, to pewnie zakumał że
coś jest nie tak :]]]



HeJ
Napisano:


YoMaHa postukal w klawiature i 05-07-30 18:35 napisal:

| Ale wracając do tematu mając dane chętnie bym się dowiedział, jak
| gospodarzą menedżery komunikacji w poszczególnych ośrodkach ;-) Bez żadnych
| uprzedzeń.

Mówisz-masz ;-)

KZK GOP metodą na łebka czyli które miasto ile dopłaca w przeliczeniu na
mieszkańca.
[ciach]
Trochę się wykaszaniło (wklejka z excela), ale odczytać chyba można ;-)
No i co się okazuje? Że średnia dotacja to 64 złote rocznie od każdego
mieszkańca gminy-członka KZK.

Najmniej płacą w Imielinie (26,28 zł), najwięcej w Będzinie (116,73 zł).
14 gmin poniżej średniej.


Muka. Nie o takie porównanie mi chodziło (choć i to jest bardzo interesujące).
Raczej coś w stylu:
GOP - 64 złocisze/os.
Kraków - XX złociszy/os.
Poznań - XX złociszy/os.
Gdańsk - XX złociszy/os.
itd.
i analogicznie zrobić z "efektami" tej dotacji - wielkością pracy
eksploatacyjnej, średnim wiekiem taboru, ilością niskaczy itp.
Wtedy można by było mówić, gdzie jest efektywniej zarządzana komunikacja.

PZDR
bm



(za www.kzkgop.com.pl/aktualnosci)

Modernizacja torów tramwajowych nad Wschodnią Obwodnicą GOP w Sosnowcu

W związku z koniecznością modernizacji torów tramwajowych
zlokalizowanych w okolicy wiaduktu nad Wschodnią Obwodnicą GOP w
Sosnowcu od dnia 4 października 2002 r. do dnia 9 października 2002
r., KZK GOP wprowadza następującą zmianę w sposobie realizacji
rozkładów jazdy linii tramwajowej nr 27.

Linia tramwajowa nr 27 kursować będzie na trasie Będzin Zajezdnia -
Sosnowiec Dańdówka Trójkąt według obowiązujących rozkładów jazdy.

Na odcinku Sosnowiec Niwka Cmentrarz - Sosnowiec Dańdówka Skrzyżowanie
Trójkąt - Sosnowiec Kazimierz Kopalnia kursować będzie autobusowa
komunikacja zastępcza za tramwaj oznaczona jako T-27. Z uwagi na
uwarunkowania drogowe w w/w okresie nastąpi zmiana lokalizacji
następujących przystanków: Sosnowiec Dańdówka Trójkąt, Sosnowiec
Dańdówka Policja, Sosnowiec Zawodzie Prezydium, Sosnowiec Kazimierz
Zakręt, Sosnowiec Kazimierz Pętla.

Przystanek Sosnowiec Zawodzie Pekińska - na czas wykonywania prac
torowych zostaje wyłączony z obsługi.

Uruchamia się obsługę wszystkich przystanków zlokalizowanych na drodze
objazdowej komunikacji zastępczej.

Jednocześnie informujemy, iż kursy linii nocnej nr PN-201 wykonywane
będą autobusową komunikacją zastępczą , według dotychczas
obowiązujących rozkładów jazdy.  



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)