Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

On 4/21/2002 6:21 PM, Chester wrote:


A juz bylo, ze ma byc przez Tczew,


Było, tylko odcięło mnie ostanio od sieci i tego, że przez Tczew nie
doczytałem ;-)


co zreszta zgodne jest z pierwotnymi
ustaleniami (Pobrzeze do Malborka ze skomunikowaniem z pospiechem Elblag
- W-wa), tyle ze zrobili to w Tczewie, a nie Malborku, oraz nie Elblag -
W-wa, tylko Chojnice - W-wa. Dla mnie jest to po prostu dalsza praca nad
pierwotnym projektem.


No to się zgadza.


A... po drugie - jak wprowadzono "TURa", nie zdjeto chyba innego pociagu.


No fakt, jak dla mnie TUR to sukces.


A... po trzecie - zakladajac, ze pospiech spowoduje zdjecie ktoregos
osobowego, to dalej jest to nowe polaczenie, rozszerzajace poprzednie (bo
nie bylo P Tczew - W-wa juz dlugi czas)


Owszem tylko, że zastąpienie osobówki pospiesznym to nie do końca jest
to samo. No, ale los ludzi z wiosek Ciebie nie rusza :-) Dla mnie
osobiście, takie kombinacje z tym Pobrzeżem i w ogóle są nadal zabawne.
Dlaczego nie ma i nie będzie wreszcie pospiesznych pociągów Gdynia -
Warszawa?




| Obecnie sterowanie ruchem opiera się na systemie, który powstał w latach 70,
| a jego najpoważniejsza modernizacja miała miejsce w latach 80. Maksymalna
| częstotliwość, z jaką mogą jeździć dziś pociągi to 7,5 minuty. Nowe Centrum
| wraz systemem komputerowym ma sprawić, że będzie można znacznie zmniejszyć
| odstępy między pociągami. Kierowanie całym ruchem na SKM ma się odbywać z
| jednego miejsca, a po zakończeniu prac związanych z jego wdrożeniem pociągi
| SKM będą mogły jeździć z częstotliwością co 2-3 minuty.

A to ciekawe. Semafory SBL stoją na linii 250 bardzo gęsto, z moich obserwacji
tak gdzieć co 500-600m. Czy wprowadzą system taki jak w metrze (SOP - czy coś
takiego)?


Od dawna cykl na SKM w szczycie wynosił 6 minut. Kiedyś była koncepcja
dostosowania tego cyklu do komunikacji miejskiej (10 minut), czyli pociągi miały
być co 5 minut. ZTCP wszystko rozbiło się o układ torów stacji Gdańsk Główny.
Nie dało się uzyskać takiego odstępu przy sprzecznych przebiegach - na zmianę
wjazd i wyjazd. Stąd obecny cykl 7,5 minuty, który co pół godziny pokrywa się z
cyklem miejskim. Podobno pomóc miał dodatkowy semafor sbl przed wjazdem do
Gdańska, ale czy został zabudowany? Natomiast zupełnie nie widzę możliwości
jazdy co 3 minuty, chyba że składy pojadą dalej w kierunku Tczewa, tak, aby
wyeliminować kolizyjne przebiegi.

Dawno nie korzystałem z komunikacji miejskiej w trójmieście - możliwe więc, że
jej cykl jest już inny.

Jędruś.



Użytkownik "Art"


| Mało uczęszczany kierunek? Co jeszcze ciekawego nam powiesz?

Skoro domagasz się rady to mogę powiedzieć PeOwski matołku
że należy kontynuować prace na autostradach które już powstały
oraz tam gdzie ruch tranzytowy przez nasz kraj jest największy.
A więc kierunki z zachodu na wschód i z północy na południe


no przecież ttrzeba jakieś nowe konsorcjum powołać i dać chłopakom zarobić,
trzeba jeszcze parę innych kierunków wybrać, Tczew  - Piła
albo Krotoszym -Wałbrzych

bo oczywiście kierunek Piotrków - Stalowa Wola
jest nieekonomiczny. Jedyne bezpośrednie połączenie z centrum Polski na
Ukrainę.
No ale to przez Kielce więc trzeba zablokować.

POjeby edne

macso



pawel w wiadomości (news:ar2fj8$2rsk$1@news2.ipartners.pl) wyskrobał(a):


moim zdaniem mieszkanie na zaspie to prawie melina (nie obrazajac
mieszkancow zaspy)


Zależy do czego by Zaspę przyrównać. Nowoczesnym osiedlem o niskiej
zabudowie zasiedlonym głownie przez klasę średnią to Zaspa nie jest. Ale też
nie jest dzielnicą, gdzie diabeł mówi dobranoc. Bloki, choć prawie
30-letnie, są pomalowane i remontowane, buduje i remontuje się także ścieżki
i boiska, przy Dywizjonu 303 oddawane są teraz nowe 2 bloki stawiane przez
Inpro... Ludzie są tacy jak wszędzie w Polsce, więc narzekać nie masz prawa.
Napewno żyje się tu lepiej niż w starych dzielnicach (Orunia, Nowy Port,
Dolne Miasto) i lepiej niż na niektórych nowych (Przymorze).


zbyt duzo nieciekawych ludzi, a folowiec to ostatni budynek, w ktorym
chcialbym mieszkac


Ja także, dlatego nie mieszkam na Przymorzu, a na Zaspie ;) Jak krytykujesz,
to miej chociaż pojęcie o tym, co opisujesz.


majac do wyboru Tczew albo Zaspa wybralbym Tczew (o ile pozwolilaby mi na
to praca)


Też mi porównanie. A co w Tczewie takiego blokowiska jak na Zaspie to nie
ma?



"Nijou" <ni@wytnijto.go2.plnapisał
    [w news:8dp20q$69n$1@news.ipartners.pl]:


Zaraz, zaraz... a ta planowana pod Tczewem fabryka podzespolow
elektronicznych (Flextronics czy jakos tak, nie pamietam nazwy)? Mam
nadzieje, ze kopa do przodu da nam elektronika i Internet. Tylko niech
no padnie monopol TPSA :(


    Mamy w Gdańsku Gdańskie Zakłady Teleelektroniczne Telkom-Telmor. Są
jednym z nielicznym (jedynym?) producentów osprzętu antenowego, itp, w
Polsce.

    Tczewska fabryka wytnie T.-T. pewnie w krótkim czasie - Telmor będzie
płacił podatki, a Amerykańcy - nie...

    Takie inwestycje to ja... wiecie... Z jednej strony nowe miejsca pracy,
zmiejszenie bezrobocia, jakieś wpływy dla SSE, a z drugiej...?



Rusza budowa A-1 !
Rusza budowa A-1!
W najbliższy piątek o 12 00 w Goszynie, nieopodal Tczewa wmurowany zostanie
kamień węgielny pod budowę I odcinka autostrady A-1 z Gdańska do Torunia.
Rząd zatwierdził projekt finansowania tej inwestycji.

Odcinek podzielony na dwie fazy - od Pruszcza Gdańskiego do miejscowości Nowe
Marzy i stamtąd do Torunia - będzie liczył ok. 162 kilometry, a zakończenie
prac przewidywane jest późną jesienią 2008 roku.

Gdańsk Transport Company, które posiada koncesję na tę budowę powierzyło
wykonawstwo firmie Skanska, jednemu z największych koncernów budowlanych w
Europie. Kredytu udzieliły: Europejski Bank Inwestycyjny i skandynawski
Nordic Investment Bank.

Rząd zgodził się dać bankom gwarancję!!!



Nowe władze UKS Centrum !
Witam !
W dniu 22 stycznia 2008 roku odbyło się Walne Zgromadzenie
Sprawozdawczo-Wyborcze Uczniowskiego Klubu Sportowego "Centrum" w
Tczewie. Po przedstawieniu sprawozdań i dyskusji odbyły się wybory
do nowych władz klubu.
Nowy Zarząd UKS "Centrum" w Tczewie:

Zbigniew Urban - Prezes
Jerzy Kwaśniewski - Sekretarz
Leszek Bodio - Skarbnik
Marek Mokwa - członek Zarządu ds. mediów
Jarosław Ziemann - członek Zarządu ds. szkolenia juniorów (dodatkowo
ds. inwentaryzacji)

Nowa Komisja Rewizyjna:

Marcin Ziółkowski - Przewodniczący
Aleksander Kulling - członek komisji
Lech Gałkowski - członek komisji

Ustępującemu zarządowi dziękuję za pracę i społeczne zaangażowanie,
natomiast gratuluję i życzę nowemu zarządowi sukcesów w pracy.

Relacje video z obrad Walnego Zgromadzenia, zob.:

www.wrzuta.pl/film/fcOAI0uD0J/walne_zebranie_uks_centrum_otwar
cie_i_sprawozdanie_prezesa_22.1.2008
lokis1271.wrzuta.pl/film/wwdXMWtxXR/walne_zebranie_uks_centrum
_nowy_zarzad_22.1.2008

Pozdrawiam
L. Bodio



"Tak" dla elektrowni atomowej w Tczewie
Tak, jestem jak najbardziej za elektrownią jądrową i nie koniecznie w Żarnowcu
tym bardziej, że jest to teren naprawdę atrakcyjny turystycznie i
elektrownie "ekologiczne" świetnie tam pasują. Jeżeli eksperci uznali, że Tczew
jest miejscem gdzie taka elektrownia mogłaby powstać to jestem trzy razy na
TAK. Najważniejsze to nowe miejsca pracy, kolejna sprawa to inwestycja, która
mogłaby bardzo pomóc gminie i w jej rozwoju i ostatnia to miasto, które niema
specjalnie rozwiniętej turystyki, bo niewiele jest do oglądania. Ale mogłoby
się to zmienić gdyby powstała pierwsza w Polsce elektrownia jądrowa.
A ponad to te elektrownie są naprawdę najbezpieczniejsze, najbardziej wydajne i
najmniej szkodliwe dla środowiska.



Ad.1 Nie jeżdżę pociągami do pracy, ale samo wydłużenie tej relacji można uznać
za spore ułatwienie, szczególnie dla pracujących w Sopocie, Gdyni.

Ad.2 Wątpię, żeby pojawiły się nowe połączenia spółki Intercity. Co najwyżej
najważniejsze i najbardziej opłacalne połączenia na dalekich trasach tj.
Białystok-Szczecin czy Suwałki-Szczecin zostaną przejęte przez tą spółkę od
Przewozów Regionalnych i "awansują" na TLK. Ale EX czy IC? Zapomnij. Może coś w
ramach EURO2012, dla przyjeżdżających ze wschodu do Gdańska, ale wątpię.

Ad.3 Im więcej połączeń z Trójmiastem, z którym chcemy się integrować, albo
przynajmniej tak mówimy, tym lepiej. Dodałbym jeszcze dołączenie Elbląga do
biletu aglomeracyjnego, ale wątpię, żeby nasi włodarze byli aż tak dalekowzroczni.

Ad.4 Tak, tak, po trzykroć tak. Ale to zależy od samorządów, czy będą chciały
udźwignąć ten "ciężar".

Ad.5 Niedawno było "bezpośrednie" połączenie Elbląg-Warszawa przez Olsztyn.
Chybiony pomysł jak się okazało, ale przez niski standard usług i długi czas
przejazdu, a nie brak ewentualnego zainteresowania nim pasażerów. Dobrze będzie,
jeżeli z powrotem zsynchronizuje się dojazdy do Malborka i Tczewa na przesiadki
z pociągami spółki Intercity.

Ad.6 Zostało zlikwidowane? ;-)

Ad.7 Połączenia Białystok/Suwałki-Szczecin pewnie wraz z przekazaniem Przewozów
Regionalnych samorządom województw, a reszta zależy od lokalnych polityków i ich
determinacji, więc nie liczyłbym na wiele.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)