Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

PO: zamiast straży miejskiej - policja lokalna
Platforma Obywatelska opracowała plan reformy policji. Zakłada on powstanie w miejsce straży miejskiej lokalnej policji prewencyjnej o dowiedział się "Newsweek".
- Jeśli projekt przejdzie konsultacje społeczne, dzisiejszą straż miejską zastąpimy lokalną policją prewencyjną - mówi "Newsweekowi" Marek Biernacki, były szef MSWiA oraz współautor programu PO.
"Funkcjonariusze straży miejskiej pełnią często rolę parkingowych" - czytamy w uzasadnieniu projektu PO. Wynika to z niewielkich uprawnień tej służby. Strażnicy nie mogą zatrzymywać aut, dokonywać rewizji czy aresztowań. PO chce więc uzbroić ich w dodatkowe kompetencje i przemianować na policję. Policja prewencyjna nie byłaby finansowana z budżetu państwa, lecz z kasy samorządów. - Władze lokalne najlepiej wiedzą, jak dbać o bezpieczeństwo w swoich miastach i miasteczkach - przekonuje Marek Biernacki.
Projekt PO również zakłada pozostawienie silnej, scentralizowanej Komendy Głównej Policji, która będzie prowadzić najważniejsze śledztwa.
Jak podaje "Newsweek", w nowej służbie mundurowych odciążyliby od pracy biurowej cywile zatrudnieni w specjalnie utworzonych pionach cywilnych, którzy przejęliby papierkową robotę, co mogłoby zwiększyć liczbę funkcjonariuszy na ulicach nawet o 20 proc.
Pytanie może nie stricte z zakresu prawa pracy, ale...
Potrzebuję pilnej informacji o tym jak należy interpretować sformułowanie "stanowiska równorzędne pod względem płacowym" na gruncie ustawy o ograniczeniu działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne.
Problem dotyczy pracowników zatrudnionych w urzędach służby cywilnej. Ww. ustawa stanowi, że działalności gospodarczej nie mogą prowadzić, m.in. dyrektor generalny urzędu, dyrektor i zastępca dyrektora, główny księgowy oraz "stanowiska równorzędne z nimi pod względem płacowym".
Jak należy oceniać "równorzędność" - indywidualnie (porównując faktyczne wynagrodzenie pracownika z wynagrodzeniem osób zajmujących stanowiska wymienione w ustawie) czy pomijać faktyczne wynagrodzenie i odnosić się do rozporządzenia w którym ustalono grupy stanowisk pracy wraz z przedziałami mnożnika wynagrodzeń (są bardzo szerokie)?
Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki :)
Witam serdecznie, wiem że w Iraku, czas pracy oscylował miedzy jak się nie mylę 6.00-18.00 (z przerwami na posiłek) czas ten głównie dotyczył żolnierzy służacych w kancelariach. Słuzby (TOC, DSO, MEDVAC, QRF, Ochrona bazy-wieże, bramy, stołówka, sztabu, pracowników cywilnych, itd) służyły w systemie 12 godzinnym. Pozostali czyli K. Ochrony, ŚMIGŁA i ich obsługa, SGPSZ, Specjalsi, BCT, MiTT, CIMIC i inne grupy których nie wymieniłem w zależności od wykonania zadania, czasem 3 godzinny czasem 3 dni, lecz generalnie cały czas w pracy. Zapomnij jako tako o weekendach. Służy sie cały czas. Pozdrawiam. Jeżeli popełniłem jakiś błąd poprawcie mnie koledzy misjonarze. Tak było na mojej zmianie. Pozdro.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA OBRONY NARODOWEJ
z dnia 21 czerwca 2007 r.
w sprawie szczegółowych zadań pełnomocników ochrony oraz szczególnych wymagań w zakresie ochrony fizycznej jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych
6. W stosunku do osób pełniących służby wewnątrz strefy bezpieczeństwa klasy I, przepis ust. 4 pkt 1 stosuje się odpowiednio, natomiast osoby pełniące służbę ochronną w strefach administracyjnej oraz bezpieczeństwa klasy II powinny posiadać poświadczenia bezpieczeństwa uprawniające co najmniej do dostępu do informacji stanowiących tajemnicę służbową o klauzuli „poufne".
REGULAMIN OGÓLNY
SIŁ ZBROJNYCH
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
217. Oficer dyżurny nie zezwala na przyjęcie służby żołnierzom nie przygotowanym do jej pełnienia oraz podejmuje decyzje o zmianie żołnierzy naruszających obowiązujące zasady lub tych, którzy utracili zdolność do pełnienia służb. Odpowiada także za nadzorowanie służby sprawowanej przez wartę z oddziału wart cywilnych (OWC) i służbę ochronną ze specjali-stycznych uzbrojonych formacji ochronnych (SUFO).
Trochę błędnie interpretujesz zapis dotyczący służb ochrony. Poza tym jak sobie wyobrażasz, że oficer dyżurny może mieć dostęp do informacji bardziej ograniczony niż ludzie, których pracę (w tym sposób ochrony tych informacji ) ma nadzorować
[ Dodano: Czw 18 Paź, 2007 ]
Postprzez Monolka » 31 sty 2007, o 16:06
USTAWY
o dniach wolnych od pracy
o związkach zawodowych
o organizacjach pracodawców
o rozwiązywaniu sporów zbiorowych
o ubezpieczeniu społ.z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawod.
o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalnoci pracodaw.
o zakładowym funduszu wiadczeń socjalnych
o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków
pracy z przyczyn niedotyczących pracowników/zwolnienia grupowe/
o zatrudnieniu pracowników tymczasowych
o czasie pracy kierowców
o służbie cywilnej 2006
o krajowym zasobie kadrowym 2006
o promocji zatrudnienia
a}-pojęcie bezrobotnego
b}-rodzaje wiadczeń dla bezrobotnych
c}-zadania i funkcje agencji pracy
d}-zadania podjęte przez państwo w
o celu przeciwdziałania bezrobociu
delegacje
jak nie płacić diet? Poniweważ to pracodawca ustala miejsce rozpoczęcia podrózy służbowej więc niby przyjeżdzaliśmy do referatu na 7.00 i wyjeżdzaliśmy do firmy gdzie mieliśmy nadzór powiedzmy autobusem o 7.07 a potem wracaliśmy do referatu aby o 15 jechać do domu oczywiście tylko na papierze, inaczej mieli ci którzy mieszkali bliżej składu podatkowego oni rozliczali delegacje ale też bez diet ponieważ ktoś wpadł na pomysł coś że czas podrózy wlicza się do czau pracy czy cos w tym stylu ale tylko na potrzeby delegacji( były takie argumenty ze to tak jakby jeżdzić w teren tylko codziennie i w to samo miejsce) Funkcjonariuszy załatwiono prosto dostali pisma z dniem tym i tym wyznaczam miejsce pełnienia słuzby stały nadzór podatkowy przy..... w ....... cywilni pracownicy dalej pracowali w referacie (funkcjonariusze w stałym nadzorze) i rozliczali delegacje(z tym że bez diet i teraz się wkurzają bo funkcjonariuszom maja wyrównywać wszystko). Pozdrowienia
[cytat="tadeuszk"]znam kogos kto dostal się na to stanowisko -Referendarz w Wydziale Kartoteki Karnej, płaca jaka otrzymal to 2800zł brutto, moim zdaniem nie jest to mało jak na osobe prosto po studiach gdyz jest to placa w granicach referendarza sądowego, czy asystenta sędziego w SO ...
nie wspomne juz o wynagrodzeniach w kancelariach czy sekretariatach sądów (1100-1900zł brutto).
W konkursie na jedno miejsce startowalo ok 6 osob, byl test z angielskiego, interpretacji przepisów oraz obslugi komputera.
Po 3 latach może ubiegac się o mianowanie na urzędnika służby cywilnej co powoduje wzrost wynagrodzenia do średnio 3200zł brutto.
Tak wiec uwazam ze warto sprobowac, na sile nikt tam nikogo nie zatrzyma i zawsze mozna pożegnac sie z taka praca, mając w cv doswiadczenie w pracy w Ministerstwie.[/cytat]
wynagrodzenie które podałeś w sądzie to chyba rejonowym ja pracuje w okręgowym i zasadnniczej mam 2500 brutto (pracuje w sekretariacie)