Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Dla mnie najlepszym olejem jest 5 W 40. Nie ważne już jakiej firmy, każda i tak spełnia prawie wszystkie takie same normy :)
Prawie w tym przypadku nie robi różnicy ;)

Szczerze to warto kupić tańszy olej syntetyczny i wymieniać go częściej niż np. Totala za sporą kasę i wymieniać go rzadziej ;)
Jeździłem na syntetycznym Totalu, wymieniałem co ok. 20k, teraz śmigam na Shellu, silnik działa tak samo i wymieniam co 10k :)
A, że Shella mam prawie za darmo to nie ma sensu wchodzić w koszty, zresztą jest on wlewany w sporej sieci serwisowej innych marek ;)


P.S. Kolego - edytujemy swoje posty. Jak nikt po nas nie odpowie, a chcemy jeszcze coś dodać używamy opcji " edytuj " ;)
Chyba nie chcesz dodawać pracy Moderatorom ;)



Witam, widzę że forum zmieniło się diametralnie ;D, usunęli konta :<, a miałem konto z 2007 roku.
No więc chyba powrócę sobie do grafiki, a to dlatego że się nudzę, więc zrobiłem jakieś "gówno" "tag"? I wrzucę go sobie tutaj abyście Wy drodzy użytkownicy mogli mnie skrytykować i zmotywować do działania (pracy) :).
Czekam na komentarze, szczególnie na te negatywne ;P.

http://img718.imageshack.us/img718/1604/poprzerwiegowno.png

Tylko w sumie sobie tak myślę, że tagi i sygnatury to nie dla mnie :>, po prostu wyrosłem z tego muszę się zabrać za coś większego, fajniejszego.
Użytkownik Przec!nek aka shell edytował ten post 12 maj 2010 - 17:50



A co do MIXOLU i jego lania do ON to miałem kontakt z kolegą polakiem pracującym w VW na taśmie. Na moja prośbę skontaktował się z inżynierem mechaniki z laboratorium doświadczalnego. Odpowiedz jest jednoznaczna. Lanie czegokolwiek poza prawidłowym paliwem to działanie na szkodę nie tylko silnika ale i pompy oraz układu wydechu. Nie chodzi tu tylko o liczbę cetanową ale o właściwości paliwa w tym lepkości, gęstość, ciśnienia na pompie i jej elementach. Mixol może działać zabójczo (rozpuszcza gumowe elementy, rozszczelnia). A co się ima tzw. olejenia pompy dla jej smarowania to wierutna bzdura bo chwilowe dodawanie czegokolwiek nie pomoże, gdyż zaraz będzie traktowane paliwem, które szybko ten niby smarny środek wyprze z elementów. Tworzenie się niby smarnej zawiesiny powoduje utrudnienie w pracy i utrzymaniu właściwego ciśnienia. Lanie mixolu itp. środków w celu tzw. smarowania pompy ma się tak do realiów jak nasikanie do zbiornika pełnego ON. Auto przepali wszystko a skutek może nastąpić szybko lub dużo później. Odpowiedź ogólnie jest taka. Lać paliwo z potwierdzonych źródeł. Najlepsze ma Shell V-Power bo jest w zaplombowanych cysternach ściągany z Niemiec i pracownicy firmy sa odpowiedzialni za jego jakośc. Zawsze może nastąpić oszustwo ale tu jest ponoć najbardziej kontrolowane. Osobiście lałem BP Ultimate lub Lukoila. Raz zalałem V-Powera i powiem WAM, że na trasie auto zeszło mi do 5,5 /100 przy czym na innych paliwach uzyskałem najmniejsze spalanie 6.0/100. Mixolu nie zalałem i nie zaleję.
Użytkownik Mundek2009 edytował ten post 25 luty 2010 - 00:53



Panowie, przejrzałem wczoraj swoje zapiski dotyczące spalania, które prowadzę dość szczegółowo od czerwca'08 (naczytałem się o jakości ON na stacjach ;) ). Zaskoczyły mnie wyniki moich własnych obliczeń. Tankuję prawie zawsze do pełna - minimum 50l - w Warszawie na dwóch stacjach: Shell na Pileckiego i BP na Górczewskiej (naprzeciwko Wola Park) ten sam normalny ON. I teraz ciekawostka: W PORÓWNYWALNYCH WARUNKACH (temp. otoczenia, styl jazdy, warunki drogowe - prawie cały czas miasto, itp.) spalanie na ON z BP mam ZAWSZE wyższe od tego ON z Schella o od 1 do 1,5l/100km. Nie ma znaczenia, czy to zima czy lato. Hitem było, gdy w sierpniu ub.r. przez ok. 20 dni wyjeździłem prawie 2 baki ON na tych samych trasach z tym, że 1bak był ON z BP, a kolejne tankowanie na ww Schellu. Spalanie na ON z BP było o 1,7l/100km większe niz na ON z Schella!!!. Najciekawsze jest to, że dynamika auta, kultura pracy silnika, prędkości przy określonych obrotach są praktycznie takie same!!! (odpada różnica w jakości paliwa). Wniosek, jaki mi się nasuwa to różnica pomiędzy ilością wskazywaną przez dystrybutor a ilością wlaną do baku ;).
PS1
Tankując na Shellu w Szczecinie przed powrotem do Warszawy, spalanie wyszło mi niemal takie same jak na Shellu w Wawie (tankowane w odstępie 1 tygodnia).
PS2
Wyniki spalania z innych stacji (Neste, Orlen) są na poziomie BP lub trochę lepsze ale nie tak dobre jak z Schella.
NIE JESTEM PRACOWNIKIEM SCHELLA ANI NIE ŁĄCZĄ MNIE Z TĄ FIRMĄ ŻADNE KONTAKTY HANDLOWE ANI OSOBISTE ;).
Użytkownik ArturL edytował ten post 10 luty 2009 - 12:00



a coś poza oklepanym stereotypem powiesz?
każdorazowo przy wymianie do oleju dolewam STP, tym razem nie było inaczej...
przed wymianą zrobiłem płukanie na starym oleju - 25 minut pracy.
zlałem stary, wlałem nowy razem z drugą puchą STP - 35 minut pracy. jeszcze raz zlałem przepracowany - nie powiem żeby było z niego błoto...
wlałem dopiero wtedy tego Orlena.
przegoniłem samochód następnego dnia przez całą Polskę i z powrotem - 1,5 tysiąca km, gdzie samochód dostał zdrowo w kość... parę już dni na tym jeżdżę i widzę jak pracuje.
tyle co powiem - jak przy wymianie wlewałem mu Shella 5W40 czy 10W40 pracował identycznie... tylko spalanie oleju było inne. i koszty.



ja zostawiłem juz daleko w tyle grafike i wziołem sie porzadnie za programowanie (c++ i php, shell )
po troszku uczę sie mysql
skrypty i programy staram się pisać sam według własnych pomysłów a nie pobrane prosto z netu
oprucz typowo matematycznych programów ( zadania z matmy same się rozwiązują )
mam takie wyprodukowane :
PHP
automatyczna galria na podstawie katalogów
downolad na podstawie katalogu ./download i plików w nim zawartych (obcian rozszeżenia)
skrypcik statystyk pracy servera
prosta księge gości z emotami i cenzurą
C ++
tu narazie nie wiele bo niczego specjalnego nie potrzebuje jedynie do potrzeby budowy kolumn ;]
- kombajny liczenia objętości prostopadłościanów - policzy ile skrzynka ma litró po odjęciu grubości płyt, wygłuszenia itp
wypisze jakie i ile dechy będa mi potrzebne żeby zrobic skrzynke o danej obiętości

firewall na iptables
maskarada
odpalanie sieci wi-fi

obecne niemam pomysów co tam stworzyć jeszcze.
aaa jeszcze pisałem( ale głównie modyfikowałem orginalne) drobne programiki w C do urządzeń elektronicznych - np polski język w odtwarzaczu MP3, w dokoderze polsatu dodałem obsułge 99999 programów a wywaliłem te wqrzające powitanie .....



" />Moim zdaniem wymiana oleju nie ma nic do tego.Miganie kontrolki świec żarowych wskazuje usterkę,lub jakiś błąd układu zapłonowego.Miałem ten sam problem.Jednak w moim wypadku miganie kontrolki sygnalizowało mi,iż świece nie dogrzewają komór.Poprostu nie miałem grzania świec.Dlaczego?Problem się powtórzył kilku krotnie w momencie,jak zatankowałem VPowera Diesel.Nie wiem,co było bezpośrednią przyczyną,ale diagnozę postawiłem taką,iż moje auto nie "trawi"tak dobrego paliwa(mimo bardzo dobrej pracy silnika).Prawdopodobną przyczyną jest czujnik analizy spalin,który wysyłając do" komputera" inne dane powodował jakieś jego błedy.Kiedy lałem "zwykłe" paliwo Shell Super Diesell wszystko było OK.W momencie nalania VPowera,po przejechaniu 20KM miałem problem z odpalaniem.Logika podpowiedziała mi,żeby już więcej nie lać VPowera i mam św spokój,auto pali,świece nagrzewają komory,kontrolka gaśnie,i jest ok.
Może mój wywód Ci w czymś pomoże.
Pozdrawiam.



" />"Ghost in the Shell" w wersji aktorskiej
Już niebawem rozpoczną się prace nad nową wersją animacji "Ghost in the Shell" - tym razem z udziałem żywych aktorów. „Duch w pancerzu” powstawać ma we współpracy z dużą hollywoodzką wytwórnią. Niestety niewiadomo jeszcze którą. Posiadacz praw autorskich „GITS” wydawnictwo Kodansha przekazało pozwolenie na realizację filmu studiu Production I.G.
http://film.wp.pl/id,74515,title,Kultow ... omosc.html

noel



" />Wydałem tauzena ...
W piątek podjechałem pod dom i zaparkowałem, wieczorem zobaczyłem z okna małą plamę oleju obok koła, ale pomyślałem, że to "ktoś inny" zostawił ;-)
W sobotę o 10-tej wsiadłem, aby odwieźć Arka na trening Kung-Fu.
Odpaliłem barkę, a tu ... pompa oleju napompowała na asfalt ze 2 litry oleju :-/
Wyłączyłem silnik i ... zrobiliśmy rozgrzewkę przed treningiem jakieś 500 m pod pracę żony i wskoczyliśmy do Punciaka i ... zdążyliśmy :-) mimo, że od odpalenia Barki upłyneło 10 minut ;-)
Po treningu zapchałem Barkę do warsztatu (naprawiam w nim furki od ponad 10 lat, którą pozdrawiam i polecam - Firma Szik ul. Podwisłocze w Rzeszowie)
Diagnoza ... uszczelniacze wałków ... wszystkie 3 !!!
Miałem co prawda wymieniać rozrząd, ale myślałem, że mi się upiecze do wiosny ;-)
Zbliżał się też termin wymiany oleju, ale miałem zamiar zrobić to przed zimą ;-)
Zapadła szybka decyzja ... robimy: rozrząd (oczywiście pasek Gates), uszczelniacze, pompa wody, uszczelka pod pokrywę zaworów, olej (górna półka - Shell Hellix Magnatec) i ... rachunek 1000 PLN :-/
Można by pomyśleć, że to koniec ... nic podobnego.
Odbieram furkę wczoraj i ... połowa mocy "na górze". Gdyby nie to, że wariator wymieniony był wcześniej diagnoza byłaby oczywista. Podjechałem i mówię @##$%%^& ... rozebrali przeczyścili wszystko i diagnoza ... ciało obce w przepływomierzu
Ale za to ... jaka przyjemność ... furka chodzi szybciej, ciszej, ma większą kulturę pracy i mniej pali ... też byłem zdziwiony, ale uczucia bezcenne



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)