Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu jako
Krzysiek Szymanski <krzyskolejarzWYTNI@poczta.onet.pl:


powiedziec nie mozna). Bo i na co komu np. pociag o 21.30 z Chojnic?


Hy, hy... Jechałem kiedyś tym pociągiem (wówczas jeszcze relacji Piła -
Tczew). Pusty bynajmniej nie był. Przywiózł do Tczewa sporo ludzi, z których
część przesiadła się na różne sezonowe rzeźnie. Więc w wakacje kursowanie
tego pociągu wydaje mi się uzasadnione.


Ale czemu
ten pociag nie moze jechac np. o 12 z Chojnic,


Bo byłby pusty? 12? Cóż to za dziwna godzina? Na powrót z pracy / szkoły za
wcześnie, na dojazd do za późno.

Marek A. Salwa



Psofometr  napisal:


| powiedziec nie mozna). Bo i na co komu np. pociag o 21.30 z Chojnic?

Hy, hy... Jechałem kiedyś tym pociągiem (wówczas jeszcze relacji Piła -
Tczew).


No nie, ale...;-)


Pusty bynajmniej nie był. Przywiózł do Tczewa sporo ludzi, z których
część przesiadła się na różne sezonowe rzeźnie. Więc w wakacje kursowanie
tego pociągu wydaje mi się uzasadnione.


No ale to bylo np. w niedziele czy w "zwykly" dzien? Poza tym sporo to znaczy
ile? 50 osob? 100, 200? Wiecej?


| Ale czemu
| ten pociag nie moze jechac np. o 12 z Chojnic,

Bo byłby pusty? 12? Cóż to za dziwna godzina? Na powrót z pracy / szkoły za
wcześnie, na dojazd do za późno.


Ja jestem zwolennkiem pociagow osobowych kursujacych w porze dzienniej;-)
A kto moglby jezdzic tym pociagiem? Uczniowie ze szkol (lekcje nie kncza sie
tylko o 14, ale wczesniej takze), ludzie z zakupow, urzedzow, lekarzy, ludzie
jadacy na inne pociagi itp itd;-) I bede sie jednak upierac, ze taki pociag
bedzie miec wieksze oblozenie niz pociag o 21.30, gdy krag potencjalnych
klientow zaweza sie jedynie do ludzi jadacych na przesiadki do Tczewa.
Zreszta moznaby ten wczesniejszy sklad z Chojnic z godziny 10 z hakiem
przesunac na 9 z hakiem, wtedy robi sie wiekszy odstep miedzy tymi dwoma
pociagami.



Ekspansja SKM
SKM nie zagrzebuje gruszek w popiele. za www.pkp.com.pl:
Trójmiejska SKM będzie jeździć do Iławy i częściej do Elbląga
PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. od poniedziałku, 7-go lutego 2005 r.
wprowadza cztery pary pociągów do Iławy oraz kolejne cztery do Elbląga. Nowe
pociągi SKM w tych kierunkach umożliwią m.in. dojazdy do pracy zmianowej na
g. 6.00 na terenie Trójmiasta i Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Tczewie i
powrót po g. 22.00 oraz liczne skomunikowania z innymi przewoźnikami Grupy
PKP - za wyjątkiem porannego pociągu z Iławy, pozostałe 15 umożliwia
przesiadki do/z pociągów Spółek PKP Intercity lub PKP Przewozy Regionalne –
nawet czterech na trasie do Trójmiasta. Dzięki temu, oraz korekcie rozkładu
jazdy pociągów PKP PR, znacząco polepszy się oferta całej Grupy PKP w
regionie, zwłaszcza dla podróżnych z Chojnic, Malborka, Iławy i Elbląga. W
sumie powstało 27 nowych połączeń lokalnych z przesiadką wynoszącą od 5 do 20
minut, 4 takie same dalekobieżne całoroczne i 5 sezonowych oraz 11 - będących
przedłużeniami pociągów PKP IC (8 z Elbląga i 3 z Iławy). Wyjątkiem są
dłuższe skomunikowania trzech pociągów w Malborku (Ex Wysocki do/z Katowic
przez W-wę oraz IC Norwid z Krakowa.

Szczególnie dużym powodzeniem powinny się też cieszyć skojarzenia nowych
pociągów SKM i dalekobieżnych lub regionalnych przyspieszonych, uruchamianych
przez PKP PR – np. z pociągiem nr 9731/30 z Olsztyna: dzięki krótkiej
przesiadce w Elblągu uzyskujemy najkrótsze połączenie tego miasta z Gdynią
(2godz. 56 min.). W sezonie letnim dojdą jeszcze takie same skomunikowania
Trójmiasta w Iławie, przez Warszawę, do Bielska Białej i z Kielc.



Do szczęśliwegotatusia
szukasz pracy.........zajrzyj tutaj

Miasto: Gdańsk, Gdynia,Sopot,Strogard Gdański,Słupsk
Rodzaj pracy: Stała, Dodatkowa
Poszukujemy chętne osoby do pracy na promocjach oraz do wykładania towaru w marketach. Wymagania:aktualna książeczka sanepidu, mile widziane minimum sanitarne.Gwarantujemy stałe zlecenia.
Kontakt (042)6588130 praca@sieciserwis.pl

14.01
Pomorskie


Stanowisko: Konsultantka ds. Zdrowego Żywienia
Miasto: Trójmiasto oraz Olsztyn, Elbląg, Starogard Gdański, Słupsk
Rodzaj pracy: Stała, Dodatkowa, Sezonowa, Dla ucznia/studenta, Dla pań, Dla emeryta/rencisty
Great Open House-Agencja Marketing Services Poszukuje otwartych i komunikatywnych osób do pracy czasowej w hipermarketach na terenie Trójmiasta i nie tylko: Zadania: - przekazywanie informacji o promowanych produktach i ich zaletach - zachęcanie klientów do zakupu - doradzanie w wyborze odpowiedniego wariantu produktu Wymagania: - wiek od 25 do 35 lat - wizerunek wzbudzający zaufanie i sympatię - dobra prezencja - motywacja i chęć do pracy - Aktualna książęczka zdrowia
Kontakt Gdynia Ul. Orłowska 61/2 661 54 76

03.01
Pomorskie


Stanowisko: DORADCA
Miasto: Gdańsk, Tczew, Wejherowo, Puck, Kartuzy, Słupsk OKOLICE WW MIAST
Rodzaj pracy: Stała, Dodatkowa, Dla absolwentów, Dla ucznia/studenta, Dla pań
Tacoma Polska poszukuje osób na stanowisko DORADCY KLIENTA.Oczekujemy:wykształceni a min średniego, otwartości na wyzwania, kreatywności, niekaralności.Oferujemy: darmowe szkolenia, możliwość uzyskania wysokich zarobków. Zainteresowanych proszę o przesłanie CV na adres krzysztof.baranski@interia.pl.P roszę o umieszczenie klauzuli ochronie danych osobowych.
Kontakt krzysztof.baranski@interia.pl

09.12
Pomorskie


Stanowisko: MERCHANDISER
Miasto: Słupsk
Rodzaj pracy: Stała, Dodatkowa
POSZUKUJEMY OSOBY DO WYKŁADANIA TOWARU W MARKECIE. WYMAGANIA: KSIĄŻECZKA SANEPIDU, MILE WIDZIANE MINIMUM SANITARNE. GWARANTUJEMY STAŁE ZLECENIA.
Kontakt (42)658-81-30 698-637-346 praca@sieciserwis.pl

09.11
Pomorskie



Użytkownik Piotr Warda <p_wa@ci.onet.plw wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:90gkg2$cc@news.onet.pl...


dlaczego staje w Iławie IC 3500? A oprócz tego w Malborku, Gd Wrzeszczu,
Gdyni Oliwie - tego nie rozumiem. Przecież to jest przyspieszony Ex
pominięty postój w Ciechanowie, Mławie, Działdowie.


IC Lajkonik jest w Iławie skomunikowany z Olsztynem a jedzie z Krakowa, więc
ma to uzasadnienie. (chociaż skomunikowanie jest tylko przez część roku).

Wyjeżdżające z Trójmiasta Expresy, zaczynające bieg w Gdyni zatrzymują się
na ogół w Sopocie, Gdańsku Oliwie, Gdańsku Wrzeszczu i Gdańsku Głównym.
Gdyby wszyscy podróżni musieli dojeżdżać do Gdańska, lub Sopotu zamiast
wsiadać np. we Wrzeszczu oznaczałoby to dużo dłuższy dojazd do pociągu, a
jak wiadomo np. o 4 rano czy 22/23 komunikacja miejska kursuje raczej
średnio. W ciągu dnia jest to też spore ułatwienie. Na tych stacjach wsiada
naprawdę dużo osób. Podobnie dzieje się z pociągami przyjeżdżającymi do
Gdańska. Nie dotyczy to tylko Ex/IC przelotowych, na przykład: Słupia,
Jantar, Posejdon.


* dlaczego niektóre (wybrane, ale przez kogo i jak) Ex zatrzymują się w:
Ciechanowie - przez Mławe i Działdowo przelatują
zatrzymują się w Mławie i Działdowie (25 km odległość), a przelatują przez
Ciechanów zatrzymują się wyłacznie w Działdowie?


Prawdopodobnie część jest przeniesiona z porzednich rozkładów - np. IC
Kaszub i Neptun od wielu lat jeździły bez zatrzymania (choć ciągle się to
zmieniało), Słupia od początku pierwszy postój miała w Iławie.
Generalnie, wiele lat temu, kiedy expresów na trasie W-G było naprawdę
niewiele, były przyjęte 2, a potem trzy stacje zatrzymania Ex-a. Działdowo i
Malbork, a potem dołączył Ciechanów. Były też różne inne stacje,
zmieniane co jakiś czas, a postój był spowodowany zmianą tracji elektrycznej
na spalinową.
Następnie pierwszym Exem bez zatrzymania został Kaszub (nazywany nawet
kiedyś nieoficjalnie, ale także w "megafonowych" zapowiedzaich
SPEREXPRESEM!!!) , którego "dublował" pospieszny Kormoran z wagonami do
Olsztyna i Gdyni, rozłączanymi, o ile dobrze pamiętam w Działdowie
(zastąpiony potem przez "Heweliusza"). Pojawił się "Albatros", sezonowy
pospieszny jeżdżący na Gdańską, dublujący "Neptuna", zamieniony potem na Ex
"Posejdon" (postoje Ciechanów, Działdowo, Malbork). Potem, z roku na rok
zaczęło pojawiać się coraz więcej expresów. A więc "Lajkonik" z Krakowa do
Gdyni, zatrzymujący się jako pierwszy ex sporo razy - Działdowo, Iława,
Malbork, Tczew, a potem jeszcze "Słupia" do Słupska, potem do Koszalina z
postojami Iława, Malbork, Tczew, a potem to już było co roku coraz więcej i
więcej exów przemianowywanych z pospiesznych i dodawanych nowych.

Wszystkie pociągi zatrzymujące się gdziekolwiek na trasie W-G zatrzymują się
na pewno w Malborku, a większość z nich dodatkowo w Tczewie.Potem w dalszej
kolejności najczęstszą stacją zatrzymania jest  Działdowo, Iława i
Ciechanów. Na szarym końcu, sporadycznie Prabuty i Mława.

"Dziwne" zatrzymania to np. postój tylko Ciechanów-Iława (Jantar). Pewnie
nie zatrzymuje się w Malborku i Tczewie, bo większość pasażerów udaje się
nim na Półwysep, a przed nim jedzie Posejdon, który zatrzymuje się prawie
wszędzie, a też kursuje na Półwysep i do Kołobrzegu. Ale dlaczego akurat te
miasta? Może jest jakieś skomunikowanie...

"Posejdon" jedzie zupełnie jak pospieszny Ciechanów, Mława, Działdowo,
Iława, Malbork, Tczew.Mogliby dodać jeszcze Nasielsk i Prabuty, nie
zrobiłoby to większej różnicy. Podobnie Stoczniowiec i Czartoryski.

Wydaje mi się, że układając rozkład liczyli się przede wszystkim z dwoma
rzeczami:
* umożliwieniem pasażerom z mniejszych miast wejście do exa, skoro zabrali
wszystkie pospieszne, z założeniem im mniejsze miasto, tym mniej postojów
(Malbork i Tczew są pewnym wyjątkiem, tyle że należałoby chyba uznać je za
miejsce zamieszkania wielu ludzi powiązanych z Trójmiastem - np. pracą,
szkołą itp. - trudno wymagać, żeby ludzie jeździli z Tczewa do Gdańska i tam
wsiadali do Exa, poza tym wsiada tam mnóstwo osób z sąsiadujących
miejscowości, to taki ciąg komunikacyjny, coś jakby Wejcherowo-Gdynia, czy
Otwock-Warszawa z licznymi miasteczkami-sypialniami po drodze, tylko w
mniejszej skali)

- druga zasada to taka, aby pociągi w jednym mieście nie zatrzymywały się
zbyt często, a zatrzymanie pozwoliło dojechać nie tylko do Warszawy, a np.
do Katowic, Krakowa itp, bez przesiadania.

- mam nadzieję iż trzecia zasada, to taka, że "rozkładowcy" mają jakieś
długoletnie zestawienia "potoków pasażerskich" i reagują na wzrost lub
spadek sprzedaży w danym mieście, regulując to liczbą zatrzymań.

- IC-ki jeżdżą bez postojów lub zatrzymują się tylko w Malborku, z wyjątkiem
Lajkonika dodatkowo w Iławie i Sawy oprócz Malborka dodatkowo w Tczewie.
Choć generalnie chyba IC nie powinien się zatrzymywać na trasie i koniec.


* jeśli śmiga tutaj tyle Ex i IC to jak między nimi mieszczą się
jednostki,
wiadomo, jak one jeżdża ?


Spóźniają się notorycznie.


* jesli cała E-20 zostanie podnieniona do 160 km/h - to czy bedzie miejsce
dla jednostek, a moze bedzie to dzielone, np. zamiast Dzialdowo-W-wa Wola,
bada trzy "kible" W-wa Wola-Nasielsk, Nasielsk-Mława, Mława-Iława ?


Będą się jeszcze bardziej spóźniać, jakkolwiek to zorganizują.
Sorry za przydługio post.

Pozdrowienia
Piotr



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)