Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Savio . 20.01 o godz.20.05 w postach o Beldanach wysłałem zdjęcie zrobione w porcie u Edka w Wygrynach --rano z mojej łódki . Miejsce jest całkiem niezłe .Cena wodowania 50 zł .Cały sezon letni to około 600 zł plus za magazynowanie silnika chyba 50 lub 100zł . Sa czyste sanitariaty i łazienka z prysznicem .Parking ,ochrona w nocy . Do sklepu około 500 metrów . Jedyny feler to motorówki przepływające blisko pomostów . Postaram sie przesłac zdjęcie lotnicze portu .Pozdrawiam

** Dodano: 2007-02-15, 20:54 **



Warszawskie Okęcie w 2008 r. odprawiło ponad 9,5 mln pasażerów

Port Lotniczy im. Chopina w Warszawie w 2008 roku obsłużył o 2,2% pasażerów więcej niż w roku poprzednim. W ubiegłym roku lotnisko zanotowało bowiem ponad 9,5 mln pasażerów.
document.write(' Dziennie lotnisko odprawiało średnio 26 tys. podróżnych. Ponad 1 mln 176 tys. osób odprawionych przez Okęcie to klienci lotów czarterowych. W 2007 r. port obsłużył ponad 828 tys. pasażerów lotów czarterowych, w 2006 r. ok. 575 tys.

- Wzrost liczby pasażerów w ruchu czarterowym o ponad 40 procent, czyli o 347 tys. pasażerów w stosunku do 2007 r. to bardzo satysfakcjonujący wynik. (...) Świadczy on o dynamicznie rozwijającym się rynku czarterów w największym porcie lotniczym w Polsce - powiedział rzecznik Portu Lotniczego Okęcie Jakub Mielniczuk.

W 2008 roku z Okęcia samoloty czarterowe startowały i lądowały blisko 7 tys. 700 razy. Oznacza to wzrost o 2,1 tys. operacji w porównaniu do 2007 r.

Liczba wszystkich operacji lotniczych, włączając m.in. ruch cargo i pocztowy wyniosła w 2008 r. 151 mln 533 tys.



Koncepcja rozbudowy lotniska w Łodzi

Jak podała "Gazeta Wyborcza" na najbliższe lata władze Łodzi szykują poważne inwestycje na lotnisku.
Do końca tego roku w porcie oddana zostanie do użytku sala odlotów oraz płyta postojowa dla samolotów. Dotychczas płyta postojowa ledwo mieści 3 boeingi 737. Leszek Krawczyk, prezes Portu Lotniczego im. Władysława Reymonta mówi, że po remoncie płyta pomieści 6 dużych maszyn i 2 mniejsze. Po remoncie terminal 2 będzie przystosowany do obsługi pasażerów spoza obszaru Schengen. Łódzki port będzie dorównywał standardem poznańskiej Ławicy.

Ogromną inwestycją ma być budowa Lotniczej Bazy Technicznej, w skład której wejdzie magazyn paliwa oraz hangar z warsztatem i własną płytą postojową. Lotnisko planuje także sfinansować z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego budowę trzeciego terminala. Koszt przedsięwzięcia jeszcze nie jest oszacowany. Natomiast wiadomo, że terminal miałby mieć przepustowość 750 pasażerów na godzinę. W 2009 roku budowę nowej wieży kontroli lotów sfinansuje Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.



Co poczuł pilot, że zawrócił?

AWARYJNE LĄDOWANIE SAMOLOTU RYANAIR W GDAŃSKU

Około godziny 11 na lotnisku Gdańsk-Rębiechowo awaryjnie lądował samolot należący do linii Ryanair. Na pokładzie było 196 osób. Skończyło się na strachu, nikt nie odniósł żadnych obrażeń. Lecąca do Dublina maszyna musiała zawrócić, gdy w kabinie pilotów pojawił się podejrzany zapach.
Boeing 737 wystartował po godzinie 10 z Gdańska do Dublina, ale krótko po starcie musiał wrócić na gdańskie lotnisko. Jak poinformował prezes Portu Lotniczego Gdańsk Rębiechowo Włodzimierz Machczyński, w kabinie pilotów maszyny należącej do irlandzkiego przewoźnika "niedługo po starcie pojawił się podejrzany zapach i kapitan zdecydował o powrocie do Gdańska".

W porcie zarządzono pogotowie alarmowe. W pobliżu pasa startowego w oczekiwaniu stały karetki pogotowia oraz wozy straży pożarnej. Samolot wylądował jednak bezpiecznie, a wszyscy pasażerowie bez problemów opuścili pokład.

Samolot zbadano kamerą termowizyjną

Po wylądowaniu straż pożarna zbadała samolot za pomocą kamery termowizyjnej. - Ponieważ kapitan poinformował też o delikatnym dymie, który pojawił się w kabinie, szukaliśmy źródła podwyższonej temperatury – wyjaśnił Jan Socha dyżurny Wojewódzkiego Stanowiska Koordynowania Ratownictwa Socha.

Badanie kamerą nic nie wykazało. - Kapitan zdecydował o wezwaniu firmowych mechaników – dodał Socha. Zapewnił, że jeszcze po południu na lotnisku w Gdańsku powinien wylądować inny samolot wysłany przez firmę Ryanair, który zabierze pasażerów do stolicy Irlandii.




W Porcie Lotniczym na Ławicy zorganizowano wystawę fotografii zgromadzonych przez Klub Garnizonowy 31 Bazy Lotniczej w Krzesinach. Autorami zdjęć są miłośnicy lotnictwa zrzeszeni w większości w Stowarzyszeniu Miłośników Lotnictwa Wojskowego „Krzesiny”.

Bywalcy portu na Ławicy z zainteresowaniem podchodzą do miejsca, gdzie ustawiono kilka stelaży z prawie setką zdjęć polskich Jastrzębi. – W wielu ludziach widok tego samolotu wywołuje niesamowity dreszczyk pozytywnych emocji – uważa rzecznik 31 Bazy Lotniczej w Krzesinach.

To pierwsza tak duża wystawa zdjęć przedstawiająca polski samolot F-16. Wystawę można oglądać na tarasie widokowym Portu Lotniczego Ławica do połowy lutego.

Żołnierz Polski
mialem okazej byc na lawicy w czasie trwania wystawy, bardzo ladne zdjecia :)

co do jastrzebi, to gdzies w razie W musza umiec ladowac :) a nic blizej niz lawica nie ma



Brak bieżącej informacji na stronie Portu, to jeszcze stosunkowo niewielki problem. Gorzej, że aktualnej informacji nie ma ani na świetlnych tablicach w porcie, ani audio, ani nie można się nic dowiedzieć przez telefon. Utworzenie profesjonalnego stanowiska informacji wymaga zatrudnienia przynajmniej 3 odpowiednio przeszkolonych osób z uprawnieniami dostępu do baz danych. To kosztuje, a rzeszowski port nie ma na to pieniędzy. W ogóle obsługa pasażerów i samolotów na lotnisku kosztuje, a władze portu oszczędzają na wszystkim i dlatego wszystko działa tak właśnie, jak działa. Można by to nieco poprawić bez kosztów. to jednak wymaga myślenia. Ta czynność wydaje się z kolei bardzo bolesna lub wręcz niewykonalna dla niektórych ludzi w kierownictwie portu.



Dzisiaj 07.11.2008 w "Gazecie Wrocławskiej" na pierwszej stronie znajduje się artykuł o wrocławskim lotnisku i jego problemach pt. "Chcą Wrocławiowi podciąć skrzydła".

Fragment 1:
"Wszystko przez gigantyczne stawki opłat nawigacyjnych, które decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego wzrosły w tym roku dla naszego portu ponad dziesięciokrotnie i są dwa razy wyższe niż w Warszawie."

Fragment 2:
"Chodzi o opłaty, jakie linie ponoszą za każdy start i lądowanie w danym porcie. We Wrocławiu wzrosły one z 93 do 985 złotych. to dziś jedne z najwyższych opłat w Europie. Dużo taniej jest choćby w Niemczech czy we Włoszech. Wyprzedzają nas tylko Czesi."

Fragment 3:
"Na dodatek stracić możemy także część lotów, które już odbywają się ze stolicy Dolnego Śląska. Między innymi połączenia do Edynburga i Sztokholmu. Pod znakiem zapytania stoi też połączenie z Wrocławia do Paryża, które miało być uruchomione na początku przyszłego roku"

Fragment 4:
"Irlandzkie linie lotnicze Ryanair zerwały rozmowy w sprawie wybudowania we Wrocławiu swojej bazy"

Reszta w gazecie.
P.S. Z tym Paryżem to prawda, że mieli coś takiego uruchomić??
:/



Londyn? nie ma takiego miasta.
  Pilot linii KLM odmówił lądowania na lotnisku w Hyderabadzie w południowych Indiach. - Nigdy nie słyszałem o tym lotnisku - wyjaśnił i zabrał 243 pasażerów do oddalonego o 1200 km Bombaju.

- Lotnisko w Hyderabadzie ruszyło 14 marca. O jego otwarciu powiadomiliśmy wszystkie linie lotnicze - zapewniają władze nowego portu lotniczego.

- Lotnisko Rijiva Gandhiego w Hyderabadzie? Nigdy nie słyszałem - stwierdził holenderski pilot. Kapitan chciał wylądować na starym lotnisku, które dobrze znał. Kontrolerzy powiadomili go jednak, że port został zamknięty i skierowali na nowy - imienia Gandhiego. - Jaki? Co? - zapytał pilot i zawrócił na północ do New Delhi.

Zdziwieni kontrolerzy z New Delhi nie zezwolili na lądowanie. Maszyna KLM musiała lecieć do Bombaju, od docelowego lotniska oddalonego o 1200 km. - Pilot holenderskich linii nie chciał lądować w nowym porcie, bo KLM nie zostały poinformowane o jego otwarciu - pisze "Times of India".

Źródło: GW



Jeden z zachodnich garnizonów SG powiększa się:

wg PAP: "Lubuski Oddział Straży Granicznej poszerzył obszar działalności"


Od września Lubuski Oddział Straży Granicznej (LOSG) poszerzył obszar działalności o województwo wielkopolskie. W związku z tym planowane jest utworzenie nowych placówek straży granicznej. Pierwsza z nich ma powstać w Kaliszu (Wielkopolskie) - poinformował rzecznik LOSG w Krośnie Odrzańskim Mariusz Skrzyński.
Zmiany organizacyjne związane są z przygotowaniami do wejścia Polski do układu z Schengen, co ma nastąpić z początkiem 2008 roku. Wówczas LOSG stanie się oddziałem funkcjonującym wyłącznie na wewnętrznej granicy UE.

- Oznacza to zmiany w taktyce działania. Funkcjonariusze nie będą już skupiać się na ochronie granicy, która będzie całkowicie otwarta dla przepływu ludności. Działania będą przesunięte w głąb kraju m.in. na główne szlaki komunikacyjne. Większa będzie aktywność naszych grup operacyjno-śledczych. Pojawią się też grupy mobilne podobne do tych, jakie mają celnicy - powiedział Skrzyński. Wraz z poszerzeniem właściwości terytorialnej LOSG przejął od Nadwiślańskiego Oddziału Straży Granicznej port lotniczy Poznań-Ławica. Na tym międzynarodowym lotnisku planowane jest wzmocnienie obsady.

W samym woj. lubuskim pozostało pięć placówek granicznych. Do 2009 roku w miejsce dwóch z nich mają być utworzone dwie placówki w Gorzowie Wielkopolskim i Zielonej Górze. Na terenie Wielkopolski docelowo mają funkcjonować trzy placówki: Poznań - Ławica, w Kaliszu i w Pile. Komenda oddziału pozostaje w Krośnie Odrzańskim.

W LOSG od wielu lat brakuje funkcjonariuszy i już niebawem ruszy nabór do służby. Jak przekazał PAP Skrzyński, planowane jest wcielenie do niej ok. 60 nowych funkcjonariuszy. - Szczególnie chodzi o zasilenie placówek na terenie Wielkopolski - dodał rzecznik.

Zakres działalności straży granicznej nie ulegnie poważnym zmianom. Funkcjonariusze będą m.in. dbali o bezpieczeństwo w komunikacji międzynarodowej, zapobiegali wwozowi materiałów niebezpiecznych i wywozowi zabytkowych dzieł sztuki. Straż Graniczna będzie także sprawdzać autentyczność dokumentów, legalność pobytu oraz będzie dbać o porządek publiczny.

W województwie lubuskim znajduje się prawie 200 km odcinek granicy państwowej z Niemcami. LOSG ma w administracji 19 przejść granicznych: drogowe, piesze, kolejowe i dwa rzeczne. Obok tego LOSG ma w administracji dwa lotnicze przejścia graniczne znajdujące się w porcie Ławica w Poznaniu oraz w Babimoście i Przylepie (Lubuskie).

W ubiegłym roku w tym regionie granicę w obu kierunkach przekroczyło prawie 50 mln ludzi.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)