Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Zastanawiam się nad tym już dłuższy czas, nie ukrywam że głównym wyznacznikiem jest cena, Canon jest niestety troszke droższy ale w pracy znajomi którzy mają już Canony doradzają mi właśnie tego producenta, na którego się skusić? Jestem amatorem, do tej pory pstrykałem zdjęcia na kompakcie, z których po dłuższym czasie byłem co raz mniej zadowolony, za jakiś czas możliwe że będę chciał wykorzystać aparat do pracy, jestem początkującym grafikiem/DTP-owcem, na razie pracuję wmałej agencji reklamowej, proszę o radę, niewiele ostatnio brakowało że bym kupił w MM Sony A230 za "grosze" ale odżucił mnie brak trybu "live view", nie wiem czy bym z niego korzystał szczerze mówiąc, ale lepiej coś mieć i nie używać niż nie mieć i żałować....
Proszę o radę

pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.



Widze ze graficy odrobili prace domowa i zamiast obrazka z gry na ktory sie złapałem 2 miesiące temu dzis mozna podziwiac reklame naszej gry w pelnym ruchu.

Jak na to patrze chlodnym okiem to powiem tak - znowu bym sie zlapal bo reklama jest chwytliwa. I o to chodzi.

Zauwazam jednak ze zawsze dochodzi do "roznego rodzaju prac konserwacyjnych i pochodnych prac konserwacyjnych" wlaśnie wtedy kiedy "idzie"reklama gry na WP.

Na dzis odnosze wrażenie ze animatorom gry zalezy na tym aby "nowi" logowali sie na UNI2 ktore jest sprawne i dziala jak trza... Mylę się?

Dzieki temu ze trafilem na Space Invasion ( i spedzam z ta gra deko czasu ) po 10 latach przestawilem w swoim komputerze strone startowa z www.onet.pl na www.wp.pl - CHYBA O TO CHODZIŁO? - Teraz jestem kosumentem tego portalu wiadomosci reklam wszystkiego - a to wasza kasa.

Szczerze powiem ze jestem coraz bardziej zawiedziony sposobem w jaki sie traktuje graczy SI.

Pozdrowienia

Don - Poczatkujacy Grabieżca Kosmiczny bez pracy



Racja siwy, grunt to się w pracy nie męczyć. Przyjemna robota za gorsze pieniądze jest lepsza niż męka za worek złota.

Etat etatem ale najgorzej jest wystartować wogóle. Wszyscy początkujący od razu chcą zarabiać na grafice.

Podejście w stylu "jestem jeszcze cienki w uszach więc zrobię za pół darmo" jest błędne, bo w wielu przypadkach zdarza się tak, że nawet początkujący zrobi lepszą grafę niż "specjalistyczna wykwalificjonowafafarafa agencja reklamowa", która policzy sobie krocie a klient nie piśnie słówka bo to spece przeca.

Lepiej swoje folio w domu szlifować i uczyć się ile wlezie niż klepać wizytówkę za przysłowie 100zł przez 2 tygodnie bo żaden kolor klientowi nie leży.



Grafika 3D przestaje być tajemnicą. Na rynku pojawił się nowy magazyn o technikach tworzenia animacji, modelowaniu, produkcji i postprodukcji - 3DFX. Nowe dziecko Wydawnictwa Software dostępne jest już w salonach prasowych.
Od 17 grudnia można kupić nowy magazyn w największych salonach prasowych w Polsce, m.in. Empiku, GarmondPress oraz InMedio oraz przez stronę internetową Wydawnictwa www.3dfx.com.pl

Nowy tytuł zaciekawi przede wszystkim miłośników grafiki 3D, ale nie tylko. 3DFX swoją tematyką sięga dalej – od tradycyjnego modelowania, animowania czy teksturowania, przez produkcję i postprodukcję, aż po reklamę i making-of. Zarówno początkujący graficy, jak i profesjonaliści, znajdą w nim coś dla siebie.
Do magazynu dołączone są dwie płyty CD. Na jednej z nich znajdzie się kurs multimedialny, dzięki któremu początkujący graficy poznają tajniki obsługi flagowego programu Autodesk - 3DS Max. Na drugim krążku umieszczone są wszystkie materiały potrzebne do samodzielnego wykonania ćwiczeń, Plugin V-ray oraz Bryce – program do tworzenia krajobrazów 3D.
Poza tym w numerze znajdują się artykuły oraz making-of, opisujące najciekawsze realizacje reklamowe i filmowe. W pierwszym 3DFX można przeczytać o historii Harnasia, jednej z najpopularniejszych reklam 3D na polskim rynku. Twórcy ze studia Alien Fx, opisują to, czego nie widać na ekranie telewizora, a co przyczyniło się do sukcesu całej kampanii. Oprócz tego w magazynie można znaleźć wywiad z Billem Millerem, który pracował przy największych produkcjach filmowych, takich jak Shrek , Madagaskar czy King Kong.
Poza tym w pierwszym numerze 3DFX redakcja ogłasza Konkurs. W graficznej Bitwie, której tematem są Porachunki, może wziąć udział każdy, kto ma ciekawy pomysł oraz odrobinę zapału. Swoje prace należy umieszczać w specjalnym wątku, zamieszczonym na forum portalu http://www.max3d.pl , który jest współorganizatorem Bitwy. Nagrodą nie pogardzi żaden grafik – główną wygraną jest staż w zespole Alien Fx. Oprócz tego, można zdobyć tablety graficzne Wacom, programy firmy Corel, SpaceNavigatory 3D connexion, MX Revolution od Logitech, książki od ABE Marketing oraz gry i płyty DVD z kolekcji Evermotion.
Wszelkie aktualne informacje o magazynie oraz artykuły do pobrania można znaleźć na stronie internetowej www.3dfxmag.pl oraz zapisując się na newsletter magazynu.




  Użytkownik "Andrzej" <andrzej@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:1jeuotoexrnyg$.dlg@ambiwalentny.teraz...
> Czy mozna, Waszym zdanem, wykszatalcic w sobie kreatywne myslenie?
> Czy tez jest to cecha, ktora albo dany czlowiek posiada albo nie?
>
> Jezeli istnieja jakies metody polepszajace kreatywne spojrzenie (mowie tu
> caly czas o branzy reklamowej) to prosze o jakies konkretne przyklady.
>
> Czy uwazacie, ze osoba majaca szalone pomysly, ale raczej nie do
> wykorzystania w komecyjnej reklamie jest w stanie niejako nauczyc sie
> specyfiki reklamy kreatywnej?


taka osoba jak najbardziej jest w stanie nauczyc sie specyfiki reklamowej.
ale nie bardzo wierze w samouctwo w tej dziedzinie. najlepiej sie tego uczyc
na poligonie. ale do tego potrzeba kogos, kto bedzie mial cierpliwosc Cie
temperowac. sam temperuje takich ludzi i to daje rezultaty.

wg mnie ziarno keatywnosci musisz w sobi miec z urodzenia. tylko ze zeby sie
sprawdzic w reklamie, wystarczy byc PORZADNYM rzemieslnikiem. oczywiscie
trafisz byc moze w inny zakres dzialan ("reklama" to dzis bardzo umowne
pojecie). z tego co widze to na takich rzemieslnikow jest obecnie bardzo
duzy popyt. ale kawal tzw. OKA jestniezbedny

metody wyrabiania kreatywnego spojrzenia:
1. lektura najlepszych prac na poziomie swiatowym
2. lektura czasopism branzowych polskich. i to niekoniecznie graficznych,
polecam duzo marketingowych - grafika i markeing sa ze soba bardzo
powiazane.
2.5 nieobrazanie sie na dystans pomiedzy kreacja polska i swiatowa i idace
za tym zrozumienie dlaczego tak jest (tu wraca lektura o marketingu, o
socjologii itd...)
3. oczy szeroko otwarte w sklepie, przed telewizorem, na ulicy
4. i ostatnie, byc moze najwazniejsze, acz dla poczatkujacego nie zawsze
latwe: kontakt z ludzmi z branzy. gadanie, krytykowanie, dyskutowanie

+ (BONUS, ale ksztalcacy) wizyta w Marks & Spencer w Anglii i znalezienie
odpowiedzi dlaczego oni robia takie opakowania.

musisz sie nauczyc patrzec. w widzeniu jest wszystko. jak nie zobaczysz
obrazka zanim go zrobisz, to go nie wypocisz. a jesli wypocisz nawet, to nie
bedziesz przewidywalny. mnie utemperowalo doswiadczenie i duzo batow. ale -
zeby nie bylo - njbardziej ksztalcace sa sukcesy i pochwaly. nauka na
bledach kosztuje najwiecej. to negatywna nauka.

sorry ze tak pieprze. na codzien dymam przed monitorem i nie jestem taki
madry :-)


maszynowicz.com (NOWA!!!)




Są jeszcze wolne miejsca w Lubuskiej Szkole Telewizji i Filmu i w Lubuskiej Szkole Fotografii przy Akademii Twórczych Poszukiwań w Zielonej Górze. Rekrutacja potrwa do końca września. Jeśli interesujesz się fotografią, filmem, reklamą, projektowaniem, pragniesz w przyszłości pracować w mediach, chcesz doskonalić swój twórczy warsztat pod okiem najlepszych fachowców – oferta edukacyjna LSF i LSTiF skierowana jest właśnie do Ciebie.


Akademia Twórczych Poszukiwań jest placówką policealną, niepubliczną, zarejestrowaną w wydziale oświaty Urzędu Miasta Zielonej Góry i działającą zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy.

Nauka w Akademii prowadzona jest w dwóch szkołach:
Lubuska Szkoła Telewizji i Filmu (LSTiF)
Lubuska Szkoła Fotografii (LSF)

Siedzibą Akademii jest Zielonogórski Ośrodek Kultury "Amfiteatr" położony w malowniczej okolicy Zielonej Góry - parku piastowskim.
Nauka w Akademii trwa jeden rok (październik-czerwiec) i prowadzona jest w systemie zaocznym – zajęcia odbywają się w soboty i niedziele co dwa tygodnie.

Słuchacze mogą jednak korzystać ze szkolnego sprzętu i pracowni codziennie (nieodpłatnie).
Program Akademii oparty jest na zachodnim systemie nauczania, gdzie nacisk kładzie się przede wszystkim na zajęcia praktyczne i warsztatowe, a uzyskanie dyplomu z wybranej przez siebie dziedziny możliwe jest już po roku intensywnej nauki.

Słuchaczami mogą być zarówno początkujący, jak i osoby dysponujące już pewną wiedzą i doświadczeniem, pragnące nabyć dodatkowe umiejętności i kwalifikacje. Celem Akademii jest solidne, profesjonalne przygotowanie do samodzielnej pracy twórczej w zakresie grafiki komputerowej, fotografii cyfrowej i analogowej, a także do pracy w mediach, reklamie oraz telewizji i filmie.
Oferta skierowana jest także do osób, które pragną przygotować się do egzaminów na państwowe wyższe uczelnie artystyczne.

Zajęcia w szkołach, w kilkunastoosobowych grupach, prowadzą doświadczeni i renomowani wykładowcy wyższych uczelni z całej Polski oraz artyści filmowi z Łodzi, Poznania i Warszawy.
Akademia stwarza słuchaczom cenną i pożądaną w praktycznej działalności możliwość nawiązania osobistych kontaktów i współpracy z uznanymi w Polsce praktykami szeroko rozumianej kultury filmowej i teatralnej.

Poza zajęciami programowymi przewidziane są plenery wyjazdowe (Karpacz), zajęcia praktyczne na planie filmowym oraz całoroczne praktyki w redakcjach telewizyjnych.
Wielu naszych absolwentów już w trakcie nauki lub tuż po jej zakończeniu otrzymuje pracę w lokalnej telewizji.

Akademia dysponuje pracownią komputerową, dobrze wyposażonymi pracowniami warsztatowymi, ciemnią fotograficzną oraz profesjonalnym sprzętem fotograficznym
i filmowym, z którego wszyscy słuchacze mogą korzystać nieodpłatnie (na miejscu lub wypożyczając sprzęt na okres 1-2 tyg.) we wszystkie dni tygodnia.

Ze względu na wykwalifikowaną kadrę i wysoki poziom nauki, po uzyskaniu dyplomu Akademii Twórczych Poszukiwań, absolwenci z dyplomem na ocenę co najmniej dobrą, mogą rozpocząć studia na drugim roku Wyższej Szkoły Sztuki i Projektowania w Łodzi (Higher School of Art and Disign) bez egzaminów.

Nasi absolwenci odnoszą sukcesy w ogólnopolskich konkursach fotograficznych i filmowych, dostają się na wymarzone uczelnie artystyczne. Wielu naszych absolwentów tuż po uzyskaniu dyplomu podjęło pracę w redakcjach telewizyjnych.
Kilka filmów zrealizowanych w trakcie nauki w Lubuskiej Szkole Telewizji i Filmu zdobyło wyróżnienia na ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach filmowych.
Akademia jest organizatorem wielu imprez kulturalnych, m.in. Międzynarodowy Festiwal Kina Autorskiego FILMOWA GÓRAeuropa, Ogólnopolski Konkurs Literacki im. Marka Garbali, kinOFFteka.

ATP współpracuje z wieloma ośrodkami działań kulturalnych w Polsce i Europie, ogólnopolskimi i lokalnymi stacjami telewizyjnymi, stowarzyszeniami filmowymi i fotograficznymi oraz agencjami reklamy.

Więcej informacji:

www.akademia.zgora.pl
info@akademia.zgora.pl

Sekretariat czynny:

ŚRODA
w godz. 10.00 - 15.00

SOBOTA, NIEDZIELA
w godz. 10.00 - 16.00

Adres:

ul. Festiwalowa 3
65-550 Zielona Góra
Sekretariat – pokój nr 100
tel/fax: 068/ 451 10 16

Szkoły mieszczą się w budynku Zielonogórskiego Ośrodka Kultury "Amfiteatr".

Kontakt telefoniczny:

codziennie w godz. 8.00 - 22.00
pod nr tel. : 607 651 051

Istnieje możliwość zapisu w inny, niż podane wyżej dni, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)