Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

o jakich sukcesach gadacie klakierzy , ? to miasteczko umiera !!! kurki i inne
ptaki Toruń ci pomysła ukradł ..!! ha ha już nic głupszego nie mogłaś wymyśleć
co tu zrobiono dla popularyzacji tego święta !!! czy ktoś się do tego włączył ?
czy tzw. lokalni biznesmeni widzą w tym interes ? i mieszkańcy , tam gdzie
ludzie na poziomie płacą grubą kasę to w tym miasteczku przychodzi na koncert
parę osób ... brak pracy ... brak bezpieczeństwa , brak mieszkań , cwaniactwo
urzędnicze !!! nikt ci w niczym nie pomoże jak sam nie wyegzekwujesz należnych
ci praw ,ludzie nauczeni żyć z zasiłku !!! kino- teatr nie żyje ! stadion w
agonii! jezioro i cała infrastruktura nie żyje ! zobacz PKS ! gdzie tereny pod
budownictwo ? w którym kierunku rozbuduje się Chełmno ? MIASTO bezpańskich psów
zwiedzanie ? ok. dwu godzin i spiepsz.... tam gdzie można porządnie zjeść i się
wyspać , dopóki będą tu ludzie o mentalności kurki do póty tu się nic nie zmieni
ptasia grypa to może uratować !!!!
Wiecie co, jezdze PKS do pracy prawie rok na trasie Chelmno - Bydgoszcz i zdazalo sie, ze autobus nie byl na czas w miejscu docelowym, jednakze nie bylo to wina kierowcy!!! Nasi panowie sa jak najbardziej w porzadku!!! Zacznijcie pikietowac przed Ministerstwem Infrastruktury o poprawienie jakosci dróg a wówczas i konfort jazdy sie polepszy, bo autobusy Veolia sa coraz lepszej jakosci. Tylko na jak dlugo przy takich drogach??? kierowcy jestem z wami!
kto ma kolej to ma olej w ....
powiem tak panie starosto Gamański jeśli uda się panu przywrócić
połączenie kolejowe to będziesz pan po II wojnie światowej kimś kto
temu miastu zwróci autorytet i znaczenie na pomorzu , w sytuacji
kiedy budowa nowej autostrady omija nas szerokim łukiem i choć
piękne ale nie fortunne położenie miasta na górach i w zw. z tym
utrudnione inwestycje to jest strzał w dziesiątkę , np : brak lini
wysokiego napięcia w pobliżu paw. 110 kv i terenów na inwestycje
duże !a więc starosto do pracy , a tak przy okazji takie połączenie
z grudziądzem tresą podwiesk {lewa strona } real i mniszek no i
hala widowiskowo - sportowa na co n. 5000 tysięcy widzów niech
inwestują lokani biznesmeni ! bo tu już się życ nie daje - masz pan
poparcie mieszkańców chełmna i powiatu potwierdżcie to joo !!!! a
pan panie burmistrzu zrób pan ten dworzec pks wdzięczności wam
będzie co niemiara !!!
Projekty
Mamy listę podstawową projektów rewitalizacyjnych, mieszkalnictwo i projekty
społeczne.
Na liście podstawowej jest 28 projektów na kwotę 65 mln zł (33 mln zł
dofinansowania z LPR).
Na Bydgoskim będzie 12 projektów, na Starówce 15 projektów, jest jeszcze wspólny
projekt monitoring.
Te 12 projektów na Bydgoskim ma wartość 36.7 mln zł, tj 55% środków z listy
podstawowej.
Co wchodzi w skład tych 36.7 mln zł??
1) remont Mickiewicza: 16.5 mln zł
2) rewitalizacja obiektów Fundacji Św.Ducha: 10 mln zl.
3) rewitalizacja Parku Miejskiego: 4.4 mln zl
4) modernizacja sali gimnastycznej: 2 mln zł
5) rewitalizacja ogrodu botanicznego: 1.3 mln zł
To jest 34 mln zł, zostaje 2.4 mln zł na pozostałych 7 projektów:
- 83 tys zł pójdzie na rewitalizację terenów przy posesji na Mickiewicza 32
- 23 tys zł na ogródek przy Bydgoskiej 90
- 800 tys zamierza wydać przedszkole miejskie nr 4
- 295 tys będzie kosztowała adaptacja budynku dla przedszkola niepublicznego Mędrek
- 300 tys adaptacja pomieszczeń i remont dachu "Oratorium" (opieka nad dziećmi
opuszczonymi)
- 506 tys to projekt pod nazwą "przywrócenie utraconych funkcji społecznych
osiedla ZUS" przez rozbudowę infrastruktury
========================================================
Na Starówce mamy projekty na 27 mln zł:
- adaptacja Koszar Bramy Chełmińskiej (koło PKS) 8.7 mln zl
- adaptacja kamienicy Strumykowa 4 (Muzeum Okręgowe), 4.8mln zł
- remont MDK na Przedzamczu: 3.3mln zł
- adaptacja kamienicy na Franciszkańskiej 9 (Muzeum Okręgowe) 2mln zl
- konserwacja i rewitalizacja Zamku Krzyżackiego: 2mln zł
Pozostałe 7mln pójdzie na tak ciekawe projekty rewitalizacyjne jak
"rewitalizacja Dworu Artusa" (800 tys), "wykonanie izolacji w Ratuszu" (833 tys).
Są też projekty ciekawsze: adaptacja Baszty Gołębnik (dla artystów), Baszty
Klasztornej (otwarta galeria), pracownia witraży (spichrz na Rabiańskiej.)
Największy jest projekt adaptacji Koszar Bramy Chełmińskiej koło PKS na
pracownie teatralne, miejsca prób, spektakli, pracownie artystyczne. (Moim
zdaniem to świetnie współgrałoby z CSW i właśnie tam powinno być zlokalizowane,
a nie w nowym "bunkrze" koło BGŻ).
Z projektów na Bydgoskim, najważniejszy chyba będzie "Punkt Pracy" w
zrewitalizowanym budynku na Krasińskiego, niezbyt udana lokalizacja.
==================================================================
Moim zdaniem wynika z tego, że największym beneficjentem programu rewitalizacji
z listy podstawowej będzie Muzeum Okręgowe i inne placówki kultury na Starówce.
Na Bydgoskim największym beneficjentem będzie... MZD Toruń.
Projekt MZD budzi słuszne kontrowersje konserwatora a jego wpływ na
rewitalizację dzielnicy jest ambiwalentny (utrudni funkcjonowanie sklepów, nie
będą tędy jeździły autobusy ani tramwaje, itp).
Jakie zmiany w ogrodzie zoo wpłyną na rewitalizację dzielnicy i w jaki sposób??
Nie wyjaśniono.
No i park miejski - to bez wątpienia ważna inwestycja ale na razie pomysł ten
nie ma żadnego kształtu, jest tylko kwota w budżecie (ponad 4mln zl).
a w Toruniu to perniki wyśmienite
Toruń inwestuje w drogi grube miliony złotych
Chociaż w tym roku czeka nas mniej inwestycji drogowych niż w latach
poprzednich, to z tegorocznego budżetu na drogi wydamy aż 89 mln zł - o 14 mln
zł więcej niż w 2006 r. i o 42 mln niż dwa lata temu.
Najwięcej pieniędzy z 89-milionowego budżetu miasto zarezerwowało na
przygotowania do budowy drugiego mostu drogowego - ok. 24 mln zł. Spora część
funduszy będzie też przeznaczona na płatności za inwestycje z lat ubiegłych:
miasto zapłaci za budowę średnicówki Podgórza (10,8 mln zł), modernizację Szosy
Lubickiej (4,5 mln zł), ul. Olsztyńskiej (4,45 mln zł), rozbudowę skrzyżowania
przy dworcu PKS i udrożnienie ul. Dąbrowskiego (3,5 mln zł). 1,5 mln zł ma
kosztować wykup gruntów i dokumentacja potrzebna do modernizacji następnych
wylotówek: Szosy Chełmińskiej, ul. Nieszawskiej i Turystycznej. Drogowcy
przygotują też inne inwestycje, m.in. budowę drogi z Torunia w stronę
Małgorzatowa (550 tys. zł), ul. Olsztyńskiej do granic miasta (500 tys. zł),
przebudowę wiaduktu AK i połączenia go z trasą średnicową Podgórza (300 tys.
zł), budowę trasy średnicowej od ul. Grudziądzkiej do Szosy Chełmińskiej (200
tys. zł), połączenie węzła Kluczyki ze średnicówką Podgórza (200 tys. zł).
Gazeta Wyborcza Toruń 2007-06-20 dodano dnia: 2007-06-22
Na remont wiaduktów jeszcze poczekamy
Przedłużające się negocjacje z Unią Europejską i protesty mieszkańców opóźniają
remonty dwóch największych wiaduktów w Opolu. Planowane od lat przez ratusz
inwestycje w tym roku się nie rozpoczną
O remoncie wiaduktu na ul. Struga mówi się od lat. Jego stan jest tak fatalny,
że wizja całkowitego zamknięcia dla ruchu jest realna. Ratusz oszacował, że
remont będzie kosztował blisko 30 mln zł. - Mamy już przygotowaną pełną
dokumentację. Właściwie w każdej chwili możemy ogłaszać przetarg i rozpoczynać
remont - mówi Mirosław Pietrucha, rzecznik prezydenta Opola. Czego więc
brakuje? Pieniędzy. Głównym źródłem sfinansowania remontu ma być Regionalny
Plan Operacyjny. Ratusz liczył na to, że pieniądze na remont otrzyma jeszcze w
tym roku. - To opóźnienie nie zależy od nas. Zakładaliśmy, że dofinansowanie
otrzymamy jeszcze w tym roku. Wszystko jednak wskazuje na to, że wnioski będą
rozpatrywane pod koniec roku, więc pieniędzy możemy się spodziewać w przyszłym -
mówi Pietrucha. Planowano, że remont wiaduktu zakończy się w 2009 roku. Czy to
realne? - Prace mają potrwać około 1,5 roku. Jeżeli więc w przyszłym moglibyśmy
ogłosić przetarg i remont zacznie się w drugim kwartale, to jest szansa, że do
końca 2009 roku zostanie zakończony - przyznaje Pietrucha. - Ale to
rzeczywiście optymistyczna wersja - dodaje. Podstawowym warunkiem jest jednak
wpisanie remontu wiaduktu do RPO. - Miasto rzeczywiście zgłosiło remont
wiaduktu jako projekt kluczowy. Wkrótce wnioski będziemy rozpatrywać. Jest
spora szansa, by znalazł się na naszej liście, a wtedy otrzyma dofinansowanie.
Jednak na tym etapie w stu procentach nie mogę tego zagwarantować - przyznaje
Piotr Szymański, zastępca dyrektora departamentu koordynacji projektów
operacyjnych w urzędzie marszałkowskim. - Ostateczne decyzje zapadną w lipcu -
dodaje. Jest jeszcze jeden problem. Remont wiaduktu wyceniono na 39 mln zł. To
wycena z ubiegłego roku, a od tamtej pory w budownictwie ceny znacznie
wzrosły. - Można się spodziewać, że remont będzie bardziej kosztowny. Ale z RPO
nasze dofinansowanie może wynosić 85 procent. Pozostałe pieniądze pochodzić
będą z budżetu miasta. Muszą się znaleźć, bo to kluczowa inwestycja w mieście -
zapewnia Pietrucha. Już wiadomo, że na dotacje unijne liczyć nie może remont
wiaduktu na ul. Ozimskiej. Nie spełnia norm związanych z ochroną środowiska. W
założeniu więc remont sfinansuje miasto i firma Tesco, która w pobliżu ma
postawić hipermarket. Trudno jednak mówić o tym, kiedy przebudowa wiaduktu i
okolicznych ulic może się rozpocząć. - Wszystko jest uzależnione od budowy
hipermarketu. A ta jest opóźniona, bo mieszkańcy ją oprotestowali - tłumaczy
Mirosław Pietrucha. Zanim więc nie będzie zgody na powstanie hipermarketu,
negocjacje z Tesco dotyczące współfinansowania przebudowy nie mogą być
sfinalizowane. Trudno więc już dziś oceniać, ile procent kosztów remontu
spadnie na miasto. W ubiegłym roku wartość remontu łącznie z przebudową
skrzyżowania ulic Ozimskiej i Horoszkiewicza wyceniano na blisko 30 mln zł.
Gazeta Wyborcza Opole 2007-06-19 dodano dnia: 2007-06-22