Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Techniki oceny pracowników:
A. Pisemny raport
Polega na sporządzeniu na piśmie opisu słabych i mocnych stron pracownika i wykonywanej przez niego pracy, a także jego ewentualnych możliwości. W raporcie powinny się również znaleźć sugestie dotyczące doskonalenia ocenianego.
B. Krytyczne zdarzenia
Polega na uwypukleniu i przedstawieniu incydentów szczególnie obrazujących wyjątkowo dobre lub wyjątkowo złe zachowanie pracownika w powiązaniu z konkretnymi wynikami jego pracy.
C. Graficzne skale rankingowe (rating scales)
To bardzo popularna metoda oceny, która nadaje się do analizy ilościowej i porównywania danych. Opracowuje się zbiór czynników pracy zawierający cechy: jakość pracy, wiedza techniczna, klimat współpracy, rzetelność, punktualność, inicjatywa, a następnie ocenia się każdą cechę w skali punktów np. 0-5, gdzie najwyższa liczba punktów oznacza najlepszą ocenę
D. Wieloosobowe porównanie
Ta metoda wykorzystywana jest do szacowania pracy jednej osoby na tle innego pracownika lub wielu innych pracowników.
E. Multirankingowa porównawcza ewaluacja
Cały proces oceny tą metodą może trwać nawet kilka dni. Składają się na niego wywiady, testowanie psychometryczne, symulacje odpowiednich działań związanych z pracą, ocena współpracowników i ocena dokonana przez odpowiednio wyszkolone osoby. Ocenia się przede wszystkim zdolności i umiejętności kierownicze oraz ustala się czy dany pracownik powinien awansować.
F. Zarządzanie przez cele
Na początku ocenianego okresu formułuje się cele, pracownik uczestniczy w szkoleniu i otrzymuje konieczną pomoc. Pod koniec okresu następuje ocena pracy podwładnego i wyznacza się nowe cele.
G. Samoocena
Może polegać na wypełnianiu formularzy, w których pracownicy sami siebie oceniają stosując takie kryteria jak: obecność, wydajność, jakość bezpieczeństwo, praca zespołowa i zaangażowanie.


W każdej ocenie czy systemie ocen mogą się zdarzyć błędy lub tendencyjność. Najczęściej występującym błędem jest tzw. „błąd świeżości” . Polega on na tendencji do oceniania w oparciu o zapamiętane ostatnie wyniki pracy podwładnego. Może także pojawić się błąd polegający na nadmiernym akcentowaniu jednej części skali – ocenie zbyt liberalnej albo zbyt surowej lub przyznawanie wszystkim oceny „przeciętnej”. Błąd aureoli polega na dopuszczeniu do przenoszenia się oceny pracownika ze względu na jedną cechę na ocenę wg innych cech. Błędy w ocenie mogą wynikać także z uprzedzeń oceniającego co do płci, rasy, wieku itp.
Najlepszym sposobem unikania błędów w ocenianiu swoich podwładnych jest dopilnowanie by od początku opracowano porządny system ocen i szkolenie menedżerów w jego stosowaniu.



TRW jest przodującym w świecie producentem wysokiej jakości samochodowych systemów bezpieczeństwa tj. poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa. W związku z ciągłym dynamicznym rozwojem firmy w oddziale w Częstochowie przedstawiamy poniżej ofertę dla osób zainteresowanych podjęciem płatnego, 9-miesięcznego stażu (umowa o pracę w pełnym wymiarze godzin) z możliwością pozostania na stanowisku specjalisty.

Programista aplikacji .NET
(Nr ref: IS/2007)

Podstawowy zakres obowiązków:
Tworzenie nowych oraz rozbudowa już istniejących aplikacji bazodanowych
z wykorzystaniem technologii .NET

Wymagamy
- wykształcenia wyższego kierunkowego
- umiejętności obsługi komputera w zakresie znajomości:
-PL/SQL
- problematyki aplikacji bazodanowych
- Umiejętności programowania C# lub C++
- Znajomości Microsoft NET Framework
- Doświadczenie w rozwiązywaniu problemów z systemami Microsoft Windows

STAŻYSTA W DZIALE LOGISTYKI
nr ref. LOG/WEW/2007

Wymagamy:
- wykształcenia wyższego (preferowane kierunki: logistyka, zarządzanie przedsiębiorstwem, informatyka, kierunki techniczne i ekonomiczne)
- komunikatywnej znajomości języka angielskiego
- biegła znajomość pakietu MS Office
- mile widziana znajomość systemu SAP
- wysokich umiejętności organizacyjnych i interpersonalnych

STAŻYSTA – TECHNOLOG PROCESU
nr ref. Tech/2007
Wymagamy:
- wykształcenia wyższego technicznego (preferowane kierunki mechaniczne)
- bardzo dobrej znajomości rysunku technicznego
- znajomości pakietu MS Office
- znajomości programu AutoCad
- komunikatywnej znajomości języka angielskiego i/lub niemieckiego
- znajomości technik analizy i rozwiązywania problemów
- umiejętności pracy w zespole.

Oferujemy:
- pracę w międzynarodowym środowisku
- szerokie możliwości rozwoju zawodowego

Wszystkich zainteresowanych prosimy o nadsyłanie aplikacji opatrzonych numerem referencyjnym na adres :


TRW Polska
Dział Personalny
ul. Rolnicza 33
42-200 Częstochowa
rekrutacjaAB@trw.com

Więcej informacji o Firmie:
www.trw.pl
www.kierunekczestochowa.pl


Do aplikacji prosimy dołączyć pisemną zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych.




co do gwarancji ma wykonastwo budynku, to spółdzielnia w ramach ugód zawieranych z wykonawcami w związku z niepłaceniem im za faktury - rezygnowała z rękojmi i gwarancji, tak, tak - było to opisywane [rzez lustratorów w protokole lustracyjnym.

Natmoaist to, że Pan Cisłowski się ostał przy redukcjach pracowniczych - mnie osobiście nie dziwi - zdaje się, że wie najwięcej jak rozliczała koszty budowy spółdzielnia, więc po co miałby nie daj Bóg rozpowiadać o tym na mieście,



Jeżeli kierownik inwestycji ma kompetencje jak poniżej, to rzeczywiście kogo my mieliśmy na naszej budowie?

KIEROWNIK INWESTYCJI - jest to osoba kierująca przebiegiem procesu inwestycyjnego. Zakres obowiązków jakie zostaną powierzone takiej osobie będzie na każdej inwestycji różnił się w szczegółach bowiem o zakresie zadań decyduje Inwestor zależnie od swoich potrzeb, posiadanej wiedzy i wielkości zaufania do osoby zatrudnionej jako KIEROWNIK INWESTYCJI. Ale najczęściej zarys zadań będzie przedstawiał się tak jak poniżej.

KIEROWNIK INWESTYCJI wykonuje zadanie powierzone mu przez Inwestora.

Zadania KIEROWNIKA INWESTYCJI to:

przygotowanie procesu wykonawczego
zorganizowanie przetargu na wykonanie robót poszczególnych branż
analiza ofert i przygotowanie Umów
prowadzenie procesu wykonawczego
ogólne kierowanie budową
zarządzanie techniczne i finansowe budowy
organizacja odbioru robót
KIEROWNIK INWESTYCJI realizuje swoje zadania za pomocą:

BIURA BUDOWY któremu powierza się:
organizację, kierowanie i zapewnianie koordynacji wykonania robót wszystkich branż
szczegółowe planowanie robót i rozmieszczenia sprzętu inwestora
opracowanie procedur odbioru i kontrolę zastrzeżeń.
INSPEKTORÓW NADZORU którzy wypełniają zadania obejmujące następujące zakresy:
reprezentowanie KIEROWNIK INWESTYCJI na budowie przez zapewnianie ciągłej kontroli zgodności wykonania robót z projektem i pozwoleniem na budowę, zgodności z obowiązującymi przepisami polskimi i sztuką budowlaną;
sprawdzanie jakości wykonanych robót, a zwłaszcza kontrola zastosowanych materiałów w przypadku wystąpienia ewentualnych usterek oraz zatwierdzanie materiałów do użycia;
uczestnictwo w próbach i odbiorach instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowywanie i uczestnictwo w odbiorach robót zakończonych a także uczestniczenie w etapie oddania gotowych obiektów i ich instalacji do użytkowania;
potwierdzanie od strony technicznej całości wykonanych prac i usunięcia ewentualnych usterek;
przekazywanie osobie prowadzącej prace z ramienia wykonawcy (Kierownikowi Budowy) instrukcji dotyczących: wykonania prób i analiz; usunięcia nieprawidłowości i zagrożeń, nawet w przypadku konieczności ponownego wykonania prac lub ponownego odsłonięcia wykonanych i jeszcze nie odebranych elementów;
przeprowadzanie wszelkich czynności kontrolnych i korzystanie z prawa formułowania pisemnych uwag i zastrzeżeń w postaci załączników;
dokonywanie kontroli materiałów sprowadzanych na plac budowy;
wykonywanie wszelkich czynności należących do kompetencji w myśl polskich przepisów.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)