Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

" />Witam.
Też bardzo proszę o pomoc ze sprawozdaniem podsumowującym półroczną pracę.
Moja mama ma grupe 3-4 latków i się martwi jak je napisać.
Są 2-a punkty:
1)Samoocena nauczyciela w której należy wziąść pod uwage:
własna postawę pedagogiczną, przyjęty system motywowania dzieci, umiejetność raczenia sobie w sytuacjach trudnych, smoje mocne i słabe strony, obszar wymagające doskonalenia i rozwoju, aktywnosc pozapedagogniczną
2)
Ocena skuteczności pacy pedagognicznej z uwzględnieniem:
skuteczność sotosowania metod pracy, umiejetnosc rozwiązywania problemów wychowawczych grupa i jednostki, rodzaj i skutecznosc działań podejmowanych decyzji, efektywność współpracy z rodzicami, działania w zakresie współpracy koleżńskiej, dokumentacje poedagogiczną.
Proszę o pomoc jakąkolwiek jaka może pomóc, np jakieś przykładowe sprawozdanie moj email 0000007@op.pl
" />Tutaj masz tak z grubsza zadania zespołu wychowawczego:
. Zadania zespołu wychowawczego i profilaktyki:
a) opracowanie i modyfikowanie Szkolnego Programu Wychowawczego
i Szkolnego Programu Profilaktyki,
b) koordynowanie prac związanych z realizacją programu wychowawczego i profilaktyki,
c) ewaluacja programu wychowawczego i profilaktyki szkoły,
d) badanie i analiza efektów pracy wychowawczej szkoły,
e) monitoring zachowań uczniowskich,
f) rozwiązywanie trudnych problemów wychowawczych szkoły,
g) opracowanie planu współpracy szkoły ze środowiskiem oraz instytucjami wspierającymi pracę wychowawczą.
2. Zespół wychowawczy i profilaktyki tworzą:
a) pedagog szkolny,
b) opiekun Samorządu Uczniowskiego,
c) nauczyciele powołani przez dyrektora szkoły.
3. Zespół wychowawczy i profilaktyki składa sprawozdanie Radzie Pedagogicznej
z realizacji Szkolnego Programu Wychowawczego i Szkolnego Program Profilaktyki.
" />Link do Szkoły dla Rodzicow i Wychowawców podałam wczesniej.
Jesli chodzi o dokumentację pedagoga poza dziennikiem nalezy prowadzić dokumentację w postaci teczek uczniów, gdzie gromadzimy ,,dokumentacje podjetych działań i czynności uzupełniającch" - to wynika z przepisów o dokumentacji prowadzonej w szkole.
Ja ponadto gromadzę też dokumentacje podejmowanych działań podzieloną na działy (plany pracy, sprawozdania, analizy i opracowania problemów wychowawczych, programy i scenariusze zajęć psychoedukacyjnych, karty zajęć grupowych, korespondencję z instytucjami i osobami współpracującymi, opisy niektórych sytuacji sytuacji konfliktowych i ich polubownego zakończenia)- ale to juz moje własne rozwiązanie.
Też podlegam Sląskiemu Kuratorium. Dokumentację miałam ,,trzepaną" podczas zewnetrznego mierzenia jakości pracy szkoły dwa lata temu.
W czerwcu ukończyłam staz na dyplomowanego, przygotowałam dokumentacje i uzyskałam akceptację komisji.
Chetnie podziele sie doświadczeniem.
" />Jeżeli chodzi o dokumentację, to poza dziennikiem mam pozakładane teczki dla uczniów przede wszystkim o zaburzonych zachowaniach. Umieszczam w nich notatki, pisma do rodziców, a i do sądu również, osiągnięcia itd...
Założyłam segregator pedagoga, w któym mam plany, sprawozdania, wykaz programów profilaktycznych i wych., które wsperają programy: profilaktyki i wychowawczy i inne tam pedagogiczne trele morele. Na deser; prowadzę teczkę koordynatora ds bezpieczeństwa, a wniej statut, roczny plan pracy, programy wychow. i prof., dokumenty o współpracy z instytucjami, procedury postępowania; korzystania z toalety (żart), jakieś wycinki z gazet z przeprowadzonych imprez profilaktycznych, scenariusze, ankiety...
Poza tym, mam osobny segregator na opinie wychowawców, moje, notatki ze zdatrzeń, rozmów. Teczkę pism wychodzących, przychodzących. Teczkę na rozporządzenia, paragrafy. Segregator na opinie i orzeczenia z podziałem na klasy.
Co roku proszę wychowawców pod koniec września, aby podali mi uczniów z problemami i jakie mają zorganizowane działania pomocowe i jakie problemy. Tutaj daję skserowany wzór z dziennika z ostatnich stron i oni mi wypisują cyferki oznaczające problematykę dzieci, przydatne do wypełnienia dziennika pedagoga. Do tego wychowawcy piszą, jakiego rodzaju pomoc zapewnili dzieciakom. Więcej nie pamiętam.
A tak na marginesie, weszłam w akcję "Szkoła bez przemocy". Napiszcie, co robicie pod kontem eliminowania przemocy w Waszych szkołach???
Pamiętajcie o moim zapytaniu na temat Planu Rozwoju Zawodowego...
Pozdrawiam w kolejnym, nowym 2009/2010 roku szkolnym!!!
" />Witam
1.09.2006 rozpoczelam staz na mianowanego, z dniem 31.10 br. rozwiazalam w mojej szkole umowe (byla na czas nieokreslony) za porozumieniem stron, bo od 1.11 rozpoczelam prace w nowej placowce (zamienilam szkole na poradnie psychologiczno - pedagogiczna - jestem psychologiem). Jestem w trakcie pisania sprawozdania z tych 2 miesiecy w szkole, zloze je mojemu poprzedniemu opiekunowi i poczekam na ocene dorobku zawodowego za okres tych 2 przepracowanych miesiecy.
Ale teraz mam problem:
1. Czy obowiazuja mnie jakies terminy w zwiazku z tym "czastkowym" sprawozdaniem?
2. Do kiedy dyrektor mojej poprzedniej szkoly musi mi napisac ocene?
3. Do kiedy musze napisac nowy plan rozwoju (bedzie zupelnie inny, bo i specyfika pracy zupelnie inna)?
HELP!
" />Dziękuję za pochwały .
Sprawozdanie jest dla dyrekcji.
Twoim zadaniem jest opis i analiza z efektami dla rodziców, szkoły , Ciebie. Polecam portal Literka- tutaj są wskazówki co w którym paragrafie się opisuje, a czego nie powinno. Pod każdym opisem powinny być efekty.
Przykładowy schemat:
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
OPIS I ANALIZA ZADANIA
tu opisujesz co robiłaś
Uzyskane efekty:
-dla uczniów:
-dla rodziców:
-dla szkoły:
-dla nauczyciela:
Liczą się efekty. Jeśli ukończyłaś jakieś formy doskonalenia się to sam fakt ukończenia się nie liczy musisz uwypuklić jak to zastosowałaś w praktyce.
Musisz tez pamiętać, że ( dość częste błędy w teczkach):
- opieka nad studentkami to nie jest do paragrafu dzielenie się wiedzą....., tylko do 8.2.4e
- współpraca z pedagogiem szkolnym się nie liczy bo to Twój obowiązek jako wychowawcy, oczyścicie tę współpracę możesz opisać do analizy przypadku , ale nie jako osobny rozdział.
pozdrawiam
" />To zależy dla kogo chore! Rozklady i plan wychowawcy mam chocby po to, by w razie mojej nieobecności inny n-l wiedział, co robić na zajęciach. Z programów i projektów wpisuję tematy do dziennika zajęć pozalekcyjnych, notatki ze spotkań z rodzicami są przydatne, gdy piszę sprawozdanie do dyrektora za dane półrocze, a te z rozmów indywidualnych wykorzystuję podczas cyklicznych spotkań z pedagogiem szkolnym i psychologiem z poradni. Analizy testów , oceny opisowe sa przydatne gdy badam przyrost wiedzy i umiejetności, no a sprawdziany dzieci - bo m.in. na ich podstawie tworzę ocenę opisową. Nasza poradnia ped.-psych. badajac dzieci dysfunkcyjne prosi wychowawcę o sprawdziany, ocenę opisową - bo to ułatwia im postawienie diagnozy.
Mrau, ja odpowiedziałam na pytanie będąc zdrowa na ciele i umyśle, a ciekawa jestem, jak wygląda twój warsztat pracy, chocby w zakresie dokumentacji, która potrzebna jest do tworzenia oceny opisowej, do analizy sytuacji dyd.-wych. w klasie, do planowania procesu dyd.-wych. itp.
Niecierpliwie czekam na odpowiedź.
" />1.Sprawozdanie napisz w oparciu o swoj PRZ- nic innego nie wymyślisz. Umieściłas przecież tam zadania, które realizowałaś jako pedagog - tak więc napisz sprawozdanie.
2.Do autoprezentacji wybierz te najwazniejsze zadania, którymi się chcesz pochwalić, kiedy będziesz mówić o realizacji wymagań na nauczyciela mianowanego. Trzymaj się tego co opisałaś w sprawozdaniu, przedstawiaj tak, by wykazać realizację wymagań na nauczyciela mianowanego.
3.Pytania będą takie, jak kierowane bywają do wszystkich nauczycieli zdających na mianowanego + dotyczące twej pracy.
Głowa do góry- powodzenia.
" />Dyrektor składa takie same dokumenty jak każdy nauczyciel + sprawozdanie z ostatnich 3 lat pracy obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej szkoły w tym okresie z uwzględnieniem efektów kształcenia i wychowania oraz
wyróżniającą ocenę pracy uzyskaną w okresie zajmowania stanowiska dyrektora szkoły.
A sprawozdanie obejmuje: opis działań podejmowanych przez dyrektora i jego radę pedagogiczną w celu podniesienia jakości pracy szkoły i efekty tych działań.
Może taki schemat sprawozdania:
-opis placówki, jaki typ szkoły, ilu uczniów, zatrudnionych nauczycieli, kwalifikacje nauczycieli,
-wizja, misja założenia wychowawcze, edukacyjne, profilaktyczne i ich realizacja
-opis działań programowych, innowacje itp.
-jak podejmowane działania przekładają sie na efekty wychowania i kształcenia.
Wydaje mi się, ze to mniej więcej powinno się znaleźć w sprawozdaniu.
Moze dyrektorzy podpowiedzą?
Ja mogę co nieco powiedzieć na temat studiów w Krakowie. Moje studia wyglądały/ją następująco
lAkademia Pedagogiczna - Informatyka, spec nienauczycielska (licencjat), Wydział Matematyczno Fizyczno Techniczny, Katedra Informatyki i Metod Komputerowych
llPolitechnika Krakowska - Informatyka Stosowana (studia IIst), Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Stosowanejl
A co do samych uczelni. Na AP praktycznie trafiłem przypadkiem i szczerze powiedziawszy bardzo się cieszę. To były 3 lata bardzo efektywnie spędzone (przez co należy rozumieć odpowiednia ilość nauki do samego studiowania ;] ), ale choć uczelnia ma bardzo dobrych prowadzących, a zajęcia trzymały dobry poziom to jednak stwarza ona problem podczas szukania pracy. Potencjalny pracodawca w Krakowie często widząc nawet bardzo dobre CV osoby z AP prawie zawsze wybiera kogoś z innej uczelni (PK, AGH). I to nawet jak osoba taka dysponuje samymi podstawami. Jest to nieco irytujące, tym bardziej, że już wiele razy przekonałem się na własnym przykładzie, że uczelnia nie idzie w parze z posiadaną wiedzą. Ale wracając do AP. Za moich czasów było tam rewelacyjnie. Ale niestety z powodu braku chętnych w kolejnych latach obniżono progi i coraz więcej osób (mających nawet problem z WORDem) wybierało ten kierunek ze względu na popularność samej tematyki informatycznej na rynku pracy. Im więcej takich osób tym zajęcia automatycznie traciły na jakości. Jeden z prowadzących sam mi kiedyś przyznał, że choć kierunek jest stosunkowo nowy to mój rok był ostatnim który wiedział co robi i chciał to robić. Nie chcę tutaj generalizować wszystkich studentów bo są tam jeszcze osoby z "powołaniem", ale niestety zaczynają przypominać dinozaury.
Po licencjacie wylądowałem na PK. Dużego wyboru nie miałem ponieważ jak zobaczyłem rozkład zajęć UJ to stwierdziłem, że na II stopnia matematyki po 3 latach studiowania już nie mam ochoty. Stąd też i PK gdzie po prostu było tego mniej. Fakt, poziom wymagań jest może nieco większy niż na AP, ale różnicy w ilości wkładanej pracy nie zauważyłem (no może jest więcej sprawozdań). Tyranów wśród prowadzących też raczej nie ma... Oni po prostu wymagają :) Jak do tej pory doszukałem się tylko jednego problemu. 3/4 zajęć tyczy się praktycznie tego samego czyli MES(1). Wałkujemy to po prostu w kółko. Raz samą stronę teorii matematycznej, potem mnożenie macierzy na 101 sposobów, obliczenia równoległe... Gdzie i tak prędzej czy później pojawia się słowo kluczowe MES. Czasem już mam tego dość.
(1) MES - Metoda Elementów Skończonych
" />śledząc ten temat myślę, że chciałybyście gotowce.
Takie opracowanie wg jakich punktów ma się pisać sprawozdanie podsumowujące z pracy dydaktyczno-wychowawczej powinno być wykonane przez radę pedagogiczną wspólnie z dyrekcją. Z góry wiadomo wtedy jak i co pisać