Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Obecnie na terenie naszej gminy działa sześć świetlic opiekuńczo-wychowawczych: przy Szkołach Podstawowych Nr 1 i Nr 2 w MUROWANEJ GOŚLINIE, w Łopuchowie i w Długiej GOŚLINIE, w budynku świetlicy wiejskiej w Uchorowie oraz przy parafii pw. Najwyzszego Arcykapłana Jezusa Chrystusa na Zielonych Wzgórzach.
Czas pracy poszczególnych świetlic jest zróżnicowany. Świetlice są dostępne przez 4 dni w tygodniu ( z wyjatkiem jednej - 3 dni) w godzinach popołudniowych. Powstały w celu zapewnienia opieki dla dzieci m.in. z rodzin z problemami oraz znajdujacych się w trudnej sytuacji. Opiekunowie podczas zajęć realizują programy profilaktyczne, pomagają w odrabianiu lekcji, organizaują zajęcia plastyczne itp.

Pozdrawiam

Dorota Brajewska
Starszy specjalista ds. opieki zdrowotnej, zapobiegania uzależnieniom
oraz dotacji udzielanych z budzetu Gminy
tel. 061 8112845
e-mail: d.brajewska@murowana-goslina.pl



" />Chyba nie a moze sie przydac wiec zakladam

To zaczynam.
Poszukuje pracy na terenie Krakowa (Kurdwanow. Łagiewniki, Borek itp) lub Myślenic i okolic. Najchetniej w przedszkolach, szkolach, swietlicach, klubach malucha, domach dziecka, poradniach itp. Inna praca tj. sklep tez gardzic nie bede
Skonczylam studia kierunek Pedagogika opiekunczo-wychowawcza, wybieram sie na edukacje wczesnoszkolna ale mam nadzieje ze to nie bedzie przeszkadzalo...

Jesli ktos cos wie, prosze o namiary i info na PW lub tutaj

Dzieki piekne



" />Córka skończyła właśnie pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą - magisterium-i wiecie Państwo jak trudno jest o pracę.. Wielkrotnie składała swoje dokumenty we wszystkich szkołach, również w ośrodku. Nigdzie nie ma pracy. Chciałaby tam pracować, ale nikt tam nie rezygnuje, a wręcz ludzie pytają o pracę - ludzie z wyższym, kierunkowym wykształceniem jak ona. Dobrze,że zaczęła inny kierunek, być może to zwiększy jej szansę. Niestety ta grupa społeczna zawsze mało zarabiała-ale żeby tylko się załapać i mieć umowę...Pan lub Pani Rodzic nie jest chyba na bieżąco..Mało zarabiają, ale pracują w b. dobrych warunkach - super sale, wyposażenie. Żadna szkoła tak nie wygląda.



" />DZIĘKUJĘ



">a jaki w ostatecznie wybrałaś kierunek?
* pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego

">Absolwent kierunku pedagogika o specjalności pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego posiada kompetencje w zakresie terapii pedagogicznej, rehabilitacji, pracy terapeutycznej z rodziną oraz zastosowania metod stymulacji, usprawniania, terapii i kształcenia adekwatnego do możliwości psychofizycznych jednostek odchylonych od normy i wynikających ze specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów. Jest przygotowany do pracy wychowawczej i terapeutycznej w przedszkolach, szkołach podstawowych i w gimnazjach w charakterze wychowawcy i nauczyciela wspomagającego w grupach integracyjnych. Posiada umiejętności do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w placówkach oświatowo-wychowawczych, poradniach specjalistycznych, oświatowych agendach samorządowych, ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, ośrodkach interwencji kryzysowej, placówkach opiekuńczych.



">Zostałaś przy tym ratownictwie medycznym?
Nieeee może kiedyś indziej, skoro teraz dostałam się na to co chciałam. Ratownictwo było taką ostatecznością, co by przez najbliższy rok cos robić



" />Widzę, że nie wiesz o zależności między 18 a 40


">Art. 42. 1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może przekraczać 40 godzin na tydzień.

2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1, oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować:

1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, w wymiarze określonym w ust. 3 lub ustalonym na podstawie ust. 4a albo ust. 7;

2) inne czynności i zajęcia wynikające z zadań statutowych szkoły, ze szczególnym uwzględnieniem zajęć opiekuńczych i wychowawczych wynikających z potrzeb i zainteresowań uczniów;

3) zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.

3. Tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, nauczycieli zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć ustala się, z zastrzeżeniem ust. 2a i 4a, według następujących norm:
Tygodniowa liczba godzin obowiązkowego wymiaru zajęć:
dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych 18 - Nauczyciele: przedszkoli specjalnych, szkół podstawowych, gimnazjów, szkół specjalnych, liceów ogólnokształcących, liceów profilowanych i liceów uzupełniających(...)


Czytając, co piszesz, uważam, że może faktycznie powinni rozliczać z tych 40 godzin...



" />Kaju, ja pisałam tylko na stronach tytułowych do poszczególnych punktów
np.:

Opis i analiza realizacji wymagań,
o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia MEN z dnia
1 grudnia 2004 r.

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

i przeszło.

W kazdym paragrafie miałam po kilka działań, ale tytuły posałam z pominieciem określeń opis i analiza czy sprawozdanie
dokładnie tak jak napisała sylvia1



" />Czołem opiekuńczo - wychowawcze bractwo!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Od stycznia jestem dyplomowana - hura! Bardzo mi w tym pamogła tabela z "literki", bez niej nie mogłam ruszyć z miejsca, później to już tylko pisanie, pisanie, pisanie. Teraz mój segregator krąży po szkole i dobrze, niech się te wypociny jeszcze komuś przydadzą.
Mnie najbardziej frustruje, gdy na ulicy z daleka dzieci wołają "o!!!!!!!!!! pani świetliczanka!!!! wrrrrrrrrrrrrr. Mo mąż jak chce mi dokuczyć, gdy zagrzebana jestem w papierach lub coś przygotowuję dla dzieci też tak na mnie woła. Wolę jak wołają "o!!!!!!!!!! pani Ola!!!!!!!!!
Niestety, zawodu nauczycielskiego nie szanuje społeczeństwo a "świetliczanki" i ich praca są traktowane mało poważnie.
Ale co tam, są i tacy, którzy doceniają tę pracę, pomagają, są życzliwi, "co znowu ładnego robicie?- ciągle coś nowego" - i to jest miłe, dzieciaki się tulą, lubią się wyżalić, jest ok. Czasami tylko brakuje już pomysłów.



USTAWA
z dnia 26 października 1982 r.
o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi

Art. 14. 1. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych:
1)na terenie szkół oraz innych zakładów i placówek oświatowo-wychowawczych, opiekuńczych i domów studenckich;
2)na terenie zakładów pracy oraz miejsc zbiorowego żywienia pracowników;
3)w miejscach i czasie masowych zgromadzeń;
4)w środkach i obiektach komunikacji publicznej;
5)(uchylony);
6)w obiektach zajmowanych przez organy wojskowe i spraw wewnętrznych, jak również w rejonie obiektów koszarowych i zakwaterowania przejściowego jednostek wojskowych.
1a. (uchylony).
2. (uchylony).
2a. Zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach, placach i w parkach, z wyjątkiem miejsc przeznaczonych do ich spożycia na miejscu, w punktach sprzedaży tych napojów.
3. Zabrania się sprzedaży, podawania i spożywania napojów zawierających więcej niż 18 % alkoholu w ośrodkach szkoleniowych.
4. Zabrania się sprzedaży i podawania napojów zawierających więcej niż 18 % alkoholu w domach wypoczynkowych.
5. Sprzedaż, podawanie i spożywanie napojów zawierających więcej niż 4,5 % alkoholu może się odbywać na imprezach na otwartym powietrzu tylko za zezwoleniem i tylko w miejscach do tego wyznaczonych.
6. W innych niewymienionych miejscach, obiektach lub na określonych obszarach gminy, ze względu na ich charakter, rada gminy może wprowadzić czasowy lub stały zakaz sprzedaży, podawania, spożywania oraz wnoszenia napojów alkoholowych.
7. Minister właściwy do spraw transportu oraz minister właściwy do spraw gospodarki morskiej, w drodze rozporządzenia, określą zasady i warunki sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych na morskich statkach handlowych w żegludze międzynarodowej, w pociągach i samolotach komunikacji międzynarodowej oraz w międzynarodowych portach morskich i lotniczych.
8. Minister właściwy do spraw zagranicznych określi, w drodze rozporządzenia, wypadki i okoliczności, w których, uwzględniając zwyczaje międzynarodowe, dopuszczalne jest podawanie i spożywanie nieznacznej ilości napojów alkoholowych.

Art. 43(1). 1. Kto spożywa napoje alkoholowe wbrew zakazom określonym w art. 14 ust. 1 i 2a-6 albo nabywa lub spożywa napoje alkoholowe w miejscach nielegalnej sprzedaży, albo spożywa napoje alkoholowe przyniesione przez siebie lub inną osobę w miejscach wyznaczonych do ich sprzedaży lub podawania,
podlega karze grzywny.
2. Usiłowanie wykroczenia określonego w ust. 1 jest karalne.
3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w ust. 1 można orzec przepadek napojów alkoholowych, chociażby nie były własnością sprawcy.

Art. 46. 1. Napojem alkoholowym w rozumieniu niniejszej ustawy jest produkt przeznaczony do spożycia zawierający alkohol etylowy pochodzenia rolniczego w stężeniu przekraczającym 0,5 % objętościowych alkoholu.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)