Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Z biologiczno-historycznego (ale wymyslilem ) punktu widzenia to w dawnch czasach mezczyzni zajmowali sie polowaniem i mieli gdzie rozladowac nadmiar testosteronu, ktory - jak wiadomo - odpowiada za typowo meskie zachowania.
Teraz - koles nie ma pracy, dziewczyny, zony i co robi - idzie na ustawke aby sprac geby paru typow. Mozna by rzec ze tak mu podpowiada "instynkt". Zreszta to samo mozna zaobserwowac na wiejskich dyskotekach np. w Nowodworze czy dawniej w Borkowie.
Jak z tym walczyc?
Dac tym ludziom cos co ich zainteresuje i w co sie zaangazuja.
A co dokladnie?
Czy ja wiem, moze zalozyc powiatowa lige rugby...




Z biologiczno-historycznego (ale wymyslilem ) punktu widzenia to w dawnch czasach mezczyzni zajmowali sie polowaniem i mieli gdzie rozladowac nadmiar testosteronu, ktory - jak wiadomo - odpowiada za typowo meskie zachowania.
Teraz - koles nie ma pracy, dziewczyny, zony i co robi - idzie na ustawke aby sprac geby paru typow. Mozna by rzec ze tak mu podpowiada "instynkt". Zreszta to samo mozna zaobserwowac na wiejskich dyskotekach np. w Nowodworze czy dawniej w Borkowie.
Jak z tym walczyc?
Dac tym ludziom cos co ich zainteresuje i w co sie zaangazuja.
A co dokladnie?
Czy ja wiem, moze zalozyc powiatowa lige rugby...


Heh, dobrze to opisałeś No niestety, tak właśnie jest - nic dodać, nic ująć... , Niestety niektórych pasją są właśnie bijatyki... czy to na meczu, czy na dyskotekach itp. i takich trudno jest od owej odciągnąć, choćby nie wiem co. Hehe, tak, rugby, albo jakieś walki na przedmioty AGD lub rolniczych itp....



8.kolejka
Orły Szeryfa - AS Parades
GRB Fala - East Hamburg Team
FC Niemce - KS Victoria
WKS Owoc Leśny - Dream Team
OKP Cicha - KKS Kolejarz
CP Nowodwór - FC Spacerowa
pauza - West Hamburg Dis

---

No to tak, jutro tzn. 26 maja o godzinie 16:30 na boisku CPN-u zostanie rozegrana 8 kolejka pomiędzy CPN a FC SPACEROWA mecz zapowiada się ciekawy, ponieważ kilku zawodników gospodarzy leczy kontuzje i nie wiadomy jest skład drużyny. Miejmy nadzieje że będzie dobry aby wygrać to spotkanie i przełamać swą złą passę, udowodnić że tydzień temu to była tylko drobna wpadka przy pracy.

MateJ: Nie pisz post pod postem!



Ja jestem na przykład bardzo rozżalony, że E-8 po wakacjach nie wróciło do normalnego kursowania - nie jeździ popołudniami z Marymontu na Nowodwory! Przez co powrót jedynym autobusem 508 jest dużo dłuższy i w większym tłoku, bo pasażerowie mają do wyboru tylko ten autobus na Nowodwory. Do pracy człowiek jakoś dojedzie, ale powrót jest o przynajmniej 20min dłuższy z racji zlikwidowania E8. Piszmy do ZTM i do mediów, ja napisałem zażalenie, ale jak reszta takich spraw na pewno gdzieś zginie...




jak mieszkasz na Nowodworach
mieszkam Pajdaka street
Chetnie sie ustawie na jakies fotki tylko czasu mam koszmarnie malo
Ta wisla to tak na szybko po pracy przed 12 w nocy

Poprzegladalem troche twoich fotek na poprzednich stronkach i ladnie Ci to wychodzi, podobaja mi sie. Te makra etc to ta sigma 17-70?

Maciekbla, cwicz dalej nad fotkami
Enzo, calkiem spoko, ale trzeba bylo wyczyscic sprzeta



Wiem cos o tym bo mieszkam na reja zaraz przy kosciuszki na granicy gorlic z ropica , droga poprostu fatalna. Pewnie trzeba bylo wykorzystac srodki dostepne na 2007r to rozkopali zeby wygladalo ze pieniadze idą , a teraz zostawili , stan chodnikow zostawie bez komenatrza, zrobiony kawalek od ul reja wzdluz gorlic ...ile 150m?? gorka przy nowodworzu ma byc scieta a nic sie nie dzieje , zero prac ... na drodze mozna stracic kola a na chodniku nogi .



4500 ofert pracy w Warszawie


Hyatt, LG, Orlen, Sheraton, Philips, IKEA to tylko niektórzy spośród ponad 70 pracodawców, którzy zaproponują blisko 4500 miejsc pracy na
warszawskich Targach Pracy i Przedsiębiorczości.

16 maja 2007 r. czekać będą na chętnych od godz. 10 do 15 w Białołęckim Ośrodku Sportu przy ul. Strumykowej 21 w Warszawie . Wstęp na Targi jest bezpłatny. Część ofert kierowana jest do osób niepełnosprawnych.
Na Targi dojechać będzie można bezpłatnym autobusem oznaczonym napisem „TARGI PRACY” kursującym na trasie: Dworzec Centralny – Al. Jerozolimskie – Most Poniatowskiego – Rondo Waszyngtona – Al. Zieleniecka – Targowa – Jagiellońska – Modlińska – Obrazkowa – Myśliborska – Światowida – Nowodwory. Bezpłatny autobus będzie kursował co 30 minut od godziny 9:00.

Źródło:Integracja




1-15km, taką niewielką strefą to bys nie objąl ani Otwocka, ani Wołomina ani Podkowy itd.
Czaz zrozumiec że Warszawa jest miejscem pracy, rozrywki itd nie tylko dla warszawiaków. Taka jest idea tworu zwanego metropolią, a do tego chyba Wwa dązy??;-)

Strefy ZTM słuszne, konieczne drobne korekty-zakres wysokość doplat samorzadów gminnych,


No tak ale metropolia, czy aglomeracja (tego pojęcia planiści już nie lubią używać) to nie jest obszar skąd ludzie dojeżdżają do pracy do Warszawy, bo w tym momencie do metropolii warszawskiej zaliczymy Łódź (codziennie 10 000 tys ludzi!!!) i Siedlce i Radom.... Dawne województwo warszawskie obejmowało mniej więcej obszar który śmiało można nazwać Obszarem Metropolitalnym Warszawy, to, że ludzie dojeżdżają do pracy z Sochaczewa czy Łowicza i Żyrardowa nie oznacza że są one częścią Metropolii Warszawskiej, bo nie stanowią z nią jednego organizmu miejskiego. Podobnie z Małkinią. Nie można porównywać dojazdów do pracy do Warszawy z Wołomina czy Ząbek, Pruszkowa itp do dojazdów z Małkini i Łowicza.

Jak pisałem wcześniej w relacjach Centrum-Wołomin, Centrum-Legionowo mamy do czynienia z połączeniami wewnątrz jednego organizmu, a np z Mińska już nie. Przykład Wesołej, niedawno ludzie dojeżdzali stamtąd do pracy do Warszawy, włącznie Wesołej w granice miasta nie zmieniło , ani nie skróciło ich codziennych podróży, ale co ciekawe z prawnego punktu widzenia mieszkaniec Ząbek pracujący na Targówku jest "dojeżdżający" a mieszkaniec Nowodworów pracujący w Falenicy już nie...




1/503 zmiana 12:20 do 0:00, czyli jedna zmiana trwa 12 godzin.
oraz /4/ 503 ma zmiane na Nowodworach o 14:44.
Obie brygady z Woronicza w DS.

1/503 (R7)nie ma takich godzin kursowania. Ostatni odjazd z Nowodworów w DP 17:50, w DS 19:14. Więc nie istnieje coś takiego jak 12 godz. pracy
4/503 w DS jak i 7/503 maja po 7 kółek wiec wyjątkowo zmiany są na "niezajezdniowych" krańcach




Mam pytanie: czy Mobilis ma jakąś nową zajezdnię? Widziałem dziś wieczorem Jelcza Libero, który po skończonej pracy jechał z Bródna na północ (Żerań? Białołęka?)
Czasami można spotkać Libero nocujące na Nowodworach, a potem nagle pojawia sie w nim czarnoskóry jezdzieć





Rozmowa z kierowca jest zabroniona
Wydawało mi się że tylko w czasie jazdy.
Przeczytaj post Solara33, a potem sobie pufaj

Wszystko zależy od kierowców i podejścia do swojej pracy.
W ITSie nikt nie rozlicza z paliwa i wszystko zależy od dobrej woli kierowców, chociaż ostatnio była sytuacja, gdy kierowca mając 5 minut do odjazdu z pętli na Nowodworach miał włączony silnik, zjawił się matoł z NR ITSu i zapytał czemu silnik chodzi?
Kierowca powiedział że ma 5 minut do odjazdu i chłodzi wóz. Matoł nakazał mu wyłączyć silnik




Dla mnie np. byłby to bezpośredni dojazd do rodziny.

W tym, ze pojedyncze jednostki nie sa znaczacym potokiem pasazerskim. Ja potrzebuje bezposredniego 186 z Nowodworow do Wyscigow - mialbym bezposredni codzienny dojazd do pracy. Ale wiem doskonale, ze wykorzystanie tgo byloby jednostkowe, dlatego jade z przesiadka.



Przez ostanie kilka dni poranną jazdę do pracy odbywałem w różnych wariantach:
1. Dojazd do metra pl. Wilsona: E-4 Nowodwory - pl. Wilsona (zejście na peron), odnotowanie kiedy znajdę sią na stacji Dw. Gdański.
2. Dojazd do metra Marymont: E-4 Nowodwory - Ekspresowa, przesiadka w 510 i dojazd do m. Marymont, metrem do pl. Wilsona i przesiadka w metro - odnotowanie kiedy znajdę się w pociągu metra na stacji Dw. Gdański.
3. Dojazd do metra Dw. Gdański: E-4 Nowodwory - Ekspresowa, przesiadka w 101 (pierwsze przyjechało, nie wyprzedził mnie 509, ani 503) i dojazd do Żerania, przesiadka w tramwaj do metra Dw. Gdański (21 - przyjechał jako pierwszy) i na rondzie Starzyńskiego przesiadka w 2 (przyjechał jako pierwszy) do Dw. Gdańskiego - odnotowanie kiedy znajdę się w pociągu metra na stacji Dw. Gdański.

Wyniki?
Opcja 1:
Jazda z Nowodworów do mostu (zjazdu na Wisłostradę) ok. 20 minut, dojazd do pl. Wilsona i przejście na peron (kolejne 10 minut), dojazd na stację Dw. Gdański (2 minuty). Razem - ok. 32 minut
Opcja 2:
Jazda z Nowodworów do mostu (zjazdu na Wisłostradę) ok. 22 minut, dojazd do metra Marymont i przejście na peron (kolejne 5 minut), dojazd na stację Dw. Gdański aż 14 minut !!!. Razem - ok. 41 minut. Ale gdyby metro jeździło do/z Marymontu normalnie, to dojazd z Marymontu do Dw. Gdańskiego zająłby jakieś 3 minuty. Razem - ok. 30 minut



Skoro 101 ma wrócić na pierwotną trasę (niestety) to jestem ciekaw jak od 1.10 dojadą mieszkańcy Tarchomina i Nowodworów do metra (może inaczej w jakich warunkach) - oddają nowe bloki w północnej części Nowodworów, wprowadzi się tam masa ludzi. Skąd wziąć brygady na zwiększoną podaż do metra? Można przypuszczać, że linia E-8 nie zaistnieje, bo nie będzie na nią wozów. Co na to władze Białołęki? Z której linii na Białołęce trzeba zabrać wozy by zapewnić w miarę normalny dojazd tysięcy mieszkańców do pracy i miejsc nauki? Rozumiem, że ważniejsze jest puste 101 i 326 niż przepełnione E-4? Takie jest stanowisko władz Dzielnicy, że ważniejsze jest utrzymywanie psuedo-socjalnej linii 101 niż na rozwiązaniu problemu palącej potrzeby poprawy dojazdu do metra? Jakie zdanie na ten temat ma kolega Tarantula? Od razu mówię, że z innych dzielnic i wtyczek wozów nie będzie, bo gdzie indziej (no, może poza Rembertowem i Bródnem) wozów brakuje.




Warto też zauważyć, iż 510 jest dowozówką mieszkańców Tarchomina i Nowodworów do i z Arkadii.
17+508/16+516
Cel nadrzędny w komunikacji: dowieźć/przewieźć pasażerów do miejsc pracy/szkół
Cel podrzędny zapewnić dojazd do centrów handlowych i potrzeby socjalne 305/202
Istnieje też polityka transportowa m.st. Warszawy, która zakłada eliminację "dubli autobusowych" "szyny" i zmniejszanie liczby linii kosztem wzrostu ich częstotliwości.



Komunikacja Tarchomina i Nowodworów wcale nie jest taka zła. Dojeżdzam i wracam codziennie z pracy.Autobusy jeżdzą przeważnie regularnie. Moim zdaniem dopóki nie powstanie most Północny na nic sie zdadzą korekty tras linii autobusowych. Jak wiemy wszyscy, głównym kłopotem dojazdów do Centrum i na Prage są w godz. porannych korki na ul. Modlińskiej. Mimo wszystko uwązam, że jest dobrze. Jest dużo autobusów i raczej nie są przeładowane zwłaszcza w godzinach popołudniowych (za wyjątkiem linii E-8).




Myślałem, że jesteś przedstawicielem Nowodworów, a nie samego siebie... Jestem, ale jak nikt z Nowodworów nie drze szat o 510 (nawet żona, która 510 ma bezpośrednio do pracy), tylko np. o E-8 lub 503 , to jak mam coś pisać w obronie 510, którym nie jeżdżę.



@Glon&TGM

Układ E-4 + E-8 będzie się sprawdzał tak długo, jak linie zachowają swoje przystanki. Jeżeli E-8 zatrzyma się choć na jednym przystanku linii E-4, to rónowaga zostanie zachwiana i linia E-8 zacznie być przeciążona. Cała idea dowozu do metra wzięłaby wtedy w łeb i wrócilibyśmy do problemów starego E-4, tzn: za długiego czasu przejazdu oraz nierównomiernej pracy (słabe zapełnienie na Nowodworach i przeciążenie na Tarchominie).

E-1 i E-2 pełniły podobne funkcje, jednak relacja, jaką obsługiwały, generowała znacznie mniejsze potoki pasażerskie. Idea była jednak ta sama. Miszkańcy Stegien upiłowali przystanki dla E-2. Cóż, udało im się, ale to wszystko ostatecznie obróciło się przeciwko ludziom, którzy taką zmianę wymusili. Ponieważ zmiana powrotna wydawała się niemożliwa, E-1 poległo.

Co by jednak nie mówić, to tamten układ linii wcale nie był taki idealny. 410 rzadko, 414 rzadko, 116 w miarę. Wolałbym dwie linie do Wilanowa: 116 i 519 (ale już nie do Powsina) każdą co 8/10/10 uzupełnione przez E-2 oraz silne 501 ze Stegien.



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)