Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

Ja teraz będę studentką III roku pedagogiki o specjalności: edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym :) Dlaczego wybrałam ten kierunek??? Nie wyobrażam siebie po prostu w innym zawodzie niż nauczyciel. Kocham dzieci i odkąd pamiętam zawsze chciałam być nauczycielką. Maturę zdałam dobrze. Dostałam się wszędzie gdzie składałam papiery m.in na ekonomię czy na europeistykę. Nie mam znajomości w szkołach, przedszkolach. Zdaję sobie sprawę, że mogę mieć trudności ze znalezieniem pracy, ale podążam za moimi marzeniami. Żyję chwilą. Pedagogika to kierunek bardzo przyjemny. Wiem, że mogłam wybrać bardziej przyszłościowy kierunek, ale to było silniejsze ode mnie... i nie żałuję, że podjęłam taką decyzję. We wrześniu będę już mieć praktyki w klasach 1-3 gdzie samodzielnie będę prowadzić lekcje. Dzieci są kochane ;))))
Co do Ciebie miskaa5 to tak: Jeżeli dobrze będziesz się czuła studiując ten kierunek to idź na niego. Teraz to i po "dobrych" studiach ciężko jest z pracą, a ty przynajmniej będziesz studiować coś z zamiłowania :)) Po opiekuńczo-wychowawczej możesz pracować m.in jako pedagog w szkole, w domach dziecka czy domach starców. Co do doradztwa zawodowego to nie orientuję się zbytnio w tej specjalności co dokładnie można po niej robić...
Wniosek jest taki: Jak czujesz, że to to...:) To idź na to :)))
właściciel wykształcenie wyższe magisterskie, pedagogiczne o kierunku wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, 25 lat pracy w zawodzie nauczyciela, kwalifikacje nauczyciela montessoriańskiego, certyfikat Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej w Chester i liczne kursy,
pozostali nauczyciele legitymują się wykształceniem wyższym magisterskim
Dam pracę nauczycielowi wychowania przedszkolnego lub nauczania zintegrowanego od zaraz.
Przyjmę również na staż drugiego nauczyciela wychowania przedszkolnego lub nauczania zintegrowanego, oczywiście zarejestrowanego w Urzędzie Pracy w Wieluniu jako bezrobotny.
Nie wymagam studiów wyższych.
Jednakże musi to być osoba w trakcie nauki w kierunku pedagogicznym oraz powinna posiadać:
- miłą aparycję,
- serdeczny i opiekuńczy stosunek do dzieci,
- nastawienie na zdobywanie nowych umiejętności i wiedzy,
- kreatywność,
- mile widziane zdolności artystyczne.
Po stażu możliwość otrzymania pracy.
Dajemy również propozycję dojazdu do pracy samochodem prywatnym z Wielunia.
kontakt www.odkrywcy-wiedzy.pl lub kontakt@odkrywcy-wiedzy.pl albo 668 281 746
:) Aguś! Dokładnie!!! Kurcze, czasami mam wrażenie jak słucham osób spoza przedszkola że wielu ludzi nie ma pojęcia ile trudu trzeba włożyć w tą pracę. Nauczyciel wychowania przedszkolnego ma naprawdę ogrom pracy, chylę czoła przed pedagogami którzy codziennie wychowują swoje przedszkolne gromadki..
Cyferko - ja nie mogę się mierzyć bo ciągle trafiam tym centymetrem w inne miejsce :D
Dot.: Praca w przedszkolu z językiem angielskim
Nie, gdyż nie masz edukacji przedszkolnej/wychowania przedszkolnego. Tak samo teraz większość dyr. chce, by do 1-3 nauczyciel języka miał ped. wczesnoszkolną lub język angielski w nauczaniu początkowym lub coś w tym stylu.
Cytat:
Napisał kas
Niezależnie od tego czy zerówka będzie przedszkolna, czy szkolna będzie miała taki sam program - podstawę programową wychowania przedszkolnego dla pięciolatków poreformowych. Inny program będzie miał sześciolatek z zerówki i sześciolatek z pierwszej klasy, co oczywiste.
To, że tak będzie było wiadomo od wielu miesięcy, co nie oznacza, że nauczyciel nie ma żadnego pola do manewru, owszem program musi zrealizować, ale jeśli jego grupa będzie wymagać większej ilości wiedzy to może program do niej dostosować. Poza tym w końcu my się w zerówce czytać nie uczyliśmy, a jakoś idąc do szkoły czytać umiałam - zainteresowane dziecko, przy niewielkim nakładzie pracy rodziców i tak się nauczy.
No własnie w Panoramie powiedzieli, ze nie.
Co do reszty juz sie wypowiedzialam ;)
Edytuję: powiedzial to wprost jakis urzędas z ministerstwa
Przywrócenie szkołom funkcji wychowawczej będzie jednym z ważniejszych zadań Ministerstwa Edukacji i Nauki - zapowiedział we wtorek w Warszawie wiceminister Jarosław Zieliński.
Resort planuje m.in. podniesienie rangi ocen z zachowania w szkołach oraz utworzenie Narodowego Instytutu Wychowania.
"Od następnego roku szkolnego oceny z zachowania będą miały takie samo znaczenie jak oceny z innych przedmiotów i będą decydowały o promocji do następnej klasy" - oznajmił Zieliński. Zastrzegł jednak, że najpierw należy wypracować kryteria tej oceny.
W dziedzinie oświaty ministerstwo planuje również obniżenie wieku rozpoczęcia obowiązku szkolnego do 6. roku życia.
"Jeśli uda się objąć dzieci pięcioletnie obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym w roku szkolnym 2007/2008 już rok później, czyli w roku 2008/2009 wprowadzimy obowiązek szkolny od 6. roku życia" - zapowiedział Zieliński.
Przypomniał, że nie oznacza to wydłużenia całkowitego czasu obowiązku szkolnego. "To będzie przesunięcie systemu +rok w dół+ maturę będą więc zdawali osiemnastolatkowie" - podkreślił wiceminister.
Resort stopniowo będzie wprowadzał też naukę języka angielskiego już w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Jak poinformował Zieliński, MEiN przeznaczył dodatkowo 23 mln zł dla szkół, które w następnym roku zatrudnią wykwalifikowanych nauczycieli języka angielskiego.
Kontynuowane są też prace nad obniżeniem cen podręczników szkolnych. "Proces ten został rozłożony na etapy. W pierwszym etapie jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego 2006/2007 ceny mogą spaść o ok. 25 proc." - oznajmił wiceminister.
Jak zapowiedział wiceminister edukacji i nauki Stefan Jurga opracowywane są "standardy nauczania" na 118 kierunkach studiów zatwierdzonych przez MEiN. Resort planuje także włączyć do systemu szkolnictwa wyższego kolegia nauczycielskie. "Mogą być włączone do innych uczelni, lub przekształcane w samodzielne instytucje" - powiedział.
Źródło: onet.pl
Resortowi MEiN mówimy stanowcze TAK
Zabierz swój głos w Ankiecie.
Portal Arteum.pl i Oficyna Wydawnicza Impuls zapraszają do udziału w konkursie, który ma na celu popularyzację działań z zakresu arteterapii oraz fachowej literatury związanej z tą dziedziną wiedzy.
Większość osób zdaje sobie sprawę, że aktywne uczestnictwo w percepcji dzieła artystycznego jest bliższe małemu odbiorcy, jeśli odbędzie się ono poprzez -naturalny dla dziecka- żywioł zabawy. Jednak propozycji takich działań, sprawdzonych w praktyce, nie jest na polskim rynku czytelniczym zbyt wiele. Właściwie, począwszy od twórcy idei „wychowania przez sztukę” w polskiej myśli pedagogicznej, prof. Stefana Szumana, nadal brak fachowej literatury z tego zakresu, która służyłaby nauczycielom zarówno od strony praktycznej – jako prezentacja scenariuszy oraz od strony teoretycznej- jako przewodnik metodyczny. Tym bardziej cenna wydaje się być propozycja Małgorzaty Kapłon pt. Spotkania z Małym Księciem, będąca przykładem, że dzieło sztuki można wykorzystać w pracy pedagogicznej z dziećmi, począwszy już od edukacji przedszkolnej, w sposób efektywny i satysfakcjonujący dla obu stron: zarówno nauczyciela, jak i dziecka. Że w przeciwieństwie do nudnych dla większości przedszkolaków mini-wykładów na temat sztuki, obcowanie z dziełem artystycznym może być radosną, twórczą zabawą. Zabawą, która nie tylko zapozna dziecko z pewnymi zagadnieniami związanymi z danym kierunkiem w malarstwie, muzyce, czy zaprezentuje fabułę utworu literackiego, ale przede wszystkim – stworzy podwaliny do przyszłej recepcji dzieł sztuki, już w wieku dojrzałym, kiedy swoboda i radość nabyte w czasie przedszkolnych zabaw, będą jak najbardziej na miejscu.
Czytelnikom naszego serwisu proponujemy konkurs, mający na celu popularyzację idei „wychowania przez sztukę”, w którym mamy do rozdania cztery egzemplarze książki autorstwa Małgorzaty Kapłon pt. Spotkania z Małym Księciem. Wykorzystanie sztuki w pracy pedagogicznej z dziećmi objętą przez portal Arteum pl. patronatem medialnym.
Warunkiem udziału w konkursie jest prezentacja zabawy własnego pomysłu, której głównym celem będzie zapoznanie dzieci z dowolnym dziełem sztuki poprzez wykorzystanie różnego rodzaju twórczej aktywności– plastycznej, muzycznej, ruchowej, literackiej i innej.
Najlepsze pomysły nagrodzimy i opublikujemy w portalu Arteum.pl.
Na propozycje czekamy do 14 czerwca 2009 roku, do godziny 12.00 pod adresem e-mail: arteum@arteum.pl z dopiskiem w temacie „Mały książę”
Zwycięzców o wygranej zawiadomimy e-mailem.
Pozdrawiamy,
Redakcja Arteum.pl
Fundatorem nagród jest istniejąca od 1990 roku Oficyna Wydawnicza Impuls – wydawnictwo specjalizujące się w książkach edukacyjnych, metodycznych, podręcznikach akademickich oraz wszelkiego rodzaju poradnikach, dotyczących twórczego rozwoju uczniów i nauczycieli, edukacji w wolności, edukacji zintegrowanej oraz wspierające nauczycieli w poszerzaniu wiedzy i przygotowaniu do pracy w reformowanej szkole.
Książka: Spotkania z Małym Księciem
Przeczytaj recenzję