Projekt badawczy Polska-Namibia 2010

" />U nas wyglądało to tak.Kanapki ze śniadania w cudowny sposób znajdowały się po różnych kątach i w ciuchach w szafkach.Zaczęliśmy tego pilnować to kombinowały z drugim śniadaniem do szkoły.Po konsultacji z lekarzem przestaliśmy dawać dzieciom śniadanie do szkoły.Wychodzily po obfitym śniadaniu z domu.Nasza dziewczynka po jakimś czasie zagrała sobie z nauczycielką w szkole że jest głodna, zmęczona i nie będzie już nic robić.Pani pobiegła do sklepiku sdzkolnego i kupiła jej jogurt i zchwycała się że dziecko tak pięknie zjadło.Na marginesie wspomnę że w domu musimy do tej pory siedzieć jak kat nad dobrą duszą i pilnowac żeby coś takiego zjadła a nie wyrzuciła.Ona poprostu nie miała ochoty do pracy w szkole i tak sobie pogrywała.Skończyło się to tym że zostaliśmy oskarżeni oto że głodzimy dzieci.Nie pomagały żądne argumenty i tłumaczenia z naszej strony.Doszło do tego że pani pedagog na 240 dzieci biegała po korytarzu za naszą trójką pytając się czy mają śniadanie i oferując bułeczki lub coś innego.A w szkole są przypadki że dzieci mdleją ispadaja z głodu z krzeseł.Nie było wyjścia i trzeba było z tej szkoły dzieci zabrać.Nie będę wspominał już o takich przypadkach jak wyciaganie za cukierka od dzieci co sie dzieje w domu.Za cukierka wymyślały tak niestworzone rzeczy że nam włosy na głowie stawały.Dzieci mją fas i młodszy adhd za jego zachowanie w szkole, rada pedagogiczna wystawiła nam opinię do pcpr że jesteśmy niewydolni wychowawczo.



" />Przy ocenie opisowej tez jakies kryteria powinnaś opracować. Praca na rzecz szkoły: powinnas nalezec do jakiegos zespołu przedmiotowego, popatrz, jakie zadania wynikaja ze statutu twojej szkoły..coś znajdziesz..., jeśli pracujesz w innej bibliotece to może dla potrezb nauczycieli szkoły, w której odbywasz staż załozysz cos na kształt biblioteczki metodycznej czy pedagogicznej...tzn. na jakąś radę szkoleniową czy zespół przedmiotowy przygotujesz recenzje ciekawych pozycji ped. czy zacheciesz do lektury artykułów w czasopismach...a może coś wymyslisz we współpracy z bibliotekarką szkoły, w której odbywasz staż..
Może też nawiążesz kontakt z nauczycielami jakiejś szkoły specjalnej i wspólnie wam cos się uda wypracować...Nie będzie łatwo, ale poszukuj.




A co do przejęzyczeń, nie kryje, że na lekcji też mi się zdarzają zwłaszcza, gdy zaczynam niewyspany lekcję po 9- godzinnej radzie pedagogicznej albo po wieczorze spędzonym na uzupełnianiu dokumentacji czy sprawozdania z Wewnątrzszkolnego Mierzenia Jakości Pracy Szkoły. Errare humanum est.

Dodam, że uczniowie mają dziwny zwyczaj brania żartów nauczyciela za wypowiedzi serio. A ja nie jestem od żartów w stanie się powstrzymać (bo inaczej na lekcji zeświruję ), ani przy każdej okazji zagajać: "uwaga, a teraz element humorystyczny".
W komputerze znalazłem natomiast plon jakiejś klasówki sprzed kilku (3-4?) lat. Miał to być początek kolekcji, ale potem stwierdziłem, że nie będę w stanie przepisywać po ćwiartce tekstu każdej kolejnej klasówki (a tyle by trzeba ), więc utrwalone mam tylko to.
A więc:

- „Wiek XIII był to okres różnych zmian gospodarczych w państwie. Do produkcji prądu wykorzystywano wiatraki wodne.”

• „Towary, które były uprawiane mogły być sprzedawane sąsiadom.” [np. buty – co?]

• „Wielkopolska przez wiele lat była pod władzą różnych książąt.” [głębia ujęcia!]

• „W mieście bardzo ważna była środa śląska, która odbywała się co tydzień. Kupcy handlowali (mieszkali oni w patrycie).”

• „Biskup był przełożonym papierza.”

• „W wieku XIII i XIV Kazimierz Wielki zaczął zakładać miasta.” [wyjątkowo długowieczny!]

• „Śląsk zarówno jak Małopolska i Wielkopolska był miastem pod względem którego odbywało się zjednoczenie Polski.”

• „Nic więcej nie wiem, ale na pewno odegrał dużą rolę.”

• „Fełdał był zwolniony z wolnizny na rzecz pana.”

W każdym przypadku zachowano ortografię oryginału. Dopiski w nawiasach kwadratowych zostały dodane przeze mnie.



" />Literki , dokonałam drobnej korekty mojej teczki, poradźcie , czy jest do przyjęcia
8.2.1
1.Promowanie bezpiecznego i zdrowego stylu życia 2.Współpraca z rodzicami 3.Podnoszenie i diagnozowanie poziomu sprawności fizycznej 4.Organizowanie pozalekcyjnych zajęć sportowych(społecznie) 5.Organizacja Dnia Profilaktyki i Sportu 6.Praca w ramach zespołów zadaniowych Rady Pedagogicznej -tu umieszczę:
-zespól ds.promocji szkoły
-zespół ds.opracowania Programu Wychowawczego
-zespół ds.usprawniania ruchowego
-zespół ds.,,urządzania'', ,,tworzenia ' kącika patrona, nie wiem , które słowo będzie właściwsze i czy to działanie się nadaje
8.2.3
1.Wymiana wiedzy i doświadczenia w ramach WDN ( tu opisze przeprowadzenie szkolenia i udział w szkoleniach organizowanych przez innych nauczycieli) 2.Prowadzenie szkolenia dla nauczycieli i wychowawców SOSW w RRRR 3.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w ramach lekcji koleżeńskich dla nauczycieli stażystów i kontraktowych 4.Prowadzenie lekcji koleżeńskich dla nauczycieli wf. 5.Wygłoszenie referatów dla nauczycieli wf

8.2.4a
1.Opracowanie i wdrożenie programu usprawniania ruchowego dla dziecka z porażeniem mózgowym 2.Opracowanie i wdrożenie programu terapeutycznego

8.2.4c
1.Utworzenie Sekcji Olimpiad Specjalnych 2.Organizowanie ,,Festynu Integracyjnego" 3.Organizowanie wycieczek 4.Organizowanie festynu sportowo -rekreacyjnego 5.Współorganizowanie nadania imienia szkole oraz Jubileuszu 30-lecia Ośrodka
8.2.4e
1.Współpraca z:
1.Olimpiady Specjalne 2.Rada Rodziców(może być współpraca z klasową Radą Rodziców?) 3.Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną 4.Ośrodkiem Szkolno-wychowawczym w RRRRR 5.Uczelnią
Nie za mało mam tych instytucji do współpracy? Poradźcie jeszcze , czy umieszczać punkt o udziale w zawodach sportowych, i jeśli tak to gdzie? Nie zarzucą mi , ze mam dwa razy podobne działania: utworzenie Olimpiad ,a później współpraca z nimi?
Liczę na Waszą pomoc



Szablon by Sliffka (© Projekt badawczy Polska-Namibia 2010)